poster

Terč (festivalový název)

  • ruský

    Mišeň

  • ruský

    Mishen

  • ruský

    Мишень

  • anglický

    Target

Drama / Sci-Fi

Rusko, 2011, 158 min

  • Ninkaa
    **

    Terč aneb jak pejsek s kočičkou vařili dort a hodili do něho pár esteticky ladných žen, pár mužů putinovského typu, trochu pseudomystiky, ekologie, dobro a zlo, vesmírný výzkum, nesmrtelnost, kung-fu, deprese, sex a výsledek pak vypadá podle toho, bohužel...(26.7.2012)

  • Lavinia
    **

    Pár zbohatlických hornovrstevníků se chce stát věčně mladými a nekonečně šťastnými, proto se vypraví na konec světa, kde se jim přání s pomocí jakési astrofyzické díry splní. Následuje euforie, kterou vystřídá vražedné a sebevražedné chování, protože - řekněme si to na rovinu - v této vrstvě jsou lidé spíš hnusní než dobří, a tak se prostě vnitřně rozpadnou, což trvá neuvěřitelných 158 minut. Rozpad osobnosti zabere divákovi podstatně kratší dobu, zejména když konec je takový klasicky nekoncovitý. Se scifi to má společného tolik co moje ponožky. Taky mají futuristický design.(20.9.2014)

  • profhubert
    *****

    Narozeninová klauniáda, během které šaškům žonglujícím s dobrem a zlem a životem a smrtí vlhne líčení a úsměvy se deformují na výhružné grimasy... a spirála se v hysterickém tempu točí dál, dárky se kupí, oslavenci žerou, až jim pupky praskají, klauni pro velký úspěch žonglují dále, líčení jim stéká po tvářích... a děti se přestávají smát - vždyť to není klaun, ale obyčejný člověk! - a z tváře stéká s černobílou kaší i rozleptaná kůže, kolem úst prosvítá maso, odlupuje se, klaun nebo zloduch nebo člověk nebo kus masa nebo co to vlastně je, mizí před očima. --- Film, který dá přihlížejícímu možnost rozpustit strach ze smrti, a tedy ze života. Prostor zaplavený papundeklovými kulisami, skrze které se lze propadnout zpět k prazákladu. Prostor, v kterém je vhodnější nechat se místo rozumu vést citem - směrem k proCITnutí a k věcem vzácnějším než runium. --- Pokračování komentáře viz Tao te ťing. --- Vstupujeme do zrození, vcházíme do smrti. Ti, kdo směřují ke zrození, jsou tři z deseti. Ti, kdo směřují ke smrti, jsou tři z deseti. Ti ze zrozených, kteří se řítí do oblasti smrti, jsou rovněž tři z deseti. Proč tomu tak? Protože nadměrně žijí svůj život. Slyšel jsem, že ten, kdo správně řídí svůj život, procházeje pustinou - nesetká se s nosorožcem ani s tygrem; procházeje bitvou - nesrazí se se zbraní ani štítem. Nosorožec nemá, kam by vrazil svůj roh, tygr nemá, kam by zatnul své drápy, zbraň nemá, kam by zapustila své ostří. Pro tomu tak? Protože pro něho neexistuje oblast smrti. --- Pokračování Tao te ťing viz Terč.(7.12.2014)

  • smrt.ka
    ***

    K tomuhle filmu dávám velký tučný otazník. K Sorokinovi dávám pět otazníků. Sešla jsem se se Sorokinem jen na divadle, ale zvláštním způsobem, ač šlo o jinou látku, jsem měla z tohoto filmu naprosto totožný divný tísnivý pocit jako z divadelního Ledu. Ten film je divnej jako nic na světě. Pořád mě ale nutí na něj myslet, což je rozhodně velké plus pro Zeldoviche, megaplus pro Sorokina, se kterým bych si ráda, ale nikoli střízlivá, někdy dala kafe. Terč budu muset vidět ještě jednou.(5.8.2012)

  • Katullka
    ***

    Ruský opus, kde chyběl příjezd strýčka Putina na bílém hřebci. Uškodila tomu ta obrovská pompéznost a rádoby americký styl herectví. A ne. Není to Tarkovskij. // 38. LFŠ UH 2012(30.7.2012)