poster

Z popelnice do lednice? (festivalový název)

  • Česko

    Chuť odpadu

    (festivalový název)
  • Česko

    Ochutnejte odpad

    (festivalový název)
  • Německo

    Frisch auf den Müll - Die globale Lebensmittelverschwendung

  • Německo

    Taste the Waste

  • anglický

    Taste the Waste

  • Slovensko

    Čerstvé, ale v kontajneri

  • Slovensko

    Ochutnajte odpad

    (festivalový název)
  • Slovensko

    Z koša do chladničky

    (festivalový název)

Dokumentární

Německo, 2010, 88 min (SE: 55 min)

Režie:

Valentin Thurn

Scénář:

Valentin Thurn

Producenti:

Ewa Borowski
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Marek1991
    *****

    Tento dokument vám na konkrétnych príkladoch ukáže plytvanie potravinami, rozoberie dôvody, čo to spôsobuje a ukáže aj malé príklady snahy to zmeniť a dá posolstvá pre ľudí. Patrí k tým, ktoré by mali ľudia vidieť, aby zmenili svoje myslenie. Hodnotím veľmi pozitívne. Je to síce len taký úvod do témy, no veľmi dobrý.(3.4.2013)

  • Madsbender
    ****

    Dokument, ktorý je výborný v tom, že nielen situáciu zaznamenáva pre diváka a poukazuje na bludný kruh systematickej produkcie a konzumnej spoločnosti, ale predstavuje aj nejedno riešenie a východisko, ako z tejto situácie von. Smutná realita ilustrovaná mnohými príkladmi je vyvážená možnosťami zmeny a názornými ukážkami, že to niekde už skutočne funguje a je len na nás, či iba flegmaticky prijmeme fakty, alebo s tým aj niečo urobíme. 85%(23.4.2014)

  • gogo76
    *****

    Je to dokument, ktorý má skutočne čo povedať. Je naozaj neuveriteľné, koľko potravín dokážu obchodné reťazce vyhodiť. Ovocie a zelenina, ktoré v obchodoch kupujem, musí v prvom rade pekne vyzerať. Ich celkový dojem je rozhodujúci, nevyhovujúce potraviny sa vyhadzujú...! Nikto, alebo takmer nikto sa netrápi tým, ako ich rozdať chudobe alebo predať za minimálnu cenu. Najlepšie riešenie je ich vyhodiť. Každý, kto poctivo maká si musí vážiť každý krajec chleba, zvlášť dnes, kde výdavky na potraviny tvoria dobrých 50-60 % z príjmu. Ostáva dúfať, že postupne sa toto neskutočné plytvanie obmedzí. To hovorím za seba, strednú a chudobnú vrstvu. Bohatým to bolo i bude úplne jedno...100%.(31.3.2013)

  • Wiikii
    ****

    Když produkt vypadá dobře, tak se dobře prodává, pokud má chybu na kráse či je moc malý ba naopak moc velký šup s ním do odpadu, hladovějící nehladovějící, nemáš peníze, nemáš nárok. A pokud máš málo, tak jez málo. .. Prodej určuje "kvalitu" produktu. Proto středně velké brambory jsou ty jediné na trhu, protože se nejvíce prodávají a cherry rajčata vytlačují normální rajčata, protože je zákazník má raději. .. Tento systém má své výhody, můžete zajít do obchodu a koupit na co máte chuť, vždy čerstvé a hezké, ale co to všechno obnáší? Mít na stole vždy krásné a čerstvé jídlo ? Někdy až překvapivé věci. .... HODNOCENÍ: 80% (4*)(2.8.2015)

  • Dragoni
    *****

    Nesmyslné plýtvání od sběru či výroby, až po prodej produktů, které kvůli krátké expirační době putují do kontejnerů. I přestože jsou potraviny stále čerstvé, "kvalita supermarketu", standardizované či vizuální potraviny i zákony EU, to vše rozhoduje o tom zda-li se potraviny vyhodí a nebo putují do supermarketu k prodeji, kde díky kratší expirační době po zakoupení produkt jednoduše vyhodíme a jdeme koupit nový.(17.1.2014)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace