Režie:
Mikael HåfströmKamera:
Brendan GalvinHudba:
Alex HeffesHrají:
Sylvester Stallone, Arnold Schwarzenegger, James Caviezel, Vinnie Jones, Vincent D'Onofrio, 50 Cent, Amy Ryan, Caitríona Balfe, Sam Neill, Matt Gerald (více)Obsahy(4)
Ray Breslin (Sylvester Stallone) je útěkář na objednávku. Živí se totiž jako expert na infrastrukturu vězeňských zařízení. Nechává se v nich zavírat a hledá skuliny v zabezpečovacích systémech, které jsou pak následně na základě jeho analýz - a efektních útěků - odstraňovány a zdokonalovány. Nyní nastupuje výkon trestu k nové zakázce, ale ouha: vězeňský komplex, ve kterém se ocitl, byl kompletně postaven na základě jeho dosavadních poznatků a připomínek k zabezpečení věznic. Ty Ray před časem vydal knižně a pro tyranského ředitele tohoto „nápravně výchovného zařízení" se jeho manuál stal doslova biblí. Ray se tak ocitá ve své vlastní dokonalé pasti. Nikdo navíc neví o tom, že by byl něco jiného než řadový vězeň, takže propustka na svobodu po dobře odvedené práci jaksi chybí... Po obvyklých počátečních neshodách se Rayovým parťákem v novém „domově" stává místní vězeňský boss - Emil Rottmayer (Arnold Schwarzenegger), který si zde odpykává trest za kyber-terorismus. A jemu se ve vězení moc nelíbí. Ale kdo jiný, než tihle dva chlápci by se měl dostat přes Rayovo bezchybné zabezpečovací systémy a celou armádu dozorců pod vedením fanatického ředitele? A je to, že se oba ocitli v této bezvýchodné situaci, opravdu jen nedorozumění a shoda náhod nebo něčí pečlivě promyšlený plán? (Bontonfilm)
(více)Videa (14)
Recenze (1 425)
Sylvester Stallone už zase v Kriminále lepí pytlíky, tentokrát za dozoru Caviezela a Jonese, zato s morální podporou svého obchodního partnera z Planet Hollyúd, v kriminále, který jako pevnost Boyard proplouvá Somálskými vodami a čeká, kdy si ho všimnou vyhladovělí piráti. No, nevšimli, zato já si všiml pár příšerných hrubic v ději. Naštěstí ale nadevše miluji filmy o útěcích z vězení, tak jsem si nakonec přece přišel na své. Arnold je jednoznačným králem filmu, i ten Caviezel je dobrej, ostatní tak nějak jen blbě hrají a šklebí se. Místy to působilo jako slepenec, u kterého nevíte, o jaký žánr se vlastně jedná. K dokonalosti chyběl snad ještě otec Fura a prsaté plavčice. Je to skvělý film, ale celou dobu cítíte, že mohl být ještě žďabec lepší. ()
// Very oldschool, I liked it. Hlášky, akce, herci, režie .. jakobych se vrátil do dob Tanga a Cashe, Assasina a dalších, už jen za tenhle vydařený feeling tomu musím dát ty 4*. Nakonec se mi to pečlivé vybírání mezi Arnieho novými kousky velmi podařilo :) ted aby vyšel stejně i Terminátor a nový Conan a budu spokojenej. ()
Překvapivě dýchavičný Prison Break, který ani obvykle spolehlivý Håfström nemá šanci udat. Kromě nápaditého úvodu, trefně mířených heců a Arnoldových pár minut střílené slávy v samotném finále tu zápletka, zvraty i samotný útěk fungují jen na dobré slovo a dobrou vůli diváka s nostalgickou náladou. Průměrné hodnocení zcela nepokrytě zachraňuje fakt, že jsem se na pošťuchování hlavní dvojky - neomezené Expendables limitem - vážně těšil a Slyův bas, který dokáže při sebemenším prostoru pro nadhled všechno příjemně shodit. Z počátečního úsměvu ale zůstala jen malá křeč. 50% ()
Nadhled, jaký vzestupně dementnímu příběhu dodávají Stallone a Schwarzenegger (a v menší míře i důmyslně slizký Jim Caviezel), pomáhá hodně. Společně film proměnili ve sraz abiturientů, kteří zkoušku z testosteronové gestiky skládali někdy v 80. letech, na něž se však Håfström nenamáhá stylisticky upomínat. Jediný upgrade (arche)typů, které oba borci posledních čtyřicet let ztvárňují, měl nejspíš spočívat v doplnění čisté svalové hmoty výjimečným intelektem. Mazanost hraničící s genialitou jsem nevěřil ani jednomu. Na rozdíl od schopnosti udržet desetikilový kulomet v jedné ruce. Úlitba Bohu akce, kvůli které celý film vzniknul, bohužel přichází až po stominutovém recyklování nejobehranějších útěkářských motivů. Výsledný plán je navíc natolik zatížen faktorem náhody, že selhává dosavadní profilace Stalloneho jako mistra útěků. Po neúspěšné snaze jít na věc hlavou jej scénář rozumně mění zpět ve starého, dobrého a ultranásilného Ramba. V souhrnu jenom další nevydařený pokus o velký (dvojitý) comeback, který mnohem častěji zvedá koutky úst než hladinu adrenalinu. 65% Zajímavé komentáře: Anderton, castor, -bad-mad-wolf-, maddy, Daggeron ()
Ešte pred pár rokmi by nejeden milovník akcie osemdesiatych rokov zalamoval rukami nad tým, že Arnie už uvidí kameru len pri politických debatách a Sly už bude točiť len filmy direct-to-DVD. Jedným z najväčších sklamaní a nenaplnených očakávaní bol však fakt, že si tieto dve ikony akčného žánru nikdy na striebornom plátne nezmerali sily. A pozrime sa čo tu máme dnes. Trilógiu Expendables, no pre naplnenie túžby vyznávačov oldschool akcie je práve tento film životným míľnikom. Kupodivu sa nejedná o žiadny vydlabaný scenár, ale celé to má zmysel, hlavu aj pätu. Vďaka-bohu, týmto nesmrteľným akčným legendám nejde dnes len o bezúčelné filmy a svoj drahocenný čas venujú snímkom, ktoré na sklonku kariéry dokážu naplniť ich hereckú a osobnostnú karmu. Borci teda nesklamali a veľmi dobre sa na to pozerá. Všetci (vrátane ústredného dua) vedia, že herectvo nebude stavebným pilierom tohto filmu, tak je z toho cítiť prirodzenosť a pohodová atmosféra. K tomu navyše prirátajte zaujímavý námet, dobre odvedené akčné scény, fungujúce zvraty, trefné hlášky a s radosťou prižmúrite oko nad tými pár dierami v scenári. 85%. ()
Galerie (48)
Zajímavosti (24)
- Během natáčení v New Orleans se Sylvester Stallone (Breslin) dozvěděl o smrti svého syna Sage, který zemřel 13. července 2012 v Los Angeles na následky infarktu. (Dr Lizal)
- Počas natáčania jednej z akčných scén si Sylvester Stallone (Ray Breslin) poranil šľachu na pravej nohe. Na jej zašitie bolo potrebných 70 stehov. (m.a.t.o.)
- Vo filme hovorí riaditeľ väznice Hobbes (James Caviezel) o Portosovi, Rayovi Breslinovi (Sylvester Stallone), ako o štvrtom mušketierovi. Portos je ale druhý mušketier, štvrtým je d'Artagnan. (De Large)
Reklama