Režie:
Stephen FrearsScénář:
Donald E. WestlakeKamera:
Oliver StapletonHudba:
Elmer BernsteinHrají:
Anjelica Huston, John Cusack, Annette Bening, Stephen Tobolowsky, Henry Jones, Eddie Jones, Sandy Baron, Gailard Sartain, Pat Hingle, Jeremy Piven (více)VOD (2)
Obsahy(1)
Hrdiny zdařilého psychologického filmu je trojice losangeleských podvodníků: atraktivní čtyřicátnice Lilly Dillonová, její syn Roy a jeho snoubenka Myra Langtreeová. Zatímco Lilly pracuje pro sázkovou kancelář na dostihovém závodišti, Roy se živí drobnými podvody. Myra byla kdysi partnerkou excelentního podvodníka Colea, kterého však mnohamilionové podvody přivedly k nervovému zhroucení a trvalému pobytu v ústavu pro choromyslné. Nyní by Myra chtěla rozjet další podobné podniky s Royem, ale ten si uvědomuje, že na něco takového nemá a odmítá to, přestože by to znamenalo možnost vymanit se z vlivu panovačné matky. Kolotoč intrik, vzájemného sledování, podvádění, podrážení a vydírání se nezadržitelně blíží tragickému vyvrcholení. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (29)
Scénář: Donald E. Westlake .. Ničím výjimečný snímek, snad jen trochu zajímavá je psychologie vztahu podvodníka Roye a jeho matky. Podvody a fígle jsou poskládány z řady slavnějších motivů fint a fíglů vybraných i z takových skvostů, jako je Podraz apod. ()
Freudovský-oidipovský neo-noir o trojici podvodníčků, ve kterém není náhoda, že přítelkyně hlavního hrdiny je mladší verzí jeho matky, ke které se pro změnu její gangsterský boss chová jako k dceři. Annette Bening září svou kombinací nevinnosti, vtipu a podlosti. Nízké hodnocení je způsobené pravděpodobně nepochopením daného žánru, respektive jeho daných pravidel a mantinelů. V jeho rámci je to kvalitní a originální slowburn záležitost, mimo něj je to jen pomalá divná detektivka. ()
Snímky o lidech, kteří se živí podvody všeho druhu, mě většinou baví, ale tento bohužel moc nezabodoval. I když je fakt, že pár zajímavých míst (hlavně flashbacky) tam byly, většina scén byla zbytečně až nepříjemně zdlouhavá. Škoda, že to nenatočil Scorsese, jak měl původně v úmyslu (objeví se v malé roli doktora). ()
Předloha: Jim Thompson -- V Americe celkem klasika (check rottentomatoes, 4 nominace na Oscara, v žebříčcích se řadí mezi nejlepší neo noiry 90.let), ale já se přikláním spíš ke zdejšímu hodnocení. Moc utahané, statické a hlavně Cusack je nezajímavý herec, jeho postava ve mně nedokázala vyvolat žádný zájem. Výborná Anjelica Huston a pár pamětihodných jednotlivostí. Přitom zaděláno bylo na hodně, v cyničnosti je Jim Thompson rozhodně znát. Z méně známých neo noirů s koulema zkuste radši Romeo Is Bleeding. P.S. Původně měl film režírovat Scorsese, ale nakonec jen produkoval a dohodil Stephena Frearse. ()
Nuž, s thompsonovskými adaptáciami mám evidentne problém (s výnimkou francúzskej Čiernej série). Po mimoriadne nesympatickej Čistke (Coup de Torchon) ďalšia vec s nesympatickými postavami a divnými vzťahmi medzi nimi. Navyše, uťahané a pomalé. Ak neo-noir s con-artistami, radšej House of Games (1987), a ak neo-noir s Cusackom, tak radšej The Ice Harvest (2005). ()
Reklama