Reklama

Reklama

Příběh mého syna

  • Itálie Venuto al mondo (více)
Trailer 2

Svobodná matka Gemma (Penélope Cruz) přijíždí se svým dospívajícím synem Pietrem do Sarajeva, aby poznal zemi, ve které se narodil. Před 16 lety ji museli kvůli bosensko-srbské válce opustit. Gemma se tak vrací do míst, která v ní probouzejí dávné vzpomínky.Před lety se tu zamilovala do Diega (Emile Hirsch), Pietrova otce. Tehdy zoufale toužili po dítěti, Gemmě se však nedařilo otěhotnět. Společně našli řešení, kterého Gemma poté trpce litovala. Když prchala z obléhaného města, Diego se rozhodl zůstat…Nyní na Gemmu čeká minulost, která ji postaví tváří v tvář ztrátě milovaného manžela, ale také poznání síly lásky. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer 2

Recenze (156)

novoten 

všechny recenze uživatele

Silné a těžce pocitové drama, které si zasloužilo mnohokrát větší pozornost, než nakonec dostalo. Znovuzrozený Hirsch sekunduje nestárnoucí Penélope a Castellittův staromilský přístup dělá z tohoto Příběhu nesmrtelné vyprávění. Možná se některé linky ve finální katarzi slijí až příliš příhodně, ale tváří v tvář tesknému a tísnivému tématu války nad takovými výtkami ani nechci přemýšlet. 90% ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Krátce - nedovařený europudink se všemi definičními znaky midcultu. A teď obšírněji. Snímku nelze upřít, že dbá o svůj zevnějšek. Krásná je Penelope, krásná je válka, krásné je umírání. Estetizace nepříjemného a ošklivého drží naši pozornost na povrchu, kde se s případným dojetím manipuluje mnohem snáz (nedojmou nás příčiny, ale následky, které lze v rámci filmu snáz „vyřešit“, z kina proto můžeme odcházet s dobrým pocitem, že nastolené otázky byly zodpovězeny). Vrstvení bezbolestných obrazů a vět jako opsaných z duchovních příruček a z textů rockových balad přitom zprvu nesměřuje za žádným nadčasovým cílem. Okolní svět pro hrdiny začíná existovat až po vyčerpání potenciálu vztahových problémů. Velké dějiny jsou zde jen od toho, aby (dramaturgicky) nakoply ty malé, aby dodaly na závažnosti plytkému rodinnému melodramatu. Neorganické zahrnutí balkánského konfliktu do příběhu navozuje falešné dojem, že jde o víc než jen o to, kdo s kým počal dítě. ___ Definování ženy výhradně skrze její mateřství je pouze jedním z mnoha stereotypů, okolo nichž byl příběh vystavěn. Nemá-li žena dítě, je pro vyprávění irelevantní. Jiná než mateřská role pro ni neexistuje. Neplodnost se v tomto kontextu stává problémem světového významu. ___ Příběh mého syna předkládá utopický model světa, v němž národností, rasové i náboženské rozdíly ustupují myšlence pomoci bližnímu. (Číst film proti srsti, jde o příběh o tom, kterak kapitalistický svět udělal z balkánských zemí kurvy a následně jim sebral naději na lepší budoucnost.) ___ Špatní nejsou primárně lidé, ale to, co je přesahuje – válka a politika, pojmy filmem tak zobecněné, až se stávají bezobsažnými. Špatné jsou ty situace, které hrdinům způsobily trauma a ztížily jim seberealizaci a hledání vlastní identity (krize identity je nejnosnějším tématem filmu, žel nejhůře rozpracovaným). Abstraktní kategorii zla zastupují ti druzí, konkrétně nepojmenovaní, nevázaní na konkrétní dějinné období (ač pravděpodobně pocházející z divokého Východu, ne z vždy nápomocného Západu). Film z nás díky tomu snímá pocit viny a vyvolává příjemné tušení, jak dobře se vlastně máme. ___ Respektuji, že kýčů je třeba. Není ale třeba je nekriticky přijímat a akceptovat jejich banální vidění světa, který má v reálu mnohonásobně více barev a chutí. 50% ()

Reklama

Fr 

všechny recenze uživatele

,,DÍKY! - PRO MĚ JE NEJKRÁSNĚJŠÍ SLOVO NA SVĚTĚ "DÍKY"!“...... /// Úvodní romantika nebere konce. Prej – ty nejpodivnější příběhy lásky jsou ty nejlepší! … ale je to zralý na rychloposuv. Když budu svýmu frackovi povídat o svým mládí, kterak jsem mámu (jeho vole…) potkal – no co by vás na tom asi tak zajímalo? Ale kdybych tam flákl Bosnu a válku…, tak stejně byste chtěli, abych to zkrátil, já vím (a ty zas víc krve, takže to taky budeš mít těžký…). Po romantice přichází drama dvou lidí (na pozadí smrti přátel) a Penelópe se konečně rozehrává, aby i film, v závěrečný půlhodince příběhově i dramaticky sympaticky vygradoval. Vydržíte to? (čekat tak dlouho…?) Jako, asi se to vyplatí. Nejen fandům Hirsche, ale (hlavně) těm, co toužej uronit ,,kroupu“. /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Jsem zvědavej na počátek války v Sarajevu za zvuků Nirvany. 2.) Už jsem se dlouho nestyděl, že patřím k lidský rase. 3.) Thx za titule ,,ni.na29“. /// PŘÍBĚH **** HUMOR ne AKCE ne NAPĚTÍ ** ()

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Původně jsem si myslel, že krásná Penélope Cruz a italský režisérský talent mě potěší s lepším filmem. Je to ale vzorově nezvládnutá dramatická romantika, která využívá toho, že se z části odehrává ve filmově hodně atraktivním Sarajevu. Nicméně příběhem se protínají dvě linky. Jedna před a jedna po. Ta před mi přišla zajímavější a jako celek mi kvůli tomu celý film přišel dost nesourodý. ()

T2 

všechny recenze uživatele

Rozpočet €13miliónovTržby Celosvetovo $9,046,000▐ strašne pasívny dej, ktorý sa chce strašne ale strašne hrať na veľkú hlbokú artovú drámu, herci tu nemajú skoro čo hrať a záver chce uhrať veľké prekvapenie, nuž ale to by 3/4 deja nemohla byť suchuprázna nuda točiaca sa okolo nezmyselnom nahánaní po nejakom adoptívnom decku /35%/ ()

Galerie (53)

Zajímavosti (7)

  • Film je natočený podle novely Margaret Mazzatiny. (topr harley)
  • Aska (Saadet Aksoy) je vášnivou fanúšičkou skupiny Nirvana. Jedným z jej zakladajúcich členov, ktorého by chcela napodobniť a ktorý pochádza z bývalej Juhoslávie, je basgitarista Krist Novoselic. (MikaelSVK)
  • Film by se dál označit za film rodiny Castellitto. Režisér filmu Sergio Castellitto si zahrál roli pěstouna svého vlastního syna Pietra Castellitta, představitele titulní role. Manželka Sergia Castellitta a matka Pietra Castellitta Margareta Mazzantini napsala knižní předlohu a podílela se na tvorbě scénáře. (Ampi)

Reklama

Reklama