poster

Phenomena

  • Itálie

    Phenomena

  • slovenský

    Phenomena

Mysteriózní / Horor / Thriller

Itálie, 1985, 110 min

  • TheRaven
    *****

    Argento nezklamal a dopřál mi naprosto nepřekonatelný audiovizuální orgasmus a upevnil své místo mezi mými top. I když je Phenomena dějově průměrným dílem, navíc s velkou účastí fauny, což příliš nemusím, vypořádala se s tím naprosto bravurně. Jakákoliv fakta mi byla lhostejná a nechal jsem se únášet jedním z nejpodmanivějších filmů, jaké jsem za poslední dobu viděl. Jako přikován v židli jsem sledoval vyvražďovací pasáže, prokládáné skoro až hudebně klipovými scénami s vynikající hudbou nejen Goblinů, Motörhead a Iron Maiden. Kamera taktéž naprosto úžasná a vizuál, jak už to u Argenta bývá, nepřekonatelný. Navíc je to první film, kde jsem si výrazněji všímal Jennifer Connelly a obávám se, že mám novou platonickou lásku. Co na tom, že jí při nátačení bylo sotva patnáct let. Jedním slovem: Fantastické!(1.2.2010)

  • Flaxik
    ****

    Ze všech hoven, co jsem od Argenta viděl, je tohle to nejlepší, už mám téměř pokušení to nazvat dobrým filmem. Na rozdíl od nadhodnocených kravin Suspirie a Inferna se tady Dario pokouší o děj a vcelku se mu to daří, možná i o kus lépe než v Tenebre. Nápad s ovládáním hmyzu je bohovský a zapojení šimpanzíka oceňuji navzdory mému vrozenému odporu k opicím. Jestli chtěl Argento něco naznačit tím, že v blázinci hráli Mötorhead a na místě vražd Iron Maiden, tak jsem jeho umělecký záměr, tak jako v předchozích filmech, těžce nepochopil. Ač mám Jennifer Connelly v topce, tak tady mi přišla poněkud dřevěná, ale někde se musela zaučit. Ústřední hudební motiv od Goblinů je super, ale ke čtvrté červavé hvězdě to asi nevytlačí, to bych ubližoval jiným, mnohem čtyřhvězdičkovějším filmům. Určitě ale nejlepší Argentovo dílo. O parník. Jako býk. 9.11.2015 - Po zhlédnutí Matky slz jsem si pustil Phenomena znovu a byl jsem nespravedlivý, ty čtyři si to zaslouží.(22.2.2014)

  • pepo
    ***

    Úžasná atmosféra, vynikajúci ale akože fakt vynikajúci námet, zopár geniálnych scén ,super hlavný hudobný motív, cool Donald Pleasence a skvelá Jennifer Connelly. Problém je, že atmosféra je pravidelne rozbíjaná (slušne povedané) absolútne nevhodnými rockovými a metalovými vypalovačkami, zvyšok hercov je prinajlepšom otrasný a ten námet je rozpracovaný do veľmi ale akože fakt veľmi, veľmi zlého scenára ignorujúcim náväznosť scén, motivácie postáv a veľmi často aj zdraý rozum ( pričom beriem do úvahy žáner, rok výroby aj potrebné klišé). Toto bol prvý film od Argenta, ktorý som videl ale ak naozaj patrí k jeho najlepším tak amen tma. Škoda, pretože v tom filme je skrytý 5 hviezdičkový masterpiece(12.11.2014)

  • ledzepfan
    ***

    Strašně těžké tohle spravedlivě ohodnotit. Argento se tu dostává z extrému do extrému-od úplně amatérské filmařiny až ke krásně atmosférickým a napínavým momentům-Nápad s psychopropojením s hmyzem je moc hezký ale na můj vkus málo využitý-hudba občas dokonale sedící a houpvě divná a někdy zase nějáký speedmetal úplně mimo kontext scény...Poslední třetina stála za to a trochu mi nahradila tu přehlídku neherectví a krkolomé angličtiny(věřím, že ti lidi často vůbec netušili co říkají.)... Chtěl jsem dát i 4 ale to bych se musel trochu přemáhat a to se mi teď nechce.......................... Nejlepší herec ve filmu=šimpanz.(13.2.2012)

  • Bloody13
    ****

    Já vim, už to tu zaznělo několikrát, ale ta metalová hudba se sem opravdu nehodí! Jinak Argento nezklamal a natočil ne úplně brutální a krvavou jízdu (to se však konce netýká), ale především jedinečnou atmosférickou podívanou, povinnou nejen pro fanoušky gialla. Závěrečných 20 minut mi tu celkovou delší stopáž bohatě vynahradilo.(13.2.2010)

  • - Režisér Dario Argento řekl, že jeho představa pro vzhled zabijáckého dítěte přišla ze skutečné genetické poruchy "Patau Syndrome", která způsobuje hrozné znetvoření tváře. Pro tento důvod Argento nazval postavu dětského zabijáka Patau, i když jeho jméno není nikdy ve filmu vysloveno. (tequilla)

  • - Ve scéně, kde Jennifer vypráví své spolubydlící, jak ji opustila matka, když byla malá, je skutečný příběh režiséra Daria Argenta z jeho dětství, kdy ho také opustila jeho matka. (tequilla)

  • - Záběry z filmu použila skupina Hypocrisy k videoklipu písně Killing Art. (Chatterer)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace