Hodný dinosaurus

• USA The Good Dinosaur (více)

Animovaný film „Hodný dinosaurus" si pohrává s otázkou: Co kdyby asteroid, který jednou provždy změnil život na Zemi, naši planetu minul a obří dinosauři nikdy nevyhynuli? Pixar Animation Studios vás zvou na dobrodružnou výpravu do světa dinosaurů, kde se Apatosaurus jménem Arlo spřátelí s člověkem. Na cestách drsnou, ale překrásnou divočinou se Arlo naučí čelit svému strachu a zjistí, že je schopen velkých činů. (Falcon)

psychousek

Čekala jsem víc. Pohádka založená na dinosaurech, kteří na Zemi přežili, jelikož je omylem nevyhladil meteorit dle traileru slibovala úžasnou podívanou založenou na přátelství dinosaura a lidského mláděte. Bohužel nejlepší části filmu byly ty, kde se nemluvilo. Dinosaurus používající čumák jako pluh nebo T-Rex jako pastýř pomáhající ostatním, to nejde. Musím uznat, že po vizuální stránce je film zpracovaný krásně, bohužel jsem ale nevycítila žádnou atmosféru, až na dvě scény u konce, které ovšem nebudu spoilovat. ()

ESNYR

Animace je tak dokonalá že to není snad ani možné. Když Arlo z T-rexama hnaly stádo buvolů, napadlo mě že jen z těchto pár minut by bylo asi milion wallpaperů na plochu jak vyšitých - celá ta doba co byl Arlo z rexema, byla hodně dobrá a potěšil mě i ten westernový hudební doprovod včetně hraní na cvrčka. Co mě ale dost zklamalo je film jako celek. Začátek je slabej jak 6x převařený čaj a konec je zase moc roztahanej. U takových příběhů je délka velké mínus. Jako krátký filmeček, řekněme o půl hodině, by to bylo na čistých a poctivých 5 bez dlouhých řečí ale jako film o hodině a půl to dost dobře netáhne. Punťa je fajn (zřejmě vypadl z Croodsových) ale Arlo je animačně moc plyšovej (pořád mi to vadilo) Celkově jsem ale zpokojenej a tak se nechám trošku unést náladou a dám 4 hvězdy. Pokud bych ale někdy dostal chuť vidět třeba dvojku (přímo se to nabízí) tak asi ne v kině, ale čekal bych na slušnej HDrip. Ale ta animace je prostě minimálně na 2 hvězdy ať je příběh slabej jak chce. ()

Vasyl

Slabý 3. Hlavně nejslabší hlavní hrdina v animovaným filmu co pomatuju. Ufňukanej, nedomrdlej něcosaurus a jeho kluk-pes sice putují nádhernou krajinou co vypadá jako neanimovaná, ale vtipy jsou málo vtipný a drámata málo dramatický. Zase ale asi dobrý pro děti. ()

spoock

Otravny hlavni hrdina. Prekrasne pixarovske prostredi vs. opravdu hnusni dinosaurove. Jeden by neveril, ze se nekdo uchyli k takovemu zversrtvu. Zapletka dost otrepana, jde videt, ze Pixar miril na nejmensi publikum a zapomnel na chudaky rodice v sale. ()

matolos1

Klasická rozprávka s jednoduchým príbehom. Lenže to disponuje skvelou hudbou, animáciou a pár zápletkami fungujúcimi na udržanie napätia. A ešte zábery na prírodu. Dialógy ma ešte celkom prekvapili. ()

blondboss

Dobrý dinosaurus je animovaný snímok, ktorý zahreje pri srdci a ktorý vás svojimi animáciami doslova priková k sedačke. Tak nádherné animácie a tak krásne spracovanú prírodu vo vizuálnom vybavení som hádam ešte nevidel a Pixar opäť raz potvrdil, že je fenoménom v oblasti animácií a ťažko ho niekto prekoná. Dejovo to nebolo žiadne terno, ale záverečná dojemná scéna to vyvážila slušne. Preto som prekvapený tunajším hodnotením, keďže tento film má určite naviac. 75 % ()

Mart2n

Pixar tímto dosáhl svého Mariánského příkopu a mám takové tušení, že ještě pár let zpátky by se pod to bez Disneyho vlivu nikdy nepodepsali. Ohavná grafika a bolestivě nudný příběh. Ale první scéna byla geniální! {2/10} ()

Dejf4

Tohle bohužel není Pixar jaký známe a máme rádi. Je to obyčejný dětský animák, který sice krásně vypadá, občas přijde se zajímavým nápadem, povedeným vtipem, ale nenabídne nic navíc. Zkrátka a dobře na jedno použití. 6/10 ()

hrumsrt

I když se možné divákovi nezdá, tak i tohle je snímek od studia Pixar a bohužel jede z těch případů, kdy tohle nejlepší animační studio nezvládlo divákovi doručit očekávanou kvalitu. A jak bych tvrdil, že filmy od Pixaru jsou čím dál více vzdálené dětskému publiku a více si je dokáže užít dospělý divák, který si zpozoruje a vychutná všechna nastíněná témata, tak právě Hodný dinosaurus je výjimka a vedle Aut 2, nebo Mezi živly jde o ten slabší kousek.. Těžko věřit, že snímek vyšel ve stejný rok jako pro tolik diváků tolik přelomové V hlavě (osobně mu nedávám takový kredit, ale přesahem jde o úplně jinou podívanou).. Hodný dinosaurus vypráví příběh z alternativní reality, v níž Zemi nezasáhl asteroid, a tak největší ještěři dinosauři nikdy nevyhynuli a i nadále jsou vládci planety. Což zapříčiňuje i fakt, že jejich vymřením vznikl prostor slabším živočichům na jejich vlastní rozlet, jenž dal například průnik lidské evoluci.. Tvůrci se rozhodli ukázat svůj obraz země, kde dinosauři vládnou jistou inteligencí a jako ještěři nadále opanují světu, jen jsou schopni stavět si příbytky, anebo obhospodařovat svoje políčka.. Příběh se pak točí okolo rodinky Apatosaurů, což je ve skutečnosti nadřazený název i pro jinou veřejnosti známější ještěří odnož "brontosauři", kteří mají vlastní políčko, z něhož celá rodinná skupinka žije.. V hlavní roli je nedomrlý Apatosaurus jménem Arlo, který ze zoufale touží zavděčit rodičům a stát se podobným veleještěrem jako jeho otec. Aby toho dokázal musí vykonat něco velkého, něco hodnotného minimálně pro rodinu, jeho bratři už mají splněno, teď je na čase Arlo.. Hodný dinosaurus je dětskou procházkou po druhohorách, bromance člověka a dinosaura, v níž "překvapivě" mluví jen ještěr, v níž se Arlo snaží navrátit domů jako hrdina, který má splněno. Že po cestě narazí na ledacos, že pozná velikost lidské rasy a sám sebe je jen špička jeho velkého dobrodružství.. Jde o zcela zřetelnou coming out of age výpravu, která nabízí řadu dílčích zážitků, ale naprosto nezvládá propojit velké putování s skutečně silnějšími a nakonec i zapamatovatelnějšími scénami.. Nedá se to porovnat s čímkoli od Pixaru, zapomíná to na svoji poetiku a i když tam je třeba jedna hodnotnější scéna, zůstává v celém filmu zcela osamocena.. Navíc to na mě působí bez nápadu i animačně slabší než o dvě dekády starší Příběh hraček či Život brouka. Znovu bych do toho už nešel.. 60% ()

FEAR99

Víte, jak se to říká - velké očekávání přináší ještě větší zklamání. U dinosaura tato rovnice platí tak napůl, jelikož natěšenost u mě byla veliká a výsledný dojem z filmu je celkem nijaký. Velkou pochvalu si zaslouží zejména grafické zpracování, které asi opravdu nemá v současnosti konkurenci a všechny animáky tohoto roku si dává dinosaurus v tomto ohledu k snídani. Pohoří, voda, lesy a pole jsou prakticky neroznatelné od reality. K tomu musím vyzdvihnout i hlavní postavu Arla (roztomilejší je snad už jen moje přítelkyně), který čiší životem a je vytvořen s citem - už od trailerů jsem ho miloval, v kině mi zamilovanost vydržela. Ale pak jsou tu docela velká ALE - na Pixar to má opravdu prostý příběh, který se spíš skládá ze série scének, které na sebe tak nějak navazují, ale v celkovém vyznění to jako celek prostě moc nefunguje. Postavy jsou nezajímavé, Arlova dinosauří rodina mi byla vyloženě nesympatická a takovou tu "Pixarovskou nadšenost z filmu" jsem tu prostě moc necítil. Mohla to být pecka, takhle je to spíš promrhaná příležitost, což mě vede k tvrzení, že u Pixaru už to není jako dřív - V hlavě jsem v kině protrpěl, Hodný dinosaur je z mého pohledu určitě lepší, zklamání se však taktéž nevyhnul. Nedávná kino návštěva Snoopyho mi udělala nepopiratelně větší radost. 5/10 EDIT: Viděl jsem to podruhý. A přesvědčilo mě to! Krásná animace, jednoduchý, ale citlivý a zejména pro děti srozumitelný příběh, který dokáže přenést emoce a postava dinosaura Arla, kterou si (navíc v originálním znění) musíte zamilovat. Není to nejlepší film Pixaru, ale rozhodně jeden z těch nejlepších. Beru zpět část mé kritiky. 7+/10 ()

MorraEddie

Člověk si říká kam až ta animace může dosáhnout. To jak zde udělali animaci přírody je to nejlepší co jsme mohli letos vidět. Dějově o dost slabší. ()

Nemooo

Doufám, že se jedná pouze o menší klopítnutí Pixaru. Chybí mi vývoj postav (až na ustrašeného malého dinosaura), chybí mi scénky, kde bych se alespoň pousmál a řekl si, tohle je můj oblíbený Pixar... ()

david666

Inu asi jsem čekal trošku jiný film. Na mě málo dinosaurů a ta jejich animace a ztvárnění taky nic moc. Příroda ale ztvárněna krásně ()

mr.twizta

Technicky bezpochyby nejvyspelejsi pixarovka, animace je proste dechberouci a nadherna. Skoda jen trosku vagnejsiho pribehu a zjednoduseneho vizualniho pojeti dinosauru, tady se zkratka cililo na mensi divaky. Ale k certu s vytkama, film je to svizny a navic me regulerne dojal. Je fajn na chvili zamknout vnitrniho cynika na zachode a jednoduse se nechat vtahnout. ()

blade23mc

Je to takový roztomilý dětský dobrodružný film. Viděl jsem to až po filmu Inside Out a tak nějak jsem čekal, že by mě tohle mohlo trochu více překvapit než animovaný výherce Oscara, ale to se nestalo. Nevím, co bych měl osobně nějak chválit, pouze snad zobrazení pračlověka/psa, což bylo během celého filmu dosti zábavné. Sice jsem se u toho nenudil a uteklo to rychle, ale moc mi z toho v pamětí nezůstalo, takže zlatá střední cesta.. 50% ()

jojto

Ľudské dieťa ako malý psík a farmári dinosaury. Že blbosť? Vcelku originálne, pekne animované a dokonca občas i úsmevné. Žiadna katastrofa v podobe spraseného animáku sa nekoná, no deťom by som to nepúšťal. Ono keď Pterosaurus nečakane zhltne malú líštičku, ktorú predtým zachráni a z huby mu trčí jej chvost a ostatní okrídleno-zubatí kolegovia sa mu snažia vyrvať ten chvost z huby, dieťa rozhodne kľudným spánkom trpieť nebude. ()