Reklama

Reklama

Klíčovou dírkou

(festivalový název)
všechny plakáty
Trailer

Obsahy(1)

Starý dům s sebou nese vzpomínky, stejně jako to dělají lidé. Každý pokoj i předmět v domě má co vyprávět – o gangsterech, zapomenutých dětech, vztazích, které poznamenávají. Čas od času je ale potřeba vzpomínky uspořádat, ty zlé uklidit do bezpečí, ty opojné znovu prožít. I za cenu toho, že nebude lehké se v nich vyznat. Ale očistná cesta přece nemůže být pohodlná. I ve svém novém filmu nabízí Guy Maddin cestu podvědomím se všemi překážkami a překvapeními, která jsou zabalená do uhrančivých černobílých obrazů, jež uctívají i přetvářejí starou kinematografii. Snímek uchvacuje nejen velkou měrou nejednoznačnosti, ale i strhující obrazností, ve své „špinavé opulenci“ občas připomínající třeba dílo fotografa Joela Petera Witkina. Když se pracuje s univerzálními emocemi, nezáleží na tom, že je občas nesnadné se vyznat v jejich příčinách. Protože zjevná psychologie musí někdy ustoupit estetice. (MFF Karlovy Vary)

(více)

Recenze (17)

Tsunami_X 

všechny recenze uživatele

Dobrý artový trolling, ale na všechny ty blesky a blikačky jsem už ke konci neměl sílu. Osobně mě u toho bavily dvě záležitosti, přičemž jednou je výstup Udo Kiera. Dědek na řetězu mi pak připomněl fakt, na který mě upozornil můj kamarád Viktor, a to že na každém festivalu v Karlových Varech vidím ve filmech více penisů, než toho druhého. Na industry projekci se konec snímku dočkal šesti diváků v sále, zbytek zbaběle zdrhnul při prvním řádění spoutaného seniora. ()

xxmartinxx 

všechny recenze uživatele

Jednak tomu krutě nesvědčí digitální kamera, Maddinův obraz ztratil kus své hrany, jednak je to poněkud uondané a postrádající energii. Jsem rád, že se mi konečně nějaký Maddinův film trochu nelíbil, už to začalo být podezřelé. Kdybych neviděl jediný Maddinův film, asi bych byl spokojený samotnou jinakostí - ale má na kontě zásadně lepší věci. Tohle je moc... normální... ()

Dellamorte 

všechny recenze uživatele

Tak teraz som v rozpakoch..asi budem intelektuálka, alebo to úspešne predstieram. Každopádne sa Mi TENTO gangxta / noir / avant garde / s mystériou spojený a do sýta nabúchaný podivnými " obrázkami "dvojfarebne vymaľovaný snímok pozdáva. Jednoznačne, za rozkvitnutú 4ku. Jason spoľahlivý, Isabella a Udo - HQ. Škoda, že takto sa nerieši Poe / Lovecraft. ( nič pre filmových FAJNEšmakerov) Alebo áno ?... ()

Silas 

všechny recenze uživatele

Snažím se nikdy nenadhodnocovat, ale v rámci všeobecného povědomí si to odpouštím. Tohle musí být kultem a já v té úzké skupině nadšenců chci být. HD půlnoční projekce s promilí nutností. 8O% ()

Ruut 

všechny recenze uživatele

KVIFF 2012: Krásně šílená pokleslá halucinace, která bohužel s blížícím se koncem dost ztrácí na tempu a nápaditosti. Škoda. 70% ()

bassator odpad!

všechny recenze uživatele

47th KARLOVY VARY INTERNATIONAL FILM FESTIVAL 2012 - ANOTHER VIEW - Jiný pohled (Keyhole / KEYHOLE / Klíčovou dírkou) - Z mnou velmi očekávaného filmu se stal jen špatný vtip nebo jak to jinak nazvat (totálním prů.....?)... - 29. 6. 2012 - kino Městské divadlo - Karlovy Vary - 5% ()

MM11 

všechny recenze uživatele

Odpudí nebo ovládne, rozhodně však neponechá v klidu... Umím si živě představit rozpravu tuctu rozhněvaných diváků nad tímto Maddinovým dílem; s těch dvanácti bude přibližně pět mluvit v jinotajích, tři rezignovaně mávnou rukou, dva budou dštít síru a jeden tiše mlžit a tvářit se důležitě. Jsem dvanáctý, co řeknu? V první řadě nemůžu než obdivovat vizuální ztvárnění filmu, dostal jsem nadmíru intenzivní dílo, dokonale "filmové", byť toto slovo zkrátka nejde napsat bez uvozovek. Maddin je mistr v propojování zašlých kinematografických praktik, které dokonale "resuscituje". Od němé avantgardy může bez větších obtíží přejít k novodobé touze po podvracení/znejistění, aniž by opoměl romantické snění. Kompozice záběrů může připomenout desítky projevů, přitom je stále dnešní, čili nenapodobuje konkrétní styl, jen ho svojsky interpretuje. Myslet si o tom můžeme cokoli, minimálně to však prokazuje, že prvky zdánlivě navždy uzamčené v určité etapě vývoje filmu nejsou mrtvé, často jen "mrtvě" využívané. Maddin je bohužel (z mé strany, pro druhého třeba klad) fanaticky zaujatý pro svůj svět a diváka vláčí sebou. Na začátku by se klidně mohl objevit titulek s doporučenou literaturou k pochopení filmu a vůbec by to nevadilo. Těká se od výjevu k výjevu -> věta jedné z postav "Tak moc dveří. A všechny je musíme otevřít...!" je klíčem k filmu, klíčem k této přetížené hře. Krásně vyvedené, bohužel se obávám, že drtivá většina diváků si s filmu odnese pár obrazů (je jedno, zda krásných či obscénních), které stěží zařadí. Pět v jinotajích hovořících diváků mi řekne cosi o záměru, tři rezignovaní potvrdí a film odpálí atd... Domnívám se, že názory obou skupin mají svůj díl legitimity. Zvláštní dílo. Doufám, že jste poznali můj stav dvanáctého: mlžím;) (MFF KV 2012) ()

Davered 

všechny recenze uživatele

Maddinův styl je vytříběnější s každým dalším filmem. Tentokrát kromě němé klasiky vzdává hold i rané avantgardě a filmu-noir. Totální audio-vizuální orgie. A mimoto - film, ve kterém polonahý duch postaršího muže provádí felaci na obřím zaprášeném penisu trčícím ze zdi, nezaslouží jiné než maximální hodnocení. ()

Davson 

všechny recenze uživatele

Psychoanalytik by jistě dokázal mluvit o tomto filmu hodiny a hodiny a rozebírat různé metafory (ty základní jsou jasné - dům coby lidská hlava, labyrint uvnitř domu coby paměť, bažina coby svědomí, duchové coby útržky zašlých vzpomínek atd.), ale já myslím, že lepší je nebrat tento film příliš vážně a užívat si podvratný humor a režisérovu filmařskou ekvilibristiku. Formální stránka je prostě nádherná - skvělá práce se světlem a stíny, brutální střih, netradiční záběry kamery, střídání různých starých i moderní postupů a stylů. Ve výsledku psychoanalytický avantgardní film noir říznutý absurdní komedií. Spousta lidí to zajisté odstřelí coby "blbost pro pseudointelektuály", ale není to nutné, berte ten film s nadsázkou:) ()

Domec 

všechny recenze uživatele

No tak to byla magorina. Noir film v nemz se prolinaj ruzny reality v case, duchove se obnazujou jak divy, mlatej ostatni retezama nebo se uspokojujou v komore. Par efektu k tomu a mate vybornej film na festival po jehoz shlednuti si divaci budou rikat "WTF?". #KVIFF 47th ()

StDavid 

všechny recenze uživatele

Pokud jste intelektuál nebo to úspěšně předstíráte, pak se vám tenhle film možná bude líbit. Pro ostatní je to svérázná pocta Edu Woodovi. Černobílý film, divné hlášky v divných scénkách, sporné herecké výkony. Ale přiznávám, že po 35 minutách filmu jsem zmáčknul fast forward, tak mi mohlo zásadní poselství uniknout. ()

M1911 odpad!

všechny recenze uživatele

Pro mně zůstane v paměti jako film, ze kterého na IFFKV odcházelo nejvíce lidí. A ani s jim nedivím. ()

Kellerman 

všechny recenze uživatele

Krásně režijně vedený thriller,který je občas na úkor sofistikovanosti trochu nevděčný ke svému divákovi,ale dal mi příležitost vidět na velkém plátně Isabellu Rossellini a díky krátké stopáží a stylovosti mě zvládl udržet v napětí po celou dobu projekce.Úspěšný start festivalu,který je vždy velmi důležitý. ()

iz67 

všechny recenze uživatele

Hodně obtížné (zvlášť když vám spící promítač vyhulí zvuk na plné koule), atmosféra se bez záchtyných bodů vyčerpává a duši nakonec zmizí. Co s tím? ()

egoistic 

všechny recenze uživatele

KVIFF 2012. Zbaběle jsem nezdrhnul, i když jsem k tomu párkrát náběh měl. Ale na rovinu - vůbec jsem nepochopil, co tím chtěl tvůrce říct. Pokud v tom někdo vidí něco víc než jen slátaninu divných (pardon, uměleckých) záběrů na ještě divněji hrající (pardon, osobitě a sugestivně) herce, rád si poslechnu vysvětlení. Ale na druhou stranu, bez takových filmů bych ani neměl pocit, že jsem ve Varech :-) Filmovému festivalu 3x hurá, bylo to zase super. ()

Reklama

Reklama