Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Jennifer je mladá, půvabná, avšak chudá dívka, která si na život vydělává jako společnice protivné a lakomé lady Van Hopperové. Při jednom z výletů do Cannes se potkává s krásným a bohatým vdovcem Maximem de Winterem, který ji po krátké známosti nečekaně požádá o ruku. Šťastní novomanželé se po radostných líbánkách vypraví do Manderley, rodinného sídla de Winterů, které spravuje někdejší paní domu fanaticky oddaná paní Danversová. Ta pomalu a rafinovaně vhání Jennifer do role nuzné náhradnice, jež se oslnivě podmanivé Rebece nikdy nemůže vyrovnat. Situaci navíc neusnadňuje ani Max, který jako by v Manderley ke své nové lásce ochladl. Jennifer je přesvědčena, že jedinou cestou, jak zpátky získat jeho cit, je jít po stopách Rebeky, v čemž je jí paní Danversová zlověstně ráda nápomoc...
Gotický román Daphné du Maurierové posloužil předlohou nejedné filmové adaptaci, z nichž zřejmě nejslavnější je Hitchcockova dvojnásobně oscarová Mrtvá a živá z roku 1940. Nového italského dvojdílného zpracování se ujal zkušený režisér Riccardo Milani. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (6)

igi B. 

všechny recenze uživatele

Svatá Rebeko, bez ohledu na obsah formou upoceně uklohněné >spaghettidrámo< zase jednou coby umění pro kulturně slabé, ryzí to ukázka, kterak lze ze (v rámci žánru) skvostného námětu vyvařit telenovelovou onanii, určenou snad ponejvíce pro euronanynky z paneláků navýšku i naležato (...popř. pro hrstku gerontonanů, už jen slintících u rohlíku a paštiky při pohledu na panenku Capotondu...) , potřebující občas při dopoledním vaření rodinného žvance nějakou tu dávku >kultuty< (sic!) jako náhražku za své celoživotní (ú)trpné čučení na imbecilní televizácké matérie všech dob, formátů a zemí výroby... °-/.. . . . Daphné du Maurier se d.m.s.n. musí v hrobku obracet, co dokáže vyplodit současná podbízivá televizácká šmírárna - a je zjevně fuk, je-li tušašské či talošské či jakézase provenience, však v té evropské kulturně-společenské žumpě mají jisté entity k sobě docela blízko, že... Pražská čudlárna pak si zase jednou s gustem zadabovala (v roli J. kuňká jakási Poláková, děs...) a jeden jenom žasne, proč něco takového vzniklo v prvním desetiletí jednadvacátého století a v tom druhém to nakoupí veřejnoprávě zrovna naše >televize veřejné služby< pro dopolední zaplácnutí své "dvojky" dojky coby >jiného (ha!) prostoru< ... Hnus. :-( . . . Jedna hvězdička tedy jen za tu televizáckou rutinu a načančané interiéry i kostymky, jinak ve výsledku je to jen další stádu podbízivý vývar klasického námětu bez špetky espritu, natož nějakého filmového umění... . . . Merda e fazzoletto! Fine. - - - - - (Poprvé viděno 29.11.2011 na >brekekoidním prostoru< , hodnocení /jo, klidně už po první části, protože lepší už to stejně zas nebude/ 3., komentář zde jako druhý - 29.11.2011) ()

Tommassi3 

všechny recenze uživatele

"I když už od smrti paní Rebeky uplynul víc než rok, jako by tu byla stále, nikdy neodešla.. Někdy se mi zdá, že slyším její kroky.." ()

Reklama

bilder odpad!

všechny recenze uživatele

Tohle byla v mládí má oblíbená knížka, četla jsem ji snad stokrát. Viděla jsem samozřejmě všechny adaptace, nejlepší byl ten starý černobílý Hitchcockův film s Laurencem Olivierem. Kde se vzala najednou nějaká Jennifer? V původní verzi byla hrdinka tak nezajímavá, že se v celé knize ani jednou nevyskytne její jméno. Italové z toho udělali příšernou telenovelu pro nudící se hospodyňky, aby měly u čeho plakat při žehlení prádla. Tohle by mělo být trestné!!! ()

Martin741 

všechny recenze uživatele

Taliansku kinematografiu milujem /Argento, Fellini, Antonioni, Steno, Sergio Corbucci/, ale ak sa mienia tocit taketo "nadhery", tak na sucasnu modernu taliansku produkciu definitivne seriem. Nuda. 5 % ()

pm 

všechny recenze uživatele

Matteo z „Nejlepších let mladosti“ prostě není Maxim de Winter. Ona se mi líbila, ale snaha tvůrců nabalit na postavu manželky několik vedlejších linek s cílem dívku emancipovat (dokonce mám pocit, že ji i oslovili jménem), naprosto zbytečná. A vůbec zbytečný televizní film, i když o něco lepší než příšerná BBC adaptace z roku 1997. Vím, že Hitchcocka s Fontaineovou a Olivierem nikdo nepřekoná, tak proč jsem se na to dívala? ()

Galerie (9)

Reklama

Reklama