Reklama

Reklama

Světem se řítí vlak, který veze poslední obyvatele planety. Všechno ostatní kolem je pokryto ledem a člověk by venku nepřežil. Poslední útočiště poskytuje lidstvu vlak, který sestrojil pan Wilford, který ho také řídí. Vlak je společensky strukturovaný, od lokomotivy směrem dozadu klesá společenská úroveň. V zadní části přežívají lidé špinaví na palandách, k jídlu jim ozbrojená stráž dodává proteinové kostky. Mezi nimi žije také Curtis, který chce celou dobu, co ve vlaku žije, uniknout ze zadní části a dostat se až dopředu. Nenávidí Wilforda za to, že je drží jako krysy oddělené od zbytku vlaku. Jednoho dne se rozhodne jednat, sestrojí plán a společně s ostatními rozpoutá revoluci. Lidé pobijí vojáky a uniknou ze zadní části vlaku. Dochází ke krveprolití, protože jsou nasazeni všichni vojáci, aby povstání potlačili. Ovšem Curtisovi se podaří zajmout Masonovou, která zprostředkovává komunikaci přední části vlaku se zadní. Ta ho dostane do střední části vlaku, kde jsou vzdělávány děti a kde je jim vštěpováno, že pan Wilford je nejlepší člověk na světě a že žít ve vlaku, je prostě skvělé. Tady také dojde k dalšímu boji, protože Wilford posílá ozbrojené složky, které ještě disponují náboji ve zbraních a strhne se opět krvavé peklo... (TV Prima)

(více)

Recenze (876)

tron 

všechny recenze uživatele

„Pozri sa, takí sú ľudia. Smiešni. Úbohí.“ Spoilery. Parádna vízia. Uchvacujúca záležitosť, ktorá možno jemne vykráda Aldissov Nonstop, ale nakoľko ide o moju obľúbenú knihu, nevadilo mi to. Najskôr narýchlo prebehnime, prečo dávam „len“ 80%. Je to síce príjemne dlhé (v pohode by som si to vedel predstaviť ako seriál, to by možno bolo ešte lepšie), ale ku koncu to predsa len už troška stráca na tempe. Občas sú tam dramaturgické naschvály, niektoré veci som nepochopil (ženy a starci z posledného vagóna prežili, alebo zastrelili aj tých?). Úroveň CGI je poslabšia. Miestami hapruje logika. Na čo smotánke vo vlaku boli tí z posledného vozňa? Ak ich mali len kvôli deťom, tak to sa pravdepodobne dalo riešiť jednoduchšie. A čo vlastne celý čas robili, 17/18 rokov? Ráno sa zobudili a čo? Rozpaky som mal i z nezrozumiteľnosti počtov a to ako vozňov (občas to vyzerá ako súprava s pár vozňami a z iných záberov je to dlhé ako Brno), tak ľudí (koľko bolo tých „zozadu“? Občas to vyzeralo na malú skupinu ľudí a inokedy na spoločenstvo čítajúce 100 a viac osôb). Prečo majú vojaci prichádzajúci do tesného kontaktu s potenciálnymi vzbúrencami prázdne zásobníky? Alebo šlo nebodaj o vopred zinscenovanú záležitosť zo strany Wilforda a Gilliama??? A občas si Američan a Kórejec rozumejú aj bez prekladača, pričom ale na začiatku je jasne ukázané, že reči toho druhého nerozumejú. Inak ale parádna jazda a skvelá bomba s mrazivými post-apokalyptickými výjavmi ubiehajúcimi za oknami vlaku. Vynikajúci kasting. Fakt neviem, kto bol najlepší, každý tu mal svoje miesto. Nádherný dizajn jednotlivých vozňov (akvárium, záhrada, škola), ale i parádne rekvizity či kostýmy; všetko pôsobí reálnym dojmom ako niečo, čo funguje už 18 rokov bez prestávky a postupne sa to rozpadáva. K tomu drastická akcia (na bitku s kukláčmi len tak nezabudnete) a s tým súvisiaci nekompromisný prístup k vyvražďovania hlavných postáv. Veľmi kladne hodnotím dokonalú zbierku záporných postáv, celkovú nejednoznačnosť ústrednej myšlienky a rozporuplnosť témy (slávne vzbury v histórii boli detailne naplánované pre princíp vyššieho dobra). Bolo to, čo robil Wilford naozaj zlé? Na strane druhej, komu by vyhovoval taký život, akí viedli tí na konci? Strašne sa mi páčil aj celkový koncept, že zo starých krvavých konfliktov sa postupom času stali legendy až rozprávky a postupne sa rodila generácia, ktorá svet mimo vlaku nepoznala. ()

JFL 

všechny recenze uživatele

Bong Joon-ho potvrzuje svůj statut tvůrce zcela unikátních snímků, který dokáže bravurně skloubit velkolepou a divácky intenzivní podívanou s unikátní vizí a vrcholně autorským přístupem. Byť "Snowpiercer" vytvořil na motivy francouzského komiksu, v předloze se inspiroval pouze základní premisou, do které zasadil vlastní příběh (stejně jako v případě předchozích filmů také tentokrát je Bong režisérem i scenáristou, americký scenárista Kelly Masterson byl zodpovědný pouze za úpravu dialogů do angličtiny). Bong opět vyprávění staví na protikladných principech, z jejichž spojení vychází unikátní mnohoznačné dílo. Konkrétně tu tentokrát máme kafkovsky deprimující podobenství o našem světě a jednotlivci v soukolí rigidního systému rozvedené na půdorysu zdánlivě hollywodského (ale i ejzenštejnovského) příběhu o vzpouře, jenž je pojaté jako "blockbusterový projekt s ďábelsky nepředvídatelným dějem". Bravurní vyprávění nám spolu s hrdiny postupně odhaluje jednotlivé stupně hierarchie i složky zajišťující fungování mikrokosmu, ale současně jakoby mimoděk podsouvá indicie, jež až o mnoho později zapadnou do mozaiky celkového obrazu světa založeného na úzkosti a strachu. Jak příznačné, že tento svět má podobu vlaku, jenž se jako perpetum mobile žene po kolejích, které nemají podobu linie se začátkem a koncem, nýbrž nekonečné smyčky s pravidelně se opakujícími cykly. Změna v rámci tohoto sytemů je iluzí a vymanění se z něj lze dosáhnout pouze jedním jediným způsobem, který je ale stejně tak opojný jako droga i děsivý a definitivní jako apokalypsa. Tvůrčí princip společný pro předchozí Bongovy filmy, jenž můžeme popsat jako podmaňování si směru původně žánrového příběhu mnohoznačnými a komplexními postavami, je ve "Snowpiercer" doveden do maxima i meta reflexe - ideál lidového hrdiny a vzpoury proti establišmentu se postupně pokrucuje, jak se divákům odkrývá stále komplexnější pohled na zdejší svět, jehož jsou postavy neoddělitelnými a bytostnými součástkami. _____ Jak paradoxně v kontextu vyprávění a myšlenek díla vyznívá příběh distribuce filmu samotného. Co mělo být velkolepým příběhem o tom, jak osobitý tvůrce z Koreje vytvořil mezinárodní hit, nakonec skončilo krutým políčkem, ze strany vypočítavých Weinsteinovských sviní, které nelítostně zařízly jakákoli včasná mezinárodní uvedení filmu (s výjimkou Francie, kam byla práva prodána již dříve a kde se film objevil na pár menších festivalech a posléze i blu-rayi, který se stal zdrojem kopií, jež momentálně zaplavily internet a výrazně tak omezily šance na tržby z jiných zemí, kam se film po mnohaměsícovém handrkování konečně dostává). Nelze očekávat, že by se zhrzelý režisér i majoritní produkční společnosti CJ Entertainment po tomto důsledném připomenutí, kde je jejich místo v rámci globálního trhu, v dohledné budoucnosti pokoušeli o další projekt, který by překračoval hranice Asie a limitovaného uvedení v zahraničí - více ke kauze a jejímu průběhu zde. ()

Flipnic 

všechny recenze uživatele

Tohle mne řádně zklamalo. U filmu jsem měl dojem, že každých 10 min sleduji úplně jiný žánr či film. Korejci samotní tohle umí a dělají moc dobře, ale tady to prostě vadilo. Dokážu si to vysvětlit jen tak, že ta slušná řádka národností , která se na snímku podílela, si chtěla do něj vtisknout to svoje a tak se o film prostě podělily. Ono to dokonce sedí i s myšlenkou toho filmu a cestou dlouhým vlakem a jednotlivými vagóny. Ale bohužel ten film působí trapně! Evidentní trapnost vychází z toho, že chvíli sledujeme "Mad Maxovské" drama, za chvíli se nám zde vtipkuje z vesela v mnoha scénách, pak zde máme barevňoučké vyjasňování postapokalyptické Utopie jako by vykradené ze sračky Hunger Games ... A přiznejme si, že vykrást sračku, tak nám zbyde v rukou co? No raději si ani nepředstavovat ... :-) Chvíli zde máme prostor na amerikánské "národnostní" kecy, traumatické vzpomínky a monology, a tak bych mohl poračovat ještě hodně dlouho ... Všechno už jsem jakoby viděl (a asi fakt viděl), vlastně mi připadlo, že každý článek vlaku vykrádá nějaký konkrétní film. Ve finále zjistíme, že úplně všechny postavy jak záporné, tak kladné, (a to nemluvě že o kladnost/zápornost a promněnlivost postav zde nouze není ...), ale že všechny postavy jsou zde úplní idioti ... Že všichni naletěli všem, že vlastně ten film je o úplným hovně a jedinej,kdo to má v hlavě nakonec úplně v pořádku a ví co chce a jak to získat, je závislej feťák ... Těch několik akčních scén nebylo zas tak řádně brutálních, jak bych si osobně "představoval" ... a hlavně ... mají špatnou choreografii. Nebo spíš choreografie není dobrá, souboje se mi nelíbily, nic se mnou nedělaly ... Úplný závěr pak je jen totálně tou poslední kapkou moče na pořádné dvouhodinové hromadě sraček, kdy jsem si říkal: "Bože odpusť těm hňupům! Oni snad nevědí, co činí .." :-) Moje kritika je výrazná aby šla "proti" pochvalným recenzím a aby si diváci předem ujasnili, že to není zas taková pecka, jak se z ní dělá a že možná vůbec nedostanou to, co očekávají nebo chtějí ... ()

Jara.Cimrman.jr 

všechny recenze uživatele

Řeznický důkaz toho, že lidstvo si zaslouží vyhynout, a tradičně skvělý Ed Harris jsou pro mne jedinými důvody pro udělení hvězd. Děj je totiž předvídatelný tak, jako výsledky prezidentských voleb v KLDR a poučení o tom, že mám ve vlaku sedět co nejvíc vpředu, je vcelku zbytečné. Vždyť za mašinfírou je teplo a vzadu se moc netopí. Jinak samozřejmě nemám nic proti tlučení sekerami do hlav nadlidí z 1. třídy, ale rozhodně by přitom měla být větší zábava. A když už se ptáte, tak na proteinové tyčinky nemám chuť a steak si dám středně propečený. ()

Pethushka 

všechny recenze uživatele

Zpočátku jsem měla pocit, že jsem se vrátila do Vlaku do Busanu (pokud ve filmech rádi jezdíte vlakem, doporučuji zhlédnout), a trochu jsem se v té tmě ztrácela, ale jakmile se připojil režisérův oblíbenec Song Kang-ho, začala mě ta nevyzpytatelná jízda bavit. Ve druhé části filmu se ke slovu dostává režisérovo oblíbené téma, tedy střet dvou naprosto odlišných sociálních vrstev. V tom si Pong Joon-ho vyloženě libuje a umí tomu dát ten správný kontrast. Kdo někdy procházel v letadle z Economy class až do First class, má vlastně tak trochu trailer k tomuto filmu. Jen tady je to trošku ve větších extrémech. 3,5 * ()

H34D 

všechny recenze uživatele

Postapokalyptické sci-fi, které podobně jako The Divide nebo i seriál The Walking Dead ukazuje, že při katastrofě se člověk stane sám sobě největším nepřítelem. Je to trošku paradox, trošku stupidita, ale film se s tím nakonec zvládne velmi slušně vypořádat. Populace je rozdělena na kasty, ale na rozdíl od The Divide zde není tolik znatelný psychologický rozměr, film se soustředí z velké části čistě na odboj. Sci-fi prvků zde není mnoho, ale i to málo dokáže dobře vtáhnout dovnitř fikčního světa, v němž akce a slušné tempo udrží pozornost po celé 2 hodiny. 7/10 ()

xxmartinxx 

všechny recenze uživatele

Ten nejlepší katův šleh. Má to v sobě asijskou bezprostřednost i americký smysl pro akci. Mixuje to Matrix, Truman Show a za konec by se nemusel stydět von Trier. Takhle nějak jsem si představoval, že se amerického filmu chopí Park, ale musel jsem si počkat na Bonga. Nemyslím si, že to funguje dokonale (ta alegorie je trochu moc okatá a přitom nereprezentativní), ale umí to chytnout. ()

Morien 

všechny recenze uživatele

Hehe, světlo na konci tunelu. ♥ Některé věci bych si představovala jinak, ale i navzdory tomu jsem zase v lásce. Asi by se to dalo shrnout tak, že bych byla raději, kdyby režisér ještě víc kašlal na všechno a na všechny a frčel si ještě víc svou flow co se surrealismu týče. Můj asi nejoblíbenější moment byl, když Chris vyhrožoval Tildě nožíkem ("You can fucking die, that's what you can do.) a jeho hlas najednou tak krásně, něžně selhal a změknul u slova die. Na film jsem se pro umocnění zážitku dívala ve vlaku a skoro bych si přála mít nějak zaznamenaný výraz paní, která seděla naproti mně a byla tak nedobrovolným svědkem mého expresivního prožívání tance seker. A jak nemám ráda, když se ve filmech kouří, tak tady obě ty cigarety stály sakra za to. K čertu, odpouštím všechny nedostatky! Jeden z nejkrásnějších filmů, jaké kdy byly vyrobeny. ()

ORIN 

všechny recenze uživatele

Hodně netradiční projekt podle francouzského grafického románu se znatelným rukopisem jihokorejského tvůrce kombinuje prvky videoherní estetiky, poetiky béčkového filmu a mnoha dalších vlivů, jejichž výčet by byl na delší dobu. Základní koncept je velmi jednoduchý - Země zamrzla, poslední přeživší cestují ve "Wilfordově arše" (vlaku) už 17 let okolo Země. V každém vagonu je něco (různé třídy lidí, různé zásoby jídla, pití, různé služby), přičemž platí pravidlo, čím více jste vepředu, tím se vám žije lépe. Film sleduje skupinu lidí v posledním vagonu, jež plánuje převrat. Jak postupují skrze vlak (vagony, resp. jednotlivými úrovněmi/levely, přičemž každá má svůj nezaměnitelný styl), mění se i vnímání existence vlakového expresu (postupným dávkováním informací). Finále (náznak zacyklení a alternativní cesta) už jen dokresluje celkovou promyšlenost konceptu. ()

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Ten, kdo přistupuje k Ledové arše jako k rozpustilé béčkové ptákovině, může se nakonec slušně pobavit. Kdo by snad hledal seriózně pojatou dystopii, šeredně se spálí. Moje jediná hvězdička souvisí spíš s tím, že se film zpronevěřil jedné z nejdůležitějších zásad, jakou od filmového světa vyžaduji. Už ve svém profilu mám napsáno, že od fiktivního filmového světa, ať je jak chce fantastický, vyžaduju pevné logické základy a jeho hrdinové se musí v jeho rámci pohybovat smysluplně. Tady se režisér a scénárista v jedné osobě budováním nějakých logických základů vůbec neobtěžoval. Vše je podřízeno momentálnímu efektu a následující akční scéně. Na to, jaká je to pulpová slátanina, má ale snímek pozoruhodně slušné obsazení a konec konců, ani Joon-ho Bong není jako řemeslník k zahození. Sem tam u mě probleskla jiskřička zájmu při scénách, které byly zjevně inspirovány temně groteskním světem Terryho Gilliama a jeho slavnými snímky Brazil a 12 opic (typické je to u projevu paní ministryně před zástupem ubožáků z nejnižší třídy). Ale to byly jen takové nesmělé záblesky, které neměly návaznost, takže nakonec za mě pouhých 25 % celkového dojmu. ()

choze 

všechny recenze uživatele

Mám slabost pro vlakové filmy, postapa a i pro příběhy o lidské krutosti rodící se z extrémních situací, takže mi Snowpiercer udělal hned trojnásobnou radost. A udělal by mi ji ještě větší jako seriál, který by tu úžasnou vizi zbytků lidské společnosti přežívajících v non-stop jedoucím vlaku rozvinul mnohem detailněji a rozepizodováním zdůraznil zvolený styl vyprávění a z něj plynoucí napětí, kdy vlak objevujeme spolu s postupujícími vzbouřenci hezky lineárně odzadu dopředu vagón po vagónu, až k "božské" lokomotivě s matrixovským Architektem. Pozoruhodná mezinárodní koprodukce - Jihokorejci natočili s přispěním Amíků v Česku adaptaci francouzského komiksu - se zrcadlí v pestrém mezinárodním castu, který vytváří dojem různorodosti společnosti ve vlaku. Film nezapře korejského rejžu (podílejícího se i na scénáři), co do drsnosti (žádnou sametovou revoluci nečekejte) a nápaditosti, triky jsou sice poslabší, ale nějak brutálně mi dojem nekazily. Suma sumárum, ultimátní vlakový film a originální, (ne)příjemně temné a drsné postapo. ()

Segrestor 

všechny recenze uživatele

Willy Wonka se nyní jmenuje Wilford a do Studentské pečeti přidává místo želé a oříšků berušky a šváby. Rozený komunista, který dotáhl své vize k dokonalosti a to tak, že chudák je pořád chudákem a navždy jím také zůstane, ale to je v pořádku, protože v jeho vlaku smrti; kde se veze poslední vzorek populace, má každý své spravedlivé místo. Jenže se mu trochu vzbouří ocas a dere se to dopředu. Cestou to prožívá všelijaké pocity, nejčastěji však rozpaky, že se Velká vlaková revoluce nedaří tak, jak by měla. Wilford je absolutista, perfekcionista a pragmatik a to není žádná sranda. Kdejaký štíplístek musí mít z takového filmu tři dny vlhkou matraci. Je to jedním slovem dokonalé - tím myslím film. Málokterý mě dokázal v poslední době tak pohltit a zdeptat neveselou vizí budoucnosti. Pravý opak optimistického Elysia, kde se přitom v podstatě jedná o to samé, jen jaksi v globálních rozměrech. Setkání s Tvůrcem díky Edu Harrisovi dostává plný grády odkazem na teorie nutkavé sebedestrukce člověka. Jasných pět sněhových vloček. ()

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Strýček Bong z východu a jeho dystopická pohádka o tom, kterak zpustlý kapitán Mérika hledá mašinfíru Edu. Což o to, místy je ten žánrový hybrid hodně originální, byť hraničí se samoúčelnou exhibicí či připomíná specifické filmové světy stvořené jmenovcem postavy Johna Hurta. Herci mizí ze scény jako by se hrálo o trůny a jejich výkon je občas překvapivě (Evans) či nepřekvapivě (protézová Tilda) dobrý. Jen škoda, že loutkový revolucionář Curtis a jeho kohorta pojídačů švábího želé neprošli vagónem s fanoušky fotbalové Sparty, aby si všichni nad směřováním tohoto postapo expresu položili otázku: „Proč?“.. ()

Psema 

všechny recenze uživatele

Aaaah, f*ck it! Plná palba pro nekompromisní řezničinu, která nejdřív vypadá jako levičářská agenda pro boj s nespravedlivým třídním systémem a nakonec vám tyhle domněnky omlátí o držku a začne filozofovat o tom, jestli není lepší kompletně vychcípat, než se v pravidelných intervalech vzájemně vyvražďovat. Lidstvo je holt banda prasat. Ámen! ()

TeeAge 

všechny recenze uživatele

|| Scenár: Bong Joon-ho, Kelly Masterson / Predloha: Jaques Lob, Benjamin Legrand, Jean-Marc Rochette - Le Transperceneige | Hudba: Marco Beltrami | Distribúcia: RADiUS-TWC (US), CJ Entertainment (Korea) | Štúdio: Moho Films, Opus Pictures | Rozpočet: 39,2 miliónov $ | Tržby: 86,371,367 $ || Transcendentálna zlátanina, ktorá je tak divná, že je dobrá. Zaujímavosťou filmu je mutantsvo kórejsko-americkej koprodukcie jak na strane autorskej, tak i remeselnej. Na začiatku to nemá potrebné tempo, naopak, na konci je dej až neúnostne skratkovitý. Pre mňa síce nedotiahnutý projekt, ale s výkričníkom v zozname minuloročných prekvapení. O Joon-ho Bongovi ešte budeme počuť určite. 74% | Blu-Ray, THX, EN DTS | ()

Aluska88 

všechny recenze uživatele

Netradiční, minimalistický post-apo portrét s poměrně realistickou myšlenkou, výborným obsazením i vizuální stránkou. A ten samotný vlak... Hierarchie společnosti je tu už od počátku věků a spolehlivě bude existovat v jakékoliv době. Se svými mnohdy nesmyslnými zákony a postavením lidí. Aby ti navrchu se měli jako prase v žitě a žili s nevědomím špíny a bídy, která se nachází pod nimi, však potřebují ty, kteří tyto, jimi vytvořené "vymezené prostory" obývají. Jenže jednoho dne se tito lidé můžou vzbouřit a ti, co svá teplá a luxusní místa považovali za nedotknutelná, pocítí, jaké to je, ocitnout se v bahně. Jak snadno se strany můžou obrátit... Jak skupinka cestujících prochází vlakem až ke Stroji, jde toto "společenské" uspořádání ukázkově vidět. Těšila jsem se na Eda Harrise, který celý tento kolos vytvořil a velí mu. Coby pan Wilford působí něco jako "kouzelník" či "hodný strýček", který dokázal stvořit pohádkovou zemi v době, kdy Zemi sevřel krutý mráz a lidstvo jako takové přestalo téměř existovat. A tento dlouhý vlak uhání zmrzlou krajinou pořád dokola a nikdy se nezastaví... Mimochodem, český komparz to jistí:) ()

sniper18 

všechny recenze uživatele

Je to dosť dobrý akčný sci-fi thriller. Má výborný príbeh odohrávajúci sa v blízkej budúcnosti, kedy ľudstvo v snahe zabrániť globálnemu otepľovaniu spôsobilo radikálne ochladenie, čo zničilo celý život našej planéty a poslední preživší už niekoľko rokov žijú v špeciálnom vlaku, ktorý vďaka večnému motoru neustále jazdí okolo sveta a získava všetko potrebné. Ale ľudia sú tu rozdelení do niekoľkých tried, pričom v poslednom vagóne je tá najhoršia, s čím sa ale nechcú zmieriť a tak urobia všetko preto, aby to konečne zmenili, ale k prednému vagónu ich čaká dlhá a veľmi ťažká cesta. Spracovanie je celkom slušné, síce ma určite dosť mrzí, že je to až príliš prispôsobené západnému divákovi, očakával som podstatne originálnejšie, osobitejšie a inteligentnejšie prevedenie, toto je dokonca v niektorých ohľadoch úplne hlúpe, obzvlášť nekomplexnosť vlaku, ktorý by takto určite nemohol fungovať, ale zase ani takto si nemôžem až tak moc sťažovať. Až na trochu pomalší úvod, ktorý ale aspoň ideálne zoznámi s nepriaznivou situáciou v zadnej časti vlaku to má až prekvapivo svižné tempo, k tým pár výraznejším postavám sa dá vytvoriť ideálny vzťah a určite chválim, že sa tu je stále na čo tešiť, keďže žiadna postava nevie nič o tom, čo ju čaká za ďalšími dverami a tak ten prvok prekvapenia je tu prakticky neustály. Navyše počas cesty sa postavy dozvedajú zaujímavé skutočnosti, je tu dostatok výborných momentov a našťastie nesklame ani úplný záver, takže aj v tomto prevedení to dokáže slušne zaujať. Celkom spokojný som aj po stránke akcie, síce nepôsobí ani zďaleka tak surovo, ako som očakával, ale aj tak sú jednotlivé akčné sekvencie dostatočne zábavné a dobre natočené, či už veľkolepé súboje alebo aj nejaké tie menšie prestrelky. Herecké obsadenie je veľmi dobré, Chris Evans mi tu sadol až prekvapivo dobre, skvelý Song Kang-Ho, pri ktorom ma ale mrzí, že nie je hlavný hrdina, keďže je tu s prehľadom najlepšia postava a viacero zaujímavých vedľajších postáv ako Ko Ah-Sung, Tilda Swinton alebo John Hurt. Ale chcelo by to podstatne viac plnohodnotných záporákov, kľudne aj epizódnych. A čo sa týka réžie a technickej stránky, v rámci komerčnej tvorby tu nemám moc čo kritizovať, vizuálna stránka je bez väčších problémov a má to aj celkom slušnú atmosféru, ale Bong Joon-Ho má predsa len najviac, no vidno, že sa musel radikálne prispôsobovať. Takže Snowpiercer určite nie je tak dobrý film, ako som pôvodne očakával, to prispôsobenie západnému divákovi mu dosť ublížilo, ale zase stále je to zábavný film, ktorý svojmu žánru určite hanbu nerobí a kľudne si ho ešte časom pozriem. 75% ()

genetique 

všechny recenze uživatele

Skrz-naskrz totálne béčko, ktoré netreba brať absolútne vážne! Až do takej miery, že si v žiadnom prípade nepripustíte, že by mohlo ísť o viac, než len videoherný postapo akčný námrd, v ktorom hrá scenár druhé husle. Pokiaľ dôjdete len potiaľto, budete film milovať. To by sa však do toho nemohla pripliesť alternatíva dva - totálne bravúrna štúdia ľudskej morálky vo svete striktne stanovených pravidiel, kde osud každého je vopred predurčený. Ak máte radi filmy v štýle '1984', 'Equilibrium', či 'Animal Farm', tak myšlienku budete zbožňovať. V žiadnom prípade si ale tieto dve roviny filmu nesmiete pomiešať a pokiaľ zistíte, že tvorcovia vlastne chceli tieto dve línie spojiť v jednu, tak je po srande. Akčné béčko mohlo totiž ostať akčnám béčkom, akciu to má výbornú, nápad (na béčko) obstojný, aj keď miestami pritiahnutý za gule a za to množstvo nelogických prešľapov a wtf?! momentov by si scenáristi zaslúžili pár týždňov na odvykačke! Akčným béčkom to ale neostalo a my sme sa proti svojej vôli zároveň stali svedkami pokusu a experimentálnu psychologiskú survival drámu s pokusom o štúdiu ľudskej morálky. No kombinácia ako vyšitá, našťastie to nebolo v rukách hollywoodskych mainstreamerov, ktorí by z toho spravili galimatiáš na n-tú. V multinárodnej koprodukcii tak vzniklo dielko prinajmenšom zaujímavé, herecky výborné, akčne a strihovo bezchybné, no emocionálne mrazivé a myšlienkovo preexponované. Podľa hesla - menej je viac - sa tvorcovia bezpochyby neriadili, škoda. 65%. ()

Botič 

všechny recenze uživatele

Dekadentní distopická opera o neuvěřitelné cestě napříč vlakem, v kterém si ani jeden cestující nezaslouží přežít. ()

Související novinky

NEJ roku dle TOP uživatelů a adminů ČSFD

NEJ roku dle TOP uživatelů a adminů ČSFD

30.12.2023

Rok 2023 se uchýlil ke svému konci a přišel tedy čas, abychom vám stejně jako v předešlých letech opět představili výroční topky tří filmů a případně taky tří seriálů podle některých z… (více)

Remake Snowpiercera hlásí problémy

Remake Snowpiercera hlásí problémy

03.07.2018

Dystopické sci-fi Snowpiercer (aka Ledová archa) korejského režiséra Joon-ho Bonga (Okja) zaujal Hollywood natolik, že se stanice TNT před časem rozhodla natočit seriálový remake. Najala scenáristu… (více)

Korejský mistr se vrací domů

Korejský mistr se vrací domů

21.09.2014

Chan – wook Park je bez debaty nejvýraznější jihokorejský režisér, který celosvětově proslul svou „trilogií pomsty" a dokázal vzbudit zájem o místní kinematografii i od filmových fanoušků, kteří do… (více)

Reklama

Reklama