poster

Ledová archa

  • USA

    Snowpiercer

  • Jižní Korea

    설국열차

  • Jižní Korea

    Seolgug yeolcha

  • Francie

    Snowpiercer, le Transperceneige

  • Velká Británie

    Snowpiercer

  • Austrálie

    Snowpiercer

Sci-Fi / Drama / Thriller / Akční

USA / Jižní Korea / Francie / Česko, 2013, 126 min

Komentáře uživatelů k filmu (730)

  • EvilPhoEniX
    *****

    Metropole nového století. Absolutně úžasná a bezkonkurenční věc! Od začátku do konce sledujeme evoluci civilizace od jednoduchých základů po vědu, vzdělávání, kvalitu, luxus a konečný zánik. Tenhle film má opravdu styl. Jakákoliv scéna má kouzlo a je skvěle promyšlená. Je zde dechberoucí vizuál, úžasná akce, parádní tempo, perfektní herecké výkony ( Tilda Swinton zde šla na maximum!) a hlavně spousta dějových zvratů. Nepředvídatelnost a originalita, dělá z tohohle filmu zážitek rovný orgasmu. Akce 8/10, Story 9/10,Gore 6/10,Atmosféra 10/10, Vizuál 10/10.(24.3.2014)

  • H34D
    ****

    Postapokalyptické sci-fi, které podobně jako The Divide nebo i seriál The Walking Dead ukazuje, že při katastrofě se člověk stane sám sobě největším nepřítelem. Je to trošku paradox, trošku stupidita, ale film se s tím nakonec zvládne velmi slušně vypořádat. Populace je rozdělena na kasty, ale na rozdíl od The Divide zde není tolik znatelný psychologický rozměr, film se soustředí z velké části čistě na odboj. Sci-fi prvků zde není mnoho, ale i to málo dokáže dobře vtáhnout dovnitř fikčního světa, v němž akce a slušné tempo udrží pozornost po celé 2 hodiny. 7/10(11.6.2014)

  • Jara.Cimrman.jr
    **

    Řeznický důkaz toho, že lidstvo si zaslouží vyhynout, a tradičně skvělý Ed Harris jsou pro mne jedinými důvody pro udělení hvězd. Děj je totiž předvídatelný tak, jako výsledky prezidentských voleb v KLDR a poučení o tom, že mám ve vlaku sedět co nejvíc vpředu, je vcelku zbytečné. Vždyť za mašinfírou je teplo a vzadu se moc netopí. Jinak samozřejmě nemám nic proti tlučení sekerami do hlav nadlidí z 1. třídy, ale rozhodně by přitom měla být větší zábava. A když už se ptáte, tak na proteinové tyčinky nemám chuť a steak si dám středně propečený.(12.7.2014)

  • ORIN
    ****

    Hodně netradiční projekt podle francouzského grafického románu se znatelným rukopisem jihokorejského tvůrce kombinuje prvky videoherní estetiky, poetiky béčkového filmu a mnoha dalších vlivů, jejichž výčet by byl na delší dobu. Základní koncept je velmi jednoduchý - Země zamrzla, poslední přeživší cestují ve "Wilfordově arše" (vlaku) už 17 let okolo Země. V každém vagonu je něco (různé třídy lidí, různé zásoby jídla, pití, různé služby), přičemž platí pravidlo, čím více jste vepředu, tím se Vám žije lépe. Film sleduje skupinu lidí v posledním vagonu, jež plánuje převrat. Jak postupují skrze vlak (vagony, resp. jednotlivými úrovněmi/levely, přičemž každá má svůj nezaměnitelný styl), mění se i vnímání existence vlakového expresu (postupným dávkováním informací). Finále (náznak zacyklení a alternativní cesta) už jen dokresluje celkovou promyšlenost konceptu.(15.9.2014)

  • Segrestor
    *****

    Willy Wonka se nyní jmenuje Wilford a do Studentské pečeti přidává místo želé a oříšků berušky a šváby. Rozený komunista, který dotáhl své vize k dokonalosti a to tak, že chudák je pořád chudákem a navždy jím také zůstane, ale to je v pořádku, protože v jeho vlaku smrti; kde se veze poslední vzorek populace, má každý své spravedlivé místo. Jenže se mu trochu vzbouří ocas a dere se to dopředu. Cestou to prožívá všelijaké pocity, nejčastěji však rozpaky, že se Velká vlaková revoluce nedaří tak, jak by měla. Wilford je absolutista, perfekcionista a pragmatik a to není žádná sranda. Kdejaký štíplístek musí mít z takového filmu tři dny vlhkou matraci. Je to jedním slovem dokonalé - tím myslím film. Málokterý mě dokázal v poslední době tak pohltit a zdeptat neveselou vizí budoucnosti. Pravý opak optimistického Elysia, kde se přitom v podstatě jedná o to samé, jen jaksi v globálních rozměrech. Setkání s Tvůrcem díky Edu Harrisovi dostává plný grády odkazem na teorie nutkavé sebedestrukce člověka. Jasných pět sněhových vloček.(31.5.2014)

  • choze
    ****

    Mám slabost pro vlakové filmy, postapa a i pro příběhy o lidské krutosti rodící se z extrémních situací, takže mi Snowpiercer udělal hned trojnásobnou radost. A udělal by mi ji ještě větší jako seriál, který by tu úžasnou vizi zbytků lidské společnosti přežívajících v non-stop jedoucím vlaku rozvinul mnohem detailněji a rozepizodováním zdůraznil zvolený styl vyprávění a z něj plynoucí napětí, kdy vlak objevujeme spolu s postupujícími vzbouřenci hezky lineárně odzadu dopředu vagón po vagónu, až k "božské" lokomotivě s matrixovským Architektem. Pozoruhodná mezinárodní koprodukce - Jihokorejci natočili s přispěním Amíků v Česku adaptaci francouzského komiksu - se zrcadlí v pestrém mezinárodním castu, který vytváří dojem různorodosti společnosti ve vlaku. Film nezapře korejského rejžu (podílejícího se i na scénáři), co do drsnosti (žádnou sametovou revoluci nečekejte) a nápaditosti, triky jsou sice poslabší, ale nějak brutálně mi dojem nekazily. Suma sumárum, ultimátní vlakový film a originální, (ne)příjemně temné a drsné postapo.(5.4.2014)

  • xxmartinxx
    ****

    Ten nejlepší katův šleh. Má to v sobě asijskou bezprostřednost i americký smysl pro patos. Mixuje to Matrix, Truman Show a za konec by se nemusel stydět von Trier. Takhle nějak jsem si představoval, že se amerického filmu chopí Park, ale musel jsem si počkat na Bonga.(7.5.2014)

  • Morien
    *****

    Hehe, světlo na konci tunelu. Některé věci bych si představovala jinak, ale i navzdory tomu jsem zase v lásce. Asi by se to dalo shrnout tak, že bych byla raději, kdyby režisér ještě víc kašlal na všechno a na všechny a frčel si ještě víc svou flow co se surrealismu týče. Můj asi nejoblíbenější moment byl, když Chris vyhrožoval Tildě nožíkem ("You can fucking die, that's what you can do.) a jeho hlas najednou tak krásně, něžně selhal a změknul u slova die. Na film jsem se pro umocnění zážitku dívala ve vlaku a skoro bych si přála mít nějak zaznamenaný výraz paní, která seděla naproti mně a byla tak nedobrovolným svědkem mého expresivního prožívání tance seker. A jak nemám ráda, když se ve filmech kouří, tak tady obě ty cigarety stály sakra za to. K čertu, odpouštím všechny nedostatky! Jeden z nejkrásnějších filmů, jaké kdy byly vyrobeny.(26.5.2016)

  • Psema
    *****

    Aaaah, f*ck it! Plná palba pro nekompromisní řezničinu, která nejdřív vypadá jako levičářská agenda pro boj s nespravedlivým třídním systémem a nakonec vám tyhle domněnky omlátí o držku a začne filozofovat o tom, jestli není lepší kompletně vychcípat, než se v pravidelných intervalech vzájemně vyvražďovat. Lidstvo je holt banda prasat. Ámen!(5.4.2014)

  • gudaulin
    *

    Ten, kdo přistupuje k Ledové arše jako k rozpustilé béčkové ptákovině, může se nakonec slušně pobavit. Kdo by snad hledal seriózně pojatou dystopii, šeredně se spálí. Moje jediná hvězdička souvisí spíš s tím, že se film zpronevěřil jedné z nejdůležitějších zásad, jakou od filmového světa vyžaduji. Už ve svém profilu mám napsáno, že od fiktivního filmového světa, ať je jak chce fantastický, vyžaduju pevné logické základy a jeho hrdinové se musí v jeho rámci pohybovat smysluplně. Tady se režisér a scénárista v jedné osobě budováním nějakých logických základů vůbec neobtěžoval. Vše je podřízeno momentálnímu efektu a následující akční scéně. Na to, jaká je to pulpová slátanina, má ale snímek pozoruhodně slušné obsazení a konec konců, ani Joon-ho Bong není jako řemeslník k zahození. Sem tam u mě probleskla jiskřička zájmu při scénách, které byly zjevně inspirovány temně groteskním světem Terryho Gilliama a jeho slavnými snímky Brazil a 12 opic (typické je to u projevu paní ministryně před zástupem ubožáků z nejnižší třídy). Ale to byly jen takové nesmělé záblesky, které neměly návaznost, takže nakonec za mě pouhých 25 % celkového dojmu.(7.4.2016)

  • Gilmour93
    ***

    Strýček Bong z východu a jeho dystopická pohádka o tom, kterak zpustlý kapitán Mérika hledá mašinfíru Edu. Což o to, místy je ten žánrový hybrid hodně originální, byť hraničí se samoúčelnou exhibicí či připomíná specifické filmové světy stvořené jmenovcem postavy Johna Hurta. Herci mizí ze scény jako by se hrálo o trůny a jejich výkon je občas překvapivě (Evans) či nepřekvapivě (protézová Tilda) dobrý. Jen škoda, že loutkový revolucionář Curtis a jeho kohorta pojídačů švábího želé neprošli vagónem s fanoušky fotbalové Sparty, aby si všichni nad směřováním tohoto postapo expresu položili otázku: „Proč?“..(6.5.2015)

  • TeeAge
    ***

    || Scenár: Bong Joon-ho, Kelly Masterson / Predloha: Jaques Lob, Benjamin Legrand, Jean-Marc Rochette - Le Transperceneige | Hudba: Marco Beltrami | Distribúcia: RADiUS-TWC (US), CJ Entertainment (Korea) | Štúdio: Moho Films, Opus Pictures | Rozpočet: 39,2 miliónov $ | Tržby: 86,371,367 $ || Transcendentálna zlátanina, ktorá je tak divná, že je dobrá. Zaujímavosťou filmu je mutantsvo kórejsko-americkej koprodukcie jak na strane autorskej, tak i remeselnej. Na začiatku to nemá potrebné tempo, naopak, na konci je dej až neúnostne skratkovitý. Pre mňa síce nedotiahnutý projekt, ale s výkričníkom v zozname minuloročných prekvapení. O Joon-ho Bongovi ešte budeme počuť určite. 74% | Blu-Ray, THX, EN DTS |(28.8.2014)

  • genetique
    ***

    Skrz-naskrz totálne béčko, ktoré netreba brať absolútne vážne! Až do takej miery, že si v žiadnom prípade nepripustíte, že by mohlo ísť o viac, než len videoherný postapo akčný námrd, v ktorom hrá scenár druhé husle. Pokiaľ dôjdete len potiaľto, budete film milovať. To by sa však do toho nemohla pripliesť alternatíva dva - totálne bravúrna štúdia ľudskej morálky vo svete striktne stanovených pravidiel, kde osud každého je vopred predurčený. Ak máte radi filmy v štýle '1984', 'Equilibrium', či 'Animal Farm', tak myšlienku budete zbožňovať. V žiadnom prípade si ale tieto dve roviny filmu nesmiete pomiešať a pokiaľ zistíte, že tvorcovia vlastne chceli tieto dve línie spojiť v jednu, tak je po srande. Akčné béčko mohlo totiž ostať akčnám béčkom, akciu to má výbornú, nápad (na béčko) obstojný, aj keď miestami pritiahnutý za gule a za to množstvo nelogických prešľapov a wtf?! momentov by si scenáristi zaslúžili pár týždňov na odvykačke! Akčným béčkom to ale neostalo a my sme sa proti svojej vôli zároveň stali svedkami pokusu a experimentálnu psychologiskú survival drámu s pokusom o štúdiu ľudskej morálky. No kombinácia ako vyšitá, našťastie to nebolo v rukách hollywoodskych mainstreamerov, ktorí by z toho spravili galimatiáš na n-tú. V multinárodnej koprodukcii tak vzniklo dielko prinajmenšom zaujímavé, herecky výborné, akčne a strihovo bezchybné, no emocionálne mrazivé a myšlienkovo preexponované. Podľa hesla - menej je viac - sa tvorcovia bezpochyby neriadili, škoda. 65%.(4.4.2015)

  • Aluska88
    ****

    Netradiční, minimalistický post-apo portrét s poměrně realistickou myšlenkou, výborným obsazením i vizuální stránkou. A ten samotný vlak... Hierarchie společnosti je tu už od počátku věků a spolehlivě bude existovat v jakékoliv době. Se svými mnohdy nesmyslnými zákony a postavením lidí. Aby ti navrchu se měli jako prase v žitě a žili s nevědomím špíny a bídy, která se nachází pod nimi, však potřebují ty, kteří tyto, jimi vytvořené "vymezené prostory" obývají. Jenže jednoho dne se tito lidé můžou vzbouřit a ti, co svá teplá a luxusní místa považovali za nedotknutelná, pocítí, jaké to je, ocitnout se v bahně. Jak snadno se strany můžou obrátit... Jak skupinka cestujících prochází vlakem až ke Stroji, jde toto "společenské" uspořádání ukázkově vidět. Těšila jsem se na Eda Harrise, který celý tento kolos vytvořil a velí mu. Coby pan Wilford působí něco jako "kouzelník" či "hodný strýček", který dokázal stvořit pohádkovou zemi v době, kdy Zemi sevřel krutý mráz a lidstvo jako takové přestalo téměř existovat. A tento dlouhý vlak uhání zmrzlou krajinou pořád dokola a nikdy se nezastaví... Mimochodem, český komparz to jistí:)(7.12.2014)

  • sniper18
    ****

    Je to dosť dobrý akčný sci-fi thriller. Má výborný príbeh odohrávajúci sa v blízkej budúcnosti, kedy ľudstvo v snahe zabrániť globálnemu otepľovaniu spôsobilo radikálne ochladenie, čo zničilo celý život našej planéty a poslední preživší už niekoľko rokov žijú v špeciálnom vlaku, ktorý vďaka večnému motoru neustále jazdí okolo sveta a získava všetko potrebné. Ale ľudia sú tu rozdelení do niekoľkých tried, pričom v poslednom vagóne je tá najhoršia, s čím sa ale nechcú zmieriť a tak urobia všetko preto, aby to konečne zmenili, ale k prednému vagónu ich čaká dlhá a veľmi ťažká cesta. Spracovanie je celkom slušné, síce ma určite dosť mrzí, že je to až príliš prispôsobené západnému divákovi, očakával som podstatne originálnejšie, osobitejšie a inteligentnejšie prevedenie, toto je dokonca v niektorých ohľadoch úplne hlúpe, obzvlášť nekomplexnosť vlaku, ktorý by takto určite nemohol fungovať, ale zase ani takto si nemôžem až tak moc sťažovať. Až na trochu pomalší úvod, ktorý ale aspoň ideálne zoznámi s nepriaznivou situáciou v zadnej časti vlaku to má až prekvapivo svižné tempo, k tým pár výraznejším postavám sa dá vytvoriť ideálny vzťah a určite chválim, že sa tu je stále na čo tešiť, keďže žiadna postava nevie nič o tom, čo ju čaká za ďalšími dverami a tak ten prvok prekvapenia je tu prakticky neustály. Navyše počas cesty sa postavy dozvedajú zaujímavé skutočnosti, je tu dostatok výborných momentov a našťastie nesklame ani úplný záver, takže aj v tomto prevedení to dokáže slušne zaujať. Celkom spokojný som aj po stránke akcie, síce nepôsobí ani zďaleka tak surovo, ako som očakával, ale aj tak sú jednotlivé akčné sekvencie dostatočne zábavné a dobre natočené, či už veľkolepé súboje alebo aj nejaké tie menšie prestrelky. Herecké obsadenie je veľmi dobré, Chris Evans mi tu sadol až prekvapivo dobre, skvelý Song Kang-Ho, pri ktorom ma ale mrzí, že nie je hlavný hrdina, keďže je tu s prehľadom najlepšia postava a viacero zaujímavých vedľajších postáv ako Ko Ah-Sung, Tilda Swinton alebo John Hurt. Ale chcelo by to podstatne viac plnohodnotných záporákov, kľudne aj epizódnych. A čo sa týka réžie a technickej stránky, v rámci komerčnej tvorby tu nemám moc čo kritizovať, vizuálna stránka je bez väčších problémov a má to aj celkom slušnú atmosféru, ale Bong Joon-Ho má predsa len najviac, no vidno, že sa musel radikálne prispôsobovať. Takže Snowpiercer určite nie je tak dobrý film, ako som pôvodne očakával, to prispôsobenie západnému divákovi mu dosť ublížilo, ale zase stále je to zábavný film, ktorý svojmu žánru určite hanbu nerobí a kľudne si ho ešte časom pozriem. 75%(24.3.2014)

  • 3DD!3
    ****

    Výborné sci-fi, adaptující starý francouzský komiks, dnes už s trochu zašlou zápletkou. Spousta výborných dílčích scén, avšak konec trošičku zakolísal v jinak výborně rozjetém závěru. Kang-ho Song výborný, Chris Evans se snažil,, Tilda Swinton se propracovala v žebříčku odpornosti až na úplný vrchol.(23.3.2014)

  • Kaka
    ***

    Ten východní nádech je z toho cítit hodně. Nejen stavbou mizanscény, nebo typicky konzistentní a přehlednou střihovou skladbou, ale i změny prostředí a akční scény jsou jak přes kopírák. Paradoxně západní ksichty a anglický jazyk občas působí rušivě. Dá se o tom říct, že je to v podstatě atypický a tématicky zajímavý film, který je krutě odosobněný. Neměl jsem chuť fandit vůbec nikomu, právě naopak. Čím větší bitka, tím lépe. Čekal jsem rafinovanou pointu ala Oldboy (USA), ale nedostal jsem ji. Podobně odvážný a sebevědomý film, ale technicky nevyrovnaný (!) a myšlenkově skomírající ačkoliv ano, je tu pár zajímavých režijních nápadů.(4.9.2014)

  • viperblade
    ***

    Nevím, jestli jsem se ten den špatně vyspal, nebo mi tenhle film nějak nesedl, ale čekal jsem hodně podle ohlasů od lidí, kterým věřím, co se filmů týče. A nechci psát, že Snowpiercer je špatný film, protože není, je to dost dobře natočený film, který má hodně zajímavou myšlenkou. Jenže se táhne neskutečně dlouho (přišlo mi, že musí mít minimálně tři hodiny) a ty dobré a napínavé scény vám dost rychle vyšumí z hlavy, protože se nudíte. V závěrečných titulcích mě potěšilo, že jsem viděl hodně českých jmen, ale to je asi tak jediný bod navíc. Jak říkám, dám tomuto filmu za pár let šanci znovu, už jen proto, abych si připomenul, co to ten Chris Evans dělal, když nebyl kapitánem Amerikou… :-) 60 %.(7.10.2015)

  • Rogue
    ****

    Blockbusterové béčkové postapokalyptické scifi. Geniální vedlejší charakterové panoptikum a kopa roztomilých detailů - nepamatuju si, kdy naposled někdo tak zručně balancoval přestřelenost a vtípky s vážným příběhem. Joon-ho-Bo bude podrobněji prozkoumán. Výměna kabátů na konci je srandovní.(15.4.2014)

  • Botič
    ****

    Dekadentní distopická opera o neuvěřitelné cestě napříč vlakem, v kterém si ani jeden cestující nezaslouží přežít.(29.3.2014)

1 2 3 4 5 10 19 28 37