poster

Sněhulák

  • Velká Británie

    The Snowman

  • Norsko

    Snømannen

  • USA

    The Snowman

  • Slovensko

    Snehuliak

Drama / Horor / Krimi / Mysteriózní / Thriller

Velká Británie / Norsko / USA, 2017, 119 min

Komentáře uživatelů k filmu (157)

  • Douglas
    ****

    Navzdory nepřátelským reakcím se mi SNĚHULÁK hodně líbil a v lecčem mi přišel podobný náladě i postupům filmu JEDEN MUSÍ Z KOLA VEN od srovnatelného tvůrčího týmu. _____ SNĚHULÁK se totiž vymyká z norem kriminálky a vzdaluje se od Nesbøho výstavbou vyprávění i fikčního světa právě k Le Carrému. Podobně jako Le Carrého osnovy vyprávění je totiž i ta jeho plná narativních zastávek, slepých uliček vyprávění a provokující nejen relativní kauzální nepropojeností, ale hlavně nedořečeností jak zcela slepých či do ztracena vedených dějových linií na jedné straně, tak načrtnutých, ale dále nerozváděných oblastí světa, zjevivších se a mizejících postav. Najdeme tu okázalé rozbíjení časové posloupnosti osnovy, velmi volně analogické časové a kauzální linie, tragické aspekty života na první pohled netečných postav a de facto irelevanci nečekaného vyústění. Podobně jako u filmu JEDEN MUSÍ Z KOLA VEN přitom nastává rozřešení nečekaně, namísto ďábla přichází spíše zklamání a smutek, konec je z hlediska klasické narativity neuspokojivý a plný sebelítostivých výčitek. _____ Záběry jsou sice průměrně kratší než v předchozím filmu (4,6 vteřiny vs. 7,5 vteřiny), ovšem jejich pomalé posuny, práce s dlouhými objektivy a strohými, často docela monochromatickými kompozicemi, stejně jako panoramatické záběry nehostinných prostor světa či zneklidňujících sousoší opětovně referuje k estetice některých filmů sedmdesátých let. _____ Jenže jakkoli moje argumentace vypadá čistě komparativně, ve skutečnosti jen skrze toto srovnání odkazuji k nenuceným kvalitám SNĚHULÁKA jako překvapivě odvážné interpretace detektivky skrze prostředky, které ji zevnitř rozleptávají, jako jsou potlačení akce, nepříčinnost dění, eliptičnost světa a absence intelektuálně i emocionálně uspokojujícího vyvrcholení – které v lecčem sdílí s filmem, který byl přijat pro srovnatelné důvody velmi vřele, jakkoli s nimi naložil s ještě důsledněji, a proto byl i lepší. _____ Ironické je, že SNĚHULÁKA snad ani nelze nepochopit – jen nedostáváte komplexní vysvětlení či propojení věcí, které by konvenčnější film vysvětlil či propojil, a to prostřednictvím žánru s menším společenským kreditem než existenciální špionážní drama o relativizaci hodnot na obou stranách železné opony. Nepracuje se spodním proudem velkých dějin s účelným přehlcením narativu, které lze chápat v analogii k všudypřítomné byrokratizaci a diváci to akceptují jako interpretační klíč. V tom ale pro mě hlavní potěšení z předešlého Alfredsonova filmu neplynulo – a u SNĚHULÁKA tudíž nevidím zásadní problém v absenci podobně významově ospravedlňujícího klíče. _____ Jinými slovy, změny filmového SNĚHULÁKA oproti předloze i oproti žánrovým očekáváním v uvedených souvislostech nemohu vnímat jako selhání, výsledek umělecké krize či omyl: jde o zjevnou uměleckou volbu, nečekané podřazení kompozičních motivací těm uměleckým. Nad efektivností této volby samozřejmě můžeme přemýšlet a diskutovat, ale nejdříve je třeba akceptovat jejich estetickou plnohodnotnost a nedělat z tvůrců, kteří již opakovaně prokázali svou profesionalitu, nesvéprávné diletanty. Třebaže totiž ani sofistikovaně rozředěný Nesbø samozřejmě není Le Carré, společná je oběma dílům svojská Alfredsonova interpretace, jež mě i tentokrát esteticky zaujala – a vlastně mnohem víc než nějaká další špatná kopie Fincherovy estetiky.(13.10.2017)

  • Malarkey
    **

    Opět se tu potvrdilo pro mě neoblíbené heslo, že kvalitní knihu na plátno kin jen tak snadno nepřevedete. Přitom všechno na první pohled působilo poměrně dobře. Herecké obsazení v čele s Fassbenderem skvělé. Režisérská stolička seversky ucházející. Co víc chtít? Snad jenom, kdyby scénář byl trošku logičtější. Takhle jsem vlastně film, kde se mihla řada hodně zajímavých herců, tak jakoby bez povšimnutí přešel. Třeba Val Kilmer, kterého jsem tisíc let neviděl a klidně bych ho dalších tisíc let vidět nemusel. Nebo J.K. Simmons, který ve filmu byl asi jenom na ozdobu, protože si nejsem vědomej, že by v tom filmu vůbec něco udělal. Vlastně jo, dělal, fotil si úchylně fotky ženskejch na mobil a scénárista nám následně vůbec nevysvětlil proč. A to dělal u všeho, ksindl. Největší legrace je, že hlavní postava Harryho Holea, kterého zde hraje Michael Fassbender, tu působí jako po lobotomii mozku, takže vůbec nemáte pocit, že by vyšetřoval a k tomu, a to je ještě horší, si během filmu až moc často uvědomujete, že vůbec nemluví. Ten cynickej hajzl Hole, kterého všichni, co jsme četli knihu, milujeme za ty jeho nekonečný kecy, tu v kuse řekne maximálně dvě věty za sebou. Jak si ho tak mám oblíbit? A to vyšetřování? Schválně mi vysvětlete, Vy všichni, co jste knihu nečetli, proč tam vlastně vůbec ten Val Kilmer byl? Nebo proč vlastně ten vrah vraždil? Bylo to z toho závěru patrný? Mně teda nepřišlo. Celkově vzato strašně špatně natočená kriminálka, která si vzala na paškál nejlepší příběh Harryho Holea a podle mě zazdila celou sérii. Hodně dlouho jsem nebyl tak nasranej, jako v případě tohodle filmu. Jedna z nejhorších kriminálek, co jsem kdy viděl. Nebejt toho nádhernýho norskýho prostředí, tak odejdu z kina v půlce filmu jak Spáčilová.(12.10.2017)

  • Cervenak
    ***

    Veru čudesný film. Najviac ma na ňom štve, že mohol byť výborný... keby sa im to (ako priznáva aj sám režisér) nerozsypalo pod rukami. Nemám problém s hercami, Fassy je podľa mňa primeraný Harry Diera, Rebecca je miláčik ;-). Má to výbornú kameru a hudbu, takisto mi (keďže sa mi páčili predošlé Alfredsonove filmy) veľmi vyhovovala tá skoro "zasnená" atmosféra (aj keď chápem, že väčšina divákov sa bude jednoducho nudiť). Dokonca aj dej sa zhruba do polovice vyvíja bez problémov. Nuž, a potom sa im to rozsypalo. :) Ale riadne. Dejové línie, ktoré sú v knihe zaujímavé a predstavujú dôležitý zvrat (najmä problémy v detektívovom byte), sú tu naznačené a potom nedopovedané. Vyzerá to, akoby zabudli natočiť nejaké scény, ale potom nechápem, prečo nevystrihali tie zvyšky. Ku koncu film začne byť aj nechcene smiešny, hlavne zúčtovanie s páchateľom je čistá paródia. Nuž, škoda. Podľa mňa by sa Nesboviek mali chopiť sami Nóri a vystrúhať z nich zopár televíznych minisérií.(21.10.2017)

  • Gilmour93
    ****

    Nepolíben knižní předlohou jsem měl o vrahovi jasno celkem brzy. Zahradník! Kdo jiný má blíž k zelenině, která se používá při stavbě sněhuláka? Další průběh mi však mé jasno, přiznávám se, poněkud zatemnil.. Tinker Taylor Snowman Spy. Nevyřčenost, náznaky, slepé uličky a přinucení diváka ke hledání ledabyle načrtnutých motivací. Alfredson se drží své estetiky a narativního stylu jako klíště a to může nejedno očekávání žánrových standardů šeredně rozmetat. Když si přidám Beltramiho dramatickou hudbu, opotřebovaného Fassbendera a Beebeho studie ostrosti a skandinávských mostů, jsem ochoten odpustit i spotřební finále, kdy se všichni důležití sejdou na jednom místě, aby si vše vysvětlili. Ťuky, ťuky na hrníček naznačuje, že za dveřmi je Leopard. Rád jej pozvu dál..(19.10.2017)

  • George Stobbart
    ****

    Na filmového Snehuláka som bol zvedavý už od ohlásenia, pretože excelentná predloha je nielen mojou obľúbenou Nesbovkou, ale aj 1 z mojich najobľúbenejších počteníčok vôbec. A Tomas Alfredson bol frajer, ktorý kedysi bravúrne zvládol adaptáciu "Låt den rätte komma in", no "Snømannen" ostal nakoniec znesvätený. Pomenilo sa čo sa dalo, postavy stratili charakter, zaujímavosť a navyše sú biedne obsadení; Fassbender síce ako Harry Hole obstál (i keď osobne by mi na neho sedel Mikael Persbrandt) a dej je strašne prevzdušnený, zjednodušený, odbitý. A to je zle, vzhľadom k tomu, že predloha nie je žiadna objemná Kingovka a toto je 2hodinový film! A hororári - pozor - Snehuliak nikdy nebol ani nebude hororom, ide „len“ o starú dobrú severskú krimi. Napriek mnohým negatívam ale hodnotím kladne, lebo ma to aj tak bavilo a ten severský snehový vizuál fakt žeriem. Škoda len, že sneh tu pohltil aj obsah. Fajn film, no slabá adaptácia.(12.10.2017)

  • Jeremy.jk
    *

    Nemám nic proti tomu, když chce někdo zfilmovat knihu.. Pokud má ale takové choutky, měl by to udělat s respektem k obsahu a především autorovi. Né jen převzít základní myšlenku a překopat bestseller v neatmosférickou slátaninu, která musí každého fanouška knihy nevyhnutelně nas*at. Fassiho mám rád a už jeho obsazení do role H. Holea bylo na pováženou (kvůli jeho vzezření, ne hereckému umu), ale to co se právě dostalo na plátna kin, se dá těžko nazvat povedenou adaptací. Je to vůbec ještě adaptace knihy, když ji scénáristi zjevně nečetli a vzali si z ní jen jméno detektiva a toho roztomilého sněhuláka z přebalu? To je totiž to jediné z knihy, co jsem ve filmu poznal. 20% za pěkná panoramata, ale ta dnes uvidíte v každém druhém severském krimi..(13.10.2017)

  • 3DD!3
    ***

    Příběhově neuspokojivé, formálně brilantní. Paradoxně se všichni spíše báli všeho možného než selhání příběhu, když je podle velebené knihy norského frajera Jo Nesba. Alfredsonovo realistické pojetí s nádhernými táhlými záběry na festovně zasněženou krajinu hřejí u srdce. Stejně tak modení vyšetřovatelské postupy, kterým zde ale není věnováno moc času, protože když se začne dít něco co by mohlo být potenciálně zajímavé, střihne se jinam, scénář uhýbá od knihy. V tom je ten problém. Fassbender je výborný, zpustlý chlapík co je zatím ještě ve formě, ale chystá se to zabalit, je Hole jako vyšitý. Druhý nejznámější kluk z plakátu Kilmer na druhou stranu působí až pitoreskně. Herecké obsazení je jinak lahůdkové, ale nemá šanci se na plátně pořádně předvést i díky tomu že spousta scén vyzní někam do ztracena. Strašně rozporuplný film, který sérii asi nenastartuje.(15.10.2017)

  • johnn333
    **

    Až srandovně nepovedené. Alfredson vypráví tak klopotně a neobratně, že potenciálně napínavý případ zazdí asi už po dvaceti minutách, a to s prvním flashbackem s Valem Kilmerem, u něhož jsem regulérně vyprskl smíchy. Fassbender je ještě unavenější než v Assassin’s Creed a Sněhulák je přesně tím typem filmu, který je vždy za divákem a otravně kombinuje stupiditu a děravost zápletky s překombinovaností a zmatečností. Chápu, že to asi chtělo vyplnit klasický podzimní slot po Zmizelý, nakonec to ale končí i za Dívkou ve vlaku. 30%(12.10.2017)

  • castor
    ***

    Třeba loňskou Dívku ve vlaku mnozí rovněž sjeli, přitom mně se solidně strefila do vkusu. Jasně, tvůrci se nechali hodně inspirovat perfekcionistou Fincherem a jeho Zmizelou, nicméně svou kvalitu předvedli. Letos zase všichni uctívají thriller Wind River, ač si musíme přiznat, že s řadou témat se v jeho případě nijak zajímavě nepracuje a samotné pátrání je poměrně nahodilé. Sněhulák má několik neobratných momentů, neuspořádaných scén, nevyrovnané tempo, ale takovou kritiku, jaká se na něj snáší, si nezaslouží. Oscarový Dion Beebe předkládá výtečné záběry zasněženého Norska včetně starobylého Bergenu, úvodní mrazivá samota s následnou jízdou po praskajícím ledu se dostane pod kůži, zasmušilé atmosféře pomáhá i solidní zvuk a depresivní hudba. Asi není žádné tajemství, že hlavní hrdina (tradičně dobrý Michael Fassbender) pátrá po ženách zmizelých s prvním sněhem, cosi je spojuje, jenže pak si dáme kolečko třeba do minulosti, ve které vyšetřuje i Val „ještě žiju“ Kilmer, což ničemu příliš nepomáhá. Pak přijdou další postavy, záhy zmizí, čímž se děj znovu tříští. Motivacím mnohdy nerozumíme, orientace je tím horší. Potíž je v překombinovaném podání a těžkopádnějším uchopení několika stěžejních pasáží, které měly být nápomocné těm divákům, kteří předlohu z pera norského autora mrazivých detektivek Jo Nesbøa neznají.(12.10.2017)

  • Spiker01
    ****

    Vážně mě překvapuje, kolik lidí vlastně film vůbec nechápe. Ano, spousta dějových linek vyzněla do ztracena, zřejmě v rámci proškrtávání už tak tak snesitelné stopáže, ale ve vyšetřování se nebude ztrácet ani nečtenář knižní předlohy. Film má výbornou mrazivou (haha :D) atmosféru, dokonce bych se jí výjimečně nebál nazvat hororovou a ačkoliv jsem si říkal, že skandinávské tvůrčí vedení co do autenticity zážitku může filmu jenom prospět, stejně jsem se nedokázat ubránit pocitu, že takový Fincher a jeho žánrová sestřenka Gone Girl je ještě o něco tíživější podívaná a vlastně jsem se u Sněhuláka nedokázal úplně naladit na potřebnou strunu (haha, další inside joke). Druhá půlka mě překvapivě pohltila více, ovšem jakmile došlo k rozuzlení, tak to pro mě bylo docela zklamání. Takže jsem si vlastně naplno nedokázal užít ani jednu půlku jak jsem chtěl. Nic to však nemění na faktu, že jsme rozhodně dostali nadprůměrnou adaptaci jedné slavné norské detektivní série, ve které jako vždy exceluje Michael Fassbender a vedlejší postavy hrají herci, které určitě odněkud znáte, což mi také tak obvykle nepřipadá a určitě to pomáhá k lepšímu ztotožnění se s postavami. Repete si asi nedám, ale za pár let bych si další případ klidně se stejným tvůrčím týmem a o něco méně zkratkovitějším scénářem s chutí dal.(13.10.2017)

  • LiVentura
    ***

    Prvoplánové, naivní.. Harry Hole se nepovedl, i když Fassbender drží příběh nad hladinou, knížka někde jinde, než tohle..!(16.10.2017)

  • sheen
    ***

    Těšil jsem se jako sviň, knížku jsem četl o to víc jsem bohužel zklamaný. Kde bylo to mrazivé napětí, které jsem v knize cítil na každé stránce?. [Cinestar Anděl](14.10.2017)

  • -OverLord-
    ***

    Na tenhle film jsem se hodně těšil a nemůžu říct, že jsem zklamaný, ale rozhodně jsem čekal mnohem víc. Lovci hlav je jeden z nejlepších filmů roku 2011, takže jsem čekal i tady podobný nářez hodný Nesbøvy předlohy - to se ovšem nekoná. A když to žánrově porovnám s letošní Wind River, nesahá jí Sněhulák ani po kotníky - krásné mrazivé prostředí totiž funguje dobře, ale musí k tomu fungovat i zbytek filmu. Od severských detektivech očekávám napětí, adrenalin, dech beroucí lokace (to jediné je zde splněno) a skvěle napsané postavy, jak už tak bylo u Lovců hlav nebo u dánské trilogie o případech Oddělení Q (Žena v kleci, Zabijáci a Vzkaz v láhvi), ze které Sněhulák trochu čerpal herecké obsazení. Film se táhne, nic moc se neděje, nic moc se nevysvětlí a postavy jsou nevýrazné. Film zachraňuje hlavně předloha, pár "brutálních" záběrů, krásné prostředí a kamera. Skvělé herecké obsazení je nevyužité a závěr je trochu "suchý" a bez špetky emocí. Z tohohle šlo vyždímat mnohem, mnohem víc.(13.10.2017)

  • salahadin
    *

    NEČTĚTE TENTO KOMENTÁŘ. OBSAHUJE SPOILERY, VULGARITY A NESMYSLNÉ, NAHODILÉ SMYŠLENKY. Sněhulák aneb Kde mi vězí hlava? Zatímco Wind River mě nutil sáhnout po svetru v přetopeném pokoji, sníh ve Sněhulákovi ani náhodou. Sněhulákovi vůbec nesluší režie. Fassbenderovi nesluší alkoholik, protože mu ho nevěříte. Rebecce nesluší bruneta. Vrahovi nesluší účes. Je to špatné. Na kriminálkách nemám rád killery, co jsou neviditelní, umí procházet zdmi, možná levitovat a samozřejmě jsou vždy několik tahů před obětí, před detektivy i sami před sebou. A filmařům neodpustím, pokud nejsou schopni nic z toho racionálně vysvětlit. Nebudu si klást otázky, to by z komentu vznikl román o několika dílech. Sociální aktivista, brojící proti zanášejícím slepicím a potratům, mohl možná zvolit jiný způsob nápravných metod. Motivaci jsem tudíž paroubkovsky nepobral. Co ve filmu dělal J.K. Simmons a proč chtělo Oslo koketovat s hokejem, to mi hlava už vůbec nepobrala. Proč se 3/4 filmu jedna postava snaží na něco přijít, aby nakonec nesmyslně vyšuměla bez prstu a ještě před teoreticky rozuzlující scénou? A co to debilní finále? Borec s kvérem vyláká oběť na led, aby mu vystřelil mozek z lebky tam, kde to začalo. Jenže ve stylu deux ex machina si nevšimne díry po rybářích, co mají chuť na lososí žoužel a šup, vrah je fuč. WTF?! A proč vlastně maniakální pán staví sněhuláky? Má k tomu důvod, nebo je to prostě jen sněúchylka? A jak ví, že si jich ten dotyčný všimne? A proč Val Kilmer vypadal jako figurka z modelíny? A proč "chybíš mi" znamená "chci tě vojet"? Co mělo roztažení nohou Charlotte znamenat? Fassbender se v té chvíli tvářil stejně nechápavě jako já. Proč!? Nene, nebudu si klást otázky, už si dám pokoj. Je to mizerně natočený, rejža to nezvládl a já vím jistě, že Nesbøviny nebudu asi nikdy číst. Puzzle se neposkládalo, ale rozprsklo se na nesourodé dílky. Jo a napětí žádný, fakt žádný. To neodpustím žádné krimi.(13.10.2017)

  • mzss1
    **

    |30%| Viděno v kině. Předlohu jsem nečetl, ale přesto jsem se dlouhé měsíce před premiérou na tento film dost těšil. Ve finále jsem zklamaný na celé čáře. Michaela Fassbendera mám v poslední době v oblibě, zejména v jeho posledním snímku Vetřelec: Covenant, sehrál svojí dvojroli androidů bravurně. Ani zde nebyl špatný, ale ocitl se v hůře zpracovaném a režírovaném filmu, tak to potom i jeho herecký výkon moc tomuto slabému filmu nepomůže. Před návštěvou kina jsem se divil, že to má tak slabé hodnocení. Na hodnocení a recenze nikdy nedávám, mnohdy hodnotím úplně rozdílně a je mi to šumák. Záleží, jak mi daný film sedne a basta. Nevím ani jak bych to měl popsat, ale v tomto případě skoro vůbec nic nefungovalo. Když o tom nyní uvažuju, mám sto chutí snížit na 1*, ale neudělám to. Přeci jenom jsou horší snímky, žádná velká nelogická bota zde nebyla a Fassbender mě docela bavil, tak proč to tolik hrotit, prostě nejslabší možné 2* z milosti mé dobroty srdce. Úvod, kdy uvidíme v pár minutách dětství vraha (sněhuláka) je docela zajímavý, ale krátký. Poté mě to začne děsně nudit, absolutně jsem se ztrácel, jak to bylo nezáživné, ale vše jsem chápal! Nebylo tu nic, co bych nepochopil, jen mě to nedokázalo moc zaujmout, nebýt tam Fassbender, asi bych poprvé v životě opustil v půli filmu kino. Až v druhé polovině to bylo trochu víc scénářem bohatší, ale přesto nic moc. Dějová linie co se týče řešení případu pohřešovaných a zavražděných žen mi přišla tak nezajímavá a složitě pojatá, prostě nechápu, jak to mohl režisér tak komplikovat. Mě nešlo o nějaké zběsilé a rychlé tempo, o to rozhodně nejde. Třeba nedávný Wind River měl také pomalé tempo a podobný námět, ale bavil mě o dost víc, prostě pecka. Menším kladem tohoto braku je vcelku solidní hudba od Marca Beltramiho. Ani to finále mě moc nebavilo a vraha jsem skoro uhodl. Nějaká brutalita a tak – to jsem zde vůbec neprožíval. Jak už píši, film nemá žádnou atmosféru, tak je potom těžké něco ve filmu prožívat. Bylo to takové chladné a ani špetičku emocí jsem zde nenašel. Co se týče kamery a tak – tak to bylo natočeno celkem dobře, zas to nechci moc kritizovat. Dalším důvodem proč tu slabounkou 2* dávám je i skutečnost, že tu máme krásnou krajinu, prostředí, kde se natáčelo a tak. Herecké obsazení je na tom dobře. Bavila mě i Rebecca Ferguson a mnoho jiných postav. To je ale vše. Zbytečný film, který nedoporučuji nikomu. A jeden z nejhorších, který jsem viděl v kině. Holt každý den není posvícení.(14.10.2017)

  • Eawy
    ***

    Ách jaj, tak toto sa mi aj zle hodnotí. Knižku som nečítala (zatiaľ), shame on me, preto to neviem vôbec porovnávať. Ale v mojom prípade o porovnávanie ani nejde. Film mal veľký potenciál ale stal sa akýmsi "one-man show + dve sprosté ženské". Akože, prepáčte, ale to kto kedy videl, takúto logiku ženských postáv? Všetci ostatní herci okrem Fassbendera boli nemastní neslaní. V podstate, on a James D'Arcy bolo jediné na čo sa dalo, čo sa týka hercov pozerať. Na druhú stranu, krásne exteriéry a výborná atmosféra, taká ako v severskom filme má byť. Kamera bola tiež úžasná. Príbeh by stál za omnoho viac, keby sa trošku pohrali so scenárom. No, škoda. 60%(12.10.2017)

  • Elwanelyn
    ***

    I(14.10.2017)

  • Disk
    ***

    Parádní kamera (hlavně panoramatické zimní záběry) a skvělé střihové montáže Thelmy Schoonmakerové, dvorní střihačky Martina Scorseseho, který snímek produkoval. Herecky hodně fajn (Michael Fassbender je zase výborný). Tomas Alfredson jako režisér (z jeho tvorby doporučuji hlavně Ať vejde ten pravý) opět neselhal, ale nohy mu podráží velmi komplikovaný scénář (předlohu neznám). Navíc mám problém s postavou Harryho Holea, se kterým se lidsky nemůžu ztotožnit. Takže nakonec jsem ze Sněhuláka v rozpacích.(12.10.2017)

  • Jenda
    **

    Knihu jem nečetl, ale jestliže díky autorovi předlohy čekáte tradiční severské noir, tak rychle zapomeňte. Na thriller moc nenapínavé a roztahané tak, že se budete nudit. Já měl celou dobu pocit, že se vlastně skoro nic neděje, i když obětí vraha přibývá...(12.10.2017)

  • dO_od
    **

    // V kině mi sice běhal mráz po zádech, ale to proto, že v sálu bylo chladno a já si nevzal mikinu. Kéž bych si doma zapomněl i mozek, třeba by tak byl Sněhulák stravitelnější. 4/10(15.10.2017)

<< předchozí 1 2 3 4 5 6 8
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace