poster

Sněhulák

  • Velká Británie

    The Snowman

  • USA

    The Snowman

  • Švédsko

    Snömannen

  • Slovensko

    Snehuliak

  • Nový Zéland

    The Snowman

  • Austrálie

    The Snowman

  • Kanada

    The Snowman

  • Nizozemsko

    The Snowman

Krimi / Drama / Mysteriózní / Thriller

Velká Británie / USA / Švédsko, 2017, 119 min

Komentáře uživatelů k filmu (562)

  • POMO
    **

    Dejový bordel s fajn castingom a večne atraktívnou (na plátne), severskou zasneženou atmosférou. A slabým vyvrcholením, ktoré ho zrazí ešte o pol hviezdy nižšie.(13.11.2017)

  • verbal
    *

    Ač skeptický k předloze, tak nějak jsem ve skrytu perikardu doufal, že místní rozumbradické geje zase jednou popadla artová tepelná hysterie a tak zlé to určitě nebude. Výjimečně nepopadla a fuckt bylo! Ono taky očekávat nějaké zázraky od filmování knihy užvaněného grafomanského nudila a psychologického nedouka, jenž až na pár světlých výjimek honí s Vívegovským neumětelstvím místo úchylných vrahů spíše normostrany, od kterých je zjevně placen, nebo péro z toho, jaký že to je známý pissálek, je přinejmenším optimistické. Ale když jsem viděl tu frontu multikulti scénáristů, odstaveného Nesba a slušného režiséra, naplňovalo mě to jistou nadějí, že by z potištěného hajzlpapíru mohlo vzniknout slušné videjko. Ani hovno! Je to némlich stejná, otravně narkoleptická vata, u níž někdo navíc zjevně házel Alfrédsynovi Nory pod nohy a jako zlatý vřed mu najali zfetovaného střihače z druhé ruky, protože Míša Bednář zřejmě sežral celý rozpočet. Ten sice v předstírání údajně ostříleného norníka Jindřicha Díry odvádí solidní práci, ale co naplat, když mu scénář diktuje, aby se devadesát procent hrací doby prezentoval, jako by skutečně pocházel z Osla, a sysluplná návaznost či plynulost mnohých scén hraničí s amatérským pornem. Pokud to jeden srovná se skvělými, po všech stránkách prvoligovými dánskými adaptacemi Olsena nebo švédskými Larssona, musí nutně dojít k závěru, že právě dvě hodiny ztrácel čas čuměním na okresní přebor norských a anglosaských břídilů.(13.12.2017)

  • Douglas
    ****

    Navzdory nepřátelským reakcím se mi SNĚHULÁK hodně líbil a v lecčem mi přišel podobný náladě i postupům filmu JEDEN MUSÍ Z KOLA VEN od srovnatelného tvůrčího týmu. _____ SNĚHULÁK se totiž vymyká z norem kriminálky a vzdaluje se od Nesbøho výstavbou vyprávění i fikčního světa právě k Le Carrému. Podobně jako Le Carrého osnovy vyprávění je totiž i ta jeho plná narativních zastávek, slepých uliček vyprávění a provokující nejen relativní kauzální nepropojeností, ale hlavně nedořečeností jak zcela slepých či do ztracena vedených dějových linií na jedné straně, tak načrtnutých, ale dále nerozváděných oblastí světa, zjevivších se a mizejících postav. Najdeme tu okázalé rozbíjení časové posloupnosti osnovy, velmi volně analogické časové a kauzální linie, tragické aspekty života na první pohled netečných postav a de facto irelevanci nečekaného vyústění. Podobně jako u filmu JEDEN MUSÍ Z KOLA VEN přitom nastává rozřešení nečekaně, namísto ďábla přichází spíše zklamání a smutek, konec je z hlediska klasické narativity neuspokojivý a plný sebelítostivých výčitek. _____ Záběry jsou sice průměrně kratší než v předchozím filmu (4,6 vteřiny vs. 7,5 vteřiny), ovšem jejich pomalé posuny, práce s dlouhými objektivy a strohými, často docela monochromatickými kompozicemi, stejně jako panoramatické záběry nehostinných prostor světa či zneklidňujících sousoší opětovně referuje k estetice některých filmů sedmdesátých let. _____ Jenže jakkoli moje argumentace vypadá čistě komparativně, ve skutečnosti jen skrze toto srovnání odkazuji k nenuceným kvalitám SNĚHULÁKA jako překvapivě odvážné interpretace detektivky skrze prostředky, které ji zevnitř rozleptávají, jako jsou potlačení akce, nepříčinnost dění, eliptičnost světa a absence intelektuálně i emocionálně uspokojujícího vyvrcholení – které v lecčem sdílí s filmem, který byl přijat pro srovnatelné důvody velmi vřele, jakkoli s nimi naložil s ještě důsledněji, a proto byl i lepší. _____ Ironické je, že SNĚHULÁKA snad ani nelze nepochopit – jen nedostáváte komplexní vysvětlení či propojení věcí, které by konvenčnější film vysvětlil či propojil, a to prostřednictvím žánru s menším společenským kreditem než existenciální špionážní drama o relativizaci hodnot na obou stranách železné opony. Nepracuje se spodním proudem velkých dějin s účelným přehlcením narativu, které lze chápat v analogii k všudypřítomné byrokratizaci a diváci to akceptují jako interpretační klíč. V tom ale pro mě hlavní potěšení z předešlého Alfredsonova filmu neplynulo – a u SNĚHULÁKA tudíž nevidím zásadní problém v absenci podobně významově ospravedlňujícího klíče. _____ Jinými slovy, změny filmového SNĚHULÁKA oproti předloze i oproti žánrovým očekáváním v uvedených souvislostech nemohu vnímat jako selhání, výsledek umělecké krize či omyl: jde o zjevnou uměleckou volbu, nečekané podřazení kompozičních motivací těm uměleckým. Nad efektivností této volby samozřejmě můžeme přemýšlet a diskutovat, ale nejdříve je třeba akceptovat jejich estetickou plnohodnotnost a nedělat z tvůrců, kteří již opakovaně prokázali svou profesionalitu, nesvéprávné diletanty. Třebaže totiž ani sofistikovaně rozředěný Nesbø samozřejmě není Le Carré, společná je oběma dílům svojská Alfredsonova interpretace, jež mě i tentokrát esteticky zaujala – a vlastně mnohem víc než nějaká další špatná kopie Fincherovy estetiky.(13.10.2017)

  • Tosim
    ****

    Já čumím jako blázen. Nestává se často, aby na mě film zapůsobil opačně, než na zbytek světa a tohle je po dlouhé době případ takového snímku. A v podstatě nevím, co mám napsat, aby jen nevyvracel negativní názory ostatních. Sněhulák prostě měl všechny atributy severské detektivky, tak, jak je mám rád, takže jsem neměl problém si ho užít, i když samozřejmě s některými výtkami souhlasím (zkratkovitost vyprávění, pachatel ve finále působí jako neschopák). A to si prosím myslím, že knižní Nesbø není nijak zvlášť úchvatný, četl jsem Netopýra a ten mi připadal jako samé klišé. Tady ale ne!(19.2.2018)

  • Tom Hardy
    **

    Nepřehlednost děje, matení a zkratkovitost ve vyprávění bych filmařům odpustil. Že z hlavního padoucha nejde respekt, vraždy pořádně nevidíme, sněhuláci neděsí a finále působí jak z Bláznivé střely, to už ne. Fassy má vážně pech.(25.1.2018)

  • Malarkey
    **

    Opět se tu potvrdilo pro mě neoblíbené heslo, že kvalitní knihu na plátno kin jen tak snadno nepřevedete. Přitom všechno na první pohled působilo poměrně dobře. Herecké obsazení v čele s Fassbenderem skvělé. Režisérská stolička seversky ucházející. Co víc chtít? Snad jenom, kdyby scénář byl trošku logičtější. Takhle jsem vlastně film, kde se mihla řada hodně zajímavých herců, tak jakoby bez povšimnutí přešel. Třeba Val Kilmer, kterého jsem tisíc let neviděl a klidně bych ho dalších tisíc let vidět nemusel. Nebo J.K. Simmons, který ve filmu byl asi jenom na ozdobu, protože si nejsem vědomej, že by v tom filmu vůbec něco udělal. Vlastně jo, dělal, fotil si úchylně fotky ženskejch na mobil a scénárista nám následně vůbec nevysvětlil proč. A to dělal u všeho, ksindl. Největší legrace je, že hlavní postava Harryho Holea, kterého zde hraje Michael Fassbender, tu působí jako po lobotomii mozku, takže vůbec nemáte pocit, že by vyšetřoval a k tomu, a to je ještě horší, si během filmu až moc často uvědomujete, že vůbec nemluví. Ten cynickej hajzl Hole, kterého všichni, co jsme četli knihu, milujeme za ty jeho nekonečný kecy, tu v kuse řekne maximálně dvě věty za sebou. Jak si ho tak mám oblíbit? A to vyšetřování? Schválně mi vysvětlete, Vy všichni, co jste knihu nečetli, proč tam vlastně vůbec ten Val Kilmer byl? Nebo proč vlastně ten vrah vraždil? Bylo to z toho závěru patrný? Mně teda nepřišlo. Celkově vzato strašně špatně natočená kriminálka, která si vzala na paškál nejlepší příběh Harryho Holea a podle mě zazdila celou sérii. Hodně dlouho jsem nebyl tak nasranej, jako v případě tohodle filmu. Jedna z nejhorších kriminálek, co jsem kdy viděl. Nebejt toho nádhernýho norskýho prostředí, tak odejdu z kina v půlce filmu jak Spáčilová.(12.10.2017)

  • Cervenak
    ***

    Veru čudesný film. Najviac ma na ňom štve, že mohol byť výborný... keby sa im to (ako priznáva aj sám režisér) nerozsypalo pod rukami. Nemám problém s hercami, Fassy je podľa mňa primeraný Harry Diera, Rebecca je miláčik ;-). Má to výbornú kameru a hudbu, takisto mi (keďže sa mi páčili predošlé Alfredsonove filmy) veľmi vyhovovala tá skoro "zasnená" atmosféra (aj keď chápem, že väčšina divákov sa bude jednoducho nudiť). Dokonca aj dej sa zhruba do polovice vyvíja bez problémov. Nuž, a potom sa im to rozsypalo. :) Ale riadne. Dejové línie, ktoré sú v knihe zaujímavé a predstavujú dôležitý zvrat (najmä problémy v detektívovom byte), sú tu naznačené a potom nedopovedané. Vyzerá to, akoby zabudli natočiť nejaké scény, ale potom nechápem, prečo nevystrihali tie zvyšky. Ku koncu film začne byť aj nechcene smiešny, hlavne zúčtovanie s páchateľom je čistá paródia. Nuž, škoda. Podľa mňa by sa Nesboviek mali chopiť sami Nóri a vystrúhať z nich zopár televíznych minisérií.(21.10.2017)

  • T2
    **

    Rozpočet $35miliónovTržby USA $6,700,035Tržby Celosvetovo $43,084,060 ▐ Chladné, mdlé, chýba tomu lepší zápal, element, ktorý by lepšie vtiahol do deja. Niektorý herci aj trošku nadbytočný, či mimózny ako J.K. Simmons či ošuntelí Val Kilmer(vypadá fakt strašne). /40%/(15.2.2018)

  • Marigold
    *

    Nepijte metanol, milé děti, dopadnete jako Sněhulák.(26.6.2018)

  • LIVINGDEAD
    ***

    Film jsem chtěl vidět už jen kvůli herci Michaelovi Fassbenderovi, protože filmy, ve kterých hrál mají většinou ode mne vysoké hodnocení (např. Vetřelec: Covenant, Prometheus, Jana Eyrová, Hanebný pancharti, Jezero smrti...apod.). Co se týče filmu Sněhulák, docela zajímavá kriminálka. Škoda jen, že vraždy nebyly víc krvavější.(16.12.2017)

  • Fr
    ***

    „PROČ JSI POSTAVILA TOHO SNĚHULÁKA ČELEM K DOMU? JÁ JSEM TOHO SNĚHULÁKA NEPOSTAVILA…“ /// Přál jsem si, aby Sněhulák byl aspoň tak dobrej, jako zpracování knih Jussi Adler-Olsena (třeba Zabijáci). Volba Alfredsona zdála se býti tou pravou. Ovšem, ani on s triem scénáristů nedokázal vdechnout filmu knižní atmosféru. Fassbender = dobrá volba. Vůbec celej casting je „nerušící“. Taky smysluplný odhalování indicií v hezký severský atmosféře… jo zpracování solidní, takže nevadí, že začínáme za půlkou knižní řady. Je tu furt ponechanej prostor k dotočení úvodních knih. Napětí je oproti knížkám asi tak 30%, protože citový spojení s těma lidma je zákonitě slabý. Jestli se mám o někoho bát, tak ho musím znát… Ale jako úvod do problematiky by se to dalo přijmout. Ti co nečetli, asi půjdou s hodnocením vejš! /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Stejnojmennou knihu, kterou v roce 2007 napsal Jo Nesbø, neznám. 2.) Nevím, z čeho udělat sněhulákovi hubu. Nebo hlavu. 3.) Thx za titule „urotundy@cbox.cz“. /// PŘÍBĚH *** HUMOR ne AKCE ne NAPĚTÍ *(15.1.2018)

  • novoten
    **

    Knižní Sněhulák znamenal jistý předěl, během kterého začala série ve svých napínavých momentech být až nepříjemně sugestivní a vražedné výjevy natolik přesné a děsivé, že se člověk ohlížel doma přes rameno, jestli na něj něco špatného nečeká v koutě. Zároveň se jednalo o do té doby jasně nejfilmovější díl, který skýtal námět na parádní thriller. Potvrdil se ale můj strach, že hlavní průvodce zimním Oslem může v rozpohybované podobě selhat. Harry Hole, hrdina mojí oblíbené kriminální série, má v tomto bodě svého života a kariéry už něco odžito, odtrápeno a odpito. Tohle jeho depresivní podhoubí je nasáklé ztrátami a mizernými obdobími jak v dospělosti, tak v dětství. Film nám dává Harryho, který jenom pije a není jasné, jestli je to kvůli rozchodu s přítelkyní nebo jen kvůli tomu, že zrovna nemá v práci do čeho píchnout. Oba důvody působí dost banálně, takže je dobře, že přichází první sníh a s ním i právě ony vraždy, na které každý, kdo o Nesbøvých knihách někdy slyšel, napjatě čeká. Rozjíždí se tak kolotoč vyšetřování, který ovšem působí až směšně. Hlavní postavy se zeptají na pár otázek, velký čas tráví zkoumáním osob v pozadí pořádání zimních her v Norsku a snaží se rozplést minulost několika anonymně působících charakterů. Problém je, že ona sugestivnost se z adaptace vytratila. Vraždy se buď odehrají mimo obraz, nebo k nim dojde zcela nezajímavě. Linky současné i minulé se pak v závěru nijak neprotnou, naopak (a to je výtka, kterou neodpustím) se trio scénáristů rozhodne jít otevřeně proti předloze, čímž z klíčové vedlejší linky udělá zdržující slepou uličku. Dodnes si navíc pamatuji, jak jsem při čtení několikrát myslel, že identita vraha je mi už už jasná, ale autor mě pokaždé překvapil a dohrál děj tak daleko, že vrahem mohly být tři různé postavy a u všech se pointa zdála podobně nezpochybnitelná. Film si ale obě dvě chybné teorie vystřílí a se zcela zbytečným předstihem je označí jako mylné, čímž diváka dokonale mate a s odstupem mi tak některé falešné vábničky přijdou téměř jako urážející. Z původního zklamání tak v tuto chvíli nemám daleko ke vzteku a druhou hvězdu z milosti nechávám jen díky tomu, že Charlotte Gainsbourg jako by "mojí" Ráchel z oka vypadla, a ze smutného poznání, že v jiných rukou by Michael Fassbender skutečně mohl být ideálním Harrym. Přesto se modlím, ať se v závěru naznačené nakročení k dějové ještě vyhrocenějšímu Levhartovi neuskuteční.(23.10.2017)

  • tron
    **

    50 %. Má to náznak studenej atmosféry a niektoré zábery sú veľmi pekné, ale producent Martin Scorsese (!) nimi dosť šetrí. Ako celok to nefunguje a vlečie sa to. Veľakrát vôbec netušíte, koľká bije. Postavy sú nezaujímavé a herci nesympatickí (až na Vala Kilmera). A celé je to značne prestrihané (nepredstavenie členov tímu a urobenie z nich len skupinky náhodných anonymov, to ich tam radšej ani nemuseli dávať), absurdné (to sa chlapík fakt nebál uprostred megazasnežených veľhôr strieľať a riskujúc tak spustenie lavíny?), neuveriteľné (týpek je na koncerte so synom, čo si veľmi váži, lebo je s jeho matkou rozvedený. Volá mu kolegyňa kvôli novému prípadu. Týpek kvôli tomu syna odvezie k matke... a kolegyni povie, že k prípadu pôjdu až ráno a suverénne ide domov spať!) a WTF (u filmových sériových vrahov som už videl skutočne všeličo, ale stavanie snehuliakov je Top 10 chujovina). Má to pár zaujímavých nápadov, ale ozaj len pár (SPOILER hlavná ženská postava brutálne zavraždená 20 minút pred koncom SPOILER). Najviac na mňa zapôsobil Kilmer stojaci na zasneženom útese a lanovka s deťmi. Troška málo, či?(23.12.2017)

  • Jossie
    ***

    Po negativních ohlasech mi to vlastně nepřišlo tak špatné, ale já jsem samozřejmě vášnivá čtenářka Nesba a tak jen porovnávám knihu. Fassbender je skvělá volba na Harryho, tak nějak si ho představuji.(26.1.2018)

  • EvilPhoEniX
    ***

    Slavná adaptace Sněhuláka od Jo Nesbø měla rozhodně navíc. Knížku jsem opět nečetl, ale určitě byla zajímavější než tahle mdlá detektivka s průměrným vizuálem a znuděným Fassbenderem. Tyhle chladné severské thrillery o sériových vrazích Seveřanům jdou obvykle na jedničku, zde ve filmu musela hodně zasahovat USA jinak si nedokážu příliš vysvětlit ten neúspěch. Vražd se divák téměř vůbec nedočká, tedy na krev můžete rovnou zapomenout, atmosféra se příliš nebuduje a jediné, co překvapí je identita vraha, kterou jsem nerozluštil. Dá se na to sice dívat, ale rozhodně film postrádá jakýkoliv WOW efekt,což zamrzí.Nejlepší scéna z traileru se klasicky ve filmu ani neobjevila.55%(14.12.2017)

  • Zíza
    *

    Nudné, průhledné, hrající si na děsnou psychologii postav. Ale kdo Hola nezná, tak je mu to k prdu, protože do něj nevidíte, jen víte, že asi tedy chlastá a asi tedy s někým žil a někomu dělal tátu, ale moc mu to nešlo. Asi je měl rád, asi oni měli rádi jeho. Ale si to někdy nějak posral. Asi tím pitím. A pak je tu vrah. Ten má taky problém, ale na druhou stranu je to génius, protože se mu daří nepozorovaně vraždit a stavět sněhuláky. Tahle adaptace stála za starou bačkoru. Předlohu jsem nečetla, ale tak nudný film jsem už dlouho neviděla.(16.1.2018)

  • Marceloo
    ***

    Detektív z hlavného mesta Nórska Harry Hole (Michael Fassbender) aj kvôli nedostatku vrážd v meste prepadol alkoholu a prišiel kvôli tomu o svojich blízkych. Jedného dňa dostane úsmevný list, ktorý vyzerá, ako keby ho napísalo dieťa, pretože je podpísaný ako Snehuliak. Keď v okolí mesta začne prichádzať k zmiznutiam a následným úmrtiam a jediné, čo ich spája, je snehuliak postavený na mieste činu, je jasné, že nejde o žiadny vtip a že v meste začal zabíjať zákerný vrah. - Celkom zaujímavý mix hororu s kriminálkou, ale od takejto produkcie som osobne očakával viac. Celé je to situované do velmi príjemného prostredia a záhada okolo vraha a snehuliakov funguje, ale postupne sa to dosť zamotáva a s odhalením a odôvodneniami činov sa určite dalo pracovať lepšie. Michaela Fassbendera som mal v minulosti, keď sa ešte účastnil menej známych hororových projektov, celkom rád, ale v tohtoročnom Alien: Covenant sa mi tým odporným výkonom zhnusil, takže mi v hlavnej úlohe nesedel. Sekundovala mu ale velmi slušná Rebecca Ferguson, ktorá ma tento rok zaujala v Life a tým krikom v závere ukázala, že má v sebe solídny Scream Queen potenciál, takže som ju u hororu opäť rád videl a rád ju uvidím znova. Taktiež potešila prítomnosť Chloë Sevigny a Tobyho Jonesa. Kameraman si zábery na zasnežené prostredie patrične užíval a vznikli z toho parádne scény. V neposlednom rade hudbu robil môj oblúbenec Marco Beltrami, ktorý nikdy nesklame. Napriek mnohým slovám chvály ale toto dielo nejako extra neodporúčam. Mohlo by to byť ovela živšie, kratšie a hororovejšie, pretože režisér už vo svojom žánrovom debute ukázal, že má na poli hororu čo povedať. + herec z Eden Lake, Town Creek a Alien: Covenant + herečka z Life + herečka z #Horror, American Horror Story: Hotel a Antibirth + herec z Dark Skies + herec z The Mist, Tale of Tales a Morgan + herečka z The Neon Demon + herec z When Animals Dream + herec z Regression(12.12.2017)

  • Morien
    *

    Záběry týmu, který jezdil po Norsku a hledal fotogenickou mlhu, jsou na jedničku, ale ti chudáci, co se snažili odvyprávět příběh, se ztratili někde v překladu. Nevím, jak kvalitní je vůbec ta předloha, se kterou museli pracovat, ale určitě je vidět, že Alfredson naskakoval do rozjetého a nutně splašeného vlaku, který se mu zkrotit nepodařilo.(11.1.2018)

  • Toren
    ***

    Více: https://www.youtube.com/watch?v=xDznMFNkOrU(20.11.2017)

  • Gilmour93
    ****

    Nepolíben knižní předlohou jsem měl o vrahovi jasno celkem brzy. Zahradník! Kdo jiný má blíž k zelenině, která se používá při stavbě sněhuláka? Další průběh mi však mé jasno, přiznávám se, poněkud zatemnil.. Tinker Taylor Snowman Spy. Nevyřčenost, náznaky, slepé uličky a přinucení diváka ke hledání ledabyle načrtnutých motivací. Estét Alfredson svým narativním stylem sice částečně zakryl natáčecí problémy, ale dá se předpokládat, že tahle znouzectnost rozmetá nejedno očekávání žánrových standardů a spoustu diváků znechutí. Za mě však má vzhledem k okolnostem absolutorium. Když si přidám Beltramiho dramatickou hudbu, opotřebovaného Fassbendera a Beebeho studie ostrosti a skandinávských mostů, jsem ochoten odpustit i spotřební finále, kdy se všichni důležití sejdou na jednom místě, aby si vše vysvětlili. Ťuky, ťuky na hrníček naznačuje, že za dveřmi je Leopard. Pokud bude mít na sebe víc času, rád jej pozvu dál..(19.10.2017)

<< předchozí 1 2 3 4 8 15 22 29
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace