poster

Mama

  • Španělsko

    Mamá

  • Španělsko

    Mama

  • Slovensko

    Mama

  • Velká Británie

    Mama

Horor / Thriller

Španělsko / Kanada, 2013, 100 min

Komentáře uživatelů k filmu (970)

  • POMO
    ****

    Výrazne lepšie než predchádzajúca Torrova produkcia Nebojte sa tmy. Funkčný zimomriavkový gejzír, hoci pozliepaný zo všetkého možného (strašiak je pohybovo a dizajnovo kópiou duchov z Nenávisti). Ohraná formulka ďalšieho sťahovania sa do domu, kde straší, sa dá filmu vďaka perfektne fungujúcemu napätiu a ľakačkám odpustiť. A tiež vďaka Jessice, ktorá tomu dodáva punc vyššej produkčnej ligy. Finále na útese ignorujte.(29.3.2013)

  • verbal
    *****

    Tak tohle je opravdová Dobrá máma, plná výživných, hororových kultur, ze kterých se každý fanoušek musí náramně zdravě posrat, což je po všech těch zahnívajících sračkách posledních let opravdu uvolňující pocit! Originální, bubavé, atmosférické. Jen je trochu škoda toho kapku dementního konce s animovanou, emoce dojící Polednicí. Kdyby Neposkvrněné Džesice v maskérně nezapudrovali to hovno, které ji někdo hodil do xichtu přes cedník, a nechali ji na palici tu přírodně zkorodovanou řepu, mohla si taky střihnout dvojroli jako spanilý Mikuláš a byla by určitě daleko monstróznější než ta Trnkovitá čmáranice. Jinak to ovšem byla naprosto úžasná Sinister Woman in black a nezbývá, než se těšit na Tátu.(17.2.2013)

  • Cervenak
    ***

    V podstate pekná žánrová prácička. Na tajomno sa tu príliš nehrá, titulnú mátohu na nás tvorcovia vytasia hneď v prológu. Má tu ale niekoľko parádnych scén, z ktorých budú mať slabšie povahy blato v teplákoch. Herci bez problémov. Len je to všetko až príliš predvídateľné, bez náznaku prekvapenia či zaujímavého zvratu a poloblbý usmoklený koniec chcel byť v duchu del Tora, ale nakoniec vyzeral ako niečo od Burtona. Od toho mizerného súčasného Burtona. 7/10(27.2.2013)

  • J*A*S*M
    ****

    Na čtyři pětiny stopáže budu za devět měsíců jistě s klidem vzpomínat jako na ukázku toho nejlepšího, co se letos v rámci hororového žánru urodilo. Pomalu budovaná atmosféra, znepokojující momenty, dobří herci. Je to přibližně na úrovni loňského Sinistra, takže spokojenost veliká. O to větší je škoda závěru, který po emoční stránce dost možná fungoval na papíře (takovéhle vcelku dojemné zakončení by mohlo mít něco do sebe), ale na plátně prostě nefunguje. Může za to tuna zbytečného CGI, kdy digitální není jenom bubák (má fakt divnej ksicht, což v tomto případě nemyslím jako pozitivum), ale imho i všechno okolo (skála) - a pokud ne, tak to tak alespoň vypadá. Jak říkám, je to fakt škoda, ale ani ta závěrečná desetiminutovka pořád není tak strašná, aby zcela vygumovala předchozí hodinku a kus veskrze příjemného strašení.(23.3.2013)

  • T2
    ****

    Rozpočet $15miliónovTržby USA $71,628,180Tržby Celosvetovo $146,497,771Tržby za predaj Blu-ray v USA $2,800,163 //počet predaných kusov 127,512Tržby za predaj DVD v USA $4,444,683 //počet predaných kusov 254,932║ Na to koľko štýlom podobných horrorov o duchoch a blúdnych dušiach pohybujúcich sa k obetiam sekajúcim pohybom a riadne povykrúcaným telom už je, ma to celkom chytilo, hlavne je tu vybudované dobré napätie a to mi ulahodilo, príbeh ušiel, herci ustáli, občas to skĺzne do rutiny ale prevažne to zachraňuje temná atmosféra, natočené za rozumný rozpočet. /80%/(2.5.2013)

  • Superpero
    ****

    Spíše takový pohádkový horor. Přišlo mi, že ty klasické lekačky by tam ani nemusely být a film by působil lépe, jelikož Mama byla vlastně dobračka, co se o ty děti postarala a živila je, když je chtěl vlastní fotr zastřelit. A to že byla nasraná, když jí je někdo vzal je vlastně celkem pochopitelné. Škoda toho lajdáckého digitálního zpracování, protože to fakt působí hrozně divně. Každopádně konec mě i trochu dojal a rukopis Del Torovy producentské dílny je na tom znát.(22.2.2014)

  • Dever
    ****

    // Distribútor: Universal // Počet premietajúcich kín v USA: 2,781 // Otvárací Víkend USA: $28,402,310 //(8.5.2013)

  • LIVINGDEAD
    ***

    Film byl dobře natočen, ale neměl jsem husí kůži, nekoukal jsem s otevřenou hubou, nebyl jsem v napětí, nelekl jsem se.... prostě normální rodinný horror se strašidlem. 50%(17.2.2013)

  • Fr
    *****

    ,,JEJICH EMOCIÁLNÍ VYSPĚLOST KORESPONDOVALA S JEJICH DOBOU ODLOUČENÍ OD CIVILIZACE. V DOBĚ ODLOUČENÍ SI DÍVKY VYMYSLELY SVÉHO IMAGINÁRNÍHO STRÁŽCE. RODIČE, KTERÝ JE KRMIL, CHRÁNIL JE A TAK DÁLE. ŘÍKAJÍ JI MAMI.“...... /// Když se paní, co v lese bydlí, rozhodne, že se v jejím revíru děti střílet nebudou, mohlo by bejt zadělaný na pěknej rodinnej příběh. Kdyby se nejednalo o jinou realitu… Ježíš to je hezký! Takový krásný děti! A ty obrázky! Sny! Má husí kůže už dlouho neměla z ňáký strašící maškary takovou radost! Sinister, Máma, a teď snad ty Babovřesky! A pak že to nejde! (na to že to má rating PG-13…) /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Našel jsem v lese parchanta. Furt mele něco vo matce. 2.) Thx za titule ,,Chatterer“. /// PŘÍBĚH **** HUMOR ne AKCE * NAPĚTÍ ***(1.5.2013)

  • tron
    ***

    Po fantastickej prvej hodine sa "niečo" stane a film jednak zhlúpne (pozoruhodná náhoda, že teta išla do domu práve "vtedy") a jednak namiesto toho, aby začal vysvetľovať, začne univerzum "mamy" komplikovať/rozširovať. Netuším, čo sa stalo tete, prečo „mama“ nezabila poľovníkov (môže duch nebyť doma?) a prečo z nej majú deti vo finále panický strach, keď dovtedy sa na jej nočné návštevy tešili. Chápem, že v horore sa musia diať hororové veci, ale nemalo by k tomu dochádzať samoúčelne. Psychiater vie, s čím si zahráva a minimálne raz to videl (a evidentne to bolo nadprirodzené a nebezpečné), napriek tomu nemá problém ísť to sám skúmať do hlbokého temného lesa uprostred noci. Hm! Zaujímavé sú tiež schwarzeneggerovsky pevné nervy mladej ženy, ktorá bez väčších problémov zvláda spoločné bývanie v strašidelnom dome s dvojicou strašidelných dievčatiek. Niekoľko krát sa stane svedkom udalosti, ktorá jasne ukazuje, že v dome je cudzia osoba/duch, napriek tomu v dome v pohode býva, varí, stará sa o deti, spí atď. Dole klobúk. Finále na skale je potom už len vyložená akcia a samozrejme zlé je aj používanie počítačových efektov. Ale opakujem - prvá polka je skvelá a za 80%.(13.2.2017)

  • Gimli
    **

    Čím více se divák dozvídá o původu všeho zla, tím hloupější to je. Zejména závěr působí svou snahou překvapit směšně a jako pěst na oko. Někdy je prostě lepší nesnažit se být originální za každou cenu.(11.8.2013)

  • Bloody13
    ***

    Asi takhle, strašení je to hodně slušný. Obzvlášť povedená je práce s prostorem domu a jeho tmavými kouty. S tím souvisí napětí pramenící často jen z náznaků (pootevřená skříň v dětském pokoji nebo podivné chování mladší sestry), takže nebezpečí větříte na každém kroku. A přesto, že se příběh nevyhne spoustě klišé, tak námět se starostlivou matičkou je rozhodně zajímavý. Problém nastává, když se zhruba od poloviny filmu začne tahle svině objevovat v každé druhé scéně, jelikož její digitální podoba nepatří zrovna k těm šťastným krokům (vyloženě srandovní je její chodící paruka). Navíc ten melodramatický konec pak nezapadá do kontextu seriózního hororu. A to je fakt škoda, protože některé scény mají skutečně sílu. Jasně, zrovna mám na mysli tu s fotoaparátem v lesní chatě.(21.4.2013)

  • pan Hnědý
    ***

    Velká škoda toho finále, lepší by byl devastující konec, který by srazil diváka na kolena, ale dokážu to přehlédnout. Velmi dusná atmosféra, která se stupňuje v napětí na maximum. Neviditelné zlo nás děsí, i když ho "nevidíme". Tajemné zvuky jsou geniální (repro i subwoofer doporučuji hodně vysoko). Po velmi dlouhé době opět horor na úrovni, a vřele doporučuji. Španělé opět dokazují svojí kvalitu. Horor MAMA mě přitahuje na další zhlédnutí, jako můru světlo. Moc rád bych viděl pokračování MAMI ve spolupráci s Jamesem Wanem - v prostředí domu a pod lupou Sama Raimiho - v prostředí lesa.(29.5.2013)

  • EvilPhoEniX
    ****

    Uff... Tohle Áno !! Po 10 minutovém prodělaném Infarktu, musím prohlásit, že Máma Exceluje v Žánru Haunted House Horror! Příběh je zcela obyčejný, ničím vyjímečný,objeví se zde řada Hororových Klíše, ale to, co táhne Film vysoko nahoru je Napětí, ZVUK a řada Jump Scares,které působí kure*sky děsivě! Máma: Duch/Entita/Démon vytvořený plného CGI! Musím přiznat, že Máma vypadala občas vtipně, její podivné vlasy a zvláštní asymetrická tvář,i přesto byla Dostatečně strašidelná a smutná ! Máma je vlastně taková Napínavá Pohádka pro dospělé s milým Koncem, při které jsem se bavil Skvěle a mohu ji s Klidným svědomím Doporučit každému! Sluchátka či Kino je povinnost, jinak si Negativní komentáře strč do prdele!... 80%(15.2.2013)

  • Dudek
    odpad!

    Zase jeden z těch žánrových prefabrikátů, které se liší pouze kvalitou základní myšlenky, ale jsou naprosto identické ve svém zpracování. Tomuhle snímku by mnohem více slušela španělská duchařská škola, kterou jsem tak nějak kvůli produkující zemi očekával, Muschietti bohužel sází na druhou provařenou variantu, Japonsko v americkém vhskovém podání. Bohužel to nezachraňuje ani máma s koňským ksichtem, která si asi odskočila z nějakého staršího animáku.(27.3.2013)

  • choze
    ***

    Pro mě překvapivě slušně rozvinutý původně tříminutový kraťas, nicméně hodnocení i komentář zůstává - Muschietti umí, ale umí jen klišé s digitálním asijským bubákem.(28.2.2013)

  • flanker.27
    ***

    Dopředu říkám, že původní tříminutový film byl o notný kus napínavější. Na třech minutách ovšem stačil slušný a hlavně dobře zrealizovaný nápad. Film oproti tomu musí mít příběh. A tam začíná problém. Stejně jako původní tříminutovka vypadá film velmi dobře vizuálně (až na ten digitální útes na konci) a třeba Annabelin sen "jak to bylo" je vyloženě lahůdka. Ty dvě holky jsou taky výborné a skvěle hrají. U toho ale nějak výčet pozitiv dochází. Největší nedostatek je psychologický vývoj postav, který není moc logický. Během filmu jsem měl dojem, jako kdyby do něj byly některé scény zařazeny v jiném pořadí, než jak by měly být (nebo někdo přeházel stránky ve scénáři). Annabel je celou dobu těžce nesympatická kráva a její náhlé citové vzplanutí je asi tak věrohodné jako politické sliby upřímnosti. Ona byla de facto během filmu jediná, které jsem nějaký ten nepěkný konec přál. Proti tomu Jaime Lannister, totiž Lucas, vypadá docela sympaticky, jenže nejdřív půlku filmu proleží v kómatu, pak bloudí noc a den a ještě noc po lese a pak „velké“ finále prospí, aniž by ho jakkoli ovlivnil. Facka scénáři za takovou amatéřinu. Co se týče dalších postav, tak psycholog si svůj konec přivodí díky klasické hororové demenci "půjdu do strašidelné chatrče v noci sám a jen s baterkou co nesvítí". Paní Podolski sice nepůsobila příliš mile, na druhou stranu to oproti Annabel pořád vlastně byla kladná postava a myslela to dobře. Navíc nemám rád, když jsou filmové postavy zjevně dopředu odsouzené k nepěkné smrti jen proto, že jaksi stojí hlavním karakterům v cestě. No a pak mi nějak ušel celý smysl snažení titulní bubáčice. Když chtěla skočit z toho útesu i s holkama, proč to neudělala celých těch pět let. Nejlépe a nejvěrohodněji napsané jsou tak nakonec ty holky. Ještě bych dodal, že filmu trochu ubližuje to, že nenechává divákovi si něco domýšlet, od začátku je všechno otevřené a prakticky nic v něm nepřekvapí. Co s tim? 55 % a škoda nevyužitého potenciálu. A teď promiňte, už mě volá mamá.(22.3.2013)

  • Psema
    ****

    Závěrečný pokus o poetickou dojímavost Mamu sráží stejně jako celková mimóznost námětu, ze kterého s každou další minutou civí vypočítavý konstrukt (hlavně finále je spolu s flashbacky evidentním oslím můstkem z bezvýchodné situace). Jenže tahle mamina vaří atmošku jak se sluší a patří, což je potřeba ocenit hlavně ve světle nezvládnutých blábolů typu nového Evil Dead. Technicky mi vadí jediná věc: Prudce zářící reflektory do oken uprostřed hluboké noci. Čekal bych, že takovou školáčinu si minimálně Riestra pohlídá.(26.5.2013)

  • ScreamJay
    ****

    Teprva když uvěříte v démony, budete připraveni začít s nimi bojovat... Mama je výkřik v tichu a ticho ve výkřiku, pohádka s del Torovsky výtvarnou démonologií, psychologická i fyzická. Andres Muschietti hraje od počátku riskantní partii, novošpanelská hororová vlna už má natolik charakteristický rukopis, že se pomalu začíná, stejně jako asijské duchařiny, opakovat ve výrazu. Máma má vždycky pravdu a je tak trochu lapená v temnotě, pomalu odkrývá svůj příběh, aby se minutu po minutě zdála být nepřemožitelným zlem. A za oponou toho všeho, nutně empatický příběh o síle pouta mezi dítětem a matkou, mezi sestrami. Jo, konfrontovat dítě s temnotou je sázka na jistotu, která vyjde tehdy, pokud je dítě autentické, pokud příliš nehraje, nepřehrává. Megan Charpentier, ale především nepochopitelně uvěřitelná Isabelle Nélisse , jsou samy sobě příběhem. Vizuálně působivý obal, nápaditá hra s dlouhým, ikonově poskládaným záběrem, kdy si váš zrak najde přesně to, co chtějí, aby našel, skvěle padnoucí hudba Fernanda Velázqueze. Ne, Mama není dokonalá, atmosféra je v závěru možná až příliš artová, přesto je lidská, svrchovaně somatická. A to je u moderního hororu, teda aspoň pro mě, sakra dobře! Mateřsky nekonzumních [final rate: 75%](27.7.2013)

  • Gilmour93
    ***

    Slzy tvý, mámy zetlelý, padají na polštář... Na jedné straně dobře hrající i vypadající rockerka J.Chastain, pomocí zvuků a hry stínů pečlivě budovaná atmosféra, různé nestandardní pohyby malých divošek ala possessed walk a párkrát mráz po zádech, na druhé klasická duchařská kostra obalená tkání klišé, s postupem času příliš mnoho vizuální přítomnosti ektoplazmatické matičky a závěrečný útesový melodram, při kterém jako by stál za Muschiettiho režisérskou židlí strejda producent Guillermo a chrastíce měšcem požadoval finále ve svých intencích. Stát se toto v Norsku, kostnaté mamá s koňským ksichtem odebere děti sociálka, než by stačila udělat jump scare..(28.4.2016)

<< předchozí 1 2 3 4 13 25 37 49
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace