poster

Wrong (festivalový název)

  • USA

    Wrong

Komedie / Mysteriózní / Drama

USA, 2012, 94 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • kinghome
    ****

    Quentin se zase předvedl. Po Rubber je tu další naprosto absurdní film o hledání jednoho psa. Tolik WTF momentů jsem snad ještě neviděl. Celej film je jedna velká haluz, která rozhodně nesedne každému. Je strašně těžké hodnotit něco, co je tak strašně hloupý a o ničem a na druhou stranu to pobaví, ale přitom to neni nějaký blbá komedie. Zasmál jsem se a hodněkrát jsem kroutil hlavou nad tim, co se tam vlastně stalo a chvílema jsem vůbec netušil, co se vlastně děje. Prostě to byl haluz na kterej se dá koukat. Rozmýšlel jsem se mezi 3* a 4 * ale zůstanu asi u třech. Zatím kouknu na to ještě jednou abych pochytil zase něco víc. SPOILER!To že zjistil detektiv, že maj psí hovna vzpomínky ze kterých jde dát do počítače obraz a vidět jak hovno putovalo psím ústrojím, dopadlo na trávu a tím zjistili, co se se psem stalo. A přitom už to všichni dávno věděli. A ten záchvat vzteku.KONEC SPOILERU U toho jsem se pobavil nejvíc. Zní to hloupě, ale je to dobrý film. Podstatně jako Rubber. Update: Musim to hodnocení zvýšit, protože si pamatuju tolik scén, že si to prostě zaslouží vyšší hodnocení, než to má.(6.4.2013)

  • Javad
    **

    Quentin Dupieux je zaujímavý režisér, má dobré nápady a spolupracujú s ním výborní herci, preto sa na jeho zvláštne filmy dá pozerať. No myslím si, že točí viac pre seba ako pre divákov. Zasmial som sa (aj keď nie moc) ale veľký dojem na mňa WRONG teda nespravil. Vraždiaca pneumatika bola určite lepšia. 2* a ½*(21.1.2013)

  • playboxguest
    ***

    Takovej ten indie kousek, u nějž si v prvních minutách říkáte, jaj to se zase povleče, abyste v následujících minutách zjistili, že tu tak docela něco nehraje. Tolik absurdních situací, že člověk nemá čas uhnout pohledem a přestat vnímat dialogy. Průměrná jednohubka s neobvyklým kořením, jehož chuť vnímáte ještě dlouhé hodiny po polknutí. Hravé. 60%(4.11.2014)

  • danoo
    ***

    Dupieux vytvoril alternatívny svet obývaný podivínmi, kde z nášho pohľadu funguje všetko "zle". Hlavný hrdina navyše nápadne pripomína A. E. Poea, čo naznačuje, že sa mu neprihodí nič normálne. Má to niečo z Davida Lyncha a Charlieho Kaufmana, hoci mnohé z použitých výstredností sú samoúčelné a občas sa stávajú i kontraproduktívne (pamäť psieho exkrementu). A preto najlepšia vec, ktorú môžete s týmto filmom urobiť, je smiať sa.(5.9.2012)

  • FlyBoy
    ****

    7:59…7:60. Vitajte v nevyspytateľnom labyrinte latentných metafor, pôsobivo prapodivného humoru a frivoľného naratívneho skotačenia Quentina Dupieux. Kto už tohto zanieteného maníka ako tak pozná, tak v podstate vie, čo ho čaká a tento ďalší meta-absurdistán ho potom nemôže prekvapiť, ale skôr opakovane rozjariť. Po hulvátskom/narcistickom gangu Chivers ("Steak") a vraždiacej pneumatike s telekinetickými schopnosťami Róbertovi ("Rubber"), tu máme - opäť len na prvý pohľad - triviálnu premisu o postrádajúcom psovi Paulovi, ktorá je neskôr rozvedená do relevantného apelu na dôležitosť hodnotového rebríčka a napokon sa dotýka až otázok bytostného charakteru...síce okrajovo a nepohodlne, ale dotýka. Priamych odpovedí či ľahko dešifrovateľnej filmovej artikulácie sa však nedočkáme, na to je Q.D. až moc sčítaný a preto sa radšej spolieha na dve dovednosti pozorného diváka, (1.) nepovyšovať logiku nad poetiku a (2.) vedieť abstraktne čítať. Ak to dotyčný nedokáže, "Wrong" bude preňho s najväčšou pravdepodobnosťou wrong skúsenosť po ktorej sa obohatený, asi moc cítiť nebude. U mňa nadmerná spokojnosť a zároveň ujistenie, že Q.D. má čo povedať a jeho rukopis je naozaj jedinečný; a to aj napriek priznanej inšpirácií svetoznámymi režisérmi. Tam je Buñuel, Kaufman, Lynch, ale aj Resnais alebo Coenovci. Žiadne zbabelé vykrádačky či plagiátorské prasačiny sa však nekonajú, jednotlivé analogizmy sú zasadené do autorského, podľa vlastných pravidiel fungujúceho fikčného sveta, skrz ktorý Q.D. tieto tvorivé aspekty šlendriánsky necituje, ale šikovne parafrázuje…aby nakoniec obhájil to, v čo sám verí - svojbytnosť svojej imanentnej a "na hlavu postavenej" vízie. Záverom treba dodať, že audio-vizuálna zložka je výborne zosúladená, casting presne sedí do zvoleného príbehového mustru prestriedavajúceho motívy (dez)ilúzie, sebazaprenia, naivity, úniku, nonsensovosti ale aj dobra a zla (uradujú hlbokomyseľný Master Chang, hotentotský sused Mike, lajbavý detektív Ronnie a samozrejme utrápený nešťastník Dolph) a momenty spadajúce do neoficiálnej kategórie WTF stoja zas raz za to. Takže merci beaucoup a čoskoro sa, Marilyn, vidíme.(7.12.2013)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace