poster

Na hraně zítřka

  • USA

    Edge of Tomorrow

  • USA

    Live Die Repeat: Edge of Tomorrow

  • USA

    We Mortals Are

    (pracovní název)
  • Kanada

    Edge of Tomorrow

  • Kanada

    Un jour sans lendemain

  • Slovensko

    Na hrane zajtrajška

  • Irsko

    Edge of Tomorrow

  • Austrálie

    Edge of Tomorrow

  • Nový Zéland

    Edge of Tomorrow

  • Velká Británie

    Edge of Tomorrow

  • Velká Británie

    Live Die Repeat: Edge of Tomorrow

  • Japonsko

    All You Need Is Kill

Akční / Dobrodružný / Sci-Fi

USA / Kanada, 2014, 108 min

Komentáře uživatelů k filmu (2 203)

  • Matty
    ***

    Některé informace v komentáři jsou za hranou toho, co byste chtěli vědět před zhlédnutím filmu. Na delší dobu zřejmě nejnákladnější lamerský gameplay a zároveň potenciálně nejoblíbenější film Cruiseových odpůrců, protože v žádném jiném filmu Tom tolikrát nezemře. Na hraně zítřka při svém smělém slučování poetiky filmů a videoher podceňuje odlišnost elementárních principů, na nichž stojí filmový, potažmo herní zážitek. Ke hrám se vracíme kvůli možnosti stát se (skrze své avatary) silnějšími, rychlejšími, obratnějšími a tyto schopnosti opakovaným hraním vylepšovat. Filmy identifikaci s postavou ochuzují o prvek interaktivity a o pocit, že jsme to my, kdo se stává zdatnějším (jakkoli každé sledování filmu v jistém ohledu také představuje interaktivní činnosti, při které zdokonalujeme své kognitivní schopnosti). Tím víc by se měly snažit postavy prokreslit a postupným dávkováním informací podpořit naše emocionální napojení na ně. Promyšlený, postupně vyhodnocovaný příběh a věrohodné postavy by zkrátka měly mít navrch nad bezprostřednějším „motion and emotion“. V tomhle ohledu Na hraně zítřka kriticky selhává. Příběh je stejně jednorozměrný a tupě přímočarý jako v libovolné akční videohře. Postavy se ani příliš nenamáhají s hledáním řešení, které by nezahrnovalo hodně střelby a mrtvol. Přestože protagonistovi několikrát vstoupíme do hlavy a zadíváme se na svět jeho očima (velmi herní skenování prostoru), film nám neposkytuje dost vodítek, proč bychom mu měli fandit. Kromě toho, že je zbabělcem, který nechce bojovat, se o něm téměř nic nedozvíme. Jeho povšechná charakterizace odpovídá požadavku „otevřených“ herních postav, do nichž může hráč snáze promítnout své vlastní já. (Emily „full metal“ Blunt pak ztvárňuje schematickou akční krásku, do které se musí platonicky zamilovat každý druhý nerd – navenek je sice svéhlavá, tvrdá a nezkrotná, ale stále zdatnější hrdina ji nakonec dle očekávání vezme pod svou patronaci a tím promění v další křehký objekt milostného citu.) Jenomže co funguje ve videohře, působí jako scenáristická laxnost ve filmu. Nejvýraznější proměna, kterou prochází, spočívá ve zdokonalování fyzických schopností, nikoli v přehodnocení názoru na válčení, fatalismus a další nabízející se témata. Zejména ale kvůli zvláštní schopnosti, kterou disponuje, nemáme po většinu filmu důvod se o něj obávat (scénář rozhodně dostatečně nevyužívá potenciál situace, kdy by Cage byl pouze vážně zraněn, ale nezemřel). Můžeme se tudíž jen bavit tím, jak lamerskými způsoby umírá a jak ostatní postavy uvádí do rozpaků rozsahem svých znalostí. Ani narativně nosná skutečnost, že v některých scénách vidí dál do budoucnosti než divák (a je tudíž explicitně využíván jako vypravěč příběhu, resp. jako hráč, který se probojoval dál), nebyla rozpracována nad rámec jednoduchých gagů nebo patetických gest. Nejméně se Liman videohrami ironicky nechal ovlivnit při režii akčních scén, v nichž je asi třikrát více střihů, než by bylo třeba, vinou čeho jsou minimálně třikrát méně přehledné, než by být mohly. Na hraně zítřka je zábavná letní jednohubka, která názorně dokládá, jak kontraproduktivní může být přílišná, ale přitom nepříliš promyšlená snaha sblížit filmové a herní prvky. Prosté napodobování nestačí a alespoň v mém případě vedlo zejména k přemítání nad tím, o kolik zábavnější by bylo to stejné hrát. 70%(3.6.2014)

  • golfista
    *****

    Žánr Sci-Fi mě v poslední době zklamal tak, že jsem už ani nedoufal .... Tomuhle filmu jsem ale věřil už od začátku natáčení a jsem rád, že to vyšlo takhle skvěle... Technické stránce se v podstatě nedá nic vytknout, ale největší předností je bezesporu scénář. Chytrý, překvapivý a i když pár nápadů "vykrádá" pár mých oblíbených filmů, udělalo mi to radost. Co se týká hereckého obsazení, je vidět že Tom si pořád umí skvěle vybírat a Emily ... jóó Emily (fakticky nádherná). .... P.S. Při vracení času pomocí Omegy jsem si okamžite vzpomněl na Galaxy Quest :)(21.3.2015)

  • POMO
    *****

    Najlepšie by bolo nevychvalovať a nevzbudzovať veľké očakávania... Kľúčovou devízou Edge of Tomorrow ostatne ani nie je veľkoleposť či akcia, ako by sme očakávali. Edge of Tomorrow je peckou vďaka scenáru, najnápaditejšiemu na poli blockbusterov za veľmi, veľmi dlhú dobu. A vďaka jeho režisérovi (respect!). V zábavnosti, dynamike a práci s divákom film prakticky nemá chybu a vyhráva na všetkých rovinách. Od balansu vážnosti a humoru vo vnímaní (vizuálne atraktívneho) postapokalyptického sveta, cez udržanie divákovej pozornosti nepredvídateľnou zápletkou, ktorá vás svojou rýchlosťou zarazí do sedadla, zapletke podriadenú bombastickú, gulometne servírovanú akciu, až po to, čo by v inom blockbusteri bolo na vedľajšej kolaji - sympatie a civilnosť postáv. Cruise je proste výborný, postavu Emily Blunt si nejde nezamilovať a chémia medzi nimi funguje bez náznaku romantického gíču. Na poli hravého postapokalyptického sci-fi akčňáku rovnaký zážitok, akým boli na poli dumavej postapokalyptickej sci-fi drámy Potomkovia ľudí.(28.5.2014)

  • KevSpa
    ****

    Nečekala jsem takřka nic, dostala jsem hodně akce i humoru. Dokonce i ten Cruise hrál vcelku přijatelně a jeho přítomnost mě neiritovala. Škoda toho konce, ale co už...(9.12.2014)

  • verbal
    *****

    Na Hromnice vstanu a opařím se bordelem z vesmíru. Kdybych já byl stosedmdesáticentimetrovým scientologem a mohl si střihnout několikadenní reparátní opakovačku s neodolatelnou slečnou Emílií Tupou, vysral bych se okamžitě na všechny lidožravé mimozemské brouky, frajersky se opřel pravou rukou o nejbližší zeď, pravou nohu ležérně přehodil přes levou, zkušeně si odfoukl z čela imaginární melírovanou patku, sjel ji uznalým pohledem chovatele klisen a zkusil bych pro začátek s donchuánským úšklebkem samolibou pózu testosteronového klátiče: „Ahoj prdelko, zamrdáme?“ „Jdi do prdele, verbale!“ Hm, tak tudy ne, rána do hlavy, restart. Takže opačný extrém. Trémou svěšená ramena, prsty obou rukou nervózně přejíždějí přes palce až ke zpoceným dlaním, pohled nesměle fixuje špičky u nohou díky poraženecky svěšené uhrovité hlavě, třaslavá, zadrhávající fistule patřící otylému panici: „Dododobrý den, papapapaní Bluntová, momomohl bych vám, proproprosím, sáhnout na pppprso …. nenenenene, chci říct pppprst?“ „Odpal, leštile!“ Zase špatně, rána do hlavy, restart. Je čas vytáhnout těžší kalibr. Pohledem plným nešťastně nenaplněné touhy v němž se ještě stále zračí odlesky pohasínajících ohňů té spousty čarovných potlachů znějících něžnými a tolik citlivými songy bratrů Nedvědů se vpíjím do jejich blankytně modrých očí a zasněným, jemně modulovaným vokálem nenapravitelného romantika řku: „Emílie, drahá, pojď se mnou ruku v ruce kráčet vlahým letním podvečerem vstříc počínajícím červánkům, posledním planoucím slzám umírajícího slunce, a toužit, ať zítřek už nikdy nenastane!“ „Pojdi, mrzáku!“ Ups, opět vedle, rána do hlavy, restart. Tak ještě jeden zoufalý pokus. Kostkované kalhoty s puky, šik střižené sáčko krémové barvy, bílé ponožky směle vykukující z černých mokasín od Bati. Světácky smekám slamák, odhaluji černě dobarvované, pečlivě nagelované skráně a sugestivně úlisným hlasem kolonádního obšousta se z pod pěstěného kníru táži: „Slečno Emilko, zdalipak jste již někdy zkoušela pít Vincentku v leže a nahá?“ „Vrať se do hrobu, debile!“ A je to. Arzenál kompletně v hajzlu, nula skolených. Rána do hlavy, restart. „Kurva, já už teda fuckt nevím! Tak víš co, vyliž si jí sama, krávo nafrněná!!! Já jdu zatím sejmout ty červy.“ Výborný, zábavný film, plný plnotučných časomanipulativních vychytávek a Emilka by si ani nemusela sundávat to brnění!(11.7.2014)

  • Cival
    *****

    Takhle zábavnej a vykutáleně napsanej blockbuster tu nebyl roky. Plnotučná military sci-fi, v níž je tolik popcornu, že by to nasytilo dvě rozvojový země. Cruise si zase dobře vybral.(3.6.2014)

  • Gemini
    ****

    Po Lososech a Looperovi jsem definitivně zamilován do Emily Blunt. To vám je taková ženská do nepohody... trochu jako Vasquezová:) No, ale o tom Edge Of Tomorrow není, takže tím na toto téma končím. A začnu jinak - rozhodně běžte do kina, dokud to jde, protože tohle je přesně ten film, který si velké plátno a dobrý zvuk rozhodně zaslouží. Japonská předloha se nějakým záhadným způsobem transformovala do filmu, u kterého je to sice naprosto vedlejší, ale ve kterém jsou snad nejlepší scény mecha boje, jaké byly kdy v hraném snímku k vidění. Ačkoliv jsou to jenom exoskeletony jako v Elysiu, takže to není úplně mecha, ale to nemění nic na tom, že ty power slidy byly dokonalé;) Škoda, že v poslední třetině to začne trochu drhnout, protože první dvě jsou napěchované výbornou akcí, výbornými konverzacemi, HUMOREM, a docela to i dává smysl. Pak se z toho stane Matrix Revolutions a na úplném konci to popře samo sebe, ehm... I tak to ale bez problémů vydá na spokojených 80%. Taky proto, že jsem si tuhle invazi do Normandie užíval shodou okolností šestého června;)(20.6.2014)

  • Isherwood
    ****

    Technologická pecka, které v dlouhé postprodukci dodali trikaři kabátek, za nějž by modelky pálily svoje norky, boduje hlavně nemilosrdným drajvem válečné vřavy, která si napůjčovala všude možně, aby z toho ve výsledku díky (velmi pravděpodobně nejlepšímu) střihačskému umění roku vyždímala překvapivě chytrou, mile černohumornou (headshoty!) podívanou, které nabourá skeleton až absence říznějšího závěru, který by celou tu videoherní architekturu filmu dovedl do absolutního vyvrcholení; jinak herecky bezchybné, hudebně podmanivé a režijně sebejisté jako máloco v daném žánru za poslední roky. 4 a ½.(6.9.2014)

  • Malarkey
    ****

    Fascinuje mě, že Americkej divák (peněženka amerického filmového průmyslu) dá radši přednost komerčnímu guláši s názvem Transformers před nápaditým sci-fi s názvem Edge of Tomorrow, který ve své podstatě nikomu nic neřekne a tak mu nezbyde nic jiného, než překvapit. O Japoncích se traduje, že vždy ve svých příbězích a komiksech měli kvalitní příběhy a já jsem rád, že konečně jeden z nich se dočkal takového zpracování, kde v hlavní roli je Tom Cruise. Ten už zřejmě pro mě vždycky zůstane hercem, co se podepsal sci-fi filmům. Jako scientolog mě vlastně ani nepřekvapuje, že točí zrovna takové filmy. Jsem vlastně moc rád, že zrovna on se do takových filmů pouští, protože zrovna k němu mi nejvíce sedí. Po shlédnutí filmu jsem tak ve výsledku hodně přemýšlel nad tím, jestli dám pět hvězd. Kde jsem ale trošku měl problém, tak hlavně s kamerou, která mi ostří rozmazala tak, jako třeba takovej slušnej pětikilometrovej běh. Jenže Doug Liman je holt takový. Nicméně nebejt jeho režie, možná bych se zase nedočkal tak krásné změny role samotného Toma. Tak mi nezbývá než dodat, že tenhle film má svoje pro a proti, ale i tak ho budu mít v rámci letošního roku rád nejspíš ze všech nejvíc.(20.6.2014)

  • Cervenak
    *****

    Najlepšie akčné sci-fi od Matrixu a už teraz zrejme najlepší blockbuster roka. Funguje tam úplne všetko. Námet je možno trochu ošúchaný, ale je tu využitý stokrát zábavnejšie a viac cool ako v predchádzajúcich prípadoch. Máme tu scenár, aký už v súčasnom štúdiovom systéme ťažko nájsť, dokonalú réžiu, výborných hercov (Cruise sa do tej úlohy neuveriteľne hodí), epické trikové scény. Je tam všetko: akcia, emócie, tony humoru, ešte viac čierneho humoru, veľké zbrane a iné military frajeriny, hrozivé emzáci... Najlepšie na celom filme asi je, že hoci je namakane precízny a vidno na ňom každý investovaný dolár, je to natočené s obrovskou chuťou, ľahkou rukou a zjavne to všetkých zúčastnených ohromne bavilo (Bill Paxton je king!). Veľké nadšenie.(5.6.2014)

  • J*A*S*M
    ****

    Kvalitně zrealizovaný koncept známý z Na Hromnice o den více, Zdrojového kódu a asi každého epizodního sci-fi seriálu, který byl kdy natočen. Úvod, v němž je představen hlavní hrdina bez hrdinských vlastností, a následná válečná vřava při vylodění v Normandii nastavují laťku proklatě vysoko. A proklatě dlouho ji i drží, mírně Edge of Tomorrow totiž zaškobrtne až v závěru, v němž dosud relativně realistické bitky (v mezích, v nichž můžeme při popisu bitek lidí v mechanických exoskeletonech s obřími chapadlovitými mimozemšťany používat slovo "realistický") realističnost zcela opustí, takže se padá z obřích výšek takřka bez zranění a celý ten závěrečný souboj prostě proběhne až příliš hladce. Zvlášť s ohledem na to, jak je důležitý a že se hraje rovnou naostro. Celkově je ale film výborným akčním sci-fi blockbusterem druhu, který v kinech dlouho scházel. Akce spektakulární, chemie mezi Cruisem a Bluntovou funguje a i scénář má pár hezkých momentů.(30.5.2014)

  • Djkoma
    *****

    Na hraně mezi akcí a komedií. Doug Liman v Mr. and Mrs. Smith ukázal, že spojit akci s humorem mu jde, tentokrát zašel ještě dále a vzniklo tak pro mě zatím největší překvapení letošní sezony. Skvěle nasnímaná jízda jednoho vojáčka po bojišti doplněná suchým humorem a sličnou Emily Blunt nenechává oddechnout ani minutu. Dvě hodinky u tohoto filmu utečou jak voda, protože hlavní postava neustále střídá varianty a dere se dopředu k jedinému cíli, který musí přijít. Ani bych neřešil, že tu mnoho prvků již někde bylo (někdo zmiňuje source code, já si vzpomněl spíše Na hromnice o den více:)). Tenhle mix totiž funguje a nebojím se říct, že bude fungovat i na více podívání, protože od akce až po humor je tu hromada zábavy. Zatím nejzábavnější blockbuster letošního roku. PS: kvůli Emily Blunt začnu cvičit jogu:) PPS: Eiffelovka v leže fajn nápad PPPS: ta miniscénka s Cruisem na pivě by mohl být dobrá reklama do televize:)(1.6.2014)

  • Enšpígl
    ****

    Film má tempo Martiny Sáblíkové, vizuální krásu Gabriely Soukalové, akceschopnost Evy Samkové a Tom Cruise s Emily Blunt hrajou líp než Jarda Jágr. Dalo by se říct, že kdyby tenhle film startoval na olympiádě, získal by mediale v nejedný disciplíně.(30.5.2014)

  • Renton
    ****

    Dr(zá)sná sci-fi komedie. Na Hromnice o Normandii více. 85%(5.6.2014)

  • T2
    *****

    Rozpočet $178,8miliónaTržby USA $100,206,256Tržby Celosvetovo $370,541,256Tržby za predaj Blu-ray v USA $15,157,629Tržby za predaj DVD v USA $10,559,446║ Tom Cruise ide na plné obrátky, chytil druhý dych, k tomu krásne sekunduje sympatická Emily Blunt, režisér Doug Liman sa po strašne dlhej dobe prekonáva v neskutočne kompaktnej réžii bez jedinej slabšej chvíľky, ide o namakané sci-fi po všetkých stránkach, ktoré krásne strhne, ponúkne prepracovaný príbeh, úžasné triky a akciu, jednoducho si film získa plnú pozornosť diváka, maškrta aká sa až tak moc často v dobách nadvlády komiksových filmov nevidí /100%/(11.10.2014)

  • Marigold
    ****

    Fakin nářez, který od páté hvězdy dělí jen intenzivnější finále. Jinak invenční mashup Zdrojového kódu, Světové invaze, Na hromnice o den více a Zachraňte Mechvojína Ryana se stále lepším Cruisem a full metal bitch Emily Blunt. Hrana zítřka je skvělým evolučním článkem ve fúzování games a filmu. Model střílečkového checkpointu a RPG rozvoje bojových a sociálních skills postavy je nápaditě zúročený v okamžiku, kdy akutně hrozí, že tomu spadne řetěz. Nespadne. Jednoduše nejlepší Liman od prvního Bourna (to zase nutně nemusí znamenat pochvalu, že jo) a dost možná sci-fi blockbuster sezóny. Reset! [80%](28.5.2014)

  • larelay
    ***

    v zasade mi na tom filme nic nevadilo, ale v porovnani s Godzillou a X-menmi nemozem ist vyssie. Pacilo sa mi to rozhodne menej a tak nejak po pol hodine som zacala pozerat na hodinky. tazko povedat, cim to bude, ze nezdielam vseobecny nazor, ale kazdopadne to nebolo nic, co by si zasluzilo moju pozornost, pripadne nejaky rozsiahlejsi komentar :)(14.6.2014)

  • Radek99
    ****

    Po dlouhé době zase jedno dobré vysokorozpočtové sci-fi, na které se dá koukat...víc než testosteron tu totiž jde o příběh, válka ani nevypadá cool, je to chytré a zábavné, dokonce většinou i nepředvídatelné, prostě výborně nakalibrovaná mainstreamová sci-fi podívaná...(11.9.2014)

  • RedAK
    *****

    Poslední týden jsem kolem tohoto počinu váhavě kroužil jak moucha kolem hovna a nakonec mě oslavné blahozpěvy místních guru přesvědčily a donutily si stáhnout ruský kinorip. Alexei však evidentně neměl dobrý den, protože mu zavřeli oblíbený kiosk s vodkou v akci, čili chopil kameru do rukou nemotorného, léty ethanolem dopovaného obráběče kovů a výsledek taky tak vypadal. Objektiv byl většinu času zabořen v pomočeném klíně a hlas sexy starce s perfektně tvarovanou bradavicí na tváři šel slyšet pouze z dáli. Nakonec jsem se tedy překonal, odpustil si deset galonů ovocného vína Zámecká paní a zaplatil si za lístek v kině. Upřímně, zase tak fanaticky extrémně nadšen jsem z toho nebyl. Zasmál jsem se asi osmnáctkrát, z toho patnáctkrát jen proto, že tomu pánovi přede mnou se legračně leskla pleš. Pořádnou dávku humoru by v tom nenašel ani pošťák Ondra a vizuální efekty nejsou nic, co byste dneska neviděli v každé druhé reklamě na zubní pastu. Přesto to jako celek klapalo poměrně ladně a to bez hluchých míst, čili jsem musel ty čtyři piva, co jsem nemoudře zkonzumoval před projekcí, držet křečovitě v močáku po celou dobu stopáže. Tu pátou hvězdu dávám jen z úcty ke sračkám, kterým jsem bez ostychu napálil za čtyři.(9.6.2014)

  • DaViD´82
    ****

    Dark Souls? Vetřelci? Na Hromnice o den více? Hvězdná pěchota? Zdrojový kód? The Twilight Zone? Zachraňte vojína Ryana? Všechno vyjmenované (a ostatně zdaleka nejen to) v tom je jasně k rozpoznání. V zásadě je v tom tedy skoro vše, jen důstojný a pořádný závěr absentuje. Ovšem standardnímu blockbusterově povinnému finále "nic proti ničemu" naštěstí předchází dostatečně hravý i svébytný koktejl výše zmíněných prvků a nikoli pouhý koncentrát jinde bezpočtukrát viděného.(5.6.2014)

  • Superpero
    ****

    Opravdový nářez. Bitky vojáků ve vytuněnějch exoskeletonech s hyperagresivníma broučíma ufonama byly fakt bezva a klidně by jich tam mohlo být i více. Na druhou stranu je fajn, že se film nespoléhá jen na ně a Cruise se je musí naučit zabíjet, jen proto aby splnil úkol větší důležitosti. Scénář sice není nějaké veledílo, ale Liman to natočil dobře a nudit se rozhodně nejde. Občas mi ale drhlo, jak třeba při tréninku na sobě měl ten oblek, dostal jen klasickou ránu a hned ochrnul, ale pak bez jakéhokoli brnění s ním auto prorazilo cihlovou zeď a nejenže to rozchodil, ale ještě umlátil ufona sekerou. Každopádně Tom Cruise je standardně dobrej. Zahrál dobře připosranýho lampasáka i odhodlanýho borce. U Emily Blunt jsem byl zvědav, jak si poradí s takovou drsnou rolí, a byla dobrá. A pak mě jěště pobavil Bill Paxton. Přijde mi, že si na starý kolena užívá ty role víc, než za mlada viz. třeba skvělej záporák v 2 guns.(8.6.2014)

<< předchozí 1 2 3 4 29 56 84 111
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace