Režie:
John Lee HancockKamera:
John SchwartzmanHudba:
Thomas NewmanHrají:
Tom Hanks, Emma Thompson, Colin Farrell, Annie Rose Buckley, Ruth Wilson, Paul Giamatti, Jason Schwartzman, B. J. Novak, Kathy Baker (více)Obsahy(2)
Walt Disney dlouhodobě usiluje o filmová práva k psanému románu Mary Poppins. Opakovaně žádá jeho svéráznou autorku P. L. Traversovou o setkání, ale ta hollywoodského velikána po celá léta úspěšně odmítá, stejně jako udělit mu souhlas k právům na její milovanou postavu a knihu. Protože si ale uvědomuje, že prodejnost jejích knih klesá a budoucnost je nejistá, v roce 1961 se setkáním souhlasí. Vzniká tak dvoutýdenní dobrodružství, které nakonec vyústí v zahájení prací na zbožňovaném a mnohokrát oceněném filmovém fenoménu Mary Poppins. Během těchto dvou krátkých týdnů se Walt Disney v maximální možné míře snaží vyjít Traversové vstříc. Vyzbrojený nápaditými storyboardy a veselými písničkami od talentovaných bratrů Shermanových na ni podniká doslova frontální útok, ale spisovatelka se jen tak nevzdává. Zanedlouho Disney zklamaně sleduje, jak její odhodlání mu práva neposkytnout jen sílí a ta se mu tak i přes jeho snahy stále více vzdalují. Teprve ve chvíli, kdy se v duchu sám přenese do svého dětství, je schopen začít chápat démony, kteří spisovatelku pronásledují, a společně vypustí Mary Poppinsovou na svobodu, aby společně vytvořili jeden z nejpůsobivějších filmů filmových dějin. (Falcon)
(více)Videa (34)
Recenze (331)
║Rozpočet $35miliónov║Tržby USA $83,301,580 ║Tržby Celosvetovo $117,867,984▐ Tržby za predaj Blu-ray v USA $8,349,591║ Tržby za predaj DVD v USA $17,953,857║ nakoniec nevyhnutná sentimentálna záležitosť John Lee Hancocka, ktorá mu nakoniec vyšla narozdiel od jeho predošlích nezdarov, dá sa to zgustnúť vďaka celkom zaujímavo podanému príbehu, peknému vizuálu, nadobudnutej atmosfére a výborným hereckým výkonom, miestami príjemné roztomilé, hravé a rovnako tak aj dramatické, vyšlo mu to, tento projekt dosť slušne zvládol /70%/ ()
Tak velká sázka na jistotu, že v sobě nemá jediný překvapivý nebo zcela upřímný moment. Životopisů nerudných osob už tu zkrátka bylo tolik, že věčně kyselá Miss Travers spíš otravuje. Jak linka s adaptací, tak cesta do minulosti jedou podle strojené šablony, což je při dvou hodinách až vražedně únavné. Bezradnou třetí hvězdu zachraňuje dokonalý Hanks a fakt, že celá patálie je napsaná tak přívětivě a lidumilně, že vlastně nemá čím štvát. Snad právě jen onou nečekanou a smutně velkou obyčejností. ()
Ze začátku se to teda táhne tak, že jsem měl cukání v koutku levého oka, které v pravidelných intervalech prožívalo mikrospánek. Film se totiž ihned od počátku prolínal s minulostí a přítomností a moc to nešlo do sebe. Postupně se ale zvedaly sympatie jak k jedné, tak i k druhé příběhové lince. A nakonec i k samotné Emmě Thompson, která zde hraje spisovatelku Traversovou, co napsala Mary Poppins - příběh, který Walt Disney zfilmoval snad do nejpozitivněji naladěného filmu, co kdy on a jeho studio natočilo. Postupně se mi všichni zalíbili včetně i Colina Farrella, který ty alkoholiky snad má už i za trest, a já si tenhle zvláštně působící, ale poctivý životopisný film vysloveně užíval. A nejlepší byl samozřejmě Tom Hanks, který zde samotného Walta Disneye zahrál tak, jak by si od studia točící tento film rozhodně zasloužil - tedy od studia Walt Disney. ()
Kdo z ústředního duelu vyjde jako vítěz, je zřejmé již z faktu že film produkovalo studio Disney, které námět využilo k laciné propagaci vlastních hodnot a výrobků. Sebe-oslavnému tónu jsou podřízeny veškeré příběhového nuance i charakteristika postav. Informace, jež nezapadaly do předpřipravených škatulek pro Walta Disneyho (stále usměvavý, do morku kosti pragmatický all american man) nebo P. L. Traversovou (upjatá ctitelka viktoriánské morálky), zůstaly jednoduše opomenuty. Z filmu se tudíž nedozvíme, že Traversová byla neortodoxní bisexuálkou oddávající se zenovému buddhismu a na přetřes pochopitelně nepřichází ani Disneyho šovinismus a anti-semitismus. ___ Snaha zoufalé spisovatelky sabotovat svou přítomností americkou premiéru toho, v co Disney proměnil její knihu, je prezentována jako humorná epizodka, která nejenže nemohla nijak ohrozit úspěch pětioscarového filmu, ale navíc vedla ke stěží uvěřitelnému autorčinu prozření. Cynickým divákům nedává Hancockova variace na romantické komedie (ve které logicky absentuje sex) jinou možnost, než ženiny slzy ve finále interpretovat proti srsti jako projev bezmoci nad její prohranou bitvou s mediálním konglomerátem. Přijde mi zvláštním způsobem zvrácené, když navenek hřejivý film pro celou rodinu bez uzardění tvrdí, že je v pořádku, znásilní-li mocné studio kvůli vyšším výdělkům jednu tvůrčí vizi. Výsledkem přece byl dodnes milovaný film, tak proč se zlobit. ___ Nehledě na neférové rozložení sil, vedoucí nás v rozporu se současnou náladou ve společnosti k tomu, abychom fandili zámožnému kapitalistovi, Pan Bank není filmem, který by se v jakémkoli ohledu čímkoli vymykal. Snaha oživit interiérové drama s přepisováním scénáře flashbacky dojíždí na nesystematické využívání těchto skoků v čase (vzpomínání není „spouštěno“ přítomným děním) i na jejich nadměrnou sentimentalitu a vizuální kýčovitost (která oproti takovému Válečnému koni není sebe-uvědomělou připomínkou toho, jak vypadala technicolorová melodramata). Hledání paralel mezi postavami reálnými (rodiče Traversové) a fiktivními (hrdinové knihy) je stejně nucené a rádoby objevné jako v biografickém Hitchcockovi a celá dějová linie z minulosti tak působí nadbytečně a pouze zdržuje vyprávění. ___ Emma Thompson působí znuděněji, než její postava vyžaduje a Hanks hraje natolik zidealizovanou a instantně pomilováníhodnou verzi Disneyho, že jenom čekáte, kdy kolem něj začnou tančit a zpívat animované květiny. Herecká a režijní vyprázdněnost filmu, který dokáže – oproti filmové Mary Poppins – o síle imaginace jenom mluvit, kulminuje v jedné z posledních scén, ve které jsme na zázračnou charakterovou proměnu spisovatelky upozorněni tím, že žena na sobě má šaty hřejivějších barev a sedí v místnosti zalité světlem. Mraky odtáhly, po dešti přichází slunce a my můžeme z kina odejít s pocitem, že je vše takové, jaké by si to pan Disney přál. 50% Zajímavé komentáře: xxmartinxx, ScarPoul ()
,,DEJTE MI JI, PANÍ TRAVERSOVÁ. SVĚŘTE MI SVOU DRAHOCENNOU MARY POPPINS. NEZKLAMU VÁS. PŘÍSAHÁM, ŽE POKAŽDÉ, KAŽDÝ, KDO PŘIJDE DO KINA, UVIDÍ ZÁCHRANU GEORGE BANKSE. V OČÍCH A SRDCÍCH DĚTÍ BUDE GEORGE BANKS UCTÍVANÝ. BUDE SPASENÝ. GEORGE BANKS A VŠE, CO PŘEDSTAVUJE, BUDE ZACHRÁNĚNÉ. MOŽNÁ NE V ŽIVOTĚ, ALE V PŘEDSTAVÁCH. PROTOŽE TOHLE VYPRAVĚČ DĚLÁ. DÁVÁM VÁM SVÉ SLOVO.…“ /// A jak voni to vlastně chtěj udělat, aby byl film vo filmu dostatečně Disneyovskej – filozofuju si takhle s obavama (přeci jen to hodnocení tady, furt 2*…). A voni vám na to jdou přes vrácení radosti do života! Všichni totiž máme svý smutný příběhy a potřebujem si vobčas udělat pořádek v představách. Dva příběhy, místy kouzelná i dramatická minulost a téměř tragikomická současnost P. L. Travers, Disney jako rodina, parádní Emma Thompson, Giamatti zase dokazuje, že není malejch rolí …radost se u mě střídá se smutkem – není tohle to kouzlo? SVĚT JAKO ILUZE? Ty nejkrásnější příběhy vznikají ze smutnejch věcí. Disnej pro starší? Cinema Paradiso P. L. Travers a jestli jsem Hitchcockovi flákl 4*, tak tady musím vejš. Stává se ze mě sentimentální stařec, takže všechnu tu lidskost v příběhu plným klecí, který maj různou podobu a velikost, prostě bez suchýho voka nedám. A to pro mě ani Mary Poppins nemusí nic znamenat. /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Kdo jsi Mary Poppins?. 2.) Páč mě baví, jak jak život vidí John Lee Hancock. 3.) Thx za titule ,,Clear, Ifanqua a Araziel“. /// PŘÍBĚH **** HUMOR * AKCE ne NAPĚTÍ * ()
Galerie (51)
Zajímavosti (16)
- Prvý americko-britský film spoločnosti Walt Disney Company, na ktorom sa koprodukčne podieľalo a spolufinancovalo štúdio BBC Films. (odmocnina)
- Tom Hanks si nechal do detailov narásť také fúzy ako mal Walt Disney. (classic)
- Film mal premiéru mesiac po smrti dcéry Walta Disneyho, Diane Disney Miller. (LuiCJ)
Související novinky

Oscarové nominace 2014
Dnes odpoledne vyhlásila Akademie filmového umění a věd (AMPAS) ústy své prezidentky Cheryl Boone Isaacs a herce Chrise Hemswortha nominace na Oscary pro letošní rok. O prvenství v počtu nominací … (více)

Poklekněte před studiem Disney!
Protože letos překoná rekord v celkových ročních kinotržbách. Dosavadní nejvyšší tržby (3,791 miliardy dolarů) dosáhlo studio v roce 2010 zejména díky miliardovým hitům Toy Story 3 a Alenka v říši… (více)

Bonnie a Clyde umřeli rukou Liama Neesona
Alespoň se nám to pokusí tvrdit dobové akční drama Highwaymen. Pokud Neeson kývne na nabídku, zahraje si slavného texaského rangera Franka Hamera, který údajně přežil víc jak 100 přestřelek, zabil… (více)
Reklama