Režie:
John Lee HancockKamera:
John SchwartzmanHudba:
Thomas NewmanHrají:
Tom Hanks, Emma Thompson, Colin Farrell, Annie Rose Buckley, Ruth Wilson, Paul Giamatti, Jason Schwartzman, B. J. Novak, Kathy Baker, Ronan Vibert (více)Obsahy(2)
Walt Disney dlouhodobě usiluje o filmová práva k psanému románu Mary Poppins. Opakovaně žádá jeho svéráznou autorku P. L. Traversovou o setkání, ale ta hollywoodského velikána po celá léta úspěšně odmítá, stejně jako udělit mu souhlas k právům na její milovanou postavu a knihu. Protože si ale uvědomuje, že prodejnost jejích knih klesá a budoucnost je nejistá, v roce 1961 se setkáním souhlasí. Vzniká tak dvoutýdenní dobrodružství, které nakonec vyústí v zahájení prací na zbožňovaném a mnohokrát oceněném filmovém fenoménu Mary Poppins. Během těchto dvou krátkých týdnů se Walt Disney v maximální možné míře snaží vyjít Traversové vstříc. Vyzbrojený nápaditými storyboardy a veselými písničkami od talentovaných bratrů Shermanových na ni podniká doslova frontální útok, ale spisovatelka se jen tak nevzdává. Zanedlouho Disney zklamaně sleduje, jak její odhodlání mu práva neposkytnout jen sílí a ta se mu tak i přes jeho snahy stále více vzdalují. Teprve ve chvíli, kdy se v duchu sám přenese do svého dětství, je schopen začít chápat démony, kteří spisovatelku pronásledují, a společně vypustí Mary Poppinsovou na svobodu, aby společně vytvořili jeden z nejpůsobivějších filmů filmových dějin. (Falcon)
(více)Videa (34)
Recenze (331)
Na chvíli zapomeňme na to, že Walt Disney byl mizogynií, šovinistické, rasistické, antisemitské hovado a užijme si ho jako kouzelného věčného kluka, který zápasí s excentrickou, roztomile upjatou ježibabou ze zámoří. "Mary Poppins" jsem měl vždycky rád a po tomhle filmu ji mám ještě raději - jednu hvězdy tedy přisuzuji mému sentumentu. Druhá patří tuně biografických informací a anekdot, které jsem díky Panu Banksovi naprosto nenásilně vstřebal a třetí dojemné postavě Paula Giamattiho coby dobrosrdečného řidiče. Za vybělování odpudivé postavy Walta Disneyho nemůžu dát víc. Sorry, Mickey. ()
[imdb: 7.6/10] | me: 125-minutová reklama na Walt Disney studios, čo však nie je negatívny fakt a to hlavne kvôli dobre fungujúcej dvojici Hanks + Thompson. Celý film sa lepšie pozerá ak človek pozná román Mary Poppins a preto určite odporúčam si niečo o ňom (ak nie celý :)), pred tým ako sa do filmu pustíte, prečítať. Inak ma film nijako výrazne nezasiahlo, no určite patrí medzi to prijemnejšie z aktuálnej filmovej tvorby. Young man, if it is your ambition to handle ladies' garments, may I suggest you take employment in a launderette? ()
Pokud by se někdo zamyslel nad poselstvím které je ve filmu obsaženo, musel by uznat že se jedná o vlastně poměrně solidní zrůdnost, když si vezmu fakta o kterých jsem se dočetl tak opravdová P. L. Travers nebyla vůbec spokojená s výsledkem, který studio Disney natočilo a již nikdy nedala souhlas k natočení dalších dílů. Tady se ovšem historie krásně mění a tak nezle film brát jako zachycení historických okamžiků, nýbrž jako příběh z paralelního vesmíru..... Pokud bych měl hovořit o zfilmování, tak je znát že John Lee Hancock není žádné béčko. Duo Thompson/Hanks je ve svých rolích lehce uvěřitelné. Filmové provedení 75%, ovšem za ideologicky překroucený příběh dávám 50%. Takhle pane Disney ne! ()
Přiznám se, že jsem vůbec nevěděl o čem tento film je, když jsem si ho šel pustit. A to byla chyba, že jsem si to dopředu nezjistil, jelikož bych věděl, že na tento film koukat nemám. Ve snímku se odehrávají dvě dějové linie. Ta hlavní pojednává o tom, že Walt Disney chce získat práva na zfilmování Mary Poppins a jedná s autorkou tohoto románu P. L. Traversovou. Ta mu ta práva nechce dát, nelíbí se jí, jak ten film chtějí natočit. Musím říct, že Emma Thompson jí zahrála fakt dobře. Druhá dějová linie je o dětství autorky Traversové, alespon tak jsem to pochopil. Ovšem tento film zaujme pouze ty diváky, kteří viděli Mary Poppins a zajímá je, jak se vytvářel scénář k tomuto filmu. Mě je to slušně řečeno u zadku, jak se Walt Disney hádal s Traversovou o práva, vůbec mě to nezajímá a tomu také odpovídá mé hodnocení. P.S. Díky mému hodnocení kleslo celkové hodnocení o 1% na 70%. ()
Pojďme se nechat utahat dalším rutinním životopisným snímkem. Aneb když mají dva autoři jiný názor na jednu látku. Na jedné straně stojí zahořklá spisovatelka z Londýna, na té druhé studio samotného Walta Disneyho. Široké úsměvy scenáristů, animátorů i velkého šéfa zřejmě nebudou stačit. A autorku navíc sžírají vzpomínky na vlídného otce s bujnou fantazií a pořádnou zálibou v chlastu. Hašteření neústupných umělců rozhodně nestrhne, je milé, ale to je asi tak všechno. Klavírový doprovod hezky dokresluje situace na scéně a kamera krouží okolo, pořád je to ale povrchní/sluníčkové oblbování diváka. Možná je to tím, že John Lee Hancock to má u mě dost rozházené připitomělou, nepochopitelně přeceňovanou a hodně nevkusnou hrou na city v podobě Zrození šampiona. Možná je to jednoduše spíš tím, že tu máme dvě nezajímavé postavy, které hrají dva výborní herci. Na pohádku pro odrostlé to stačí, na nějaký pořádný melodramatický kus nikoli. ()
Galerie (54)
Zajímavosti (16)
- Druhý film Toma Hanksa (Walt Disney), ktorý má v názve slovo "Saving". Tým prvým bol Zachráňte vojaka Ryana (1998), v origináli Saving Private Ryan. (odmocnina)
- Emma Thompson (P. L. Travers) napísala scenáre a objavila sa vo filmoch o Nanny McPhee, ktoré boli taktiež o zázračnej opatrovateľke. (odmocnina)
Reklama