Reklama

Reklama

Dokumentární pásmo o čase jednoho českého dne, na němž se podílelo 24 režisérů a režisérek. Každý si vybral jednu denní či noční hodinu a k dispozici měl dvě minuty filmu. Vznikla dokumentární mozaika žánrů a témat, která portrétuje atmosféru současné České republiky. Zároveň je tento unikátní projekt přehlídkou odlišných filmařských stylů a filmového vidění nejlepších českých dokumentaristů dneška na ploše jednoho filmu. Autoři provázejí teenagery na diskotéce, sledují doktory na operačním sále, dělníky v továrně, věřící v synagoze nebo se noří se do lidského jícnu. Olga Špátová zachycuje autentickou sílu okamžiku narození člověka. Vít Klusák pomocí speciální kamery zastavuje čas jedné tramvajové zastávky. Plynutí času je tématem pro Helenu Třeštíkovou, když filmuje Katku při opětovné koupeli v pražské fontáně. Martin Mareček ukazuje nohy ponořené v akváriu, které ve spojení s komentářem ilustrují nadčasovou sílu lidské blbosti. Jiří Krejčík, výrazná osobnost českého filmu, svou hodinu pojal s velkou dávkou vtipu a nadsázky. Navštíví ráno zlatnictví ve svém domě, které kdysi bylo pekařstvím. Ironicky glosuje skutečnost, že si český důchodce může každé ráno místo rohlíků koupit čtyřiadvacetikarátové zlato a pojistit se tak v době ekonomické krize.
Na projektu se sešli osobnosti českého filmu tří generací, jejichž tvorba spoluvytváří fenomén s názvem "český dokument": Jan Gogola ml., Erika Hníková, Linda Kallistová Jablonská, Vít Janeček, Miroslav Janek, Vít Klusák, Lukáš Kokeš, Lucie Králová, Jiří Krejčík, Martin Mareček, Jan Němec, Radim Procházka, Filip Remunda, Theodora Remundová, Martin Řezníček, Robert Sedláček, Olga Sommerová, Radim Špaček, Olga Špátová, Klára Tasovská, Helena Třeštíková, Drahomíra Vihanová, Kamila Zlatušková, Karel Žalud (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (18)

bohemia_regent 

všechny recenze uživatele

Nápad hezký, ale příliš mnoho minifilmů zůstalo za očekáváním. Překvapilo mě, jak málo byl zastoupen syrově dokumentaristický přístup; naopak jednoznačně převážil výrazně estetizující pohled, formálně často zajímavý, ale většinou zoufale postrádající aspoň pokus o nějakou pointu. A tak stačí k vyniknutí nad průměr (v mnoha případech sotva slabý průměr) jednoduchý nápad (Linda Jablonská, Filip Remunda), kouzlo nechtěného (Radim Špaček), popř. kombinace obojího (Martin Mareček). Na 24 krátkých filmů je to trochu málo. -------- Mezi zde uvedenými režiséry chybí Kamila Zlatušková, která je navíc i režisérkou celého pásma. ()

honajz2 

všechny recenze uživatele

Hodnotí se to blbě, jako každý povídkový film. Tak to rozeberu povídku po povídce, ke každé ale napíšu jen krátký komentář. HODNOCENÍ JEDNOTLIVÝCH POVÍDEK: Kamila Zlatušková - Na úvod dobrý. Ale jinak? (2*), Lukáš Kokeš - nápad dobrý, zpracování hodně na prd (1*), Karel Žalud - nápad velmi dobrý, zpracování naivní až trapné, obzvlášť u EXEKUCE (2*), Klára Tasovská - trocha experimentování, o něčem to je, ale jinak? (2*), Lucie Králová - cesta útrobami lidského těla, ale nenadchlo mě to a přišlo mi to trochu mimo (1,5*), Olga Špátová - random díl Malých lásek s viditelným porodem skrze císařský řez (2*), Linda Jablonská - nijak zvlášť zajímavý dokument o tom, jak Krtek letěl do vesmíru. (2*), Vít Klusák - čekal jsem něco jiného než něco, co zvládne natočit každý. (1*), Radim Procházka - i na 2 minuty strašně nudná... reklama? Proč to vlastně vzniklo, jak to zapadá do tématu? (1*), Jiří Krejčík - začátek nadějný, potom nudné vyprávění a neexistující pointa. Nebo jsem jen nepobral, o co Krejčíkovi šlo. (1*) Jan Gogola ml. - zbytečná ukázka výroby hodinek. Mimo téma a něco víc v tom není. (1*), Helena Třeštíková - oblíbené téma a oblíbená "celebrita" Třeštíkové. Jenže je to pořád to samé dokola, nic nového už z ní asi nevypadne. I tak ale musím uznat jistý filmařský um, výrazný především v tom zabírání vody, zobrazující neustále se měnící stav Katky (jednu chvíli v tom nejede, ale pak do toho zase spadne). (3*) Radim Špaček - aspoň tam bylo Brno a aspoň to bylo vtipné. Už jen kvůli tomu to výrazně převyšuje nad většinou ostatních povídek. Což je celkem smutné. (3*), Martin Řezníček - dokument o hodinách a čase, opět nijak zajímavý (1*), Erika Hníková - Tohle jsem nějak nepobral. Je to o tom, že ona je stará a manžela nemá, přičemž Gott má mladou ženu? Zachycení kouzla okamžiku? Nebo to je nějaká Gottova ex? Uniklo mi, co mi tím chtěla režisérka říct. (1*), Theodora Remundová - Nějaká stupidita s příšerně hrajícími dětmi, levná agitka "nehul, nechlastej" a do toho hudba z kytary vyrobené z kusu dřeva, strun a petlahve. Skvost. (odpad!), Drahomíra Vihanová - Operace mozku s klasickou hudbou. Pointa nikde. (2*), Martin Mareček - Nezaujalo ani trochu. (odpad!), Vít Janeček - Mimo téma. Téma cizinců bez víza, přičemž ti, co v závěru odcházejí, jsou úplně jiní než ti, co jsou nám představeni na začátku. Ale stejně z toho je pointa typu "chudáci uprchlíci". (odpad!), Robert Sedláček - Má vůbec Karlštejn ještě nějaké kouzlo, nebo se z něj stala jen turistická atrakce, která už původní kouzlo postrádá? Skvělý nápad, skvělá myšlenka. (4*), Olga Sommerová - Židé v Česku. A něco víc? Asi ne. (2*), Jan Němec - Žižkovský vysílač vypadá jako raketa letící do vesmíru. Překvapivě je ten nápad dobrý, skvěle natočený a povedený. A je možné vidět přesah v tom vystrčeném zadku mimina lezoucího po vysílači, která je vystrčená na Prahu. Němec mě nezklamal a jsem za to rád. (4*), Míra Janek - Mimino si hraje s hrací skřinkou. Úplně zbytečné, o ničem a navíc by to natočil každý. (odpad"!), Filip Remunda - Klasika o tom, jak jsou všichni Češi banda hnusných rasistů a Romové jsou chudáci - jen ani jednu skupinu neuvidíme přímo. Mě ale tohle jednostranné, až agitační vidění světa už leze krkrem. (odpad!). CELKOVÉ HODNOCENÍ: Hodně povídek tu stojí za prd nebo jsou prostě slabé. Ty 2*, co dávám, jsou hodně slabé a zachraňuje je hlavně Sedláček, Němec a Špaček, pak ještě jakž takž ucházející byla Třeštíková a Tasovská. Zbytek neměl čím zaujmout. Ten nápad je skvělý, ale je škoda, že to jaksi nevyšlo - asi proto, že zde nemáme pořádné režiséry. Slabé 2* ()

Reklama

Baldrick 

všechny recenze uživatele

No to byla zase snůška:) Ale jedno pozitivum se najde: nejmladší generace má našlápnuto. Tedy, zhruba do 11:00, než paní Třeštíková začne (podobně jako pan Janek později) vykrádat sama sebe, se mašinka pěkně rozjíždí a každej vagónek je něčím, když nic jiného, tak aspoň zajímavej. Ale potom... Erika Hníková už jde definitivně víme kam, Theodora Remundová ji tam vesele vítá a ten výstup z brněnského náměstí... No sorry... Pravda, matadoři typu mistrů Němce a Krejčíka nebo paní Vihanové se snaží konečný prů-švih s grácií sobě vlastní poněkud napravit, ale upoceně politicky korektního koření paní Sommerové to opět zazdí a obdobně demagogicky rádoby glosátorské zakončení pana Remundy tomu opět nasazuje korunu. Mezitím proplouvá lehce exotická vata pana Janečka a jemně suchý humor páně Sedláčka, kteří celkovou laťku aspoň nesrážejí, když už nic jiného. Výsledek? Skeptičtější divák opět uroní suchou kroupu nad exotickým slepencem, splácaným v naprosté většině autory, kteří nedokáží opustit Prahu, a když už jsou k tomu nuceni či puzeni kdoví čím, tak maximálně přindaj Brno (dyk to taky vyrobila ČT Brno, sakriš). Ve dvou (postřehnutelých) případech se někdo zapomene někde jinde (výlet pana prof. Durdíka nepočítám), ale vysloveně a doslova jen zapomene (a jako autor non-fikce totálně ztrapní). ... PS: A výsledek? Inu, kouzelníci aritmetických průměrů mohou znovu plesat nad krásnými třemi hvězdičkami. ()

Webb 

všechny recenze uživatele

Kamila Zlatušková **, Lukáš Kokeš ***, Karel Žalud **, Klára Tasovská ***, Lucie Králová ****, Olga Špátová ***, Linda Jablonská **, Vít Klusák ***, Radim Procházka **, Jiří Krejčík **, Jan Gogola ml. **, Helena Třeštíková ***, Radim Špaček **, Martin Řezníček ***, Erika Hníková ***, Theodora Remundová **, Drahomíra Vihanová ****, Martin Mareček ***, Vít Janeček ***, Robert Sedláček **, Olga Sommerová ***, Jan Němec ***, Míra Janek **, Filip Remunda **. ()

IvcaSammet odpad!

všechny recenze uživatele

Krátké filmy jsou jako surrealismus. Někomu se líbí a považuje je za umělecká díla, jiní je zatracují a považují za slátaniny, které nemají hlavu ani patu. Já bohužel patřím do druhé skupiny. Z větší části krátké filmy nechápu, nevidím v nich žádnou pointu, naprosto postrádám jakoukoliv logiku a z devadesáti procent vůbec nepochopím, co tím tvůrce vlastně myslel. Tady to cítím úplně stejně. Všechny filmy jsou úplně bez nápadu, nudné a ve finále úplně zbytečné. Polovina působí jako reklamní spot na různé druhy povolání, druhá polovina pak jako nepovedené amatérské záběry ze studentských filmů. Jestli tohle má někomu ukázat "atmosféru současné České republiky", tak asi žiju úplně někde jinde, nebo možná v paralelním světě ... Vypadalo to na hodně zajímavý námět, bohužel z toho ale vypadl paskvil, na který jsem se vyloženě nutila dodívat. Jo a mimochodem, vypadá to, že si někdo na ČSFD spletl Jaroslava Plesla s Jiřím Vyorálkem, protože si jinak nedokážu vysvětlit, jak jinak by se v obsazení mohl Jarda objevit. Škoda, že jsem to nevěděla, mohla jsem se tohoto utrpení ušetřit, protože kdybych neměla vidinu toho, že tam přece jenom Jardu uvidím, asi bych to ani do konce nedala. ()

Galerie (7)

Reklama

Reklama