poster

O patro níž

  • Francie

    Un etaj mai jos

  • Francie

    L´Étage du dessous

    (festivalový název)
  • Slovensko

    O poschodie nižšie

Drama

Rumunsko / Francie / Švédsko / Německo, 2015, 93 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Vesecký
    ***

    To svědomí jsem tam neviděl, ale jinak to byl dobrý film, měl by i o hvězdičku víc, kdyby byl vrah dopaden a usvědčen, taky motiv činu toho hocha ze sousedství není známý. Kromě základní osy příběhu, ktreým byla vražda, se děj točí kolem stanice technické kontroly a dopravního odboru (či co to tam Rumuni mají), Patrascu je živnostník, který organizuje převody aut a technické kontroly. Aspoň jsem to tak pochopil... Jinak mi byl dost sympatický, akorát jsem skutrečně nepronikl do jeho myšlení.(12.8.2019)

  • Tosi
    ***

    Sousedy máme všichni a taky se u nich občas něco divnýho stane. Vznikne dilema, jestli dělat mrtvýho brouka, nebo něco udělat. Tohle nenápadně se rozvíjející drama nemůže být vzdálenější americkým thrillerům, přesto umí pěkně hryznout do svědomí. Další dobrý evropský film ze všedního života, ovšem vleče se to až příliš líně.(23.9.2018)

  • Marze
    ***

    Téma politiky a morality. Země je stále ovlivněna svou minulostí. Spoluscénárista a režisér Radu Muntean přidělil svým postavám dělat triviální věci, ale ambivalentní konflikt mezi dvěma muži se začne vařit. Jako bublající kotel , který může každým okamžikem vybublat. Ale napětí zůstává po celý film uvážlivě a zdrženlivě stejné.(27.3.2020)

  • Brylin
    ****

    Radu Muntean ve svém pátém filmu skvěle graduje napětí až do úplného konce. Krok za krokem buduje tíživou a znepokojivou předzvěst ničivého uvolnění a vystačí si s nenápadnými prostředky a nepočetným obsazením, kterému dominuje Teodor Corban. Tomu se povedlo zdařile zachytit vnitřní pnutí v mysli hlavního hrdiny. Vyvrcholení filmu mě sice drobet zklamalo, avšak i přesto hodnotím (slabšími) čtyřmi hvězdičkami.(3.7.2015)

  • Vitex
    ****

    Další film podle nového rumunského kánonu. Rozuměl jsem záměru atd. Ale asi jako divák příliš vězím ve starém dobrém modernismu, kde kamera jen tak nepřihlíží, tzn. nerezignuje na vyjádření psychologických rovin postav, které nejsou postřehnutelné okem v reálném životě, naopak se je tvůrce snaží kamerou, zvukem, střihem nebo rytmem mizanscény evokovat. V tom filmu je všechno v pořádku, na svém místě. Je ale pro mě zbytečně chladný a brouka do hlavy nesází zdaleka takového, jakého by mohl (což v tomto případě není záležitost scénáře, ale zpracování).(3.3.2016)