Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Marthos
    *****

    Jak už jsem se zmínil na jiném místě, režisér Martin Frič dokázal vyvažovat svou veseloherní tvorbu i pečlivým výběrem silných dramatických příběhů. V případě ULIČKY lze hovořit až o jakési filmové baladě, ne náhodou podobné chaplinovským eskapádám s toulavými botami a opuštěným chlapcem za zády. Tempo vyprávění, skladba jednotlivých scén i melancholický tón aspirují na jeden z nejpozoruhodnějších českých filmů své doby. Fričův dojímavý snímek je mnohem víc než cokoli jiného velkým triumfem představitele titulní role Hugo Haase, který v prosté postavě pohodného Tobiáše dosáhl jednoho ze svých vrcholů. Vedle něj se však neztrácejí ani výkony dalších zúčastněných (mistrovská studie Štěpánkova, Svozilová, Vítová, Kabátová, Dohnal), jimž suverénně dominuje malý Vladimír Jedlička, bratr později populárního imitátora Antonína Jedličky. Stejně jako kdy jindy, i v případě ULIČKY je nejvýmluvnější citace z dobového tisku, která plně vystihuje nejen kvalitu filmu, ale především náležitě oceňuje Haasův nevšední herecký výkon (Kinorevue, 1936): "Hugo Haas, jehož objevení pro film v Mužích v offsidu bylo senzací a který vytvořil v českých filmech mnoho postav nejrůznějšího druhu, vyrostl v tomto svém posledním filmu vysoko nad průměr všeho, co jsme dosud po herecké stránce v českém filmu viděli. Je to vroucí a krásná postava, tenhle jeho antoušek, ten smutný a resignovaný člověk, ke kterému se štěstí obrátilo zády a který nezná radosti, postava, postavená na plátno s mistrovským zvládnutím masky a hry, prožitá a pravdivá do nejposlednějšího zachvění víček, ryzí ve svém citu a jemná ve svém humoru. Haasův výkon pozvedává tento jemný a pečlivě připravený filmový snímek vysoko nad průměr a činí z něho potěšující umělecký zážitek."(21.4.2009)

  • vitekpe
    ***

    Problem je, ze ve chvili kdy delate film v kterem je hlavni postavou dite, a nevyberete dostatecne talentovane, tak to cely zamer predem trosku devalvuje...coz, se obavam, je i tento pripad. Ten klucina proste prilis casto kouka do kamery a nebo na nekoho ze stabu... Na druhou stranu je to film peknej, a mne se libil. Fric i Heller odvedli dobrou praci, stejne tak jako ras Haas... :) Na zacatku je to uplna exprese...ty patniky, muz s vozikem...pekny. P.S.: a blondata Hanka jako bonus...+ Karla Olicova, samozrejme. 3+(1.5.2015)

  • Skuby47
    ****

    Tento pamětnický film mě dosud míjel. Myslím, že to byla škoda. Jsou na něm sice léta znát, ale příběhu, při kterém se mi z neznámého důvodu vybavil Chaplinův film Kid, to nijak neubírá na dojímavosti. Skvostný Haasův herecký výkon a dobrá dobová i když místy trochu kulisová výprava by sloužila ke cti i dnešním tvůrcům, ale nejsem si jistá, zdali by se v současnosti takový pan herec našel. Banda malých uličníků se v blátivé bitvě skvěle vyřádila, Petříček i jeho pejsek Punťa se s rolí taky dobře poprali, a já jsem v jejich milé společnosti strávila příjemný večer.(2.3.2012)

  • NinadeL
    ****

    Pro úplné pochopení doporučuji shlédnout také německou verzi s Hansem Moserem. Jedná se totiž o vzácnou zrcadlovou verzi, které vznikali vždy jen za předpokladu, že se všech jazykových verzí ujal týž režisér. V české můžeme stejnou měrou obdivovat Haase, Jedličku, Štěpánka, Svozilovou, Vítovou, Dohnala, ale i Kabátovou a Oličovou. Na jejich malých - velkých dramatech stojí poučené melodrama reagující na téma světového filmu, které už navždy bude spojováno především s Chaplinovým Kidem.(16.2.2009)

  • dr.fish
    ****

    Ulička v ráji je v podstatě sociální drama. Stárnoucí pohodný neboli ras Hugo Haas bydlí stranou města v rasovně, chytá zatoulané psy, je protivný starý chlap, nikdo ho nemá rád. Je sám, starý mrzout. Jednoho dne mu osud přihraje opuštěného chlapce a jeho život se změní. Začne se starat o kluka, radovat se ze života, lidi ho začnou mít rádi. Ztratí ale zaměstnání a věci se zkomplikují. Film je sice dramatem, ale nebyl by to slavný Haas, aby neopepřil situaci svými obvyklými vtipy. Jeho humor je velmi zvláštní, směju se mu jenom když mám náladu, ale nemůžu říct, že by mne nebavil. Haas má mnoho lepších filmů, ale tenhle je přece jiný a zvláštní, nelze mu prostě dát jen tři hvězdičky. Má zvláštní poezii, je vlastně romantický a nerealistický, ale to vůbec nevadí. 70%(3.5.2011)

  • - Použité stavby pocházejí velmi pravděpodobně z natáčení filmu Golem (1936). Zdroj: Český hraný film 1930-1945, NFA 1998. (NFA.cz)

  • - Film bol uvádzaný aj pod názvom Dobrodinec chudých psů. (Raccoon.city)