Reklama

Reklama

Recenze (2)

Willy Kufalt 

všechny recenze uživatele

Zase jsem moc netušil, co přesně můžu očekávat (už jen ta uvedená kombinace Švýcarsko + muzikál ! ...byť ve výsledku je to spíše „jen“ hudební film) a prvních 15 minut jsem zase tápal, co to vlastně za podivnost sleduji. Jenomže záhy jsem se do té absurdní nálady uprostřed komorního děje-neděje o podivném exotovi a jeho upadajícím uměleckém i osobním životě naplno dostal a začal jsem si docela pošmakovat... a v posledních 15ti minutách jsem se pro změnu nechal zavést až k smutnému dramatu, doufajíc, že alespoň ta hudba mě, stejně jako hlavního hrdinu, z té mírné deprese vysvobodí. Tom Novembre je evidentně hodně slušný podivín a svéráz, nebo minimálně mu podobné postavy spolehlivě jdou od ruky, což jsem si potvrdil už ve dvou filmech J.P. Mockyho (Agent Trouble a Ville à vendre) z plus mínus stejné doby, v nichž jsem ho viděl hrát. I tady v sobě opět nese kousek grotesknosti a hodně zvláštní charisma, kterým ovšem dokáže odtáhnout veškerý svůj part a já si tady Novembrovo svérázné herectví opět vychutnal. Režisér Soutter k tomu napsal zároveň scénář a Tom N. jako hlavní herec, který ztvárnil vystupujícího umělce, spáchal k filmu zase (dost experimentální) hudbu, takže jde o značně autorskou záležitost hned ze dvou pohledů... Stylově je to dost slušný filmový underground ve všech směrech, zvláštní umělecké představení tak trochu jenom pro vybrané, ale tím zvláštním způsobem mi to v pozdní večerní hodinu a specifickém naladění sedlo téměř dokonale. [80%] ()

rivah 

všechny recenze uživatele

PODEPSÁN RENART.... Soutter zde stvořil postavu sobě podobnější než v předchozích filmech: Renart je umělec, který chce vzdát život, jež ho frustruje....Renart, kabaretní umělec, "jehož lidé milují" zanechal práce v nočním klubu. Miluje návštěvnici šatny Ermine, která s ním čeká dítě. Zaměstnavatelé ho nechtějí pustit, ale on odchází do ještě provinciálnějšího místa, kde se snaží nalézt sebe a žít svou lásku. Má vedle sebe podivné pomocníky a sabotéry. Rozhází své nové štěstí a Ermine ho opustí. A může se snažit, jak chce: už ztratil své štěstí a dokonce už neuvidí své dítě....Alegorický charakter této bajky se zdá být nucený, půvab či šarm Soutterových filmů se ztratil v zoufalé touze vytvořit nějaký význam....Signe Renard je extrémnější než jeho předchozí filmy zejména verbálně, dialogy jsou přímé a hořké....Demonstrativní hra několika dobrých a mnoha špatných chlapů, kteří jsou tvrdí a brutální...........Film ocení ti, kteří znají Soutterovo předchozí dílo. ()

Reklama

Reklama