Reklama

Reklama

Krev mojí krve

(festivalový název)
  • Portugalsko Sangue do Meu Sangue (více)
Trailer

Obsahy(1)

Divácky nejúspěšnější portugalský snímek roku 2011 je intimním portrétem jedné lisabonské rodiny z nižší společenské vrstvy, jíž matriarchálně vládne rázná čtyři­cátnice Márcia. Generační konflikty mezi rodinnými pří­slušníky zachycuje režisér v klaustrofobické atmosféře stísněného domu, ve kterém postavy voyeursky pozoru­je skrze dlouhé, pečlivě komponované záběry. (Letní filmová škola)

(více)

Recenze (19)

J*A*S*M 

všechny recenze uživatele

Perfektní sociální drámo. Kvůli ději nadšením do stropu neskáču, ale ta forma, ta je naprosto odzbrojující. Kdo přistoupí na její pravidla hry, dostane se mu jedinečného zážitku. (Cinema Mundi 2013, Brno) ()

Traffic 

všechny recenze uživatele

Na IMDB je tentokrát velmi vnímavý komentář: "Further to these narrative examples, all formal elements worked in harmony with this premise, rather than being used for their own sake with style rather than substance. The interconnected theme was supported by inventive techniques such as the camera coming away from a conversation to allow another conversation to seep into the frame, with both then going on simultaneously; or by the fact that there is very rarely just one thing going on in frame; or that in the absence of any non-deigetic sound or music, the radio or TV can be heard or seen in the background pretty much throughout. This persistently emphasises the hectic nature of this life and that none of these people are islands. Additionally, the long takes – along with being a convention of non/anti-Hollywood cinema – act to gel the different characters together as part of the same organic space. Therefore form and content both support each other to show these characters to be connected as part of this not only literally, but socio-culturally and meta-physically densely populated space." ()

Sarkastic 

všechny recenze uživatele

Oproti hrdinům třeba v Kostech si žije ústřední rodina skoro nad poměry, ale problémů má také více než dost. Jako sociální sonda film funguje velmi dobře, má sice pár slabších míst (doktor), avšak vynahrazují to silné pasáže, přičemž kupříkladu „splácení dluhů“ bylo dost tvrdé. Slabší 4* jsou tak akorát. ()

sochoking 

všechny recenze uživatele

Rozhodol som sa pre štyri hviezdičky i napriek tomu, že dialogy medzi ženatým doktorom a mladou Claudiou (Cleia Almeida tu vypadá ako latinská Julia Roberts zamlada) boli čistou vraždou tohto filmu. Vyzneli, ako z lacnej telenovely, z doktora robili násťročného idiota a mne prznili zážitok z filmu. ()

dopitak 

všechny recenze uživatele

Lisabon, čtvrť Padre Cruz, nižší střední až nejnižší vrstva. V jádru poctivá rodina a její nezasloužené problémy. A problémy bude mít také divák, nezapne-li ostražitost naplno. Režisér João Canijo s oblibou snímá dva dialogy v jediném záběru, a když není nikdo po ruce, nechá alespoň mluvit televizi. Že už jste spojení nebezpečná čtvrť – nechtěné těhotenství – mladý delikvent – drogový dealer – revolver, na Cinema Mundi viděli? Nu ano, třeba loni ve Zvuku kamenů nebo předloni v Bráchovi. kult pro Cinema Mundi, 2013. Nejlepší film festivalu? Pche, leda houby s voctem. Pokud porota ocenila především technickou stránku, pak nechápu proč nezařadili do výběru Sněhurku. ()

Arsenal83 

všechny recenze uživatele

Režisér z Porta nám ukazuje, aké na hovno to vie bývať v Lisabone. To tak trochu smrdí zaujatosťou. Ale odhliadnuc od toho, čo tu vlastne vidíme? Nejakú rodinku na okraji hlavného mesta v polorozpadnutom dome, ako večeria, kto má chuť, dá si nejaké drogy, zasúloží si a tak sa to opakuje, ale aby to nebolo príliš krátke, dej máme vyplnený nekonečnými dialógmi, z ktorých je polovica hluchou vatou a čo je najhoršie, niekedy prebiehajú dva dialógy naraz.... Na druhej strane sú tu ukázané aj "pozitívne" veci, napríklad ako krásne sú Portugalci obohatení o koloniálne dedičstvo, že väčšina z nich žije z ruky do úst a že v noci tam nie je až tak výhodné vychádzať von. Takže ako umelecký pokus na odradenie turistov tento film môže celkom dobre fungovať. Záver bol poznačený už prílišnou vulgárnosťou, ale aj spravodlivosťou. ()

Flakotaso 

všechny recenze uživatele

Na můj vkus poněkud suché. Pouhé puntičkářské dodržování zvolených formálních postupů, bez jakékoli nadstavby či ozvláštnění (ať už na stylistické nebo vypravěčské rovině), pro mě nedělá vynikající film. ()

claudel 

všechny recenze uživatele

Viděno během Challenge Tour 2015: 30 dní se světovou kinematografií. Film číslo 25 - Portugalsko. Z mnoha stran jsem slyšel, že portugalský film za moc nestojí, a že jediný režisér, který se na mezinárodní úrovni zviditelnil, byl nedávno zesnulý Oliveira. Asi je pravda, že sousední Španělsko udělalo ve filmu větší díru do světa, ale po shlédnutí tohoto filmu bych Portugalce nezatracoval a nepodceňoval. Není to asi zrovna snímek pro většinové publikum, avšak pokud divák přistoupí na pravidla hry pana režiséra, dostane se mu kvalitní psychologické drama o jedné lisabonské rodině, jež se vyznačuje dlouhými záběry a zdánlivým pomalým tempem, přitom silné emoce bobntají a hrozí velké neštěstí. ()

Sandiego 

všechny recenze uživatele

Sociální drama, zaměřené více na rodinné a partnerské problémy než na kontext a determinanty životů na chudinském lisabonském prostředí. Problémem ovšem není ani tak fabule, jako schopnost udržet pozornost v divácky značně nevstřícném vyprávění. To neustále sleduje téměř desítku postav, libovolně mezi nimi přechází a příliš zkratkovitě sleduje jejich konání a řešení různorodých potíží. To bohužel vede k tomu, že žádné z nakousnutých témat není nahlédnuto pořádně, spíše se povrchně představí příčiny a hned se přechází k následkům. Důležitější je vlastně celkový kosmos nepříliš soudržné rodiny než jednotlivec a jeho individualita. Je tomu tak i proto, že film stojí na skutečně dlouhých dialogických scénách rodinných interakcí, v nichž se osudy a linie spojují, ale vzhledem k velmi netradiční simultánnosti vyprávění dochází k jejich neustálému překrývání a v divákových silách není je podchytit a brzy na toto úsilí zákonitě rezignuje. Alespoň na první shlédnutí tudíž není ani možné si film užít či jej plně pochopit. Tento originální prvek se otiskuje i do formální složky - jsou voleny kompozičně složité až klaustrofobické záběry, vytvářející dva plány či prostory, v níž souběžně probíhají různé akce, ať už to jsou hádky či intimní rozhovory. Když jsou postavy v cizím prostředí, vyprávění se bez skrupulí na chvíli zaměří na zcela jiný a nepodstatný děj, jindy zprvu sleduje cizí a pro děj naprosto nedůležité postavy a teprve poté "objeví" protagonisty a v jejich sáhodlouhém dialogu zachytí pár vět, které vývoj o trochu posunou. Nelze říct, že by forma byla scestná, jde o zajímavou formu konstrukce realismu, která nutí napínat pozornost až k prasknutí a nenechat diváka, aby byl jen vláčen narativem. Subjektivně je však zážitek spíše ubíjející a tento pocit ještě narůstá vzhledem k neobjevnosti až klišovitosti dějových situací, kterými postavy značně neindividuálně procházejí a pateticky se ubírají k sebeobětobání. Věřím, že pro příznivce hyperrealistického přístupu k vyprávění může být film modlou, pro diváka bez tak rigidních požadavků, toužícího po nefrustrujícím kinematografickém zážitku, nečekaným očistcem. Protože dokážu ocenit formální a narativní novátorství a zprvu mi zvolený styl přišel osvěžující, volím střední hodnotící cestu, ačkoli se jednoznačně řadím k druhé zmíněné skupině filmového obecenstva. (Cinema Mundi 2013) ()

IceQueen 

všechny recenze uživatele

Zo začiatku som mala trochu problém sa v tom zbesilom kotkodákaní a mätúcich vzťahoch vyznať. Špeciálne, keď sa paralelne odohrávali dva dialógy, kedy bolo treba pohotovo a duchaplne odhadovať, ktorý titulok patrí ku ktorej postave. Najviac ma zaujala linka s tetou Ivete, ktorá vyústila do naozaj intenzívneho finále. Cláudia išla po stopách telenovely, tam som až taká nadšená nebola. Trochu som s hodnotením váhala, niektoré pasáže boli vyložene zdĺhavé a zbytočné. Pozerám, že direktorov cut má 185 minút, to už by bolo nad moje sily. ()

brumbrum odpad!

všechny recenze uživatele

"Smrdia ti nohy" - "Tebe smrdia viac" - "Ty plesnive vajco" - "Kokos, implantaty do bradaviek" - "Kurevsky dobry matros, chces dohulit?" - "Popici xeft"... atd... Nepozeratelny kibel sraciek. Po celom dni sraciek v office fakt nemam nervy pozerat na zhuleneho pindura s plesnivymi nohami. Beznadejne, nudne, hnusne, jeden by pri tom kludne zaspal, keby furt nenapinalo na tycku. Nedopozerany zmazany ODPAD. PS: Strasidelne je, ze takyto vykal sa ludom paci - preco tuna nik nenapise ze "agitka"??? Ved to agitka je, ako zit nahovno, stratene, prazdno, nestastne - preco ked sa vydari 1 zo 100 filmov, tak to podrazdi tolkych hovnozrutov? A preco je v nasej dekadentnej civilizacii furt viac hovnozrutov? Vsetko nesmierne tazke otazky, chce to par dielov Shaun the Sheep na opravenie chuti. ()

Hashirama 

všechny recenze uživatele

K uzoufání nudný pokus o sociální drama, který staví rovnou na dvou příběhových linkách - telenovelově sterilní romanci a gangsterské variaci pro socky - které na sebe nemají žádný vliv a jen uměle prodlužují tuhle přehlídku ničeho, přičemž v dokonale statickém a mrtvolném podání a s vizuálem napovídajícím zlatou éru VHSek. Sofistikovaný intelechtuál může namítnout, že šlo o tvůrčí záměr. Já si dovolím namítnout, že takový tvůrčí záměr stojí za pitchu a estetičtější a zábavnější by byla i procházka po Cejlu. A pochybuju, že se jednalo o úlitbu rozpočtu, vzhledem k tomu, že jde o etablovaného prominentního tvůrce (kterému bych ovšem nesvěřil ani svatbu Jiřího Káry, která je vizuálně velmi podobná). A tak se k nám z Lisabonu dobelhala tahle nicotná pruda, která vám vylíčí, že socky, co mají problémy, mají problémy. Opravdu fascinující a bohatý námět, který trvá kouzelných 133 minut, aniž by cestou servíroval jakékoliv vrcholy. A přestože se na konci divák dočká katarze, je to jen ledabylé šlápnutí do hovna, které se line celou stopáží. Kdokoliv se dožije konce, dozajista propadne myšlence, že o sto minut míň by bylo moc. Trochu inspirace od svižné španělské produkce by rozhodně neuškodilo. ()

rivah 

všechny recenze uživatele

Zpočátku nenápadné, trochu se to vleče, ale pak se objeví souvislost mezi členy rodiny bydlící v paneláku v sídlišti na okraji města. Je to typ filmu o úpadku rodiny jako je PRINCIPIO Y FIN, avšak není tu žádný melodram, je to surové a přímočaré. Hlouběji už rodina nemůže upadnout, je to jen ponížení a pro syna snad vězení nebo hůř,...Dobrý popis viz Sandiego či Claudel..Film mohl být o půlhodinu kratší než 133 minut, nicméně hodnotím na max.90% ()

Shaman::.. 

všechny recenze uživatele

Nevím, co si myslet, že tento snímek vyhrál brněnský festival. Postavy jsou "rozhádané", nevěrohodné. Navíc začátek zbytečně roztahaný, až zmatený. Ten počet postav... Ach, ouvej! Režisér se snažil také vervomoci šokovat. ///Cinema Mundi 2013/// ()

Mr. No one 

všechny recenze uživatele

Film o nižší třídě, která v Lisabonské chudinské čtvrti svádí boj s (vlastními) životními osudy. Film o tom, že někdy těm, které milujeme, prokážeme tu největší službu tím, že je necháme jít. Film o lásce k bližním, která nezná hranice. Za zmínku jistě stojí opravdu skvělé herecké výkony v podání hlavních protagonistů, díky čemuž film dostává až dokumentární nádech. Pravda stopáž by mohla být o něco kratší, ale i tak výborný film s podáním písně „Can't Take My Eyes off You“ tak, jak ji neznáte. PS: Škoda, že diváci nevydrželi v křeslech až do závěrečných titulků a na následnou debatu s panem režisérem, myslím, že on i jeho film by si to zasloužili (viděno 4. 3. 2013 – festival Cinema Mundi) ()

Reklama

Reklama