poster

Holub seděl na větvi a rozmýšlel o životě

  • Švédsko

    En duva satt på en gren och funderade på tillvaron

  • Norsko

    En Due Satt På En Gren Og Funderte Over Tilværelsen

  • Dánsko

    En due som sad på en gren og funderede over livet

  • Francie

    Un pigeon perché sur une branche philosophait sur l’existence

  • Německo

    Eine Taube sitzt auf einem Zweig und denkt über das Leben nach

  • Slovensko

    Holub sedel na konári a premýšľal o živote

Komedie / Drama

Švédsko / Norsko / Dánsko / Francie / Německo, 2014, 100 min

Komentáře uživatelů k filmu (58)

  • POMO
    ***

    Neodolatelne štylizovaný filozofický blábol. Miestami úsmevný.(10.4.2015)

  • Malarkey
    *

    Tenhle film jsem dal hlavně proto, že započal Skandinávský festival v Mladé Boleslavi. Snad jenom škoda, že pořadatelé vybrali zrovna tenhle kousek jako první, protože věřím, že dokáže hrozně moc lidí odradit od dalších filmů, které už třeba tak abstraktní a absurdní nejsou, spíš naopak. Celkově bych řekl, že právě tenhle autor je hodně mimo v rámci všech dobře známých a zajetých pravidel v rámci filmů ze Skandinávie. Má osobitý humor, osobitý způsob vypravování a hlavně osobitý náhled o některé lidské vlastnosti, které by ve svých filmech rád zobrazil, ale které jsem v tomto filmu za boha nemohl najít. Přišlo mi to prostě naprosto příšerný. Nejenom ty nekonečné záběry, kde se nic nedělo, ale třeba i fakt, že snad skoro všechny věty, které ve filmu byly řečeny, byly řečeny dvakrát. Většinou proto, že ten druhej v tom dialogu (ať už v jakémkoliv) byl brutálně nahluchlej. Hospoda u Kulhavé Lotty nicméně způsobila, že jsem film udržel alespoň na jedné hvězdičce. Ta je ale hlavně za tu absurditu celýho filmu, u které jsem se občas zasmál, ale spíš se většinou hodně divil, na co jsem to vlastně vůbec koukal. Po druhý bych to už asi nedal a spíš si prostřelil mozek. Viděno na základě Challenge Tour 2015(9.4.2015)

  • Marigold
    ****

    Mistr jistě lehce měkne, sentimentální a sestupuje z nelítostných výšin druhého patra do přízemí, kde si jeho stárnoucí zoufalci začínají uvědomovat, že jejich poznání je banální, nikdo ho neposlouchá a nejspíš se za chvíli navždycky hasne. Dílem hořká existenční anekdota o světě, kde všichni říkají, že se mají dobře, přitom jsou v prdeli, o světě, v němž humor existuje jenom za sklem a také o světě, do kterého se promítají zklamané naděje a historické tragédie, které se mění ve frašku. Místy je cítit, že kdysi neobyčejně živelné a mimoběžné vize inklinují k archaickému absurdnímu divadlu, ale třeba všední (a nijak nepointované) výjevy běžného života jsou - nemám lepší slovo - krásné. Ukazují, že hranice mezi soucitem a tvrdostí se u Anderssona začíná bortit a některé výjevy (1943) jsou prostě a jednoduše jímavé, aniž by byly rozměkle uplakané. Jistá únava mistra a diváka už se může projevit i v tom, že pointy lze uhádnout dopředu a některé "skeče" jsou variací známých scén (buben s otroky připomene provokativní sekvenci s plynováním dětí z kraťasu Någonting har hänt atd.). Ale i tak tahle zaseknutá deska, věčně hrající šlágr o tom, kterak se v nebi setkáme se svými milovanými (což je děsivé), zní jako nic na tomhle světě. Před tím, ani potom. Roy Andersson je sám oním vycpaným holubem, který sedí na větvi a rozmýšli o životě. Muzeální exponát, který si úmyslně bělí tvář. Já na něj budu zírat i nadále. Jeho vrkání rozumím víc než čemukoli jinému. Jinak jsem rád, že se máte dobře. P. S. pro Apačku: na toho Aleše bych tak úplně nesázel. :-)(16.1.2015)

  • Radek99
    ***

    V intencích absurdního divadla pojatý absurdní film, který bohužel časem metastázuje v rakovinotvorný art ...(30.4.2015)

  • Dadel
    **

    Potřetí to samé a už to přestává být vtipné. A to doslova - oproti prvním dvěma dílům úplně vymizel humor, takže výsledek je k nepřežití. A to se mi předchozí filmy celkem líbily. Navíc Andersson asi moc koukal na filmy Michaela Baye, obrazů je tentokrát celých 39, takže kvůli kulometnému střihu jsem občas nestíhal sledovat, co se na obrazovce děje.(25.7.2015)

  • ORIN
    ****

    Pokud budu Písně z druhého patra, Ty, který žiješ a Holub seděl na větvi a rozmýšlel o životě považovat za (volnou) trilogii, pak poslední jmenovaný je asi nejslabším dílem, přesto oproti evropské umělecké produkci kvalitativně stále někde jinde. V zásadě je to pořád ten stejný Andersson s pro něj tak typickým humorem, obrazovou stylizací, mistrně promyšlenou a propracovanou mizanscénou a dlouhými statickými záběry, kde postavy ve druhém a třetím plánu strnule pozorují často absurdní dění v popředí (co by tomu řekl Jára Cimrman a jeho živé obrazy). Film oscilující někde na pomezí umělecké a parametrické narace s hodně rozmělněným příběhem, který vlastně ani příběhem není. Důstojné zakončení trilogie, která trilogií doufám zůstane, téma se totiž zdá býti poněkud vyčerpané.(21.4.2015)

  • troufalka
    ***

    Černý humor, který nemusí sednout všem.(12.6.2017)

  • FlyBoy
    ****

    [SFF 2015, Sydney](20.6.2015)

  • Madsbender
    ***

    [SCANDI 2014] Maestro už len sedí na konári v dôkladne ošetrenej vitríne. Občas clivo zahrkúta, väčšinou však len do bezvedomia opakuje melódiu piesne z druhého poschodia. 60%(16.1.2015)

  • sochoking
    *****

    Ak máte depku, že vaša práca stojí zahovno, alebo finančné ťažkosti či problém, ktorý vás vnútorne rozožiera na kusy, smelo do toho! Toto vás vylieči! Alebo si to hodíte...(12.9.2015)

  • Dzeyna
    ***

    Jeden z těch slabších výtvorů, ale přesto velmi zajímavý a plný atmosféry, vtipu a výborné hudby.(17.4.2016)

  • Deschain
    **

    Nie je to film pre mňa, ale aj tak som rada, že som ho videla. Vizuálne je naozaj vymakaný, len by mu neuškodilo, keby bol kúsok kratší, lebo opakované vtipy prestávajú byť zábavné. Naj scéna - mladý kráľ v krčme. (Kino Film Europe - 14.01.2015 - Scandi)(17.1.2015)

  • J.Connor
    ***

    Jednotlivé screenshoty by udělaly terno na výstavě současné fotografie, bohužel zpočátku vydařené mikro historky se scénáristicky časem přelijí do repetice a zůstane pocit poměrně špatně vyspalých Monty Python.(15.1.2015)

  • Anderton
    ****

    Divák sedel v kine a premýšlal o živote. Spoločne s holubom a Anderssonom. Prečo by si ľudia mali kupovať masky, keď ich väčšina nosí a nechce si to priznať, prečo by si mali kupovať upírie zuby, keď cicať druhých dokážu aj bez ich pomoci a prečo by si mali kupovať smejúci sa strojček, keď je ich smiech rovnako umelý. Holub je záverom voľnej trilógie, čo znamená, že vizuálne sú si tieto filmy dosť podobné (samozrejme aj naratívne) a zhodou okolností som si pozrel záver trilógie Jancsovej a mám pri niektorých veciach rovnaké pocity. Totiž že trilógiou to musí skončiť, aby to už nebolo únavné, že hĺbka dlhých záberov odhaľuje viac, ak hýbeme hlavou každým smerom a že ich treba vidieť. Taká pecka ako Piesne z druhého poschodia to nie je a Andersson si to asi ani za cieľ nevytýčil. Podstatné je, že sa film vymyká aj z ponuky klubových kín.(23.4.2015)

  • Ephemeris
    ****

    Teší ma, že sa máte dobre. Alebo vlastne nie, v skutočnosti ma to pekne serie. Ale najpravdepodobnejšia možnosť je aj tak iná. Tomu, že sa máte dobre, absolútne neverím.(3.12.2016)

  • pevico
    ****

    Roy Andersson ve své volné trilogii skvěle zfilmoval lidskou touhu po životě, ale i útrapy, krutost a ubohost našeho druhu..(21.3.2016)

  • PP66
    ***

    Hodně hluboké, ale také hodně rozvláčné. Tři obrazy smrti měli, co říci, snad i otázka, zda-li můžeme využívat druhých ku svému prospěchu. Ale na Scandi spíše slabší film...(20.1.2015)

  • ..Lucas..
    ****

    Jo, tak tohle bylo divný. Ale tak zvláštně divný, že se mi to fakt líbilo. To se musí vidět, nejde to tak nějak popsat, hezky absurdní. A také švédský výběr do boje o Oscara.(9.9.2015)

  • kaylin
    **

    Vizuál snímku je rozhodně zajímavý, stejně jako třeba práce s jednotlivými scénami a s hudbou, ale nemohu si pomoct, tohle prostě není typ filmu, který by mě dostal a já se u něj bavil, celou dobu - teď nemyslím, abych se celou dobu smál, ale aby mě to prostě zaujalo. Tohle se snímku s krásně dlouhým názvem prostě nepodařilo.(9.11.2016)

  • apacka
    ***

    Vsadím se, že Aleš Stuchlý tenhle milm filuje.(15.1.2015)

<< předchozí 1 2 3
 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace