Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Podnikatel Fred Baron chce spáchat sebevraždu, protože nemá na zaplacení směnek a dluží panu Hallerovi peníze, které s ním prohrál v Lindeho herně. V sebevraždě mu zabrání dobrodruh Ronny a slíbí mu pomoc. V Hallerově vile, kde pátrá po dokumentech, se Ronny seznámí s majitelovou dcerou Evou. Otec ji nutí do sňatku s Lindem, který ho vydírá. Ronny zjistí, že Linde ve své herně vyrábí falešné peníze. Navrhne Baronovi, aby vyhrál peníze tam, kde o ně přišel, a slíbí Hallerovi, že dosáhne toho, aby si Eva nemusela vzít Lindeho. V herně je ale Ronny zajat a uvězněn. Mezitím Ronnyho hledá jeho sluha Valentin u Hallerů a je přepaden komorníkem Josefem. Vše vidí Eva, Valentina osvobodí a oba spěchají do herny. Ta už je obklíčena policií. Lindemu se ale nakonec podaří uprchnout v autě a unést s sebou i Evu. Pronásleduje je Ronny s policií. Evě se podaří bezpečně vyskočit z vozu těsně před havárií. Zjistí se, že Ronny není dobrodruh, ale kapitán tajné policie, který měl zneškodnit penězokaze. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (38)

mchnk 

všechny recenze uživatele

Naivita celkového děje, přeměněná v mlhu, by měla možná ještě hustší složení, než ona legendární mlha večerníčková. Nicméně trefný Krok stranou, od všech klasických prvorepublikových snímků, který tento film udělal, je skutečně znát. Rolf "Rony" Wanka tímto předehrává všem osamělým, nebojácným dobrodruhům, jenž lámou ženská srdce na počkání a zdánlivě neřešitelné, smrtelně nebezpečné situace se pro ně stávají denní rutinou. "je vidět, pánové, že mě neznáte!". Nenápadný film, ve kterém nechybí tajné vchody, záchrana překrásné ženy, romantika i akce, a hlavně pouze jeden jasný hrdina. Atributy, na kterých Holywood stavěl a staví i nadále. Tohle je ovšem Barrandov, takže mezi tím vším máme krásný československý nádech. Tréglovo tajtrlíkování i skvělé dramatické herectví nejznámějších jmen. Originální a velmi slušně zrežírovaný snímek. ()

NinadeL 

všechny recenze uživatele

Doporučuji shlédnout se zelenými brýlemi, neb viráž tomuto ryze ateliérovému filmu s vytříbeným vkusem půvabně sluší. Tato báječná krimi lascivně spojuje téma penězokazů a roztomilé hry jednoho z nejzajímavějších párů předválečného filmu. Rolf Wanka s drobným knírkem je novodobým Douglas Fairbanskem českého filmu, rozdává úsměvy a vtípky, laškuje se svým sluhou, jest atletem a ve finále také předchůdcem James Bonda. Adina Mandlová je pikantní dětskou blondýnkou, která ví, že jí to sluší, když se bojí, rozkošně žvatlá a báječně umí také využít brože na nákladné toaletě ve výstřihu. Tuto ostatně nejednou vystřídá, ideálně pak za pánská pyžama. Rolfi je konečně nejbáječnější v téže scéně v negližé, když si hraje na lachtana a jeho věrný sluha grapefruit na zatloukače hřebíků. Český film přišel o hodně, když se s ním v takto vrcholné formě musel navždy rozloučit. Jejich protipólem je výtečná banda podvratných živlů, které vede sličná Alena Frimlová, ovšem po jistou dobu v zastoupení Zvonimíra Rogoze. Opravdu jsem na rozpacích, kdo je báječnější tupoun, jestli Ládík H. Strunů, nebo Janek W. Špergrů. Ale asi Speerger, protože má lepší kostym s hazardním kšiltem. Měla-li bych si vybrati ze soudobých komediálně laděných krimi, požla bych si skutečně Krok do tmy a hned za ním originelního Edgar Wallace v úpravě Karla Lamače, kde se ostatně Mac Frič tomuto gengru poprvé přiblížil jako asistent režie - ve filmu Udavač (Der Zinker). ()

Reklama

Sarkastic 

všechny recenze uživatele

„Pusťte mě.“ - „Hned. Jakmile přestanete křičet.“ - „Já jsem ještě nezačala.“ Obrovsky nevyrovnaný film. Mix žánrů kriminálního a komediálního v tomto případě příliš nefunguje. Jako detektivka vyznívá často spíš lacině (místy přímo béčkově) než kdovíjak napínavě či dokonce chytře. Jakožto komedie funguje Krok do tmy podstatně líp, nechybí řada vtipných dialogových výměn a scének, ale co do zábavnosti jednotlivých postav je to již o něco horší, nejlépe z toho asi vychází tupý Valentin Václava Trégla (vládne scéna s přibíjením peřiny), ačkoliv i on sem tam zaškobrtne. Problém ovšem vidím v hlavním páru. Mandlová působí podivně (v jednu chvíli laškovně naivní, pak najednou suverénní a neohrožená, vzápětí zas jen vláčená), Wanka se mi jevil spíš jako necharismatický, napomádovaný seladon než neohrožený, šarmantní hrdina s nadhledem. A Smolík je ve své roli naprosto nevyužitý. Celkově mi tento kousek vychází na průměr. „Myslili jsme, že již nepřijdete.“ - „Můj manžel měl nějakou důležitou konferenci.“ - „Jo, s mojí paní.“ ()

honajz 

všechny recenze uživatele

Začátek mne docela navnadil. Tihleti vtipně komentující dobrodruzi, kteří si vědí rady v každé situaci, jsou mi ve filmech veskrze sympatičtí. Ale pak se dobrodruh začne chovat nelogicky, stejně tak Eva, a posléze celé osazenstvo. Koneckonců, tady se mohlo stát cokoliv, klidně bych i čekal, že Eva vede tu podloudnickou bandu taky. Pokusy o humor podle mne nemohly fungovat ani tenkrát, tak jsou to křečovité pokusy. Postavy poletují zleva doprava, jak zrovna se to autorům hodí, bez ladu a skladu, aby to byl spíše dobrodružný příběh a nikdo u něho nepřemýšlel o logice děje a chování lidí včetně jejich motivací. Některé scény jsou zbytečně dlouhé, jindy proběhnou v rychlém střihu, že ani divák nestíhá pojmout, co se právě stalo nebo koho to kam vláčejí. A do toho ta příšerná hudba, která se snaží o tajemno na jedné straně a bouřlivo na straně zločinců, ale ve výsledku prostě jen řve na nepatřičných místech. Nepovedený film, ani krimi, ani komedie, rozháraný a rozklížený jak dřevěná pramice po třiceti letech, kdy se o ni nikdo na břehu nestaral. ()

Marthos 

všechny recenze uživatele

Když nemohl na počátku třicátých let v době hospodářské krize získat strojní inženýr Eduard Fiker zaměstnání ve svém oboru, vrhl se po krátké divadelní epizodě na literární tvorbu. Od mládí jej přitahovaly detektivní příběhy a za svůj krátký život (zemřel v osmapadesáti letech) jich napsal několik desítek. Brzy také pronikl mezi barrandovské filmové tvůrce a v následujících letech patřil k významným autorům detektivních příběhů (z jeho tvorby pochází například částečně autobiografická krimikomedie Paklíč nebo Zinková rakev zfilmovaná pod názvem Třináctý revír). K jeho vůbec prvním filmovým scénářům patřil Krok do tmy, který měl v Československu simulovat zahraniční hollywoodské trháky. Důvody byly ryze praktické: pořizovací cena kopie amerického nebo anglického detektivního filmu představovala sumu asi sto padesáti tisíc předválečných korun. Realizace se ujal znovuvzkřísený Havlův Lucernafilm a režie byla svěřena zkušenému Martinu Fričovi. Hlavní partnerskou dvojici vytvořili charismatický Rolf Wanka coby »český Arsène Lupin« a okouzlující Adina Mandlová, jež vynikajícím způsobem doplňuje Zvonimir Rogoz v roli gangsterského majitele kasina. Dnes s odstupem sedmdesáti let je patrné, že Eduard Fiker byl společně s Emilem Vachkem jedním z prvních a úspěšných průkopníků detektivního žánru u nás a díky němu byly vystavěny i základy filmové kriminologie, později bohatě zastoupené řadou dalších autorů. ()

Galerie (11)

Reklama

Reklama