• Master19
    ***

    Kriminální linie je dost zamotaná a trošku nepřehledná, což hodně sráží mé hodnocení. Z Rolfa Wanky je tu vytvořen jakýsi "Jánošík", který pomáhá okradeným a zkompromitovaným, což se mi moc nelíbilo. Co je ale hodně dobré, je komediální strana, kterou táhne Theodor Pištěk a zejména Václav Trégl, jehož scénky s rohlíkem, nebo přitlučenou přikrývkou jsou výborné. Mimochodem, stopáž filmu je cca 85', nevím, proč se to nikde neuvádí. Je to snad tajné? :-)(17.8.2006)

  • kaylin
    ****

    Český film a noir? To není úplně spojení, které si představíte, když se mluví o tomto žánru. Ale právě film "Krom do tmy" dokazuje, že to možné, je, i když takovým tím klasickým českým způsobem, a tedy s humorem, což je něco, co zrovna u noiru moc nemusím. Ale není to špatné a já jsem rád, že jsem tuhle českou perlu pro sebe objevil.(6.8.2017)

  • lucascus
    ***

    Rolf Wanka je největším kladem tohoto filmu - kam se hrabou ostatní milovníci ve fraku typu Nový, Schránil, Beneš aj. O to víc je patrná špatně zahraná role Adiny Mandlové (je o ní známo, že na počátku třicátých let to nebyla dobrá herečka, ale po roce 1936 se začala dosti zlepšovat a ve čtyřicátých letech už to byla profesionálka), důvodem může být komerční cíl tohoto filmu, Adina vzala tuto roli pouze kvůli penězům, které potřebovala na vybavení nového bytu (jak se sama zmínila ve svých pamětech), možná tedy proto se to odrazilo na jejím hereckém výkonu. Jinak je to mírně nadprůměrné dílko (ale opravdu jenom mírně), které si svých 70 procent jistě zaslouží (ale ani o procento navíc).(14.7.2012)

  • Marthos
    *****

    Když nemohl na počátku třicátých let v době hospodářské krize získat strojní inženýr Eduard Fiker zaměstnání ve svém oboru, vrhl se po krátké divadelní epizodě na literární tvorbu. Od mládí jej přitahovaly detektivní příběhy a za svůj krátký život (zemřel v osmapadesáti letech) jich napsal několik desítek. Brzy také pronikl mezi barrandovské filmové tvůrce a v následujících letech patřil k významným autorům detektivních příběhů (z jeho tvorby pochází například částečně autobiografická krimikomedie Paklíč nebo Zinková rakev zfilmovaná pod názvem Třináctý revír). K jeho vůbec prvním filmovým scénářům patřil Krok do tmy, který měl v Československu simulovat zahraniční hollywoodské trháky. Důvody byly ryze praktické: pořizovací cena kopie amerického nebo anglického detektivního filmu představovala sumu asi sto padesáti tisíc předválečných korun. Realizace se ujal znovuvzkřísený Havlův Lucernafilm a režie byla svěřena zkušenému Martinu Fričovi. Hlavní partnerskou dvojici vytvořili charismatický Rolf Wanka coby »český Arsène Lupin« a okouzlující Adina Mandlová, jež vynikajícím způsobem doplňuje Zvonimir Rogoz v roli gangsterského majitele kasina. Dnes s odstupem sedmdesáti let je patrné, že Eduard Fiker byl společně s Emilem Vachkem jedním z prvních a úspěšných průkopníků detektivního žánru u nás a díky němu byly vystavěny i základy filmové kriminologie, později bohatě zastoupené řadou dalších autorů.(13.3.2009)

  • roswelll
    *****

    Vynikající kriminální komedie v režii Maca Friče s půvabnou Adinou Mandlovou, s rozhodným Rolfem Wankou a úžasně potrhlým Václavem Tréglem. Myslím, že pan Trégl u nás jako první vynalezl styl přikrývek ve stylu Heleny Růžičkové: "To jako, že bych se pod ni vcucla", když ji přitlouká ke své posteli, aby mu jí jeho pán nesebral.(24.10.2016)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace