Režie:
Dario ArgentoScénář:
Dario ArgentoHudba:
Pino DonaggioHrají:
Christopher Rydell, Asia Argento, Piper Laurie, Frederic Forrest, Laura Johnson, James Russo, Brad Dourif, Jacqueline Kim (více)Obsahy(2)
Grafický umělec David Parson spatří Auru Petrescu na mostním sloupu. Domnívá se, že má v úmyslu skočit do vody v sebevražedném úmyslu. Statečně se pokusí jí v tom zabránit. Zjistí však, že chtěla zachránit rodinný šperk, který jí sklouzl z tenkého zápěstí. Všimne si, že dívka je poněkud zvláštní. Davidova zvědavost se zvýší v okamžiku kdy si všimne jejího skrývaného strachu z něčeho neznámého. (Vapet Production)
(více)Videa (1)
Recenze (42)
Nad očekávání příjemné překvapení. Vrah přichází v dešti... Argento se oprostil definitivně od většiny svých typických filmařských rysů - bourání obrazu a deformace zlatého řezu ( jak nádherně předvedl třeba v Tmavě červené), hra s modrou, rudou a žlutou ( jako v Suspirii či Infernu) či smysl pro detail - zde snad jen scény s gegonem a zmítající se větev v dešti. Kamera příjemná, hudba ucházející ( jo, Goblin to není...), ale vše tak nějak uhlazené a komorní. Starého Argenta připomene nemilosrdný déšť, spiritistická seance, vidění očima vraha i brutální vraždění, které však postrádá pěnivé gejzíry krve, jak bychom očekávali. Konec byl vydařený! A nechybí odkazy na Psycho (sprcha), Osvícení ( dostanu tě, chlapečku!) či motýlí hrátky, kdy nevinnost motýlů se pojí se zlem ( Poltergeist 2, Mlčení jehňátek ad.) ()
Aura je tajemná osůbka, kterou pronásleduje zákeřná anorexie a záhadný lovec lebek. Mě také pronásleduje nevšední choroba… je nebezpečná, ale zároveň velmi přitažlivá. Čím víc se s ní snažím bojovat, tím je silnější. Je to závislost jménem Dario Argento! Závislost, které se nikdy nevzdám, nebo alespoň do doby, než mě zmáčí první kapky deště. Bohudíky zatím svítí slunce...:) ()
Jako takovej hororovej thriller to rozhodně špatný neni, příběh více méně slušnej, i když moc typicky vyřešenej, pěkná atmosféra, ale co se proboha stalo s Argentovým rukopisem na tomhle filmu? Hudba naprosto netypicky nevýrazná, gore efekty prakticky žádný kvůli cenzuroidním náhledům a vražd velice pomálu, nebýt Argentova malýho gorevzchopení na konci, opět skvělý kamery a mladičký Asie Argento, tak bych snad ani nepoznal, že to je od něj. Na Argenta a jeho tvorbu hodně průměrný, hlavně co se týká na něj netypickýho stylu natočení, ale jinak to špatnej horor neni a vrahova strunová zbraň na uřezávání hlav je fakt parádní nářadíčko. 3,5* ()
Po Dvou ďábelských očích již druhý Argentův americký film dopadl opět překvapivě celkem dobře. Příjemné obsazení a jakš takš celistvý příběh dělají z tohohle díla jedno z těch lepších argentovek. Tvůrci si samozřejmě mohli odpustit pár věcí (např. mluvící hlavy, které vypadají trochu komicky), ale myslím, že je to snesitelné. V neposlední řadě stojí za zmínění zajímavá a výrazná hudba Pina Donaggia, která jako by vypadla z hororových 70. let. Myslím, že tři hvězdy budou pro Trauma odpovídající. ()
Trauma je duševný stav jedinca ku ktorému dochádza v dôsledku traumatizujúcej udalosti akou môže byť napríklad úraz, smrť blízkej osoby, šikanovanie, mučenie, znásilnenie a podobne. Trauma vzniká vtedy, ak je človek vystavený extrémnej hrôze a nie je v jeho možnostiach zabrániť prebiehajúcim udalostiam. Cíti sa sám, porazený, bezmocný a zraniteľný. Takýto zážitok silne narušuje psychickú rovnováhu. Trauma ovplyvňuje život postihnutého v podobe neuróz a psychóz. Výborný giallo snímok o jednej takejto ťažkej traume natočil v roku 1993 taliansky režisér Dario Argento. **** ()
Galerie (2)
Photo © Vapet Production

Zajímavosti (6)
- Piper Laurie se nechala slyšet, že nikdy neviděla film po natáčení. (Chatterer)
- Speciální gore efekty pro film vytvořil Tom Savini, který už s Argentem spolupracoval na jeho předchozím snímku Dvě ďábelské oči (1990). (koval45)
- Natáčení probíhalo ve městě Minneapolis, v spnu a září 1992. (koval45)
Reklama