Režie:
Dario ArgentoScénář:
Dario ArgentoHudba:
Pino DonaggioHrají:
Christopher Rydell, Asia Argento, Piper Laurie, Frederic Forrest, Laura Johnson, James Russo, Brad Dourif, Jacqueline Kim, Fiore Argento (více)Obsahy(2)
Grafický umělec David Parson spatří Auru Petrescu na mostním sloupu. Domnívá se, že má v úmyslu skočit do vody v sebevražedném úmyslu. Statečně se pokusí jí v tom zabránit. Zjistí však, že chtěla zachránit rodinný šperk, který jí sklouzl z tenkého zápěstí. Všimne si, že dívka je poněkud zvláštní. Davidova zvědavost se zvýší v okamžiku kdy si všimne jejího skrývaného strachu z něčeho neznámého. (Vapet Production)
(více)Videa (1)
Recenze (43)
Jako takovej hororovej thriller to rozhodně špatný neni, příběh více méně slušnej, i když moc typicky vyřešenej, pěkná atmosféra, ale co se proboha stalo s Argentovým rukopisem na tomhle filmu? Hudba naprosto netypicky nevýrazná, gore efekty prakticky žádný kvůli cenzuroidním náhledům a vražd velice pomálu, nebýt Argentova malýho gorevzchopení na konci, opět skvělý kamery a mladičký Asie Argento, tak bych snad ani nepoznal, že to je od něj. Na Argenta a jeho tvorbu hodně průměrný, hlavně co se týká na něj netypickýho stylu natočení, ale jinak to špatnej horor neni a vrahova strunová zbraň na uřezávání hlav je fakt parádní nářadíčko. 3,5* ()
Z nejakého dôvodu mi Trauma prišla ako dosiaľ najuspokojivejší film od Argenta. Jedinú výčitku by som mal snáď len k tomu, že pokiaľ naverbujete do svojho filmu Brada Dourifa, tak by ste toho mali využiť viac. Asia je veľmi príjemným castingovým spestrením, rozuzlenie prekvapí presne v štýle, aký poznáme z gialla a je predovšetkým logické. Motivácia vraha je uveriteľná a všetko v závere elegantne zapadne na svoje miesto. Možno sa v Traume inšpiroval Ari Aster pre svoje odrezané hlavy v Hereditary. ()
Po Dvou ďábelských očích již druhý Argentův americký film dopadl opět překvapivě celkem dobře. Příjemné obsazení a jakš takš celistvý příběh dělají z tohohle díla jedno z těch lepších argentovek. Tvůrci si samozřejmě mohli odpustit pár věcí (např. mluvící hlavy, které vypadají trochu komicky), ale myslím, že je to snesitelné. V neposlední řadě stojí za zmínění zajímavá a výrazná hudba Pina Donaggia, která jako by vypadla z hororových 70. let. Myslím, že tři hvězdy budou pro Trauma odpovídající. ()
Vraždy jsou super, i když k nim dochází stále stejným způsobem, mají své kouzlo a když někomu uřízli hlavu hned v prvních minutách, chrochtal jsem blahem. Tyhle vypjaté scény nesou klasický Argentův rukopis, je to mazel, vždycky si s tím vyhraje, nahustí atmosféru a masky Toma Saviniho tomu jen a jen pomáhají. Ta pointa je dostatečně šílená, jak už tomu u giall bývá. Hledání vraha? Na to už jsem v podobných filmech rezignoval, protože to může být opravdu kdokoliv. Mladičká Asia Argento je super, Piper Laurie je skvělá. Jen je škoda, že mezi těmi vypjatými a akčními scénami se to Argentovi trochu hroutí a nedokáže táhnout jednolitě. Prostě to kulhá. Samozřejmě si neodpustím klasickou výtku - je to zbytečně dlouhé. linii s malým brýlatým klukem bych úplně vypustil. ()
Nad očekávání příjemné překvapení. Vrah přichází v dešti... Argento se oprostil definitivně od většiny svých typických filmařských rysů - bourání obrazu a deformace zlatého řezu ( jak nádherně předvedl třeba v Tmavě červené), hra s modrou, rudou a žlutou ( jako v Suspirii či Infernu) či smysl pro detail - zde snad jen scény s gegonem a zmítající se větev v dešti. Kamera příjemná, hudba ucházející ( jo, Goblin to není...), ale vše tak nějak uhlazené a komorní. Starého Argenta připomene nemilosrdný déšť, spiritistická seance, vidění očima vraha i brutální vraždění, které však postrádá pěnivé gejzíry krve, jak bychom očekávali. Konec byl vydařený! A nechybí odkazy na Psycho (sprcha), Osvícení ( dostanu tě, chlapečku!) či motýlí hrátky, kdy nevinnost motýlů se pojí se zlem ( Poltergeist 2, Mlčení jehňátek ad.) ()
Galerie (2)
Photo © Vapet Production
Zajímavosti (6)
- Speciální gore efekty pro film vytvořil Tom Savini, který už s Argentem spolupracoval na jeho předchozím snímku Dvě ďábelské oči (1990). (koval45)
- Původně chtěl Argento pro soundtrack skupinu Goblin, ale američtí výrobci ji zamítli, tak Argento použil orchestr Pina Donaggia. (Chatterer)
- Role, kterou hraje Asia Argento, byla inspirována její nevlastní sestrou Annou, která skutečně trpěla anorexií. (Chatterer)
Reklama