poster

Ai

  • Slovensko

    Láska

    (festivalový název)
  • USA

    Love

Drama / Romantický

Tchaj-wan / Čína, 2012, 127 min

Režie:

Doze Niu

Scénář:

Li-ting Tseng

Střih:

Ian Lin

Zvuk:

Tu Duu-Chih
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • KlonyIlony
    ****

    Bravurní avšak místy krapet "cheesy". Dovolil bych si poznámku ke komentáři J. Flígla: ano, postavy jsou vesměs mladé (či nestárnoucí), krásné a zajištěné (ba přímo si dopřávají opulentního životního stylu), kontrast mezi vyšší a nižší přijmovou skupinou a fyzickými přednostmi-nedostatky postav je však dost markantní. Kuanova rodina sice má zavedenou živnost, jejich děti však úplně snadno na standard střední třídy nedosáhnou - bydlí u rodičů, Kuan pracuje jako číšník a jeho sestra vypománá v rodinné restauraci nižší cenové kategorie. Jinými slovy, postavy se nepohybují v socio-ekonomickém vzduchoprázdnu, jak naznačuje Flígl. Kuan je sice vysoký, což vám v Číně dodá fůru sex-appealu, mezi "běžné jedince" ho však sráží jeho koktání. Jeho sestra je sice dost k světu, jeho máma ale už patří do kategorie "teta". Máme tu bohatou "milfku" a chudou "milfku", bohatého playboye v letech (strýček Lu) a chudého playboye v letech (strýček Li) atd.. Zkrátka úplně zidealizované a od slzavého údolí izolované mi postavy nepřídjou.(12.9.2012)

  • kikuka
    ****

    Necelých 10 rokov dozadu to bol južný koniec polostrova na severo-severovýchod od Taiwanu, čo svetu ukazoval, ako sa robí správna filmová romantika, precízne korčuľujúc po hrane únosného emocionálneho nánosu dojemnosti, sladkosti (roztomilosti), humoru a trpkosti a echtovného kliší, ktoré "musí byť". Sledujúc, hoc výrazne pomenej, posledných pár rokov vývoj romantiky v regione, javí sa mi, že žezlo prevzal Taiwan, ktorý prináša divácky prístupnú romantiku, pričom filmy, ktoré si nájdu cestu za hranice, majú celkom slušnú štatistiku únosnosti dojemného, roztomilého, pojašeného, odkukaného a tak. //// Love navyše celkom slušne stavia na hviezdnej prítomnosti dvoch dám - Zhao Wei a Shu Qi a šteniatkovskej prítomnosti v zásade všetkých troch mužských, hlavných mužských, vrátane "zdrsneného" Eddieho Panga (Ting Shuo). Nechýba pekná dávka "múdrosti", ale aj "blbosti", aby sa diváci správne namotali a s povzdychom sa usmievali v správnom čase a na správnom mieste a po filme si šli kúpiť zmrzlinu. Napríklad. Niu Doze sa podaril pekný film. [HK FILMART 2012/02/22](30.3.2012)

  • JFL
    ****

    Hypnotizující pohádka o lásce napříč sociálním žebříčkem i hranicemi mezi Čínou a Tchaj-wanem využívá dnes již mnohokráte opakovaný koncept ala "Love Actually", kde se střídají milostná soužení několika vágně provázaných párů. Aby bylo mámení úspěšné, neobsahuje film jakékoli jiné než milostné konflikty (pokud jiné konflikty řeší, vždy jejich rozuzlení přinese láska), všechny postavy jsou materiálně zajištěné či přímo okázale bohaté a všichni jsou krásní a mladí, či alespoň nestárnoucí. "Love" navíc sází u domácího publika na návrat velkých tchajwanských hvězd Shu Qi a Vicki Zhao (ta je sice původem z Číny, ale její hvězdná kariéra začala právě na Tchaj-wanu). V tomto ohledu se nelze zbavit dojmu, že zasloužilý herec Doze Niu se prostě rozhodl stát režisérem jen proto, aby začínajícím mladým hercům umožnil cicmat se s dvěma zavedenými hvězdami. Takže je to vlastně takový meta milf projekt (přiznejme si, že Shu Qi i Vicki Zhao už jsou přesně v tom věku, který v mainsteamovém pornu mají aktérky představující svůdné milfky).(1.5.2012)

  • Adrian
    ****

    Aj napriek vsetkej tej nablyskanosti (krasni, bohati, mladi, udrziavani) mi toto romanticke mamenie, castingom Monga-Hear Me prepojenie, zachutilo. Stacil jeden pohlad Ivy Chen s jej velkymi ocami, okorenene usmevmi Vicky Zhao a Shu Qi, opustene maciatko a dojatie prislo :). Potom, ako si svoj Love Actually natocili dva roky dozadu v HKG (Hot summer days), prisiel podobny zasah do cierneho (kvalitativne i komercne) aj z dalsieho cinskeho "protektoratu" - Taiwanu. Takze do tretice sa caka uz len na velkeho cinskeho bratra... . 7/10(11.7.2012)

  • Seti
    ***

    Koukám, že každý dnes musí mít svoji Lásku nebeskou. Číňani to vzali víc vážněji a bez nadhledu, díky čemuž jejich Láska půsbí daleko tuctověji. Jinak z filmu jasně čiší čínská snaha přiblížit se kapitalistickému západu (Americe) a to skrze přebírání jeho žánrových šablon - všichni ve filmu si žijí na vysoké noze, nikdo netrpí materiální nouzí a mohou se tak plně věnovat svým citovým problémům. Já však vážně pochybuji, že skutečná Čína vypadá tak, jak se nám ji tvůrci v Ai snaží vykreslit.(30.12.2013)