Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Paul se potýká s životní krizí, a tak se rozhodne před svými problémy utéci. Odjíždí z Berlína, aby vnesl čerstvé podněty do ruského bulvárního časopisu, který v Moskvě vede jeho mentor Alexei Onegin. Paulovou prací je shánět drby o bohatých a známých lidech v Rusku a brzy pomůže znovu obnovit slávu a prodejnost časopisu. Vše se opět zdá v pořádku a jeho život je jedna velká party. Když tento cynik potká krásnou ruskou aktivistku, padne před ní na kolena. Paul má oči pouze pro záhadnou Katju, které se ho dokonce podaří přesvědčit, aby rozjel v časopise politicky motivovaný nekrolog. To však má své následky a v Paulově životě se spustí série rychle následujících událostí. Paul je závislý pouze na svých vlastních prostředcích, na útěku mezi ulicemi nelítostné ruské metropole. Brzy zjistí, že musí čelit své vlastní minulosti, aby vyřešil politické spiknutí. Nemá mnoho času, neboť pronásledovatelé jsou mu v patách. Závod s časem začíná… (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (22)

kaylin 

všechny recenze uživatele

Takový celkem průměrný thriller o tom, jak se člověk dostal někam, kde být nechtěl. A asi se není moc čemu divit, že tím, co ho dostalo tam, kde nechtěl být, byla žena. Celkem klasické schéma, které má to štěstí, že má docela zajímavé kulisy Ruska a ne až tak špatné tempo, které však rozhodně není strhující. ()

JFL 

všechny recenze uživatele

Průměrný thriller na téma obyčejný člověk vržený do velkých událostí (jako "Na sever severozápadní linkou" či "Uprchlík"), kterým se němečtí producenti vydávají na širé pole anglicky mluvených projektů, které se snaží skrze mezinárodně známé tváře oslovit publikum i za hranicemi své země. Jen škoda, že film je prostě šedý průměr, a jmenovaným vzorům nesahá ani po kotníky. ()

Madsbender 

všechny recenze uživatele

Rutinný politický thriller, ktorý je v rámci Ganselovej filmografie jeho doteraz zrejme najambicióznejším projektom, mierne zlyháva v otázke prevedenia. Miesto invenčnejšieho pojatia preberá Gansel osvedčené schémy a postupy rozprávania, dosadzuje známe mená a cieli atraktivitu pre čo najširší okruh laického diváctva. Film sa dá rozdeliť na dve časti - tá prvá, expozičná, je skôr statická a odráža hrdinovu počiatočnú nehybnosť a pasívne prijímanie šokujúcich skutočností. Na počiatku sme šokovaní úvodnou retrospektívou z konca 90. rokov, ktorá naznačuje tušené súvislosti s tým, kam sa bude film uberať. S prechodom do prítomnosti sa dostavuje nutná iluzórna idylka; Paul navštevuje rozličné párty, získava priateľov i konexie, stretáva starých známych. V neposlednom rade sa dostane k veciam svojho zosnulého otca a zamiluje sa do Katje, ktorá sa zúčastňuje politických demonštrácií. Dávkovanie najpodstatnejších informácií prebieha nárazovo a za pre žáner typických okolností - niečo mu prezradí Katja, keď sa s ňou vyspí, niečo sa dozvie od uväzneného Čečenca. V prvej polovici filmu väčšinou nezaznamenávame presuny, ale dej je podaný skratkovito (čo mu, musím povedať, výrazne prospieva a udržuje si tempo) a z väčšej časti premiestnenie hrdinu znamená záverečný strih scény (jednou z mála výnimiek je rozhovor v limuzíne). V druhej polovici sa na spôsob filmov ako The Fugitive stáva z Paula prenasledovaný štvanec, ktorý sa snaží nájsť východisko zo situácie a je dohnaný k aktívnemu podieľaniu sa na zásadných udalostiach. Tejto časti dominujú exteriérové scény, presuny a naháňačky, ktoré dej výrazne zakčňujú a preklápajú z dialógovej roviny do čistokrvného thrilleru. Kamera sa drží hrdinu a jeho tváre, pozoruje "nutné zmeny" v jeho chovaní (čo je možné vnímať aj ako metaforu politických zmien, ktoré film tématizuje), ktoré však miestami zachádzajú za hranicu logiky. Stále však v medziach hollywoodskych žánrových pravidiel, ktoré mu hádžu pod nohy mierne predvídateľné polienka a vedú k očákávateľným zvratom a ničím výnimočnému záveru. Ani náznak autorského prístupu či oproti ostatku vynikajúcich zložiek (kamera, hudba) - snáď len výber niektorých hercov (Bleibtreu a sympaťák Šerbedžija). Dokonca sú mnohé postavy pre zjednodušenie jednorozmerné a majú signifikantné znaky, ktoré ich zároveň odlišujú i charakterizujú; do tejto sorty spadá agent sledujúci Katju, ktorý je zjavne neúnavným fajčiarom, alebo šéf výsluchu vo vojenskej väznici, ktorý je (z neznámych príčin, zrejme len vychádzajúc z banálneho argumentu "pracuje pre vládu) zlodušský a zámerné nasvietenie tváre mu ešte dodáva na hrozivosti. Vlastne si spomínam, jedna zložka predsa len vyčnieva, a to výborná Maileho hudba. Inak neurážajúci (štylizovaný) priemer, ktorý sa snaží vyvolať diskusiu na kruciálnu tému filmu. 60% ()

pm 

všechny recenze uživatele

Vídeňské Kinowelt má teď v březnu celkem fajn premiérovou nabídku, tedy alespoň pro fandy balkánské tvorby nebo třeba Radeta, kterému okamžitě patří celé plátno, kdykoliv se objeví na scéně. Platí to jak pro „Zemi krve a medu“ Angeliny Jolie, tak pro tuhle Ganselovu nepříliš objevnou, nadupanou moskevskou akci. ()

Morholt 

všechny recenze uživatele

Hodně rutinní. Pisálek ze společenské rubriky se chce zalíbit lepé Rusandě a tak otiskne nekrolog politicky nevhodného novináře. Díky tomu se dostane do kolotoče událostí, které sahají až k jeho otci, čečenskému konfliktu a nástupu Putina, ačkoliv jeho jméno zde pochopitelně nepadne. Docela bych i věřil, že to takhle v Rusku, a nejen tam, funguje, ale to podání bylo trošku suchoparné, místy nudné a když přišla na řadu hádanka alá Dan Brown, tak i směšné. Hodně to stálo na výkonech Moritze Bleibtreu a přirozené kráse i talentu Kasii Smutniak a tady se musí zase uznat, že oba odvedli absolutorium. Němci tímto sice nepronikli do prvoligových vod hollywoodských paranoid thrillerů, ale v druhosledové, tedy většinové, konkurenci v pohodě obstojí. 65% ()

dyfur 

všechny recenze uživatele

.....ale napínavé - bol som zvedavý na vývoj ......tak koniec nie celkom happy end.....taký  som predpokladal....ale ak ste v Rusku ako novinár ,aby ste rozbehli časopis o celebritách - tak načo chodiť na protivládne demonštrácie a stretávať sa s ľuďmi vďaka ktorým  sa iste skôr či neskôr dostanete do problémov....alebo  :  napr. v Kuvajte tiež nebudete ponúkať bibliu alebo promovať homosexuálov......jednoducho každá krajina má svoje .....ale zasa ak by novinár nešťal proti vetru - nebol by film. ()

Martin741 

všechny recenze uživatele

vyslovene vyhladavam filmy na temu - obycajny clovek je vtiahnuty do velkych medzinarodne politickych udalosti. Napokon, To, ze nemate zaujem o politiku este neznamena, ze sa politika nebude zaujimat o vas. Perikles, tusim 6. storocie pred Kristom  : 77 % ()

kolemjdouc odpad!

všechny recenze uživatele

Čtvrtá mocnost ničím nezaujme,hraje si na velký úmysl a vyšla z toho ukoptěná nuda,aby asi jakoby tendenčně ukázala atmosféru ve které musí opozice pracovat.Jsem zklamaná čekala jsem aspoň něco akčních záběrů a ne jak se herci ve svých rolích neustále před něčím třesou.Filmaři to ještě zazdili modrým filtrem aby dokreslili atmosféru zmaru.Nesnáším to,protože tím si tvůrci ulehčují práci.považují diváka za jednoduchého kterému se musí vše podstrkovat.Jak má co vidětNakonec v době drahých barevných nadupaných přístrojů a drahých vstupenek do kin budeme vidět jednobarevné filmy. ()

yamk5 

všechny recenze uživatele

Desivý a deravý scenár, neautentické prostredie, niektorí herci jak z telenovely, no však celkom slušná zápletka a občas aj to napätie. Ak by to vyrobili primárne pre TV bolo by to ok, v kine to vypadalo viac než rozpoluplne. A posolstvo, ktoré sa nám asi malo nejako zaryť do pamäte, skôr celý film ešte viac strapnilo. ()

pushover 

všechny recenze uživatele

Naprosto schématické s klišoidnímy dialogy a ještě blbě řemeslně odvedené. Přirovnal bych to k nedělnímu thrilleru na TV Prima z produkce kanadské televize ... ()

frmoll 

všechny recenze uživatele

Další výborný film Dennise Gansela. Naopak od Die Welle či Das Phantom má Čtvrtá mocnost pomalejší tempo a o to více se soustředí na rozvíjení děje (hlavně politické kontexty v ruském prostředí). Největší přínos filmu skví v opravdu věrném ztvárnění situace v Rusku. Když člověk porovná film s dokumenty typu Polibek od Putina nebo trochu sleduje situaci v Rusku, tak pro něj musí Čtvrtá mocnost dostat další rozměr. Film například podává tezi jak to bylo s druhou čečenskou válkou, vzestupem Putina nebo krásně ztvárňuje průběhy demonstrací v Rusku - nejprve se demonstruje, pak přijede milice, autobusy našistů a rozežene se demonstrace. Samozřejmě má film nedostatky, jsou tam nelogičnosti a možná by to chtělo velkolepější konec (asi to je tím, že Čtvrtá mocnost narozdíl od dvou jmenovaných filmů Gansela končí dobře). Ale vše jsem schopen odpustit, protože jestli toto viděl Putin, tak se musel vztekat a já mu to přeji. A Moritz Bleibtreu filmu opravdu sedl. 90% ()

Solverino 

všechny recenze uživatele

Mezi jednou hvězdou a odpadem. Velmi slabý a dějově řídký, rádoby thriller. Pohledem pravdoláskomilů zpracovaný hloupoučký příběh o jednom východním němci, který se nechal v ruském vězení multikulturně obohatit (ne, ve sprchách to nebylo) několika Abduláhy z Čečny. A nakonec pravda a láska zvítězila nad rozumem a logikou a kdo neusnul hned na začátku, tak si může nadávat, že rovnou neodešel... škoda času! Prvotřídní sračka! Kam se hrabe svojí naivitou na US sračky! Bohužel. ()

Mamlas 

všechny recenze uživatele

Naivní německý pisálek se seznamuje s tím, jak to chodí v Rusku. Zkraje jsem to pro nudu skoro vypnul, časem to ale bylo tu a tam zajímavé, tak jsem vydržel do konce. Konec budiž. Slabé 2 hvězdy. (31%) ()

Darth Kedr 

všechny recenze uživatele

Klasický zástupce dnešního pojetí thrilleru, ovšem ve velmi zajímavém ruském prostředí. A v Rusku, zemi neomezených možností opravdu není záhodno býti ve špatný čas na špatném místě s "těmi špatnými" Čečenci. Němci natočili film v angličtině a vzhledem k tomu, jak autenticky působí, myslím, že má jistou šanci se prosadit. Alespoň na mě tedy zapůsobil velmi dobře. ()

blondboss 

všechny recenze uživatele

Priemerne natočený politický thriller, ktorý zaujal najmä zápletkou a scenárom. Herecké výkony v poriadku, avšak chýbala mi tam akási väčšia dávka napätia a unikátnosti, ktorú v sebe mal napr. taký Utečenec s Fordom. Tak ale Nemci to poňali trochu menej akčne. 60 % ()

pikovyeso 

všechny recenze uživatele

Spionazni film o ne uplne sympatickem hrdinovi kterej se dostane do krizku z fsb, rozhodne je to oproti bournum a tak mnohem zajimavejsi a je tady citit evropska produkce jak bic. Ale tema by se dalo asi zpracovat o neco lip. Presto doporucuji ()

Reklama

Reklama