Stavba nové přehrady připravila převozníka Rybu o živnost. Nová hráz totiž nahradila přívoz. Rybovi předkové však byli převozníci a starý muž by byl nejraději, kdyby se stejnému povolání věnovali i jeho dva synové. Jenže Josef je nerozhodný slaboch a Karel si našel práci právě na přehradě. Proto ho starý Ryba vyhnal z domu. Škodolibou radost přinese Rybovi vytrvalý déšť. Muž dobře ví, že nenadálá záplava může nedokončenou přehradu ohrozit. Ve fanatické nenávisti zapomíná, že voda z prolomené hráze by smetla v první řadě jeho dům i se snachou a nemocným vnoučetem...
Filmové drama režiséra Martina Friče je soustředěno do jediné noci, během níž se na pozadí hrozící katastrofy vyostří vztahy uvnitř jedné rodiny. Navzdory námětu vznikla většina filmu v ateliérech s pomocí modelů a jiných triků.(oficiální text distributora)
V televizi mě tenhle snímek moc nenadchl. Podařilo se mi ho tak dokonale vytěsnit z paměti, že jsem na něj po nějakých dvou letech vyrazila do kina, netušíc, že jdu na něco, co už jsem viděla. A nelituji. Můžete mi věřit, že na plátně je to úplně jiná káva, respektive voda. (Zvyšuji hodnocení ze 2 hvězd na 4. To se mi ještě nestalo.)(7.10.2007)
Frič opět osvědčil, že dokáže natočit prakticky cokoli ve slušné řemeslné kvalitě. Zde ovšem bohužel narazil na kvality scénáře a to velmi tvrdě. Štěpánek odříkává své zapšklé repliky v zásadě v sedě (zřejmě to bylo jednodušší) a vůbec celá nefunkční rodina starého převozníka působí velmi "vycucaně z prstu". Selhává i organizace druhého plánu na přehradě (prší, v popředí hlavní hrdinové řeší životně důležité otázky a v pozadí běhá komparz sem tam bez jakéhokoli plánu, a to že něco dělá, poznáme jen podle nářadí či prken, která nosí na ramenou). Kladem je déšť, snad v žádném jiném českém filmu tolik neprší, některé scény se stoupající vodou a relativně zvládnuté záběry s modely přehrady.(15.12.2007)
Na rozdil od jinych dobovych budovatelskych dilek profesionalne natoceny film (Mac Fric se nezapre), ze ktereho bohuzel silne cpi spolecenska angazovanost. Standartne vyborny Stepanek coby prevoznik Ryba tu ma silne zapornou roli cloveka "stare doby", ktery je majetnicky, zlostny, zbabely, neprejici, ktery misto pujceni pramu ve chvili nouze lod pousti pryc po vode. Misto aby pomohl, tak se jen modli, dulezity to propagandisticky prvek. Proti nemu stoji samozrejme moderni pracoviti statni zamestnanci, kteri drou jak mravenci a nasazuji zivoty aby blizici se povoden odvratili. Dramaticky nejzajimavejsi je asi Krejcova postava prevoznikova syna Josefa, ktery je nerozhodny, ale kdyz dojde ve finale na lamani chleba, prerodi se v hrdinu stojiciho na spravne strane (ideologicke) barikady. Ve filmu samozrejme nechybi ani odvazny rusky mluvici vzorny pracant - Bulhar v podani Karlal Fialy (alias Limonadoveho Joe).(9.10.2007)
Tento dnes už skoro zapomenutý snímek natočený ještě dávno před filmovými povodněmi všeho druhu působí docela svěže. Ve své době opět něco nového a nezařaditelného a to z hlediska charakteristiky žánru, který by se dnes dal označit už i jako katastrofický, tedy dnes už žánr celkem běžný, bez kterého by se světový film jako takový neobešel. Skvělá režie i atmosféra, nicméně slabší jako příběh, všechny ty ateliérové stavby a modely však ještě více podtrhly celou schématičnost příběhu. Za docela pěknou dramatickou roli Karla Fialy (Marko) ještě dávno před svým salónním Limonádovým Joem, Hanušovu dobrou kameru a samotnou režii dávám nakonec za 3*. Nic mimořádného, ale koukat se nato dá.(8.10.2007)
Hrozí přetečení přehrady a tím následné zatopení převozníkova domku. Jenže ten ho nemůže opustit, protože má nemocné dítě a to by přemístění nepřežilo... Český katastrofický film - dalo by se skoro říci. Navíc už z roku 1958. Opravdové katastrofě je sice na poslední chvíli zabráněno, záběrů valící se a vše sebou beroucí vody se ale dočkáme. S ohledem na dobu vzniku překvapí takové scény svou poctivostí a přesvědčivostí. Ačkoliv v pozadí příběhu je cítit trochu agitka, nemusel by se za takovou zápletku stydět ani dnešní americký televizní film. Drama se sice rozvíjí velmi pozvolna - začátek filmu by se dal označit i jako nudný - ale jak se ocitneme mezi dělníky na přehradě, začne děj napínavě gradovat a zastaví se až na konci.(10.10.2007)
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace
Ony
V televizi mě tenhle snímek moc nenadchl. Podařilo se mi ho tak dokonale vytěsnit z paměti, že jsem na něj po nějakých dvou letech vyrazila do kina, netušíc, že jdu na něco, co už jsem viděla. A nelituji. Můžete mi věřit, že na plátně je to úplně jiná káva, respektive voda. (Zvyšuji hodnocení ze 2 hvězd na 4. To se mi ještě nestalo.)(7.10.2007)
Brejlil
Frič opět osvědčil, že dokáže natočit prakticky cokoli ve slušné řemeslné kvalitě. Zde ovšem bohužel narazil na kvality scénáře a to velmi tvrdě. Štěpánek odříkává své zapšklé repliky v zásadě v sedě (zřejmě to bylo jednodušší) a vůbec celá nefunkční rodina starého převozníka působí velmi "vycucaně z prstu". Selhává i organizace druhého plánu na přehradě (prší, v popředí hlavní hrdinové řeší životně důležité otázky a v pozadí běhá komparz sem tam bez jakéhokoli plánu, a to že něco dělá, poznáme jen podle nářadí či prken, která nosí na ramenou). Kladem je déšť, snad v žádném jiném českém filmu tolik neprší, některé scény se stoupající vodou a relativně zvládnuté záběry s modely přehrady.(15.12.2007)
ybuko
Na rozdil od jinych dobovych budovatelskych dilek profesionalne natoceny film (Mac Fric se nezapre), ze ktereho bohuzel silne cpi spolecenska angazovanost. Standartne vyborny Stepanek coby prevoznik Ryba tu ma silne zapornou roli cloveka "stare doby", ktery je majetnicky, zlostny, zbabely, neprejici, ktery misto pujceni pramu ve chvili nouze lod pousti pryc po vode. Misto aby pomohl, tak se jen modli, dulezity to propagandisticky prvek. Proti nemu stoji samozrejme moderni pracoviti statni zamestnanci, kteri drou jak mravenci a nasazuji zivoty aby blizici se povoden odvratili. Dramaticky nejzajimavejsi je asi Krejcova postava prevoznikova syna Josefa, ktery je nerozhodny, ale kdyz dojde ve finale na lamani chleba, prerodi se v hrdinu stojiciho na spravne strane (ideologicke) barikady. Ve filmu samozrejme nechybi ani odvazny rusky mluvici vzorny pracant - Bulhar v podani Karlal Fialy (alias Limonadoveho Joe).(9.10.2007)
Karlos80
Tento dnes už skoro zapomenutý snímek natočený ještě dávno před filmovými povodněmi všeho druhu působí docela svěže. Ve své době opět něco nového a nezařaditelného a to z hlediska charakteristiky žánru, který by se dnes dal označit už i jako katastrofický, tedy dnes už žánr celkem běžný, bez kterého by se světový film jako takový neobešel. Skvělá režie i atmosféra, nicméně slabší jako příběh, všechny ty ateliérové stavby a modely však ještě více podtrhly celou schématičnost příběhu. Za docela pěknou dramatickou roli Karla Fialy (Marko) ještě dávno před svým salónním Limonádovým Joem, Hanušovu dobrou kameru a samotnou režii dávám nakonec za 3*. Nic mimořádného, ale koukat se nato dá.(8.10.2007)
Lish84
Hrozí přetečení přehrady a tím následné zatopení převozníkova domku. Jenže ten ho nemůže opustit, protože má nemocné dítě a to by přemístění nepřežilo... Český katastrofický film - dalo by se skoro říci. Navíc už z roku 1958. Opravdové katastrofě je sice na poslední chvíli zabráněno, záběrů valící se a vše sebou beroucí vody se ale dočkáme. S ohledem na dobu vzniku překvapí takové scény svou poctivostí a přesvědčivostí. Ačkoliv v pozadí příběhu je cítit trochu agitka, nemusel by se za takovou zápletku stydět ani dnešní americký televizní film. Drama se sice rozvíjí velmi pozvolna - začátek filmu by se dal označit i jako nudný - ale jak se ocitneme mezi dělníky na přehradě, začne děj napínavě gradovat a zastaví se až na konci.(10.10.2007)