Reklama

Reklama

Newsroom

(seriál)
  • USA The Newsroom (více)
Trailer 8
Drama
USA, (2012–2014), 23 h 47 min (Minutáž: 47–72 min)

Tvůrci:

Aaron Sorkin

Hrají:

Jeff Daniels, Emily Mortimer, John Gallagher Jr., Alison Pill, Thomas Sadoski, Dev Patel, Thomas Matthews, Olivia Munn, Sam Waterston, (více)
(další profese)

Série(3) / Epizody(25)

Obsahy(1)

HBO uvádí nový dramatický seriál, jehož autorem je Aaron Sorkin (Sociální síť). Inteligentní, aktuální, vtipný a zábavný Newsroom nahlíží do zákulisí fiktivní zpravodajské televizní stanice ACN Network. Soustřeďuje pozornost na život před i za kamerou jejího sarkastického moderátora (Jeff Daniels), nové vedoucí produkce (Emily Mortimerová), ostatních zaměstnanců (John Gallagher Jr., Alison Pillová, Thomas Sadoski, Olivia Munnová, Dev Patel,...) a jejich šéfa (Sam Waterston). Zvládnutím hektického prvního společného dne, který vyvrcholí horkou zprávou o výbuchu vrtné plošiny BP v Mexickém zálivu, se tento tým vydává na upřímně míněnou donkichotskou misi - chtějí dělat dobré zpravodajství navzdory všem firemním, obchodním i svým vlastním potížím.

HBO uvádí devět zbrusu nových dílů nadšeně přijatého seriálu Aarona Sorkina. Inteligentní, aktuální, chytře provokativní a zábavné drama Newsroom nahlíží do zákulisí úspěšného zpravodajského pořadu fiktivní kabelové televize Atlantis Cable News (ACN). Zaměřuje se na život před i za kamerou, hlavními postavami jsou jízlivý moderátor (Jeff Daniels), výkonná produkční (Emily Mortimerová), zaměstnanci redakce (John Gallagher, Jr., Alison Pillová, Thomas Sadoski, Olivia Munnová, Dev Patel a další), šéf zpravodajství (Sam Waterston) a generální ředitelka mateřské společnosti (Jane Fondová). Druhá řada seriálu se odehrává pět dní před volbami 2012 a připomene četné události z let 2011 a 2012. Jedna z hlavních dějových linií se zaobírá žalobou na protiprávní propuštění podanou zaměstnancem, který údajně zfalšoval zprávu o podezřelém útoku amerického bezpilotního letadla. Zatímco vycházejí najevo důvody a důsledky procesu, tým Newsroomu pokračuje ve své donkichotské misi - ve snaze dělat poctivé zprávy navzdory korporátním a ekonomickým problémům i jejich propleteným osobním vztahům. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (293)

golfista 

všechny recenze uživatele

Jednou za čas se stane, že si člověk zamiluje nějaký film. Mně se stalo, že jsem si nedávno zamiloval všech deset dílů tohohle skvělého seriálu. Je to po všech stránkách vypilovaný příběh sympatické partičky tvořící své vysněné zpravodajství. TV stanice je sice fiktivní, ale jednotlivé díly kopírují skutečné události. Možná trošku idealisticky ale naprosto uvěřitelně, s mnoha strhujícími momenty .... Scénáristická hvězda Aarona Sorkina září opravdu naplno a já jsem si musel poopravit žebříček nejoblíbenějších seriálů .... ()

KevSpa 

všechny recenze uživatele

Pilot: HBO zase válí a Aaron Sorkin opět píchá do amerického vosího hnízda. Na něco takového jsem čekala, na něco, kde otevřeně řeknou, že většina diváků je hloupých a současné komerční televizní zpravodajství jejich hloupost ještě podporuje tím, že jim podává povrchní informace. A ano, skutečně seriózní zpravodajství jdoucí hluboko pod povrch nemůže mít prostě v tomhle povrchním světě slušnou sledovanost, ale přesto by bylo krásné, kdyby se našlo více lidí odhodlaných dělat kvalitní práci. Úvodní monolog v podání skvělého Jeffa Danielse o tom, proč už není Amerika nejlepší zemí, je tak dokonalý, že jsem při něm skoro zapomněla dýchat. První díl sice má sem tam slabší místo, hlavně když se točí okolo vztahů mezi členy nově se rodícího zpravodajského týmu, ale i tak říkám WOW. Pilot - 90% Po 3. dílu dávám seriálu 5*, protože tohle je zkrátka nářez. / Po 5. dílu seriál zařazuji do své seriálové topky. To myslím nepotřebuje většího komentáře. ;-) / První série skončila a já našla novou seriálovou lásku. Geniální, brilantní, vtipné, trefné, dojemné... v případě The Newsroom by byla škoda šetřit superlativy. A mimochodem... dlouhá léta jsem čekala, až se ve filmu či seriálu objeví postava, s níž se naprosto ztotožňuji, takové moje televizní alter ego... nakonec jsem se dočkala. Wille, budeš mi chybět, ale uvidíme se zase za rok. Mezitím se budu bít za dobrou věc, pokoušet se lidi civilizovat a hýřit sarkastickými hláškami místo tebe. ;-) Aarone Sorkine, děkuji ti za to, že možná některým lidem tímhle úžasným dílem otevřeš oči. Bude jich jen hrstka, ale svět těch pár "větších bláznů" potřebuje. 1. série - 100% --- 2. série: Po trochu pomalejším rozjezdu nabral Newsroom neuvěřitelné grády a v druhé půlce sezóny jsem už většinou jen civěla na dění s otevřenou pusou, či se nekontrolovaně smála při sofistikovaných vtípcích a opět brilantních sorkinovských slovních výměnách. Druhá řada už předpokládá, že se divák slušně orientuje v americké politice a prezidentskou kampaň i volby si tak bude užívat se vším všudy. A příběh operace Genoa, který v průběhu vysílání získal kvůli útokům chemickými zbraněmi v Sýrii další rozměr, skvěle orámoval celou řadu a vnesl do života zpravodajské redakce spoustu napětí. A to finále! 2. série - 100% Poslední dva díly třetí série jsem probrečela. Nejen kvůli dění v nich, ale i kvůli tomu, že jeden z nejlepších seriálů končí. Sorkine, ať ty tvoje následující filmy stojí za to, když už jsi kvůli nim seknul s takovouhle brilantní záležitostí. 3. série - 100% Nejoblíbenější postava: Will McAvoy (Jeff Daniels) -- "There was a time when journalism wasn't a career, it was a calling." ()

Lima 

všechny recenze uživatele

Danielsův trefný monolog o Americe v samotném úvodu první části mě nadchnul, ale pak bylo jenom hůř. Sice oceňuji, že se seriál nepodbízí průměrnému divákovi, že Jeff Daniels před kamerou, při prezentaci čerstvých zpráv, je až mrazivě přesný a charismatický, ale skrze tu hráz ZHUSTA PŘEKRÝVANÝCH BANÁLNÍCH DIALOGŮ a přehrávané emoce většiny zúčastněných si seriál nenašel místo v mém srdci. ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Domníval jsem se, že z idealismu, jakým je Newsroom prostoupen, už ambicióznější americká filmová a televizní produkce vyrostla, ale vzhledem k vypilovaným, na vteřinu přesně načasovaným slovním výměnám (kamerové tanečky mezi několika herci, předávajícími si slovo v jedné místnosti, jsou úchvatné), sympatickým postavám (v týmu příznačně není jediný záporák, zlý jsou ti, kteří mají v rukou moc a peníze) a neodolatelnému, třebaže utopickému modelu zásadně na faktech založeného zpravodajství (jestli tímhle Sorkin přiměje jediného diváka začít zpravodajství vnímat kritičtěji, splnil svou misi), ani nemohu napsat, že by mi kdovíjak vadil – přesto druhou sérii nebudu vyhlížet zdaleka tak dychtivě jako nikdy nerealizovanou druhou sérii Studia 60. Omlouvám se za prasácky dlouhé souvětí s mnoha závorkami, ale takhle nějak jsou v Newsroomu řešeny výše zmíněné a mnou z celého seriálu nejvíce obdivované dialogové štafety. 80% ()

Isherwood 

všechny recenze uživatele

Novinářský idealismus a boj za jeho čistší morálku, je ve své ‚dušínovské‘ poloze na hranici úsměvnosti, což bohudík vrací do vod reality osobní polohy zúčastněných, kteří prostě jednají a mluví jako obyčejní lidé. Kdybych chtěl psát příběhy, chtěl bych to umět jako Aaron Sorkin. Vzdělávací lekce v oblasti americké politiky jako bonus. Seriálová událost roku (která mě málem díky své relativně tiché kampani minula). ()

DaViD´82 

všechny recenze uživatele

Aaron Sorkin je borec na konec, byť jeho představa zpravodajství nemá s tím naším vezdejším pranic společného, protože u Sorkina chtějí zpravodajci skutečně o něčem informovat (neplést s nezaujatě informovat, protože tady jde o tendenční a předpojaté spíše republikánské zpravodajství "bílého muže" plné vznostných ideálů starého střihu). Prostě klasická sorkinovka se vším všudy; akorát z prostředí zpravodajství. Pokud čekáte nemálo (ne)sympatických postav, které v překotném tempu ani na vteřinu nezmlknou, ale přitom netlachají a mají povětšinou skutečně co říci tak... Čekáte naprosto správně. Ovšem s tím háčkem, že herecky utáhnout sorkinovy "moralizující" kulometné dialogy není lehké a ne každému se je daří prodat tak, aby nevyzněly jako parodie sebe sama. A pak je třeba přijmout prostý fakt, že Sorkin je sice kromobyčejně nadaný a schopný "dialogař/monologař", ale jen průměrný vypravěč a jako již tradičně je tedy od něj dobré očekávat krom vypilovaných dialogů i horší dějovost. A krom toho i absenci moderního kabátu (nemyšleno vizuálně) čili jde spíše o seriál ze staré školy; především pak v nadbytečné, ale vesměs snesitelné, vztahové části. Ve druhé sezóně je vše při starém. Drobné úpravy se samozřejmě najdou. Má to hlavní dějovou linku napříč celou sezónou, která je příjemným oživením a přivádí na scénu výtečné charaktery (aneb spin-off pro Rebeccu Halliday). Ano, v důsledku toho je méně prostoru pro vztahy řešící eskapády a když už na ně přeci jen dojde, tak s mnohem větším vkusem i grácií. Finální třetí sezóna pak nepochopitelně posílá dějově nejlepší (druhá epizoda!) i nejnosnější téma do kopru v (ne)prospěch fanouškovského melodramatického poklonkování se vztahům "ten s tou a ta s tím" (aneb kdo nepřál tu nejpomalejší a nejútrpnější možnou smrt duu Jim/Maggie, tak musí být světec, proti kterému je i Ježíš vzor vší škodolibosti). Navíc i zajímavě nakousnuté téma "stará zapšklá média s ideály versus nová dravá média bez skrupulí, kde obě strany mají stejnou měrou pravdu jako se mýlí" to zazdí skrze osobní výlevy; navíc nedohrané (Reese, Elliot a vlastně i ten Neal). A to tak nějak platí vlastně o celé sérii; potažmo seriálu jako takovém. S1: 4/5 S2: 5/5 S3: 3/5 ()

Nathalie 

všechny recenze uživatele

K dokonalosti má daleko, je to naivní až běda, ale přesto (nebo právě proto) jsem se zase jednou televizně zamilovala až po uši. Aarone Sorkine, nedáme to dohromady? :) ()

Fr 

všechny recenze uživatele

1. Série /// ,,DOKÁZAL JSEM PŘIMĚT VÝKONNOU PRODUCENTKU S UNIKÁTNÍ SCHOPNOSTÍ DOSTAT TO NEJLEPŠÍ Z MODERÁTORA, KTERÝ TAKÉ OPLÝVÁ UNIKÁTNÍMI SCHOPNOSTMI, ABY SPOLEČNĚ DĚLALI POŘAD, NA KTERÝ MŮŽE BÝT TAHLE SPOLEČNOST HRDÁ.“… /// Seriál, kterej může zaujmout nejen mírou flexibility zaměstnanců ACN Network. Dialogová smršť, jemný vztahový propletence a politický události, který zamávali (nejen) Amerikou. Špičkující, ironickej či sarkastickej humor (hlášky vypouští i frajer z ochranky) má možná hlavní podíl na tom, že jsem si tenhle tým, ze kterýho je cejtit onen adrenalin ,,živýho“ přenosu, oblíbil po pár dílech. Jsou totiž nejen novinářsky akční, ale i lidsky … hmm, prostě to vostatní. Odhalujou fakta, vrtaj hloub pod kůži americký politice – škoda, že některejm věcem víc nerozumím, ale ať už je politický téma silný jakkoliv, stejně si na konci budu pamatovat, že i novinář může bejt člověk. A že je tu i kus toho kýče? To asi ke smrti bin Ládina patří. Stejně jako uvědomění si, že ono ,,BŮH ŽEHNEJ AMERICE“, není ani pro vobyčejnej americkej lid tak úplně zadáčo. /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Zajímám se o dění ve světě. Vím, kdo byla Gabrielle Giffords, vytočila mě havárka Deepwater Horizon a když sejmuli Usámu, uronil jsem kroupu. 2.) Točím reportáže a chci ,,vejš“. 3.) Thx za titule ,,Umpalumpa3“ a ,,KevSpa“. /// PŘÍBĚH ***** HUMOR ** AKCE ne NAPĚTÍ ne /// 2.SÉRIE: ,,VÁLEČNÝ ZLOČIN? UMÍŠ SI TO PŘEDSTAVIT? LIDI BY SE Z TOHO POSRALI, A TO NA DLOUHO. NA BLÍZKÉM VÝCHODĚ BY BYLY NEPOKOJE. A BYLY BY I TADY DOMA. NAŠI SPOJENCI BY BYLI V PĚKNÉ BRYNDĚ A AMERIKA BY ZTRATILA PRÁVO NA SVÉ MORÁLNÍ PRAVOMOCI VE SVĚTĚ…“ /// Stále si to drží neuvěřitelnou dávku ukecanosti. Jen ubylo vtipu a přibylo investigativní žurnalistiky. Vše se točí kolem ,,jedný“ zprávy, která může znamenat průser, taky je tu víc vztahů… Jak říkám, už to není tak vtipný. Taky ty politický události nejsou tak zajímavý (pád Kaddáfího, Troy Davis, prezidentský volby 2012). Jinak se tu samozřejmě řešej takový ty složitosti života ,,celebrit“, dočkáme se reportérů v ,,akci“ a dopadu týhle práce na psychiku… hlavně ale všechno směřuje k předvídatelnýmu happy endu. Je to zase dost dobrý, což jsou u mě 3*. Takže 3* a 5* = 4* /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Protože dobrej seriál musí bejt plnej jen a jen kladnejch postav! 2.) Thx za titule ,,Umpalumpa3, MattASS, makistek a GreaterFool“. /// PŘÍBĚH *** HUMOR * AKCE ne NAPĚTÍ * ()

H34D 

všechny recenze uživatele

Skvěle rozvrstvené postavy a brilantní dialogy jsou základem k úspěchu v seriálu založeném na síle slova. Postavy sypou z rukávu moudra i sarkastické vtípky jak na běžícím páse - není díl, který by nedokázal vybídnout k zamyšlení i pobavit zároveň. Charaktery stále zůstávají lidské a stejně jako se věnují velkým věcem ve zpravodajských službách, jsou zde v rozumné míře rozebírány i jejich osobní vztahy. Co katapultuje Newsroom až na samou špičku televizní tvorby je jakýsi morální imperativ a vyobrazení boje za správnou věc. Postavy řeší různá etická dilemata, v prostředí vysoké politiky se bez politického zaujetí vyjadřují k tomu, co je morální, hovoří o ideálech a bojují za jejich dosažení. Překračování klacků jim hozených pod nohy z nich pak přirozeným způsobem dělá hrdiny a to aniž by to působilo jakkoli podbízivě, či lacině. Výsledkem je nefalšované umělecké dílo. Nebojím se prohlásit, že to, co znamená The Wire pro policejní složky, znamená Newsroom pro zpravodajské služby. 10/10 ()

xxmartinxx 

všechny recenze uživatele

Sorkin může být geniální, ale může z něj být nakonec slovní průjem. Tohle je tak půl napůl a tendence házet chytré věty nad uvěřitelnou slovní a vědomostní zásobu (postavy mají zřejmě v hlavě wikipedii) místy kazí dojem. Newsroom je navíc velmi soft a oproti třeba House of Cards ukazuje špínu sociálně-politického prostoru jen mělce, s celkem naivní víru v dobro v lidech a navíc je zatížený celkem banálními postavami, které se příliš nevzdalují žánrovým karikaturám. Spíš zklamání. ()

flanker.27 

všechny recenze uživatele

Zcela neúplné a neobjektivní hodnocení po prvním díle dokoukaném o půl jedné v noci: Dobro dobro. Ale. S Američany mám pořád jeden stěžejní problém. Ano, jsou už schopni jisté sebereflexe podle statistických kritérií, takže v úvodním monologu přiznáme, že Amerika neni nejlepší země. Ale. Z dalšího plyne, že je naší zásadní povinností před celým lidstvem jí na první místo vrátit. Ne udělat dobrou zemi pro lidi, ale mít pocit, že jsme nejlepší. Jak a čím to chtějí měřit a koho se na to zeptají, to je mi záhadou. Pokud bychom se bavili o nejlepším jako o tom, kdo je za nejlepšího odhlasovanej, pak jsem stoprocentně přesvědčenej, že nikdy v lidskejch dějinách, přesněji nikdy v dějinách US, nebyla situace, kdy by většina světový populace odhlasovala, že USA je nejlepší země na světě. Dalo by se samozřejmě mluvit o statistickejch ukazatelích, který můžou zemi činit nejlepší, ale co vlastně má zemi nejlepší dělat? Jakej ukazatel, nebo nějakej jejich soubor? Třeba pro mě bude vždycky nejlepší žít doma, kde jsou lidi mluvící stejným jazykem, myslí podobně, mají podobnej smysl pro humor. A to naprosto bez ohledu na politickej systém, protože ty statistický ukazatele nejlepší zemi pro člověka nedělají. Zajímavý je, že podobná otázka padne ve filmu Thank You for Smoking, kde si s ní Eckhart poradí mnohem elegantněji. Edit: Tak, měl bych sympatie pro rytí do ultrakonzervativců, "amerického talibanu", pro snahu ukázat, jak by měly zprávy vypadat. Vážně bych pro to měl sympatie. A teď přijde to kdyby. Kdyby mě seriál nepřivedl na myšlenku, že chovat se ženský v reálu tak jako v sereálu, asi bych porušil své životní předsevzetí žádnou ženu neuhodit. A co se chlapů týče, ti by potřebovali nakopat za to, jak sebou nechaj vorat, jak si nechaj rejt do vlastního života. Ano, i přes své ušlechtilé cíle seriál sklouzává do nechutných rovin klasické vztahovky ten-s-tou, ten-milující-jinou atd. K čemu ušlechtilé cíle, když bych to všechno vyházel, nakopal a seřval. ()

Traffic

všechny recenze uživatele

Tenhle seriál musí (speciálně) ženy milovat, protože každý díl je hotová emocionální horská dráha. Můžou za to Sorkinovy kulometné dialogy, rychlostně odpovídající střih, nezvykle expresivní herectví a precizně vystavěné mikronarativy plné zvratů. Jaká změna oproti fincherovsky chladné Social Network (na West Wing jsem nikdy nekoukal). S hodnocením počkám, až uvidím víc než dvě epizody. ()

choze 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Idealistické inteligentní zamyšlení nad úlohou a úrovní současného zpravodajství zajímavě demonstrované na řadě skutečných událostí, které ještě nedávno hýbaly Amerikou potažmo celým světem. Allymcbealovské pojetí s chytrými a vtipnými kulometnými dialogy mezi více či méně sympaticky hysterčícími postavami odlehčuje a polidšťuje jinak náročnou podívanou o politice, ekonomice a hlavně etice a pravdě, i když občas se na tu romantiku a humor tlačí příliš a leckdo by vyčetl i přítomný patos, vůči kterému jsem naštěstí celoživotně rezistentní, nikde mi nevadí a tak kvůli němu nepotápím hodnocení filmů a seriálů. Velmi dobře napsané, obsazené a zahrané ústřední postavy Willa a Mackenzie. Po Emily Mortimer jsem v různých filmech pokukoval už dřív a tady je naprosto k sežrání. První a třetí série nemají chybu, druhá trochu pokulhává, ale všechny mají parádní finále. ()

Sarkastic 

všechny recenze uživatele

Velmi chytlavý seriál, který sází na nanejvýš neokoukané a zajímavé prostředí (velmi originální a vděčné), přesné a sympatické herce (ano, úmyslně přehrávající) a často velmi vtipné, kulometně rychlé dialogy/monology (u kterých člověku nevadí si je přehrát znovu…i když nejednou mi kvůli kadenci slov nějaká ta povedená ironická výměna napoprvé unikla). Pokud jsem po první sérii žehral na jistou míru přehnané „proamerickosti“ (přestože první díl naznačuje opak), ale hlavně „převztahovanosti“ projevující se častým přetřásáním intimního života hrdinů přímo na pracovišti během plného nasazení (zvláště ony typické výstupy uprostřed haly chytající až sebeparodující charakter), musím po dalších zhlédnutých dílech tvůrce pochválit. Druhá série mi přišla oproti té předchozí výrazně vyzrálejší. Vztahy se sice i dál přetřásaly na schůzích, ale už ne tak často a divadelně, okatě a s mírnou dávkou trapnosti jako předtím (i když sem tam na ně přece jenom dojde…na druhou stranu se tak děje ve chvílích, kdy je za to divák vlastně i rád). USA už zdaleka nejsou brány za nejlepší místo na planetě, zprávy zas nabraly větší důležitosti, a to i s příchodem týmu právníků, kteří pálili ostrými. Dalo se na odiv, že nikdo není dokonalý a zpravodajský tým si může lehce sám zlomit vaz, a to i přestože jde o profesionály, což jen podtrhlo jejich lidskost. A právě díky oné nastoupivší „ větší vyzrálosti“ jsem si seriál začal užívat mnohem víc. Škoda ovšem, že třetí série si úroveň druhé nedokázala udržet a krapet klesla. Z části tomu napomohlo degradování linky se „zdrojem“, protože vše, co souviselo s FBI, bylo dost groteskní, a to i přes nadsázku, o kterou se Newsroom opírá. A také se na tom podepsal fakt, že tvůrci věděli o blížícím se konci, tudíž (zas) přitlačili na vztahovost, dojímavost a seriál částečně ztratil tu dynamičnost, kterou předtím disponoval. Objektivně si tak už Newsroom plný počet příliš nezaslouží, já mu ho však čistě z toho důvodu, že mi i přes zmíněné nedostatky za ty 3 řady opravdu hodně přirostl k srdci, stejně ponechám. A kdo ví, třeba to není úplný konec (na který to zatím vypadá) a tvůrci v čele se Sorkinem dají časem do kupy další díly (a asi si nepamatuju seriál či film, kde by se v titulcích tak moc kladl důraz na scenáristu, nutno ovšem dodat, že zřejmě oprávněně). „Před 14 měsíci jste odvysílali reportáž, ve které jste Tea Party nazval americkým Tálibánem.“ – „Ano.“ – „A?“- „Tálibánu se to nelíbilo.“ ()

dO_od 

všechny recenze uživatele

// In 5.. 4.. 3.. pokud jste zvědaví, kolik lidské práce a úsilí stojí za tímto odpočtem, pokud chcete vědět, proč Amerika rozhodně není nejlepší zemí na světě, proč váš přítel doma usíná při fotce Sloan Sabbith na jeho mobilu a konečně, co sakra dělal Aaron Sorkin posledních pár let, pak je Newsroom seriálem přesně pro vás.1. - 3. řada - 100% ()

StarsFan 

všechny recenze uživatele

Na Newsroomu si nejvíce cením toho, že skrz fiktivní televizní stanici zobrazuje skutečné události. Revoluce v Egyptě, primárky v USA, postřelení kongressmanky Gabrielle Giffords, havárie ropné plošiny v Mexickém zálivu, dopadení Bin Ládina; to vše je vám skrz novinářský tým ACN Network znovu představováno a je to natočeno ta dynamicky, že vás získávání informací naprosto pohltí, ačkoliv výsledek pátrání předem znáte. (Notně tomu samozřejmě pomáhá fakt, že Will McAvoy v podání Jeffa Danielse je se svým idealistickým přístupem k politice a "misí civilizovat" svět obrovský sympaťák.) Největším záporem jsou naopak převážně hysterické ženské postavy, které se snad s výjimkou ekonomky Sloan občas chovají, jako by zamrzly v pubertě. ()

Hitman_47 

všechny recenze uživatele

Naprostý souhlas s uživatelem Boogeyman... Sorkin asi začíná trpět demencí, bo tak nesympatické čuráky s afektovanym chováním nemůžu nikdo nacpat do seriálu, který se tváří, že něco opravdu důležítého řeší. Z většiny postav se mi automaticky dělalo nevolno, jen když se objevili na obrazovce, a to ani nemuseli nic říkat (casting napyču). Navíc, zápletky týkající se moderní techniky (viz demence... ten člověk je už prostě senilní... škoda) taky katastrofa, připomínalo mi to naivitu filmu Síť. Spousta lidí to tady žere jen kvůli člověku stojícímu za scénářem a kvůli tomu, že se v seriálu vyskytují slova jako "primárky, republikáni, atd." ... mě tohle opravdu nedojme. Ale čemu se divim, na jednom filmovém webu se zrodila nová fanatická vlna, která se posere smíchy u scény s kalhotama, která mi přišla jako to nejtrapnější, co jsem kdy viděl. ()

3DD!3 

všechny recenze uživatele

Pilot: Inteligentní dialogový seriál, který stojí na výborném obsazení a kvalitním scénáři. Jeff Daniels do role negativistického moderátora skvěle padne a jeho tým taky vypadá zatím velmi slibně. O tom proč by se měli dělat kvalitní zprávy, místo těch sraček co chodí třeba Nově, se tady toho napovídá hodně. O tom že lidi jsou blbci anebo líní bastardi se tady taky dovíte, stejně jako to proč Amerika není "nejlepší zemí" na světě. A ještě tady stihneme rozvířit kolegiální nevraživost a soutěživost. To všechno teprve v prvním díle. Co přinesou další? PRVNÍ ŘADA: Perfektní, inteligentní dialogy a přesvědčiví herci. Téma, které tne do živého. Událostí je tu dost. Od ekologické pohromy po reakce ameriky na zabití Bin Ládina. Do toho prolhaní nebo hloupí politici. Otázkou je jestli média mají dostatečnou moc na to něco změnit? Možná ne, ale mohli by se snažit. Když se chci něco dozvědět pustím si zprávy, když se chci bavit pustím si seriál... odkdy to platí naopak? NEWSROOM vám udělá radost. Nejdřív vás naštve, znechutí tím co se ve světě děje, ale nakonec opravdu máte radost. Protože lidi jsou vážně blbci, ale někteří se snaží s tím něco dělat. ()

Eddard 

všechny recenze uživatele

Pilot délky (a řemeslných kvalit) kratšího celovečeráku byl dobře napsaný, perfektně roztempovaný a skvěle představil podstatnou část osazenstva nového týmu démonicky cílevědomého novináře Willa McAvoye. Hluboké a inspirativní myšelnky a dialogové výměny jsou však často povážlivě silně nasáklé melodramatem, místy až patosem, který se bije s greengrasovskou ruční kamerou, o to, jestli má jít o skvěle napsanou soap operu z prostředí televizního zpravodajství, nebo realistické nastavení zrcadla dnešnímu americkému žurnalismu. Tak či tak, velice povedené a těším se, kam se to dál rozkročí. Po dvou sériích: kvalitativní laťka udržena na místě, seriál velice originálně těží z toho, že mají diváci většinu rozebíraných událostí v živé paměti a ocitají se tak ve velice netypické a opojné situaci, kdy vědí předem více, než všichni ti mediální profíci dohromady (viz zlehčování ropné krize BP, prezidentské volby, hnutí Occupy Wall Street, apod.). Platí však i původní výtka - na můj vkus do téhle mistrovské fresky o tom, jak by měl vypadat moderní žurnalismus v praxi, prosáklo příliš mnoho cukrkandlu. 80% ()

Reklama

Reklama