Režie:
Bradley ParkerKamera:
Morten SøborgHudba:
Diego StoccoHrají:
Jesse McCartney, Jonathan Sadowski, Olivia Dudley, Devin Kelley, Nathan Phillips, Ingrid Bolsø Berdal, Dimitri Diatchenko, Zinaida Dedakin, Kristof Konrad (více)VOD (1)
Obsahy(4)
Černobyl, 1986: Když vypukla nejhorší jaderná katastrofa v dějinách lidstva, evakuovaní obyvatelé blízkého města Pripjať neměli čas ani na to, aby si sbalili osobní věci. O 25 let později šest mladých turistů se svým průvodcem navštěvuje Pripjať, aby tu společně prozkoumali trosky zničeného a zdánlivě opuštěného města. Když je okolnosti přinutí zůstat na místě přes noc, brzy zjišťují, že tu možná nejsou sami. Spoluautorem scénáře a koproducentem šokujícího filmu plného děsu a hrůzy je Oren Peli, tvůrce snímku Paranormal Activity. (oficiální text distributora)
(více)Videa (23)
Recenze (522)
Paranormal Radioactivity.. Divák je nalákán mystikou "atomového města" Pripjať a dostane se mu jen vybydleného balkánského sídliště, uvřískaných amerických kostiček a tmy nasnímané kamerou přivázanou ke sbíječce. Tu tmu, podotýkám, zvolili autoři velmi chytře, protože právě ona se odjakživa vyznačuje tím, že v ní není nic vidět.. Navíc, pokud by šla dozimetrem měřit krom ionizujícího záření i napínavost či originalita, signál by se odmlčel. Příště dám raději přednost filmu o extrémním nudismu.. ()
Z marketingového hľadiska vlastne veľmi chytrý film. Parta málo známych tvorcov a hercov, atraktívny námet s prostredím na ktoré nie je nutné mrhať peniazmi a rozklepaná kamera s úlohou zakryť slabšie masky a zároveň navodiť atmosféru autentičnosti a strachu v scénach, kde sa vlastne nie je čoho báť. Že je to vlastne len v akčnejších častiach neprehľadné, málo napínavé a nelogické už len samotným námetom, pri porovnaní rozpočtu a tržieb nikoho z kompetentných osôb trápiť nebude. ()
Oren Peli svého času se svou prvotinou Paranormal Activity docela zabodoval u některých fanoušků a milovníků found footage, takže bylo celkem jasné, že mu dost narostli křídla. Já však vůči němu zůstal zcela chladným, film se mi moc nelíbil a další jeho kousky, jsem dost dlouho míjel bez povšimnutí. Tentokrát sice do režisérského křesla usedl Bradley Parker a Oren si ponechal „jen“ scénář a produkci, ale kredit si v mých očích rozhodně nevylepšil. Zvláště když Černobyl a Pripjať jsou dodnes dosti ožehavým tématem (které mě dost zajímá) a sám se do těchto končin chystám podívat během příštího roku v rámci plánovaných toulek po Ukrajině. I proto bylo mé zklamání o to větší, že se tvůrci vydali natáčet úplně jinam. Jasně chápu, že natáčet v zamořené oblasti by jim tamní vláda zřejmě nedovolila, ale výběr lokace coby vojenského objektu kousek od srbského Bělehradu a staré ruské letiště v Maďarsku nebyli rozhodně tím pravým ořechovým a autentičnost tak byla v tahu. Což byl taky jeden z hlavních faktorů, proč se mi nelíbí ani tento film. Tím dalším byl i samotný příběh. Postavy mi nějak závratně k srdci nepřirostly, slušná atmosféra se tu objevila jen v několika momentech a po většinu času jsem se dost nudil. Pracovalo se tu jen s náznaky – což by mi zas až tolik nevadilo, alespoň mohla zapracovat divákova představivost, kamera taky nebyla nejhorší (taková scéna s medvědem v baráku sebou přinesla i jistou atmosférickou vložku), ovšem vzhledem k tomu, že spousta důležitých momentů se odehrává ve tmě, jen při svitu světla z baterky, bylo mnohdy vidět „starou belu“. A samotný závěr doslova vycucaný z prstu se mi nelíbil už vůbec. Chtělo to prostě mnohem více scén se psy a zmutovanými lidmi, i když vlastně nevím, jestli by to vůbec pomohlo… ()
Výborný nápad, škoda výsledku. Letos mě pobavila více Piraňa 3DD. Jenže porovnávat to nelze, protože John Gulager to s Piraňou 3DD nemyslel vážně jako Bradley Parker s jeho Chernobyl Diaries. V 90 minutové stopáži nabídnout scény, ve kterých se něco bude odehrávat, vyvíjet se, budovat atmosféru tu narážíme až v závěru, NAVÍC nejde nic vidět. Nejen, že nefungují postavy, lekačky a zvuk, ale i myšlenka, která k ničemu nesměřuje. Pokud by tvůrci nahodili bílé prostředí (atmosféry) se sněhem s menší mlhou a krve v bílém sněhu, kdy bude v nečekaných sekvencích vybíhat "neznámé zlo" ze všech stran určitě by to diváka vtáhlo daleko více, než tma, kde vidíme stíny, které navíc nebyly nijak strašidelné - rozebírám to v tomhle směru, protože Parker chtěl horor, chtěl vystrašit diváka a měl velmi dobrý námět (nápad), ale takhle to zkazit. Snímek mě lákal, protože kolem Černobylu je spousta záhad, škoda. +++ Jediná dobrá část je útěk v tunelu připomínající ILS, ale to je tak vše. Zklamání roku to ale není, jen ztráta času. ()
Ako tu už bolo spomínané, tiež som bola najskôr v tom, že film je FF. Nakoniec som zistila, že nie ale nebuďte sklamaní ľudia, pretože tá trasľavá kamera vám to rozhodne vynahradí. Kameraman musel zhodiť tak 10 kíl najmenej lebo podľa trasľavosti som vydedukovala, že to bol strašný tlsťoch a kým akože tí herci kráčali on musel za nimi bežať. Výkony hercov boli tak nepresvedčivé, že mala som chuť tam prísť ja sama osobne a vytrieskať ich jak žito a predhodiť tým psom a Jessemu odkazujem, že radšej nech nespieva a tobôž nie ešte aby aj hral. A prosím kto vymyslel tie dialógy?! Dáky narkoman v delíriu? Ja som myslela, že tresknem televízor o zem, keď tam všetci ako mechom uderení hovorili všetci cez seba a hovno s makom pod padákom som im rozumela. No a ak v tom filme nepovedali tak najmenej 10x, že: "To bude dobré" resp. "To je dobré" tak ja potom spávam s Johnnym Deppom a do postele nám nosí raňajky Natalie Portman v služobnom odeve. No a čo ten koniec?! To malo byť akože "grandiózne" zavŕšenie filmu? Ľakačky boli tak úbohé, že ani jeden krát ma aspoň teda minimálne nemyklo. Každá sa dala predvídať dokonca i tá akože neplánovaná, že bububu a hneď na to bububu druhý krát. Tú som síce nečakala ale ani pri tej som sa nezľakla. Keby aspoň točili naozaj v Pripjať, že by som si to aspoň omrkla, ale niééé.... Takže podľa môjho názoru zaslúžený odpad! ()
Galerie (56)
Zajímavosti (16)
- V Rusku a USA se ozvaly hlasy, že celá myšlenka je cynická a znevažuje oběti černobylské katastrofy. (Sufferer)
- Vozidlo, kterým skupina do zóny přijede, je UAZ 2206. (Adrai)
- Budova, ze které skupina pozoruje v dáli elektrárnu, je 5patrový dům nacházející se pár desítek metrů od kolotoče. Ten se však ve skutečnosti nachází vzhledem k elektrárně ve vzdálenější části města a okolní stavby se nenachází v takové blízkosti. I kdyby byl, výhled by znemožnovaly další budovy a porost. (Adrai)
Reklama