Reklama

Reklama

L

(festivalový název)
Komedie / Drama
Řecko, 2012, 83 min

Obsahy(1)

Bezejmenný profesionální řidič žijící ve svém autě dováží denně med pro svého narkoleptického zaměstnavatele. Když se pod vlivem nečekaných náhod několikrát zpozdí, je rychle nahrazen novým šoférem a jeho svět se mu ze dne na den zhroutí. Absurdní černá groteska o pádu, kroku do prázdna i novém začátku. (Letní filmová škola)

Videa (1)

Trailer

Recenze (14)

Fikus.xf 

všechny recenze uživatele

Všeobecně jsem superabsurdním mladým řeckým tvůrcům velmi nakloněn, ale zejména v druhé půli jsem se absolutně ztratil, co se týče smyslu i chování postav, stejně jako jejich monologů. Zachytit život člověka, který doslova žije v autě (za tu dobu, co ho vlastní, z něj nevystoupí) je fantastický nápad, který by si zasloužil mnohem lepší rozpracování (i když některé směšné momenty jsou zachyceny (hlídání dětí přes víkend, oslava narozenin v kruhu rodiném...)). Jakmile se stane motorkářem (a začne spát na motorce namísto v autě), film ztrácí jakýkoliv řád. Naivně jsem čekal, že to na konci nějak rozseknou a alespoň něco vysvětlí (obchod s medem, kamarád medvěd...), ale čekal jsem špatně. Těžko hodnotit koncepčními kritérii nekoncepční film, každopádně ho asi nemůžu doporučit. ()

honajz2 

všechny recenze uživatele

Řecký pokus o absurdní komedii, jenže v tom klasickém řeckém "nudném divném stylu o ničem". Ze začátku mě tu pár věcí pobavilo, ale pak se vše jen opakuje, sotva to odněkud někam jde (aby to pak nikam nedošlo a závěrečná scéna (která ale pobavila když už nic jiného) vyvrátila to, co se tam celou dobu dělo - proto zastávám názor že šlo spíš jen o absurdní komedii, než o příběh muže který se dostal na úplné dno), ale hlavně mě to po 20 minutách neskutečně nudilo. Pozitivně hodnotím snad jen skvělou kameru a ten aspoň trochu nadějný začátek, což mi finální dojem jen tak tak vytáhlo na slabé dvě, ale jinak mi to povedené fakt nepřijde. Možná i časem tu hvězdičku shodím, až se mi to rozleží v hlavě. Já mám totiž celkem slabost pro jednopísmenové filmy (+ filmy s názvem složeným jen z čísel a filmy pojmenované po ulici nebo náměstí), nevím proč, snad jen proto, že mají tak jednoduchý název. Hodně slabé 2* ()

Reklama

Traffic 

všechny recenze uživatele

Makridisův film je možné (a v kontextu řecké, potažmo evropské ekonomiky téměř nutné) vnímat jako absurdní satirickou poému o třídních rozdílech a postupném metaforickém pádu na dno společnosti. Diference a vzájemné nepochopení příslušníků různých společenských tříd jsou tu vyjadřovány různými typy dopravních prostředků, přičemž ty zároveň tvoří jakýsi "potravní řetězec" (na vrcholu jachta, pak auto, motorka a nakonec zvíře-medvěd). Postavy pozbývají jakékoli hlubší individuální rysy, protože jsou vždy určovány pouze svojí momentální příslušností k určité třídě - vnějškovými znaky (oblečení atd.) spojenými se svým dopravním prostředkem (a jím samotným). Za geniální považuju všechny scény s Měsíční sonátou, které jsou ještě vtipnější, pokud jste viděli Slona od Van Santa. Tam se to dostává až někam do vod intertextuálních rozhovorů vedených napříč artovou kinematografií, kdy jako by řecký umělecký film sarkasticky dokazoval, že ani tu "dojemnou klasiku" si do svého filmu nemůže dovolit zařadit v kvalitní nahrávce bez rušivých chyb a přehmatů (na rozdíl od "západních mistrů"). P.S.: Závěrečnou scénu vnímám jako zhmotněnou fantazii, protože jinak by ten film popřel sám sebe. ()

Hr.Anostaj 

všechny recenze uživatele

Cože? Tohle opravdu někdo myslel vážně? Samozřejmě že ne, snímky tohoto typu vážně brát nelze. Jenže zde se ta veškerá bizarnost a snahy o originalita poměrně rychle okouká a zbyde jen nuda šeď, prázdná krusta a lítost nad nevyužitým potenciálem filmu, který se z počátku tak slibně rozjížděl, ale nakonec svojí celkem samoúčelnou absurditou zahltil sám sebe. Slibný začátek a trampoty se životem v autě, prázdné nic uprostřed a závěrečná Óda na moře - víc si z toho filmu vlastně ani nepamatuji. ()

Ihuj 

všechny recenze uživatele

Řecký film připomínající například geniální švédské Písně z druhého patra. Všechny scénu jsou zobrazené a vnímané skrze dopravní prostředky. Stabilní kamera. Absurdní rozhovory a ještě absurdnější písně přesycené černým humorem Vás prvních 15 minut a poslední 2 minuty spolehlivě uchvátí. Zbytek filmu je ale nudný až běda. Kdyby autor podobně jednoduchým humorem prodchnul i zbytek filmu, poselství by zůstalo a divák by se netrápil. Film je značně složitý a je třeba se jím opět zabývat jako hádankou. Jinak netušíte o čem to asi bylo. L značí autoškolu. SPOILER - osobně chápu vyprávění tak, že zobrazuje snovou sekvenci myšlenek, které běží hlavnímu hrdinovi hlavou zatímco umírá při dopravní nehodě. Do medvědí postavy profiluje sám sebe. Scény s rodinou zobrazují očekávání budoucího odcizení rodiny od vzpomínky na něj. Nahrazení hrdiny novým kolegou je očekávaná budoucnost. Nápovědami jsou opakující se téma smrti a nehod, zuté boty, rozhovory hrdiny sama se sebou. 62% ()

Galerie (3)

Reklama

Reklama