Komentáře uživatelů k filmu (81)

  • sportovec
    *****

    Zdánlivě konvenční příběh o tajích modré krve - mimochodem, jak prokázala před časem Helena Sobková na příkladu Boženy Němcové, dítěte, které ve svém pohnutém životě mělo méně štěstí než filmová postava ztvárněná Zdeňkem Dítětem - zachovává ve fričovském přepisu plně sociální notu původní předlohy předního českého socialistického spisovatele v navazující podobě nadprůměrného scénáře Josefů Neuberga a Hlaváče a dále ji rozvíjí do typicky českého úsměvného nadhledu, v němž sice vysoké zůstává vysokým a nízké nízkým, ale ne tak, aby nebylo s to moudrým nadhledem vnímat spojující skutečnosti a souvislosti. Typicky prvorepublikový film třicátých let současně prolamuje tento rámec a jasně ukazuje k filmové produkci rodící se Třetí republiky Československé. V hereckém obsazení je tento přeryv symbolizován duetem dvou nedoceňovaných jmenovců - Zdeňka Dítěte a Jany Dítětové. Zcela atypickou a skvěle zvládnutou úlohu tu hraje Jaroslav Marvan a zřejmě jeden z vrcholů jejich filmografie znamenal PRSTÝNEK i pro Otomara Korbeláře, "supermana" českého filmu v pozitivním slova smyslu a jinou dobovou variantu mužství k typu, který symbolizoval např. Oldřich Nový, a Vlastu Fabiánovou (její pojetí role kněžny evidentně inspirovalo o dvacet let později jinou nedoceňovanou herečku a rovněž Vlastu Fialovou v klasické televizní inscenaci Jiráskovy LUCERNY). Úsměvná poloha, vlastenecky optimistické češství prýštící ze snad každého záběru, touha, aby se konečně stal skutečností konec nacistické poroby, touha po znovuzískávané svobodě, to všechno poznamenalo tento skvělý film a spoludotvořilo jeho jedinečný ráz. Závěrečná scéna oboustranného smíchu v Korbelářově a Dítětově podání jakoby předznamenávala šeříky a jarním májovým sluncem rozzářenou Prahu rozevírající svou náruč prezidentu Benešovi a naději v obnovení a další rozvíjení sociálního rozměru demokracie První republiky. V PRSTÝNKU tak prolnutím těchto a řady dalších, zde nezmíněných souvislostí a průsečíků, ztajených v tomto snu o lidské rovnosti, dosáhl jednoho z vrcholů své mimořádné tvorby daší velikán naší národní kinematografie hraného filmu Martin Mac Frič, podobek staré české měšťanské revoluční rodiny, jež stojí u počátků moderní české společnosti. PRSTÝNEK byl, je a zůstává nedoceňovaným šperkem českého filmu. Šperkem, který s uplývajícími lety nejenže svou hodnotu neztrácí, ale naopak obnovuje a zesiluje.(24.3.2008)

  • Ilicka
    ****

    Nenáročná oddechovka v kulisách pozdního 19. století, s mírným nájezdem na problematiku nezáměrného incestu. Výrazně mě zaujaly stylové prvky, především dobrá práce s kamerou.(28.11.2011)

  • honajz
    *****

    Tenhle film mám rád, protože se na něj dá dívat pořád. Na nic si nehraje. Je to historka z červené knihovny, ale nechybí jí vtip a a nadhled, i dobré herecké výkony. A hezká česká krajina. Ve svém žánru výborně a prakticky bez chyb natočený snímek.(5.10.2010)

  • Jirka_Šč
    ****

    Tento film milovala moje babička. Přestože vím, že není dokonalý, je to jeden z mých srdcových snímků. Růžena Šlemrová byla v roli baronky (kněžniny společnice) naprosto ůžasná. Když ji vidím hrát, mám slzy v očích.(17.7.2010)

  • Tommassi3
    ****

    "Táto, má vrchnost opravdu modrou krev ??" ;)(8.4.2015)

  • NinonL
    ****

    Pěkná historická komedie, ve které nechybí vášeň, láska, romantika ani humor. Otomar Korbelář byl opravdu kus.(24.7.2010)

  • nervoznideda
    *****

    skvělá dítětová musela mít hrozný hlad, ostatní také perfektní, film mne vždycky potěší ,deda:-)ten nemá chybu holt olbracht byl levičák, ale to se mu povedlo bravo deda:-)(16.1.2019)

  • rt12
    ****

    ,,Jakým právem se mě dotknul?!" ,,Právem otce! Tedy, myslím té dívky ".(22.5.2014)

  • blackrain
    *****

    Otomaru Korbelářovi musela být role Jana Sochora snad napsána na tělo, opravdu mu sedí a skvěle do ní zapadá. Nezapomenutelné herecké výkony všech protagonistů. Ani na jediný moment jsem se nenudila. Neumím ani popsat, čím mě tenhle film přitahuje. Možná je to jeho jednoduchost a nanivita. Žádná složitost na přemýšlení. Prosluněná komedie od začátku až do konce. Příjemně strávených devadesát minut.(1.1.2009)

  • YURAyura
    *****

    Nadcasova zabava, ktera byla, je a bude aktualni stale. Kez by neco takoveho sveziho dokazali tvurci natocit i nyni...(6.2.2006)

  • OG_Swifty
    *****

    Další z řady filmů, které pamatuji především ze svého dětství. Tehdy jsem asi jako malý nijak zvlášť neřešil nějakou nevěru a levobočka, ale pamatoval jsem si, že to svým způsobem nemělo zas až tak dobrý konec (dojemný však byl, to jo). Když se na to podívám dnes, kromě sentimentu působí na mě z filmu především ona melancholie z aristokratických hodnot, kterých je dnes člověk svědkem už jenom v Anglii. A taky je smutný, že někdo natolik emocionální, živelný a vznešený jako Vlasta Fabiánová, musel vyměnit hrdost za montérky družstevnice po zbytek svého života..(7.7.2016)

  • Skip
    ****

    Stará dobrá komedie, která ani chvilku nenudí.(19.7.2008)

  • dyfur
    ***

    moje zaujímavosti: Exteriéry sa točili i vo Veltrusích. (dyfur) Vlasta Fabiánová utrpela pri natáčaní filmu dva úrazy. Najprv zletela z koňa, keď sa ten pri jazde splašil. Našťastie spadla do trávy a odniesli si to len šaty. Trvalo však tri dni, kým jej ušili nové, až potom sa mohla scéna dotočiť. Pri nakrúcaní scény, kde sa kúpe nahá, zas odmietla dablérku a keďže sa jej filmovanie natiahlo, herečka nachladla a skončila s hnisavým zápalom brucha. (dyfur)(28.9.2014)

  • zdepapepa
    ****

    Některé tropy nestárnou. Martin Frič prostě umí a dokazují to i herci a herečky. I když se řeší trochu nepěkná témata typu levobočci, nevěra, incest a podobně (ale přeci jen Surprise Incest není zas tak nenačínaná tropa), vše je s velkou dávkou humoru a spíš se tu rozdávají lekce o správné výchově a panování. Jediným zklamáním fajn filmu pro mě byl konec, kde to všechno tak nějak vyšumělo, asi proto, že by to mohlo celkem rychle sklouznout do dramatu, kdyby se měly zachovat realistické reakce postav jako do té doby ve filmu. Všechno ostatní je i v dnešní době sázka na jistotu, protože některé věci se asi nejspíš nemění a zůstávají stále koukatelné a poslouchatelné.(19.7.2014)

  • Crawler-D
    ****

    Staročeská podíváná na několikrát použité téma záměny/výměny/skrývání identity. Jen málokdy je to ale natočeno s tak milým humorem a starosvětkostí.(29.8.2007)

  • zette
    **

    Ackoliv mam filmy pro pametniky hodne rad, Prstynek sel uplne mimo me. Za zminku tak stoji jen skvela postava farare ( Marvan ) a chasnik Sochor ( Korbelar ). Scenar me vubec nezaujal.(5.3.2009)

  • gabin(a)
    ****

    Hrozně milý film, vždycky se na něho ráda podívám.(25.2.2010)

  • honz
    *****

    Příběh milostného vzplanutí jinocha - venkovského pytláka a mladé kněžny, od níž se po sňatku se zestárlým šlechticem očekává potomek. Z onoho románku skutečně vzejde kýžený pokračovatel rodu a podaří se utajit, že jde o levobočka. Po letech mladý kníže navštíví panství a zakouká se do pytlákovy dcery. Samozřejmě netuší, že je to jeho sestra...(2.4.2012)

  • Mylouch
    ****

    Vedle Lucerny nejlepší Korbelářova role, jemu sekunduje výborný výběr a výkony herců dalších rolí. Neprávem opomíjené ztvárnění choulostivého tématu následků nemanželského pokušení v lehkém Fričově zpracování s ♫ nenápadně brilantní Fialovou hudbou a především kvalitním scénářem, parafrázujícím aristokraticko-selský motiv Oldřicha a Boženy.(3.6.2012)

  • laik_60
    ***

    klasická romantická komédia, aké sa točili v Čechách cez vojnové roky a ktorá plnila pokladnice a sály vtedajších kín.(27.3.2017)

  • otík
    ***

    Naprosto tradiční prvorepublikový film, který se nevyhnul tradičním záměnám a zmatkům. Nepřekvapí vůbec ničím, přesto určitě patří k tomu lepšímu průměru.(14.6.2007)