poster

Dítě z Manhattanu: Ďábel přichází

  • Itálie

    Manhattan Baby

  • USA

    Manhattan Baby

  • USA

    Eye of the Evil Dead

  • Velká Británie

    Possessed

  • Austrálie

    Possessed

Horor

Itálie, 1982, 89 min

Režie:

Lucio Fulci

Scénář:

Dardano Sacchetti

Hudba:

Fabio Frizzi

Producenti:

Fabrizio De Angelis

Scénografie:

Massimo Lentini

Kostýmy:

Massimo Lentini
(další profese)

Komentáře uživatelů k filmu (27)

  • kosta73
    ****

    No já bych toto Fulciho dílko v žádném případě nezatracoval. Je sice pravda, že vrcholným Mistrovým kusům se MANHATTAN BABY nevyrovná, jeho filmografii však ostudu rozhodně nedělá. Scénář postavený na jednoduché zápletce plyne až překvapivě logicky, gore masáž mi nijak zvlášť nechybí ( těch pár gore scén ale stojí za to ), atmosféra se sice nedá krájet, ale dle mého funguje v rámci děje na 1A, nudou jsem netrpěl, závěr předvídatelný, ale prostě dobrý. Jsem příjemně překvapen, dle zdějšího hodnocení od svých oblíbenců jsem čekal naprostý opak toho, co se mi nakonec dostalo. Vydavatelství Řitka Video opět patří můj dík.(2.5.2010)

  • Lima
    **

    Po celosvětovém megaúspěchu Indyho Jonese se Mistr Fulci trochu svezl na vlně módní obliby egyptské mytologie a svůj nový film na ní z velké části postavil. Přimontoval k ní poněkud připitomělou historku o malé holčičce, která při archeologickém průzkumu jejího otce kdesi v Egyptě tam dostane od staré ženštiny s bílými bulvami šperk, který později na Manhattanu ovládne její tělo a mysl. Takže - koukat se tentokrát na to moc nedá, Fulciho režie působí už hrozně ospalým dojmem, jeho typického trademarku se divák dočká při jediné scéně až v posledních 10 minutách, kdy vycpané ptactvo v bytě pana profesora ožije a nebohému vědcovi rozklove obličej a krk na maděru, i k nějakému tahání vnitřnůstek přitom dojde. Navíc Fulci je tu, víc než kdy jindy, posedlý očima - během filmu dojde asi 25-krát na detailní záběr na oči, ke konci už to začíná být až únavné. Fulciho dvorní skladatel Fabio Frizzi pak vykrádá sám sebe, občas jeho hudba vůbec neladí s děním na plátně.(3.8.2007)

  • MM_Ramone
    ***

    Prastaré démonické zlo zo starovekého Egypta sa dostalo do Ameriky. Presunulo sa priamo do súčastného New Yorku. Skúsenému americkému archeológovi a jeho rodine sa po návrate z Egypta začnú diať zvláštne, znepokojivé veci. Horrorový snímok "Dieťa z Manhattanu" natočil v roku 1982 talianský režisér Lucio Fulci. Takmer úplne v ňom upustil od svojich povestných gore scén a viac sa sústredil na samotný príbeh. Nebolo to špatné, ale predsa len mám radšej jeho filmy v ktorých dal voľný priechod svojim brutálnym, zvrhlým, sadistickým a krvavým fantáziam. ***(3.4.2016)

  • darkrobyk
    **

    Bohužel se tentokrát musím přiklonit k většině komentářů, jelikož tenhle film se Fulcimu opravdu nepovedl. Nevadí mi určitá zmatenost, která je pro mnohé filmy režiséra typická. Ale - mizerná kamera, F.Frizzi se tentokrát moc nevyznamenal, levné optické efekty, atmosféra rozkolísaná, jako celek není ani strašidelná, ani napínavá a průměrné herecké výkony neoslní. Postrádal jsem mistrovu originalitu a vynalézavost jiných snímků (Beyond, Pastor Thomas, Dům u hřbitova ad). Snaha skloubit dobrodružné příběhy ala A.Quatermain a Indiana Jones s Vymítačem ďábla zcela vyšuměla. Fulciho posedlost záběry očí zde dostoupila vrcholu! Bohužel nedošlo na očekávané vypichování, vydloubávání či vytrhávání očí, režisérem tak oblíbené. Obstojné gore efekty se smrskly na ptačí útok - sice podařený, ale osamocený. Jistě, Fulci ukázal, že dokáže natočit kvalitní film i bez nich, jenže v tomhle snímku není ani jedno. Je hloupý a nepodařený.(19.3.2012)

  • dr.horrible
    ***

    Divný film, chcem mu dať nadpriemerné hodnotenie, ktoré si neviem obhájiť. Moc nie je čo chváliť, scenár stojí za rovnaký shit jak herecké výkony a ešte väčší problém: netuším načo som sa vlastne pozeral. Bolo to uhrančivé? Ano! Bol som sfajčený? Hej, avšak stále tam niečo je. Dobrá haluz(16.2.2015)

  • giallo
    **

    Rok 1982 a Lucio Fulci na vrcholu sil. Po komerčně úspěšných snímcích natočených v USA přichází další a to Manhattan Baby. Na rychlo spíchnutý "mytologický" horror, který si režisér střihnul při své zámořském angažmá. Pokračuje tak maestrova horrorová šnůra, ve které nechybí opět tradiční gore-scény, Frizziho hudba, obratná kamera (Fulciho opět až fetišistické snímaní očí), přehrávající herci a narychlo spíchnutý děj. Pro mě tímto snímkem došlo na lámaní chleba a jde o jeden z posledních koukatelných Fulci filmů.Poté začal točit jeho nejhorší braky (čest výjimkám Un Gatto nel cervello). Za 2,5*(22.1.2012)

  • Oktavianus
    **

    Počítám se mezi Fulciho fanoušky, nakonec jeho vousatá tvář zdobí i mou režisérskou topku, ale tento film se mezi jeho klenoty určitě počítat nedá. Na jeden dobrý nápad připadá hned pět špatných - počínaje nulovou atmosférou, nesmyslným chováním postav (lidi kolem mizí nebo umírají, ale nic se neděje, to je asi normální), stupidními dialogy, úvodní nechtěnou parodii na Indiana Jonese v egyptském chrámu nebo třeba nekonečnými detaily na oči a konče strašnou hudbou: sem tam záchvěv popu z osmdesátých let (což je horor samo o sobě) vystřídá utahaný modern jazz (a to kritizuju z pozice fanouška jazzu, co by za Cole Portera dejchal a za lístek na Dianu Krallovou loni na podzim dal neskutečný prachy). Nicméně až tak strašné to není, nápad s časoprostorovými cestami dětí je zajímavý, i když nedotažený, a závěrečný útok vycpaných ptáků, pominu-li animaci horší než v Cestě do pravěku, dokonce zábavný. Přesto se nemůžu zbavit pocitu velkého zklamání.(21.7.2013)

  • eraserhead666
    *

    Tohle jsem jednoduše řečeno nepobral, nepochopil. Ten film prostě proplynul kolem mě, aniž by jsme se nějak alespoň na okamžik vzájemně střetli. Kdybych celou tu dobu čuměl do zdi, byl bych na tom asi stejně. Asi patnáct minut před koncem jsem to vzdal. Inu, i mistr se někdy utne. Mám Fulciho hodně rád, nebrání mi to však přiznat, že se mu něco nepovedlo. A tohle se mu nepovedlo. Za co tedy ta půlhvězda? Za skvělou (byť vykradenou) hudbu, výbornou kameru a Fulciho typické detaily očí. Jinak to jeden velký omyl jak ve Fulciho filmografii, tak v mé filmotéce. Jo, a nesnáším toho blonďatého kluka. 0,5*(13.4.2013)

  • erl
    **

    V rámci Fulciho tvorby velká slabota. Vše zachraňuje pouze pěkný úvod a Frizziho hudba. Na tohle se už pravděpodobně nikdy nepodívám.(30.1.2010)

  • ancientone
    ***

    Manhattan Baby je rekapituláciou typických "fulciovských" fínt a vizuálnych rozkoší (nemožno prehliadnuť najmä nápadnú podobnosť s The Beyond) a ja mám výraznú recesistickú slabosť pre pofidérne druhy výronov takýchto zla, obzvlášť vtedy, keď sú výronmi naozaj nezameniteľného autorstva, tu zachyteného už v mierne vlažnom stave.(2.10.2014)

  • SOLOM.
    **

    Lucio Fulci sice nikdy nepatřil a ani patřit nebude do mé režisérské TOP 10, ale viděl jsem od něj už dost filmů a některé z nich se mi hodně líbili. Což znamená, že uznávám jeho kvality a vždy se rád podívám na nějaký jeho kousek, když se mi zrovna dostane pod ruky. Tento film jsem však mnohokrát přešel bez povšimnutí, přestože mi trafikové DVD doma leželo už dost dlouhou dobu. Hlavním důvodem bylo to, že jej dost lidí označuje za jeho vůbec nejslabší film. Po jeho zhlédnutí však s tímto tvrzením musím nesouhlasit. Nejde sice o nic světoborného, ale taková Smrtící spona byla mnohem horší. Většina jeho filmů se dělí na zombie a giallo, ale tentokrát nám Fulci zabrousil do zcela odlišných vod než je pro něj typické, což také nemusí každému vonět. Zvláště když mysteriózní zápletka občas zápasí s logikou a v některých pasážích vyloženě nudí. Úvod v Egyptě příjemně navnadil, vdechla na mě atmosféra rozpáleného písku a prastarých hrobek a samozřejmě nechybělo ani několik pastí. To bylo samozřejmě v nejlepším pořádku a nějak výrazněji mi nevadil ani přechod na Manhattan. Byl jsem zvědavý, kam se příběh dále posune, ale pomalu to začalo skřípat. Přišlo mi, jakoby spousta scén bylo jen tak ledabyle nahozených, aby se splnila kvóta úmrtí, děsivých nočních můr a přeludů – jenže mnohdy to docela postrádalo logiku. Ono je totiž pěkné, když se divák dočká několika tajemných vražd či zmizení (zvlášť když v pozdější fázi nechybělo ani gore), ale jako celek to na mě působilo až moc vyumělkované (poslepované) z nápadů, které scénáristu napadli během sesmolení zápletky s odstupem dní, kdy na tom pracoval. Což je jeden z důvodů, které mi vadili asi nejvíc. Kupříkladu scéna s ptáky byla pěkná na efekt (trhající se tvář), ale vycpaní ptáci na provázku (z dálky viditelném) to bylo spíš k smíchu. 40%(29.1.2018)

  • YURAyura
    odpad!

    Nudaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!(22.5.2005)

  • K.I.N.G.
    **

    Miluju italské horory, Frizziho hudbu i Fulciho tvorbu, a přesto nedokážu tento film označit jako dobrý. To, co se dá mávnutím ruky přejít u jiných mistrových hororů tu bylo tak iritující, že to přesahovalo únosnou míru. Tedy to, že příběh je jeden velký slepenec a celé to jakoby nikam nesměřuje a jenom nás to připravuje na něco velkého, co ale bohužel v tomto filmu nepřijde. Hudba je z velké části stejná jako v L'aldilà, což taky nepotěší, protože i když je bezvadná, chtělo by to raději něco nového, zase osobitého pro tento snímek. Celkově je pro mě Manhattan Baby zklamáním a zatím nejhorší Fulciho film, který jsem viděl. 50%(6.2.2012)

  • Morholt
    *

    Holku posedne egyptský bubák a to prostřednictví medailonu, který jí bezdůvodně vtiskne do dlaně bělooké strašidlo v hidžábu. Její taťka zase dostane plný zásah starověkým laserem, z čehož dočasně oslepne, což nemá na pozdější vývoj příběhu žádný vliv. A pak už se jen důsledně buduje neatmosféra prošpikovaná řvaním a nenápaditým umírání, které doprovází hudba, která by snad v jiném filmu mohla být výborná, ale tady přišla vniveč. S italským hororem nadobro končím. 10%(17.1.2015)

  • corpsy
    **

    Staroveká kliatba v podaní Lucia Fulciho, ktorý v 95% filmu akoby zabudol na nástroje, s ktorými tak rád pracuje. Jeden z najchudobnejších režisérových snímkov. Hudba silno pripomína CITY OF THE LIVING DEAD.(8.3.2011)

  • kaylin
    ***

    „Dítě z Manhattanu: Ďábel přichází“ není nejlepším filmem Lucia Fulciho, ale rozhodně bych ho zařadil k těm nejzajímavějším, jaké natočil. Je těžké se do něj dostat, u některých diváků se to ani nepovede, ale jako mozaika děsivých obrazů a událostí, je tenhle film přece jen působivý a je v něm na co se dívat. Svým pojetím vás nestrhne, což mu velmi škodí, ale určitě bych ho úplně nezavrhoval.(20.12.2014)

  • Koly
    ***

    Fulci je zvláštní režisér. Ke klenotům jako THE BEYOND a HOUSE BY THE CEMETARY stojí ostře v kontrastu snímky jako SODOMA'S GHOST anebo právě MANHATTAN BABY. Já mám ale pro Fulciho slabost, i když tohle je asi jeho zatím nejhorší film, který jsem viděl. Zasazení příběhu je špatné, atmosféra nulová. Za zmínku stojí hudba, i když si něco "vypůjčil" ze svého už výše zmíněného megaskvostu THE BEYOND. Celý film u mě zachránily dvě povedené gore scény. Fulci je režisér, který má na svém kontě pár sraček. Já mu ale žeru i ty jeho sračky. Přiznávám ale, že nebýt v kolonce režiséra Fulciho jméno, okamžitě bych tomu napálil bez rozmyslu odpad.(11.7.2006)

  • Tomes83
    *

    Nejslabší film o temných silách a posedlosti jaký jsem kdy viděl!!! Efekty se světelnými paprsky tento film naprosto zabíjí! Jedna hvězdička za herecké výkony, především mladšího osazenstva. Výraz Ďábel přichází, bych zde vyškrtl!(10.4.2011)

  • POciSEM
    **

    Dokud to bylo v Egypte,melo to i slusnou atmosferu. Od prechodu do juesej uz to jenom nudilo a mel sem co delat abych to dokoukal. Ta gore scenka byla celkem uchazejici ale na Fulciho bych jich cekal o trochu vic. Hodne slaby(15.1.2013)

  • folklorman
    ****

    Jako velký fanoušek Fulciho filmů budu muset přecedit přes zuby kyselý souhlas, že tento film prostě mistrovy nevyšel. Přitom technické zpracování a hudba stále utvrzuje o zlatém věku Fulciho kariéry. Manhattan Baby začíná úplně parádně. Egypt, hrobka s asi třetí verzí ústředního hudebního motivu z filmu Zombi 2, jenž určitě překvapí a dodá trochu atmosféry při zkoumání hrobky. Ano, Egypt byl fajn, jenomže návratem do New Yorku začíná nekonečná nuda, kde vás určitě nepřepadne strach, ale spíše spánek. Scény se neskutečně vlečou a závěrečné gore nevynahradí tu hodinovou uspávací pohádku. Někde na internetu psali, že měl tento film nejmenší rozpočet ze všech Fulciho realizací natočených do té doby. Takže si to tak trochu snažím ospravedlnit, protože i velké Fulciho horory měly v kase jen pár směšných šupů. Nakonec znovu pochválím začátek v Egyptě a závěrečné cupování obličeje.(2.8.2013)

  • prf.grass
    ***

    Lucio Fulci mi někdy připomíná Davida Lynche, je úplně jak z jiného světa. S jeho filmy prožívám jedinečné pocity. Jsou jako nějaká alternativní realita, lidé se chovají divně, všude samá symbolika a sugestivní zneklidňující zvuky, strach, odpor, vzrušení. Spousta věcí se jeví až nepochopitelně chaoticky a Manhattan Baby je přímo takový kousek. K tomu má zvláštní zasněnou atmosféru a nechybí ani typické Fulčoviny jako jsou časté záběry na oči, silné krvavé scény, dobrá kamera a hudba. Ale... Všechno je to točené příliš na jistotu a s vidinou dalšího úspěchu to hrozně kopíruje geniální The Beyond (a tím nemyslím jen ten sebevykrádačský soundtrack Fabia Frizziho). Zkrátka několik rozličných hororových výjevů, poslepovaných nepříliš důležitou dějovou linkou. Jenže to není ani zdaleka tak špinavé, ohavné ani hrůzostrašné jako zmiňované režisérovo mistrovské dílo z roku 1981. Gore je méně propracované, efekty laciné a i všechno ostatní působí hodně levně a skoro až odbytě. Bohužel s Luciem to od tohoto filmu začalo jít strmě dolů a nic opravdu památného už potom nenatočil. Celkově určitě slabší než všech pět jeho předchozích hororů (nepočítám giallo).(11.1.2012)

<< předchozí 1 2
 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace