Režie:
Lucio FulciKamera:
Sergio D'OffiziHudba:
Riz OrtolaniHrají:
Florinda Bolkan, Barbara Bouchet, Tomas Milian, Irene Papas, Marc Porel, Georges Wilson, Lucio Fulci, John Bartha, Rosalia Maggio, Andrea Aureli, Linda Sini (více)Obsahy(2)
Na sicilském venkově řádí šílený vrah, který spáchal sérii šokujících vražd dětí. Podezřelých je mnoho. Mezi potenciálními pachateli jsou cikán, prostitutka a kněz, ale děsivý případ je obzvláště matoucí. Když je ve vesničce na jihu Itálie brutálně zavražděno několik chlapců, pověrčiví místní na to reagují s ukvapeností a násilím. Všechny ztracené existence se okamžitě stanou podezřelými, včetně velkoměstské prostitutky Patrizie, místního blázna Guiseppeho a vyznavačky voodoo Maciary. Případ přijíždí vyšetřit policista jménem Martelli. Ten se však spíše zajímá o mladého kněze Dona Alberta, který cenzuruje místní materiály určené ke čtení ve snaze vymýtit veškerou korupci. Doopravdy nevinný není v tomhle městě nikdo. (Cinemax)
(více)Videa (1)
Recenze (85)
Zklamání. Fulci je sice italský mazák, ale Non si sevizia un paperino je docela natahované a nezajímavé giallo. Zápletka kolem voodoo panenek, černé magie a vrahu malých chlapců vytváří pozoruhodnou atmosféru a zní to velmi slibně, ale po celou tu dobu, jako by něco "drhlo". Bez grádů, bez permanentního napětí, bez jiskry. Scénář vůbec nefunguje a například ve scéně s lynčováním divoženky byla hudba dle mě naprosto mimo. Místama irituje ta něpřirozená uječenost některých charakterů a přiznám se, že jsem vraha vytipoval a odhadnul zhruba už od půlky. Jestli má být tohle jeden z Fulciho nejlepších giallů, tak jsem asi koukal na jiný film. ()
Vynikajici giallo, ktere opet dokazuje, ze Fulciho odpurci jen tlucou prazdnou slamu, kdyz po shlednuti Travnickem dabovaneho Patera Thomase mistra odepisuji. To ze se film misto v noci praktycky cely odehrava v parnem, sluncem zalitem dni vytvari opravdu skvelou dusivou atmosferu. Dej je dostatecne prekvapivy, i kdyz se musim priznat, ze tentokrat jsem vraha odhadl drive a zaverecne prekvapeni mi me teorie jen potvrdilo, ne ze by to bylo pro kvalitu snimku nejak podstatne. Zklamani muzou byt pouze zaslepeni vyhledavaci gore, pro ktere je to jen nekolik ochutnavek budoucich Fulciho origii, nejlepsi je asi ubiti retezy, takova mala predzvest uvodu genialniho The Beyond. ()
Svádění dvanáctiletého chlapce, černé rukavice, woodoo, gore scény, westernové prostředí, detaily. Fulci na vrcholu, bez samoúčelné brutality a s emocemi. V sicilském parnu se tak rozjíždí pátrání po vrahovy, které v polovině stopáže nabídne scénu jak z Leoneho a končí tak, že bylo v USA zakázáno až do roku 2000. A Barbara Bouchet se narodila v Liberci, čas stát se patriotem. Jasných 5. ()
Slušné giallo, byť se vyhýbá ukazování vražd, snadno by se našly i atmosféričtější kousky, odhalení vraha nepřekvapí a jeho závěrečný absurdně krvavý pád ze skály to poněkud shazuje. Přesto je to slušně rozehrané, kamera dobře prodává malebnou venkovskou krajinu protnutou monumentální dálnicí a tasí to pár fajnových scén jako svádění malého kluka nahou Barbarou Bouchet (!) nebo umlácení ženy na hřbitově. ()
Už pri začiatku to vyznelo veľmi atmosféricky a držal si to po dobu celého filmu.Keď zmizol ten chlapec a čo sa dialo potom,keď ho hľadali policajti a hovorili jeho rodičia to malo emocionálnu silu.A hlavne tu sa ukazuje sila príbehu,lebo keď zomrie dieta a ešte za takých okolností,tak rodičia sú ešte viac zdrvený a tým pádom po citovej stránke to má hĺbku.Toto je neskutočne depresívna snímka a keby som rozmýšlal nad samovraždou po tomto filme to aj uskutočním.Lynčovanie vraha a aj keď je nevinný a keby tam neboli policajti už je asi po ňom ale keď lynčovali a masakrovali tu ženskú,tak to konečne malo aj trocha gore.Tajomnosť vraha má vždy poteší,aj keď tu som to tušil už asi v polke filmu kto je ten vrah.Bolo zaujímavé sledovať ako režisér podhadzuje viacerých podozrivých a nevjete kto je ten pravý.Ta finálna bitka bola posobivá. ()
Galerie (50)
Zajímavosti (4)
- Lucio Fulci označil tento film za svůj nejoblíbenější. (Chatterer)
- Skladatel Riz Ortolani použil některé segmenty hudby z tohoto filmu při skládání hudby k filmu Cannibal Holocaust. (Chatterer)
- Motiv tříštícího se obličeje o útes použil Fulci ve stejné podobě znovu v Sette note in nero (1977). (baronGrga)
Reklama