Komentáře uživatelů k filmu (646)

  • POMO
    ***

    Elagantná kruťárna. Stret luxusne odetého sveta zapredaného právnika milujúceho ženskú nevinnosť, s mexickým kartelovým peklom. Ridley tento konflikt poníma neakčne, dialógovo. Nehrá na emócie, snaží sa hrať na intelekt až filozofiu. Motivácia postáv je iba naznačovaná, očakávanie ich (nejednoznačných) reakcií a vyvrbenie napínavých situácií sú hnacím motorom filmu. Filozofovanie snímke moc nejde, ale bavila ma hereckou a obrazovou gráciou. Byť ostrejších dejových obrysov, dám štyri hviezdy. Cameronina prísavková roznožka na prednom skle nezabudnuteľná. Guilty pleasure v povrchnosti.(23.12.2013)

  • verbal
    ***

    Chtěl bych vědět, zdalipak si unylý žvanil MekKárty ověřil své autoerotické fantazie v praxi. Vsadil bych se totiž, že pokud by se obstarožní bloncka snažila náruživě ošukat čelní sklo Ferrari, jednak by za sebou nechávala hlemýždí stopu a druhak se v nejlepším přicucla tak, že by na to stěrače nestačily, museli by do ní vrchem vhánět vzduch, aby vyrovnali ten podtlak a auto se dalo nadále řídit, protože s takovou ozdobou na skle by bylo z kabiny piču vidět, což vyhláška nepřipouští. Já rozhodně lenit nebudu a hned vyzkouším, jestli by se třeba nedala tímto progresivním, technologickým postupem vyměnit prasklá šíba na mé Felicii. Buď, až chytím rozjetou figurantku za ruce a zatáhnu, hladce sklo vyndám, nebo budu mít vedle dálniční známky poštěvák na rok 2014. Pokud klapne to vysklení, nechám si to patentovat. Až na pár vskutku vychytaných nápadů jde vesměs o obvyklou Kormakovu utahanou, egoistickou masturbaci alá šeršelafám, která je schopna rozkrokem nejen ukojit vaše vozidlo, ale také například zlikvidovat i nějaký ten drogový kartel. A moc to nevytrhl ani Ridly s ansámblem profláklých xichtů.(1.2.2014)

  • Malarkey
    *

    Brad Pitt hraje hajzlíka, Michael Fassbender hraje hajzlíka, Javier Bardem je úchylák a hajzl. Penélope Cruz dobrý, hlavně ze začátku, ale zase se tam moc neobjeví. Cameron Diaz pro změnu hraje takovou mrchu, až mi z ní bylo zle. I přesto jsou všechny herecké výkony skvělé, jen pořádně nevím, na koho se mám upnout, aby mi film přišel alespoň trošku sympatický. Takhle je to pro mě nejnepříjemnější film Ridleye Scotta a co na plat, že má zajímavý příběh, když nejsem schopnej si ho s těmi herci užít.(21.6.2014)

  • Enšpígl
    **

    Ted jsem si přečet komentář soudruha KarlaR a fakt se nedivím, že tzv. českou kritickou obec tady nebere nikdo vážně. Opravdu miluju ty prohlášení jménem lidu aneb nostradamus v akci "Kdyby u toho bylo Tarantinovo jméno, lidi by podle mě remcali o dost míň." No, ale jsem plnej obdivu ke KarloviR jak to vše chápe a díky své obdivuhodné bystrosti nepotřebuje nic polopaticky vysvětlit, na rozdíl ode mně, filmového supertupce, kdy mně v tomhle filmu spousta věci přišlo v duchu 1 + 1 = 3 a herecký výkony tak drtivě převýšily cokoli ostatního.(3.12.2013)

  • Cervenak
    ****

    Papierom šuštiace, ale k zamysleniu nútiace McCarthyho filozofovanie o morálke, skazenosti sveta a veľkom Zle (zosobnenom ženou, prirodzene) v príjemne vzadu sa držiaceho Scotta, ktorý sa celkom vykašľal na svoje režijné trademarky a nechal to na slová pána Cormaca a bez výnimky výborných hercov. A, tak ako v Biblii, aj toto (nie prvoplánové) moralizovanie je podporené poriadne krvavou apokalypsou. Jeden z najzaujímavejších filmov roka, vrstevnaté dielo idúce veľmi tvrdo proti diváckym očakávaniam.(8.1.2014)

  • T2
    ****

    Rozpočet $25miliónovTržby USA $16,973,715Tržby Celosvetovo $71,009,334Tržby za predaj Blu-ray v USA $2,411,447 //počet predaných kusov 62,162Tržby za predaj DVD v USA $4,110,973 //počet predaných kusov 182,901║ nevyspitateľný Scott, ktorý stále vie ukrutne prekvapiť, dejovo rozcuchané, otvorené a silné v detailoch v samostatných scénkach /75%/(4.2.2014)

  • Renton
    ***

    Sexzultant .. a pak je tam ještě něco o drogách. A sexu a filozofování o špatných životních cestách. Klidně to mohlo být ještě odvážnější a razantnější. Takhle nám herci musí spoustu jen "přečíst."(2.2.2014)

  • Adrian
    **

    Opodstatnenosť existencie tohto filmu vidím ospravedlniteľnú jedine vtedy, ak tržby z predaja pôjdu celé na charitatívne účely k zachovaniu rodu gerpardov na našej planéte.(3.12.2013)

  • DaViD´82
    ****

    Aneb kterak si nejlepší žijící zámořský spisovatel a nejlepší žijící britský režisér umělecky dvakrát moc nepotykali. Každý si jede to své, bez ohledu na toho druhého. A tak Cormac valí veškeré scenáristické poučky ignorující ryze symbolickou metaforickou existencionální rovinu plnou nejednoznačných postav, nastavování zrcadel, nevyřčených motivací a deklamací zdánlivě o ničem, ale ve skutečnosti o vykoupení, zatracení (ne)možnosti volby či předurčenosti a thrilleroidní linie je pro něj pouze nutnou (přesto chytřejší a reálnější než by se zdálo) spojující obezličkou. Ten druhý se naopak soustředí na to, co je zajímavé z žánrového filmového hlediska a tak postavy, přesah a natož nějakou symboliku neřeší. Výsledek je natolik specifický, svébytný a trefně obsazený (až na tu jednu výjimku potvrzující pravidlo... Ano, koukám na tebe Cameron), že má jednou nohou našlápnuto v určitých kruzích ke zkultovění a v těch zbylých k nepochopení, zatracení a hrsti Zlatých malin.(27.11.2013)

  • KarelR
    ****

    Ridleyho Pain and Gain, který mi kupodivu sedlo. Fakt nepotřebuju všechno polopaticky vysvětlený (základní situace mi přijde dost jasná, stejně tak její vývoj) a jako série zvrácenejch dialogů to funguje výborně. Kdyby u toho bylo Tarantinovo jméno, lidi by podle mě remcali o dost míň. Takhle se Konzultant bohužel zapíše do dějin jako svěží a příjemně jiná gangsterka, která ale většinu lidí úspěšně zdeptala do bezvědomí. Já teda místo nelogickýho paskvilu dostal napínavej biják velice chutnýho ražení, kde wtf momenty spíš přidávaj na zážitku, než aby mu ubíraly. Ale takovejch šťastlivců asi bude minimum, no...(27.11.2013)

  • Superpero
    ****

    Začíná to pozvolna a dost nudně, jelikož se tam Fassbender filosoficky baví s Bruno Ganzem o diamantech a je to jalové až běda. Tento neduh bohužel z filmu nikdy zcela nevymizí a stává se, že místo aby nějaká postava řekla "seš v prdeli, nepomůžu ti" tak radši předvede desetiminutovou úvahu na téma životní volby a světa ve kterém žijeme. Jinak mi to ale přišlo super. Jakmile se začne něco dít a máme možnost sledovat sabotovanou "zakázku" tak je to fakt napínavé. Herci byli všichni skvělí a prostě mě to bavilo. Líbila se mi přestřelka u hovnocucu, ale (spoiler) myslel jsem, že chlápek z kartelu s uzinou zabil noshledy Cameron Diaz a tím pádem odvezl zásilku plánovanému majiteli. Tzn. ona by z toho neměla mít prachy. A i když vzala prachy Bradu Pittovi, tak to mu mohla udělat i v Americe a nemusela kvůli tomu sabotovat jejich byznys s hovnocucama. Asi mi někde unikla dějová nitka, ale tohle jsem nepochopil.(27.12.2014)

  • Fr
    ***

    EXTENDED ,,JESTLI MYSLÍŠ, ŽE MŮŽEŠ ŽÍT VE SVĚTĚ ANIŽ BYS BYL JEHO SOUČÁSTÍ, ZKLAMU TĚ. NEJDE O TO, ŽE JDEŠ KE DNU, DOKTORE. JDE O TO, CO STÁHNEŠ S SEBOU..…“ /// Sex, přistěhovalci a židovská úvaha úvodem. Vo tom sexu…, to se nestyďte, na McCarthyho to konečně přišlo, takže to bude celej film. Taky ty filozofický úvahy a historky – třeba jak vošukat Ferrari, nebo vo pravidlech Snuff filmů (co bylo zajímavější? Tož Cameron mě nějak nebere…) zabíraj dost času, a tam, kde by normálně stačilo 20 minut, tady zabere hoďku. Přitom tu je pár zajímavejch nápadů i pro ty míň přemejšlivejší. Do konce chybí hodina, Fassbender má hnědý trencle (ze vnitř vole!) a já si přeju, abych to cejtil (ten strach … furt ty trenky…) stejně. Tož lehce. Všechna ta filosofie plná poučení a několik dobrejch vobrázkovejch okamžiků prostě nestačí na to, abych se na konci tvářil radostně a šířil dojem, jakože jsem viděl něco zvláštně jinýho, na co se nedá nezapomenout. Takový je to nesourodý… /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Rád se mrknu na zkoumání vlhkosti P.Cruz. 2.) Začínám obchodovat s drogovým kartelem a šiklo by se mi pár rad. 3.) Thx za titule ,,-OverLord-“. /// PŘÍBĚH **** HUMOR ne AKCE * NAPĚTÍ *(5.2.2014)

  • novoten
    **

    K hlášení o senilním Scottovi se neuchýlím, protože uživatelů kopírujících podobně velkoústá prohlášení z cizích recenzí na loňského Promethea tu je dost a dost. Pravdou ale zůstává, že moje zklamání je pořádné. Ne snad že by Ridley zapomněl točit - on jen není z Konzultanta vůbec znát. Celé je to jen McCarthyho do sebe zahleděný scénář, zhmotněný do líně se převalujících dialogů, ohraničený dost dobrou podružnou pointou a velmi proměnlivě obsazený. Zatímco Fassbender s Pittem táhnou úplně všechno, Cameron Diaz se stává castingovým přešlapem, jaký snad nepamatuji. Každé gesto či slovo působí tak nuceně a prkenně, že veškerá menší pozitiva (soundtrack, akční pablesky) jsou téměř zapomenuta. Vzhledem k tvůrčímu týmu se mi nechce věřit, že jdu takhle nízko, ale když i já, který se příběhem velmi rád nechám zmámit, na první dobrou prohlédnu skrz nahodilé střípky až na konec, je něco špatně.(27.11.2013)

  • movie
    *****

    90% Tu trochu přemíry moudroprdství (obzvlášť ke konci filmu) bych McCarthymu a Scottovi odpustil už s ohledem na věk (80 a 76), mají na to právo. KONZULTANT nabízí vysokou míru filmovosti (podobně jako třeba GRAVITACE), ovšem s velmi nejednoznačným a nepřímých príběhem se spoustou biblických odkazů a notnou dávkou symboliky, která nemusí být každému po chuti. Postavy tu podobně jako v McCarthyho knihách nemluví do větru, ale ve velmi informativních nebo věcných větách a už od začátku je potřeba přistoupit na hru, kterou KONZULTANT nabízí, smířit se s tím, že uslyšíte věci, které si mezi sebou většinou okázale bohatí gauneři neříkají, a oddat se mnohým detailům, na kterých Scott snímek staví. Ať už je to hodně staromilské obsazení, každý nový střih začínající záběrem na občerstvení (obžerství, kdy si postavy neustále dolevájí sklenku, ačkoliv už by měli mít dávno dost) nebo neuvěřitelně okázalý vzhled Bardemovi postavy. Dávám 90% a chci vidět ještě jednou. (VIděno v den ČS premiéry v absolutně prázdném sále Cinestar Pardubice).(29.11.2013)

  • EvilPhoEniX
    ****

    Konzultant je příjemně zábavný, sexy, meditativní, krvavý a inteligentní film a zároveň je to pro mě jeden z nejmodernějších filmů 21. století. Jak zmiňuje Quentin, styl, elegance a extravagance z filmu přímo září. Je třeba také zmínit velmi silný herecký cástíng, který se skládá ze všech mých oblíbených herců. Spoiler: Scéna, kde Cameron Diaz opíchá Bardemovi fáro a Pittovo zneškodnění bylo definitivně největším Highlightem filmu! Akce 4/10, Napětí 5/10, Gore 7/10, Story 7/10, Atmosféra 6/10.(2.3.2014)

  • Jara.Cimrman.jr
    **

    Otázka, zda strejda Ridley dokáže svým filmem nudit, byla právě zodpovězena. Dokáže a to kvalitně. Vidět to v kině, tak bych svou přibližně stopadesátikorunu oplakával hodně dlouho. Takhle mi slzy zůstanou v nosním slzovodu, ale přiznám se k tomu, že kdyby Malkina tak rafinovaně nevyšpulila svého sumečka na čelní sklo, tak by mi tento snímek zmizel z vyrovnávací paměti dřív než za tři, dva, jedna, teď ... O čem to vlastně bylo? Už ani nevím.(28.3.2014)

  • M.a.t.t.
    **

    30%. The Counselor si určite nájde priaznivcov, ktorí v ňom budú vidieť niečo viac. Za mňa však takmer celé zle. Pseudofilozofická fraška, kde dialógové výmeny nedávajú zmysel a nemajú ani opodstatnenie vo vývoji postáv či samotnej zápletky - ktorá mimochodom vôbec nedáva zmysel. Výsledok koncu ho zachraňujú výhradne herci a občasný náznak atmosféry. Nie je to ani tak vina Ridleyho Scotta, ktorý odvádza obstojný štandard, skôr Cormaca McCarthyho, s ktorým nie som úplne za jedno, ale predsa ma prekvapil, že to vie aj oveľa horšie.(2.2.2014)

  • ORIN
    ****

    Místy hodně nejasný a nečitelný film vyzývající k téměř neustálé interpretaci, ve výsledku ale dost zábavný. Při tak hvězdném obsazení - skvěle zahraná mrcha Diaz, všeznalec a všudybyl Pitt, extravagantní Bardem, umírněný Fassbender a trochu nevýrazná Cruz - je docela překvapující rozpočet pouhých 25MM dolarů, už méně, že se film doma (v USA) nezaplatil (dle boxofficemojo.com k 26.12. necelých 17MM), o to více přidal mimo zámoří (necelých 47MM). Takže vzhledem k nízkému rozpočtu to zas takový kasovní krach není.(31.12.2013)

  • xxmartinxx
    **

    Scénář na úrovni studenta FAMU, nebo ještě hůř: scénář na úrovni pedagoga FAMU (zdravím Jarchovského)! Takový ten film, kde každou větu odhadnete dopředu, stejně jako pointu každé scény. Tezovité, vykonstruované, přitom nevysvětlené. Ani jsem přesně nepochopil, co vlastně ten Fassbender dělal, tím míň proč se dostal do potíží, do jakých se dostal. Režijně jen rutinní. Jo a důležitá rada na závěr: Svůj film nikdy nemůžete zakončit scénou, v níž Cameron Diaz odhalí, že je velkou femme fatale a začne trousit moudra, to prostě nejde, pokud neděláte komedii nebo parodii. V důsledku toho a mnoho dalšího nejde brát tenhle film vážně, protože je buď trapný, nudný, nebo oboje a je to vina především Cormaca McCarthyho a v závěsu samozřejmě režiséra bez špetky soudnosti velící svěřený text nějak korigovat.(26.11.2013)

  • gudaulin
    *****

    Stává se mi opravdu jenom výjimečně, že bych se loučil s filmovými titulky a v téže chvíli se cítil ztracený, protože jsem nechápal, co se v právě dokoukaném filmu odehrálo. Musel jsem si pustit klíčové scény ještě jednou, abych se chytil a docvakly mi všechny motivace, zákulisní hry a spojenectví. Klíčové přitom nebyly přestřelky nebo popravy filmových postav, ale dialogy. Dialogy vymazlené a sofistikované, kdy jsem si např. rozhovor advokáta se šéfem kartelu okouzleně pustil třikrát, abych si vychutnal jemnou hru dravce pohrávajícího si se svou kořistí. Konzultant je pro určitou specifickou vrstvu poučených a naladěných diváků, rozhodně není snímkem pro široké publikum a neváhal bych ho označit za kultovní v tom původním smyslu slova - tedy nikoliv jako masově úspěšný film, nýbrž film, který okouzlí nevelkou skupinu fajnšmekrů. Zatímco Scottův Prometheus byl třeskutě blbý, Konzultant od téhož režiséra je film chytrý. Chytrý až moc, otravně a nesympaticky. Je to jakýsi kříženec Tahle země není pro starý a Jeden musí z kola ven. S prvním titulem ho pojí jméno autora scénáře a tématika světa drogových kartelů a lidí z podsvětí, s druhým zase způsob vyprávění, který je pro diváka obtížně stravitelný. Nepomáhá mu například absence postav, kterým je možno fandit. Jedinou kladnou postavu, která se do světa špinavých obchodů dostala nedopatřením, události nelítostně semelou a zbytek pokřivených charakterů už jen soutěží o to, kam až je schopen ve své podlosti zajít. Scénárista dávkuje informace po troškách a ledascos si nechává pro sebe, musíte zkrátka domýšlet a zpracovávat tam, kde byste rádi jenom konzumovali. Každopádně na jeho výsledné podobě se podepsal mnohem víc Cormac McCarthy než Ridley Scott. Měl bych sice pár připomínek, např. obsazení typové herečky Cameron Diaz rozumné nebylo, jakkoliv díky režijnímu vedení příliš nepřekážela, Scott věděl, co je schopna herecky utáhnout a nezatěžoval ji. Její sexuální výstup, který pro některé diváky bude třešničkou na dortu, mi přišel zbytečný a laciný a v několika dalších scénách si štáb chtěl tak trochu zahrát na Tarrantina, ale z původních čtyřech uvažovaných hvězdiček jdu na pět, protože u tak těžce podhodnoceného snímku nebudu váhat mu pomoci. Celkový dojem: 90 %.(8.4.2017)

<< předchozí 1 2 3 4 9 17 25 33