Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Vysoce postavený advokát, ve filmu přezdívaný Konzultant (Michael Fassbender), se prostřednictvím majitele nočního klubu Reinera (Javier Bardem) přimotá k pochybnému obchodu s drogovým kartelem. On i Reiner ale brzy zjistí, že dohoda, kterou uzavřeli, jim nepřináší jen vidinu pohádkových zisků, ale zároveň je přivádí do víru událostí, jež pro ně mohou mít fatální následky. I když má Konzultant několik šancí hrozící katastrofě čelit, jeho arogance a touha po rychle vydělaných penězích mu nedovolují tyto možnosti využít. Když si posléze uvědomí, že přestal mít situaci pod kontrolou a z hráče se proměnil ve figurku ve hře, je už pozdě. Smrtící lavina nabírá na rychlosti a stahuje s sebou nejen jeho, ale i Reinera, dalšího zprostředkovatele obchodu Westraye (Brad Pitt) nebo Konzultantovu krásnou snoubenku (Penelope Cruz). Zdá se, že jediným člověkem, který v téhle absolutní krizi dokázal zachovat chladnou hlavu je Reinerova přítelkyně Malkina (Cameron Diaz). Kdo z nich se dožije šťastného konce? (CinemArt)

(více)

Recenze (670)

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Stává se mi opravdu jenom výjimečně, že bych se loučil s filmovými titulky a v téže chvíli se cítil ztracený, protože jsem nechápal, co se v právě dokoukaném filmu odehrálo. Musel jsem si pustit klíčové scény ještě jednou, abych se chytil a docvakly mi všechny motivace, zákulisní hry a spojenectví. Klíčové přitom nebyly přestřelky nebo popravy filmových postav, ale dialogy. Dialogy vymazlené a sofistikované, kdy jsem si např. rozhovor advokáta se šéfem kartelu okouzleně pustil třikrát, abych si vychutnal jemnou hru dravce pohrávajícího si se svou kořistí. Konzultant je pro určitou specifickou vrstvu poučených a naladěných diváků, rozhodně není snímkem pro široké publikum a neváhal bych ho označit za kultovní v tom původním smyslu slova - tedy nikoliv jako masově úspěšný film, nýbrž film, který okouzlí nevelkou skupinu fajnšmekrů. Zatímco Scottův Prometheus byl třeskutě blbý, Konzultant od téhož režiséra je film chytrý. Chytrý až moc, otravně a nesympaticky. Je to jakýsi kříženec Tahle země není pro starý a Jeden musí z kola ven. S prvním titulem ho pojí jméno autora scénáře a tématika světa drogových kartelů a lidí z podsvětí, s druhým zase způsob vyprávění, který je pro diváka obtížně stravitelný. Nepomáhá mu například absence postav, kterým je možno fandit. Jedinou kladnou postavu, která se do světa špinavých obchodů dostala nedopatřením, události nelítostně semelou a zbytek pokřivených charakterů už jen soutěží o to, kam až je schopen ve své podlosti zajít. Scénárista dávkuje informace po troškách a ledascos si nechává pro sebe, musíte zkrátka domýšlet a zpracovávat tam, kde byste rádi jenom konzumovali. Každopádně na jeho výsledné podobě se podepsal mnohem víc Cormac McCarthy než Ridley Scott. Měl bych sice pár připomínek, např. obsazení typové herečky Cameron Diaz rozumné nebylo, jakkoliv díky režijnímu vedení příliš nepřekážela, Scott věděl, co je schopna herecky utáhnout a nezatěžoval ji. Její sexuální výstup, který pro některé diváky bude třešničkou na dortu, mi přišel zbytečný a laciný a v několika dalších scénách si štáb chtěl tak trochu zahrát na Tarrantina, ale z původních čtyřech uvažovaných hvězdiček jdu na pět, protože u tak těžce podhodnoceného snímku nebudu váhat mu pomoci. Celkový dojem: 90 %. ()

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

„Are you awake?“ Mexicko-texaské pomezí, jednání nesoucí následky, nesamoúčelné násilí, vztah mezi dravcem a kořistí, láska, smrt a osud, co má každý ve vlastních rukou, ale přitom ty ruce nekontroluje. Scott chytře, podobně jako Coeni, do osobitého díla moc nezasahoval a nechal McCarthyho přednosti samovolně vyplout na povrch země, která znovu není pro starý. Stylový The Counselor je postaven na stejných pilířích nevyřčenosti jako sám život, kdy něco je zjevné, něco lze předpokládat a k některým informacím se vůbec nedostanete, nicméně vězte, že pokud do této stavby zakomponujete kus sebe, máte vyhráno. Neaktivnímu divákovi, co odmítá dohlédnout dál, než po sumečka (mimochodem, Bardem by z fleku mohl hrát výra), nepomohou ani dialogy, které nejsou dialogy v pravém slova smyslu, ale spíše literární hrátky s jazykem na téma chamtivost, zaslepení bohatstvím či láskou a vykoupení v podobě smrti a nutno je brát tak, že když vám je dohromady 156 let, máte zkušenosti i nepopíratelné právo tesat moudra o životě a potměšilosti jeho konce. Plně chápu, že když člověk přistoupí k „jižanské gotice“ se standardním žánrovým očekáváním (slovy Krytona): "Android potká androida. Z androida se stane chameleon. Android ztratí chameleona, chameleon se přemění na slizku, android získá slizku, slizka potká slizku a odejdou spolu, android ztratí slizku, chameleona i androida.“, bolí to. Ne jako kravata bolito, ne jako vnímavý přístup, ale bolí.. Konzultant už je vzhůru. A vy..? ()

somnar 

všechny recenze uživatele

Ve filmu konzultant hraje americka helena vondrackova cameron diaz mozek globalniho zlocineckeho planu, pricemz vsichni vime, ze ve skutecnosti nedokaze napriklad chodit a mluvit zaroven, patrne kvuli sedymu zakalu tam vojizdi zluty ferrari (!), pricemz v tom ferrari sedi javier bardem (!!) a u bazenu hladi penelope cruz, protoze uz to zkusila na ferrari i na bardema, ale byla dvakrat odmitnuta. celej ten film dava smysl asi jako kdyz jarda dusek mluvi s kameny o vesmiru, i kdyz k tomu napsal scenar cormac mccarthy. z nejakyho duvodu se tam taky trapi superliga citajici fassbendera, penelope, bardema a pulky brangeliny a reziroval to prej nakej ridley scott. i vy donsajni! 50% ()

TeeAge 

všechny recenze uživatele

|| Scenár: Cormac McCarthy | Hudba: Daniel Pemberton | Produkcia: Ridley Scott, Nick Wechsler, Steve Schwartz, Paila Mae Schwartz | Distribúcia: 20th Century Fox | Štúdio: Scott Free Productions, Nick Wechsler Productions, Chockstone Pictures | Rozpočet: 25 miliónov $ | Tržby: 46,795,200 $ || Odsúdiť film len pre to, že ho človek napoprvý krát úplne nepochopí, je nerozumné, ale na druhú stranu pochopitelné. --- Pre mňa osobne skvost po hereckej i režijnej stránke. Sila scenára je v globálnej odlišnosti od žánroviek a v opusteniu tradičnej šablóny - čo ho ale nepopierateľne robí deravejším a miestami nepochopiteľným. Režijný zostrih ma bude zaujímať o to viac - odhalí, či tá občasná nevysvetlenosť mala komerčný dôvod kôli nutnosti zostríhať metráž, alebo je to jednoducho neprecíznosť scenáristu. Z mojej stránky: Čo som nepobral, to som si domyslel, a asi správne: (nielen) Na konci sa dostavila filmová katarzia skrze husiu kožu. Možno to bolo perfektne hrajúcimi, trafne vybraným hercami, alebo jednoducho faktom, že som tento deň bol aktívnym, premýšlajúcim divákom, s chuťou pre dokonalosť v nedokonalosti. Keci! Možno to bolo tým studeným vánkom v kinosálu, ktorý bol efektívnejší, než ventilátorový systém v kine s 4DX!!! :) 78% | Videno v Atlas Praha, 27.11.2013 | ()

genetique 

všechny recenze uživatele

Film, ktorý zbytočne premrhal potenciál dvoch velikánov. McCarthyho scenár s hrdosťou vzdoruje Scottovým šablónovitým ideálom, vzájomne sa síce snažia o asimiláciu, no je jasné, že vzájomná kooperácia bude vo výsledku skôr rušivým elementom, než by mala vniesť do snímku harmóniu a komplexnosť. Tú sa teda darí zhliadnuť len vrámci jednotlivých, samostatných scén, ktoré pôsobia režisérsky veľmi umne a zábavne, no ako celok je to príliš rôznorodé a myšlienkovo rozcuchané. Záver navyše totálne zablúdil a chcel mať cool "heist movie" pointu, ktorá nakoniec nebola taká zlá, len keby sem nebola nasilu prilepená vyschnutým scenáristickým lepidlom. Herci ale príjemne prekvapili, film ubehol rýchlo, aj vďaka exotickému prostrediu a zaujímavým charakterom. 65%. ()

StarsFan 

všechny recenze uživatele

Advokát se nějakým neznámým způsobem zapojí do obchodu s drogami a vy netušíte proč. Všechny vedlejší postavy jsou do onoho obchodu nějak namočené a vy nemáte ponětí jak. Ne, teď nepopisuju prvních patnáct minut filmu, ale moje schopnosti analyzovat příběh po návratu z kina. Cormac McCarthy napsal scénář, ve kterém každá z postav mluví v metaforách, a ať už je to vlivem toho, že můj mozek vzdal po dvaceti minutách snahu dešifrovat je, nebo ať už je to tím, že jsou prostě bez vysvětlujícího komentáře autora rozluštit nejdou, pravda je taková, že ze synopse jsem se toho o o Konzultantovi dozvěděla víc než za dvě hodiny strávené jeho sledováním. ()

3DD!3 

všechny recenze uživatele

Myslím, že dnešní lidi ten film nepochopí. Má působit hluboce, ale natočený je strašně povrchně. Což má za následek napjaté tření mezi oběma plochami. Konzultant ukazuje jak moc hollywoodský Scotův styl je. McCarthy napsal scénař, který se vymyká všem standardům, bohužel se už nepostaral, aby režisér do snímku vnesl ono potřebné podobenství. Pro něco takového je vhodný někdo jiný, Nicolas Winding Refn mi vychází jako jeden z nejvhodnějších kandidátů. Scottův styl sám o sobě mi ale sedí, tak jsem to dokázal jakž tak překousnout. Herecké obsazení, které dal dohromady je obdivuhodné, ale jde možná proti typovým proporcím samotných herců. Fassbender je až netradičně hodný, to zlo o kterém se mluví spočívá jen a pouze v chamtivosti a domýšlivosti. Pitt je fajn, místy trochu křečovitý. Reinier Bardemovi vůbec nesedí, nehraje ho špatně, ale typově je úplně mimo. Penny Cruz by potřebovala být mladší a bláznivěji zamilovaná, ale příliš se tu nevyskytuje. No a pak je tu Malkina Cameron Diaz. Obludná vypočítavá mrcha a asi druhá nejdůležitější postava. McCarthy snad ještě nenapsal silnější ženskou postavu. Diaz se jí chopila se ctí. Svině umí, ale Angelina by sem seděla víc. A dostáváme se k největšímu problému a tím je přístupnost. Konzultant sice chytře bruslí po hraně přístupné pro děti od 15ti let, ale tak je všechno to vraždění a sexuální pnutí příliš sterilní. Scéna s Ferrari je zvláštní a dobře podaná, ale nemá ten potřebný šokový efekt, o kterém postavy mluví. Jakékoliv mučení je tu jen odvyprávěné. Může jít o umělecký záměr, ale snímku to krade uvěřitelnost, mrazivost. K čemu jsou vypiplané dialogy, které reflektují zkázu a smrt, když je téměř neviditelná. Konzultant není špatný film, jen je příliš divný než aby se líbil. ()

JitkaCardova 

všechny recenze uživatele

Snímek The Counselor představuje vizuálně i kompozičně brilantní rozvedení filmového dialogu nad motivy našich činů a jejich souladem s naší podstatou, z nějž vyplývá naše ne/schopnost přijímat důsledky, které jsme si sami přichystali podle míry své rozpornosti - platí tu totiž jednoduchá, byť krutá úměra: čím větší rozpor je mezi našimi činy, vnějšími projevy, a tím, kým doopravdy jsme, čím zbaběleji před sebou tajíme svoji pravou podstatu, odmítáme pochopit své vnitřní ustrojení a dispozice, tím méně si dokážeme představit hrůzu, jaká nás kvůli tomu může postihnout, jakou tím na sebe přímo voláme. A ovšem, úhelnou perspektivou, na níž se to nejostřeji projeví, je zločinnost - schopnost či ochota člověka se zločinem živit a s tím se nejednoduše pojící míra jeho porozumění tomu, co zločinnost znamená a co všechno oblast zločinu v aktuální, žité realitě zahrnuje - s čím si tak či onak zahráváme, jestliže svůj život spojujeme se zločinem, čemu se vydáváme všanc, co musíme být schopni unést, když ne jako vědomí, tak o to tíživěji jako reálný tlak konkrétních činů a jejich konsekvencí. ***** Rozvíjí se tak filmový dialog nad morální, etickou či alespoň vnitřně hluboce logickou (což by ovšem mělo být totéž) integritou našich životů, ať už děláme cokoli: čím menší integritou mezi vnějším a vnitřním doopravdy vládneme, čím rozporněji ze zbabělosti jednáme vůči svému vnitřnímu založení, tím hrozivější realitu proti sobě v důsledku toho poštváváme. ***** U leopardů je to prosté, jejich údělem je zabíjet a oni zabíjejí s ryzostí srdce, elegancí a krásou, jež nemá obdoby, říká v závěru s nesmírným uspokojením kočkovité šelmy Malkina - existují v dokonalé jednotě těla i ducha, není u nich rozdíl mezi tím, co dělají a kým jsou. Lidé jsou podle ní složitější případ - hlavní hrdinka míní, že to je tím, že určitá lidská slabost srdce jim nedovolí zabíjet stejně elegantně a účelně, a sama se očividně považuje za někoho, kdo to pochopil, osvobodil se od slabosti a stal se ryzím, pravdivým zabijákem (Nikoli chladným, neboť pravda nemá teplotu, není emočně zabarvená.). Přemýšlivější jedinci mohou Malkině namítnout, že s lidmi je to složitější spíše vzhledem k tomu, že účel našich existencí není tak snadno pojmenovatelný - že na rozdíl od leopardů zkrátka lov a zabíjení nejsou naším ryzím údělem. (Ti ještě přemýšlivější rovnou poukážou, že takhle zjednodušené to neplatí ani u leopardů: ti loví, aby přežili, ale žijí pro život sám a jeho kontinuitu, pro krásu a naladěnost bytí - Malkina je i ve filmu možná jediná postava, která v těch šelmách vidí pouze a přede vším precizní vrahy, protože je tak vidět chce.) Co jím je, totiž účelem našich životů, na to si ovšem musí odpovědět každý člověk sám a dát si přitom sakra pozor, aby si nelhal, protože to dostihne a zničí jeho svět augmentované jako tsunami. A s tímto vědomím se můžeme zahledět za konec zobrazeného příběhu, až tam, kde se jednou protíná Malkinin osud s jejím hlubokým nepochopením jak lidské, tak vlastní jedinečné podstaty, s bezednou spárou v její vnitřní integritě - mezi tím, co dělá a jak si své počínání vysvětluje či omlouvá, a kým jako jedinečná lidská bytost a žena doopravdy je - z toho tušení, jak ona sama bude jednou svým budoucím osudem zaskočenější než všichni ti, o jejichž osud se postarala "leopardím" způsobem, bez nichž zůstala sama (Jak praví mexický barman: smrt není bez významu - celá moje rodina je mrtvá, bezvýznamný jsem zůstal já...), až ji její osobní tsunami dožene daleko za hranicemi její představivosti, z toho tušení by nás mělo mrazit. ... Malkina se považuje za praktickou, konzumní, účelovou, sytí hlad, ukájí sexualitu, plní peněženku a účelovost a jednoduchost takové existence, která ji prozatím plní uspokojením, omlouvá přirovnáním k šelmí bezprostřednosti a nevině - snad jediná mezi všemi postavami ani náznakem nepochopila, v čem tkví podstata diamantů i leopardů - používá diamanty jen jako pohodlnou peněženku k transferu hotovosti, neumí ocenit jejich specifickou krásu, totiž: Malkina neumí ocenit specifickou a ničím nevyvážitelnou krásu jedinečností, již symbolizují, nepochopila, že to je podstatou člověka a jeho vztahu k životu, jakkoli třeba i krutému, ať se dívá na leopardy nebo diamanty, že má vidět krásu jedinečnosti a dostát té vlastní. Malkina všechno kolem využije a pozabíjí jako nejlepší hráč, protože to je snadné, chápe-li sebe jako šelmu bez svědomí a pochybností, a nezůstane nic a nikdo, kdo by jí mohl dávat jedinečný význam a čemu by ho ona mohla udílet. Až jí to bude muset dojít, co si neodvolatelně provedla, až si představí, že s tím bude muset dál žít, až v tom mrtvém tichu na chvilku zakolísá - je mimo hranice naší představivosti, jaké utrpení a jaký konec tím na sebe přivolá. ***** A tvrdím-li, že se ve filmu The Counselor jedná o delikátní rozvedení tohoto tématu, pak tím narážím na jiný, starší a velice slavný film, který je v mých očích primárním ztělesněním takové konfrontace a morálního i reálného soudu nad vnitřní integritou a motivacemi svých postav, nad jejich pochopením lidského údělu a svých vlastních povah a rolí v něm - čímž narážím na snímek Heat (1995). ***** Leitmotiv filmové kompozice The Counselor: Člověku, který se před životní realitou a sebou samým schovává za titul advokáta - právního poradce, nelze radit. Z toho paradoxu také mj. plyne, že dialogy ve filmu nikdy nejsou dialogy: jsou to míjející se monology, kdy postavy ani nezakrývají, že si nechtějí nebo nemohou porozumět či se vzájemně poučit - pokud jedna pronáší moudra nebo překvapivé postřehy o skutečném světě, pak jen tak mimochodem a s vědomím, že ta druhá je nechce slyšet nebo nemůže pochopit. Případně to vědí obě strany. Ona moudra pak ale filmem dál chvějivě rezonují a obnažují na dalším jednání a mluvení každé z postav, s čím se to nechce vyrovnat, co si nepřipouští a jakou si na sebe strojí past. ***** Citát z Malkininy závěrečné samolibé zjednodušující řeči o leopardech, v níž se tragicky mýlí jak o člověku jako takovém, tak i o sobě zvlášť, a chystá si prorocky ten nejkrutější možný osud vlastní neupřímností a neochotou objevit a naplnit svůj skutečný potenciál: "The hunter has grace, beauty and purity of heart to be found nowhere else. You can make no distinction between what they are and what they do. And what they do is kill. We of course are another matter. This our faintness of heart that is driving us to the edge of ruin. Perhaps you won't agree but nothing is crueler than a coward. And the slaughter to come is probably beyond our imagining." () (méně) (více)

Spiker01 

všechny recenze uživatele

Jeden z nejlépe obsazených filmů podzimu je konečně tady a jak, že to dopadlo? Ridleyho Scotta mnozí po Prometheovi obvinili ze senility, já mu ovšem dal ještě jednu šanci a troufám si tvrdit, že v tomto případě na straně tohoto režiséra chyba není. Začátek byl totiž velice dobrý. Krásné prostředí a obecně lokace, skvělá kamera, výborná atmosféra a v neposlední řadě skvělé výkony herců. Skvěle si to dává zejména Michael Fassbender a Javier Bardem mezi nimiž skvěle funguje ona pověstná chemie a charisma z nich čiší na kilometr. Dokud se mezi sebou přátelsky baví a víceméně přetahují (spolu s další hvězdou Bradem Pittem)o pomyslný vrchol divákovo zájmu (což je přibližně půlka filmu), tak opravdu naprostá paráda. Jeden skvělý dialog nebo výměna názoru za druhým. Později se to však zlomí a právě tehdy ve mě nastal zmatek, možná i z toho důvodu, že jsem pořádně nepochopil, o co (a hlavně proč) vlastně jde. Mnozí připisují vinu scénáristovi McCarthymu. Upřímně to ale vlastně nedokážu jednoznačně potvrdit. Možná jsem nedával dostatečný pozor a něco mi uniklo, protože mi připadalo, že konflikt stojí na velice chabém základu a není vlastně pořádně vysvětlený. Celkový dojem z filmu je ovšem výborný. Rozhodně to nesedne každému a kdyby role neuzmuly takto známé hvězdy hollywoodského nebe, zřejmě bych nebyl tak nadšený ani já. Tvůrci dokázali z hereckého obsazení opravdu vytřískat maximum a jelikož hlavní zápletka malinko pokulhává, je to vlastně ten jediný faktor, který vás táhne dál...75%...[29.11.2013_Cinema City_Flora] ()

Kaka 

všechny recenze uživatele

Velmi tvrdý a nekompromisní film plný odkazů, filozofie, životních mouder a pravd, jdoucí proti jakýmkoliv diváckým trendům, očekávající vysokou míru vašeho intelektu a umění číst mezi řádky. Nejednoznačné, nezařaditelné, přesto místy hypnotické a strhující. Pro člověka bez "životního nadhledu" film o ničem. Pro zbytek silný zážitek. Viděna extended verze. ()

sud 

všechny recenze uživatele

Netvrdím, že jsem film nepochopil, byť není jednoduchý a vyžaduje soustředěného diváka. Problém spíše vidím v tom, že se postupem času ze zajímavě vyprávěného thrilleru stává překombinovaný bordel a v závěru jsem již pouze kroutil hlavou. Škoda, herci hrají jako o život, některé scény (poprava motorkáře, všechny scény s Reinerem) mají patřičnou sílu, s filmem jako celkem je to mnohem horší. 40%, a to s přihlédnutím k první polovině, kdyby film trval déle, možná bych byl ještě přísnější. ()

castor 

všechny recenze uživatele

Pět velkých hereckých jmen, za kamerou ostřílený Dariusz Wolski a legendární Ridley Scott a ve finále nakonec nic, kvůli čemu bych si pro tuhle zvláštní látku měl rezervovat místo ve své stále se scvrkávající paměti. Scénář je nabubřelý, pseudointelektuální, přitom moc nefunguje. A není to jenom tím, že je obalený rádoby vychytralými kecy. Tvůrci moc neví, co udělat s prázdnými, nezajímavými postavami. Brad Pitt tak nebude milovat ostrou strunu, Cameron Diaz si naopak ráda polonahá zajezdí po čelním skle auta. Být možná soustředěnější a chtít číst mezi řádky, ocenil bych jako celek víc, ale mně z toho prostě vypadlo exhibování, které je bez pointy ukončené a někdo se nám zoufale snaží dokázat, jak nezařaditelné to celé vlastně je. Takže kdo to nakonec odskáče? Obávám se, že hlavně divák. ()

D.Moore 

všechny recenze uživatele

Jakkoliv mám rád tvorbu Ridleyho Scotta (hodně) a Cormaca McCarthyho (hodně), musím říct, že Konzultant na mě zapůsobil především jako nesmírně namyšlený film, který (zhruba v tomto pořadí) baví, nudí, nudí, baví, nudí, baví a nudí a nudí. Až mi z toho je smutno. Nedá se přitom říct, že by McCarthy napsal něco vyloženě špatně, že by Scott něco špatně natočil nebo že by některý z herců něco špatně odehrál. Já bych ale byl mnohem spokojenější, kdyby McCarthy místo scénáře raději napsal knihu, ve které bych si mohl jeho dialogy pročítat hezky v klidu, vracet se k nim a přemýšlet o nich. Když se na mě totiž valí takovým mocným a ubíjejícím proudem jako v případě tohoto filmu, nedělá se mi z nich vůbec dobře. A to je škoda. Teď mi nezbude než si koupit knižní verzi scénáře (kterou bych si koupil stejně), přečíst ji a pak dát filmu další šanci. Nejspíš. ()

Spooner 

všechny recenze uživatele

Důkaz toho, že být výborný spisovatel nerovná se být výborný scénárista. Takový nabubřelý scénáristický patvar, v němž se na jednoduchou otázku odpovídá pětiminutovými rádoby filozofickými žvásty, se opravdu jen tak nevidí. Sakra, dyť scénáři se nedaří pořádně vybudovat ani hlavní zápletku, natož aby fungovaly tyhle nechtěně směšné průpovídky! Ridley Scott navíc zřejmě nudou usnul již při natáčení první scény a celé to na za něj dodělal asi cvičitel gepardů, protože i on si do své obsáhlé filmografie připsal zdaleka nejhorší film. Dokonce i ti jinak hvězdní herci jsou zde nevýrazní a za vrchol herectví se tu dá považovat Fassbenderova nudle z nosu. Hodně smutná spolupráce dvou legend, která nikdy neměla vzniknout. ()

Wacoslav1 

všechny recenze uživatele

No co k tomu napsat... Je to každopádně hodně specifický film který asi sedne jen okrajové skupině diváků. Má to nepopíratelně svoje kvality, ale musíte se do toho dostat a je fakt, že to je docela problém. Prostě vás hodí do vody a plavejte film se rozjede není vysvětleno kdo je kdo kdo dělá co a proč. Některý ty dialogy a repliky co postavy pronášejí (takhle snad fakt nikdo nemluví) prostě nepochopíte a budete si stejně jako já říkat kurva o čem to melou... Nicméně film má svoje chvilky a pár věcí co mě dostali. Především pár pěkně brutálních smrtí a celkem drsný vyústění. Na happyend rovnou zapomeňte je fakt, že film je docela dost ze života to zase jako jo o tom žádná. No a kdyby už kvůli ničemu jinému nestál za shlédnutí, tak se na něj určitě stojí za to podívat, jenom kvůli monologu Bardema vyprávějícího o tom jak mu jeho manželka opíchala jeho auto. Konzultant je prostě po všech stránkách rozporuplnej film v ději se moc chytat nebudete. Já například některý věci vůbec nepobral, ale zase je to zpracované takovou netradiční formou, že to prostě svým způsobem musí zaujmout. No jak už jsem napsal film pro dost okrajové publikum. U mě to bude za 55% ()

Davies182 

všechny recenze uživatele

Filozofii mám rád - a nikdy dříve mi z ní nebylo špatně. Ridley útočí s tunou nechtěně vtipných pseudointelektuálních keců, jimž vévodí hnusná, zmalovaná Cameron Diaz a její rozšklebený bobr. Fakt. McCarthy musel určitě cítit, že je scénář jedna velká, přestřelená, nafouknutá bublina... a že se vlastně tyhle kydy do filmu vůbec nehodí. Schválně počítejte, kolikrát si během toho v duchu řeknete "proč?". Tohle prostě měla být kniha, takže sorry. O jedinou zapamatováníhodnou scénu se zasloužil Pitt na vycházce městem (a možná i ten bobr), jinak až na technickou zručnost bída. Ti nejchytřejší odejdou ze sálu prozíravě již po dementním postelovém úvodu. ()

gogo76 

všechny recenze uživatele

Od každého filmu R. Scotta očakávam dokonalosť, ale posledné roky akoby nebol vo svojej koži. Výborne sa pozerá na hereckú zostavu, každý odviedol slušnú robotu, ale film sa hlavne v prvej polovici strašne vykecáva a všetko tu žiari sexuálnym zdravím...C. Diaz som nikdy nemusel a možno práve preto som jej tú mrchu veril. Navyše bonus s roztiahnutými nohami a prilepenou "mačkou" na čelnom skle ma rozosmial. Na chvíľu som si predstavil moju manželku na našom, popri BMW, skromnom aute. Druhá polovica začína byť hustá, poteší i B. Pitt v menšej a asi najlepšej roli. Super scéna s obojkom v závere... Chcelo to viac pritvrdiť, menej kecať, pridať pár zmysluplnejších scén a lepšie zdôvodniť konanie niektorých postáv. Jednoducho na tak zvučné mená je tam až priveľa chýb, ale s tak dobrou hereckou zostavou si to i tak užijete. 60%. ()

pepo 

všechny recenze uživatele

Režisér G.I. Jane a Promethea natočil filozofickú krimi ( schválne som nenapísal Ridley Scott :)) Je to síce srágora, ale na druhej strane veľmi zaujímavá srágora. 7/10 ()

Xmilden 

všechny recenze uživatele

Přestože je film neskutečně ukecaný a skoro na konci každé povídací scény mezi dvěma postavami se u mě dostaví WTF moment, tak i přesto mě film dokázal neskutečně zaujmout. Akce je minimum, ale když na ni dojde, je přímo ukázková a nakonec i ty dialogy jsou chytře napsané, přestože z nich občas trčí nějaký ten "mimořádný" spisovatelský obrat. Co ve filmu funguje na jedničku je zcela určitě Brad Pitt, nevím jak to ten chlap dělá, ale každá scéna s ním (jsou po hříchu jen 4) je mimořádná. Cameron Diaz je nesympatická svině, Javier Bardem jakýsi navoňaný trouba, Penelope je jen hezká ozdoba a Fassbender tak nějak tohle celé spojuje. Přestože v první hodině se člověk dost přemáhá aby tuhle šarádu nevypnul, nakonec to celé překvapivě funguje. 70% ()

Související novinky

Zemřel oceňovaný autor Cormac McCarthy

Zemřel oceňovaný autor Cormac McCarthy

13.06.2023

Uznávaný spisovatel, scenárista a držitel Pulitzerovy ceny za literaturu Cormac McCarthy zemřel ve věku 89 let. Smutnou zprávu potvrdil jeho syn John McCarthy. Slavný autor měl na svědomí tak zásadní… (více)

Ridley Scott chystá drsný western

Ridley Scott chystá drsný western

12.05.2016

S. Craig Zahler proráží do Hollywoodu. Autor románu Bone Tomahawk napsal a natočil jeho loňskou adaptaci a očividně s ní zaujal Ridleyho Scotta. Legendární režisér Blade Runnera nebo Vetřelce totiž… (více)

Ridley Scott chce točit Marťana a Blade Runnera 2

Ridley Scott chce točit Marťana a Blade Runnera 2

26.08.2014

Většina režisérů si mezi svými projekty nechává rozpětí alespoň dva roky. Ridleymu Scottovi ale dovolená očividně nic neříká, jelikož od přelomu tisíciletí natočil jedenáct filmů. Hodlá… (více)

Reklama

Reklama