poster

Keibecu

  • japonský

    軽蔑

  • japonský

    Keibetsu

  • anglický

    Egoists, The

Drama

Japonsko, 2011, 136 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • JFL
    ***

    Úskalí "The Egoists" vychází nikoli z režijního ztvárnění (to naopak film zachraňuje), nýbrž ze scénáře, potažmo z jeho předlohy. Od jediného režiséra, který dokáže z japonských herců a hereček dostat opravdové emoce a také je adekvátně zachytit na kameru, totiž člověk očekává dospělé postavy, či alespoň dospělé pojetí milostných soužení. "The Egoists" nečekaně představuje typicky juvenilně rozervanou romanci se shakespearovsky pompézními momenty a velkými výlevy emocí. Prostě něco, co by člověk asocioval se začínajícím tvůrcem, jenž chce do světa vykřičet bolest svého čerstvě zlomeného srdce. Zdejší útěk třetiřadého jakuzáka a striptérky, od něhož si oba slibují svobodu a absolutní lásku, tak je velmi vzdálený nejen citlivé psychologii Hirokiho vrcholných snímků jako "Girlfriend: Someone Please Stop the World", "Vibrátor" či "Měkký život" ale i delikátní romantice jeho zakázkovějších titulů jako "Your Friends", "Love on Sunday" nebo "The Lightning Tree". Co ale "The Egoists" utvrzuje jako typické Hirokiho dílo, je maximální empatie vůči postavám. Pro Hirokiho idealistická mladá láska, která tváří v tvář realitě nevyhnutelně přichází o křídla, není předmětem naivní mramorizace, krutého ukřižování, ani stařeckého výsměchu. Naopak k ní přistupuje s maximálním přijetím a svým ztvárněním ji intenzifikuje. Právě díky Hirokiho preciznímu citu pro rozzáběrování akce a charakteristickým dlouhým záběrům, jež místo absolutního afektu nechávají emoce pomalu vyvřít, se "The Egoistsů vyhýbá jalové emařině, kde by se postavy sebestředně ráchali ve svých bolístkách. nejen, že se před diváky otevírá romance plná velkých a ryzích emocí, ale Hiroki ji navíc nenápadně přibližuje svým oblíbeným klasickým roadmovie a tragédiím francouzských novovlnných milenců. Výsledek tak na jednu stranu nemile překvapí svou juvenilní naivitou, ale současně odzbrojí mladistvou energií, smyslností a intimitou, které sálají z každé scény. Zní to až paradoxně, ale film, který za posledních mnoho let nejen v rámci japonské kinematografie nejvíce srší nespoutaností a mládím, natočil režisér, kterému táhne na šedesát. Ve výsledku je vlastně "The Egoists" film hodný zhlédnutí právě proto, že více než jiné Hirokiho filmy posledních let dokládá právě mladost tohoto režiséra, která člověka uhrane při osobním kontaktu s ním. 7/10(27.4.2012)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace