Reklama

Reklama

Obsahy(1)

I když hrdinka pracuje jako švadlenka, ráda by se stala návrhářkou. A nadání skutečně má, dokonce o ni projeví zájem podnikatel z Paříže. Jenže mnohé se ukáže být jinak, než se zprvu zdá. Platí to o lidech i lásce... (oficiální text distributora)

Recenze (59)

dr.fish 

všechny recenze uživatele

Jestli je Baarová v nějakém filmu krásná, pak je to tento. Těžko pomíjet tento fakt, jelikož je na něm postaven úspěch filmu. Hugo Haas je tentokráte ve výborné fomě, napoprvé divák ani nestačí chytit všechny jeho skryté vtipy. V podstatě se jedná o obyčejnou komedii s primitivním dějem (jak chudá holka ke štěstí přišla), ale díky skvělému obsazení a výborné režii je film zároveň jednou z nejlepších komedií "pro lid". Frič to Slavínskému tentokrát opravdu natřel! 90% ()

Morien 

všechny recenze uživatele

Však holka žádnou práci nepotřebuje, když si nabrnkla továrníka, a továrník se může chovat jako predátor, když je továrník. Šmarja panno. Současné romantické filmy bývají taky bláboly, tak je radostné vidět, že se to časem nezhoršuje, nýbrž že to tak vždycky bylo. Ten ústřední hudební motiv mi velmi silně připomínal Ravelovo Bolero, zajímalo by mě, jestli jsem jen paranoidní, nebo jestli tam nějaká "inspirace" byla. ()

Reklama

Marthos 

všechny recenze uživatele

Mac Frič, tehdy již jeden z nejúspěšnějších filmových režisérů, se po několika společných setkáních s Hugo Haasem zvolna rozhodoval, co dál. V hledáčku producentských zájmů se v neobvyklé konkurenci mladých ocitla také Olga Scheinpflugová, jejíž původní námět ze světa módních salonů a elegance vzbuzoval patřičné naděje. O tom, že by se v jedné z hlavních rolí objevila Lída Baarová, nebylo nejmenších pochyb, také proto, že Baarová tehdy disponovala nebezpečným sex-appealem i nepominutelnou mezinárodní popularitou pod patronátem prestižní berlínské UFY. Nezahálel ani Haasův mimořádný talent – v roli proslulého krále pařížské módy, stiženého jakýmsi syndromem vyhoření a nalézajícího spásnou inspiraci v návrzích své nové chráněnky, přímo hýří sarkastickými bonmoty, ironizuje sebe i své okolí, zkrátka přitahuje pozornost. Frič, vědom si proměnlivosti diváckých sympatií, ani tentokrát neponechal nic náhodě a před kameru doslova vehnal zástup předních českých herců v čele s pihovatou Věrou Ferbasovou, Růženou Šlemrovou, Tréglem, Pištěkem, Marvanem a dalšími, kteří i na malém prostoru vytvářejí sympatický kolorit k hlavním představitelům. V případě Adiny Mandlové platí, že hraje tak trochu sama sebe – jen s tím rozdílem, že Haas se tehdy začínal nudit a hledal kýžené rozptýlení i v jiné dámské společnosti. Šarm, elegance a lehce ironický nadhled proměňuje Fričův film v příjemnou podívanou, konajíc přitom dnes již historicky cennou přehlídku dobové módy. ()

IvonaK 

všechny recenze uživatele

Komedie o módním návrhářství a o tom jak Haas finančně podporuje Baarovou za její návrhy. A moc se mi líbila Haasova mluva. Ale ten konec samozdřejmě přihlouplý. Jaká to náhoda že se vybourali zrovna u budovy ve které pracoval Lídin frajer. A jak se všechno honem rychle vysvětlilo že nejsou milenci a že nemá nikde žádné dítě. Aha. To že Haas držel Baarovou v náruči a ohrabával ji, tak to je v naprostém pořádku. Ale tím že to nebylo nudné, tak tu hvězdičku navíc dám. ()

zette 

všechny recenze uživatele

Hugo Haas jako francouzsky obchodnik s modou je ozdobou tohoto filmu. Souhlasim s nazorem, ze Lide Baarove to v tomto filmu mimoradne slusi (nikdy se mi moc nelibila). Mandlova je ovsem kouzelna v kazdem okamziku. Potesi vsak i dalsi herecka esa te doby jako Ferbasova, Pistek, Slemrova, Marvan... Veverka me herecky nepresvedcil. Skoda, ze se film tradicne predvalecne zamotava v milostnych vztazich a vice se nevenuje samotne profesi svadlenky a navrharky. ()

Galerie (3)

Zajímavosti (4)

  • Film je z produkcie Universum-Film AG (UFA). (Raccoon.city)
  • Ludmila Babková, která ve filmu hraje maminku Lídy Baarové  (Líza Bártová) byla ve skutečném životě její opravdovou matkou. Na natáčení se vnutila sama s vysvětlením, že na dceru musí dohlížet. (Redyx1)

Reklama

Reklama