poster

Vražedná minulost

  • Kanada

    Haunter

  • Velká Británie

    Haunter

Mysteriózní / Thriller / Horor

Kanada, 2013, 97 min

Režie:

Vincenzo Natali

Scénář:

Matthew Brian King

Kamera:

Jon Joffin

Hudba:

Alex Khaskin

Producenti:

Steven Hoban

Střih:

Michael Doherty

Scénografie:

Peter Cosco

Kostýmy:

Patrick Antosh
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • oLí
    ***

    O tomhle filmu jsem před projekcí věděl asi tolik co Eskymák o pěstování kokosových ořechů. Takže mne ihned zezačátku při "druhém dni" zaujal a abych se přiznal, i přes to soft podání mě nepustil až do konce. Hodně mě to bavilo. Proč jen 3* je prosté, pod ně bych nešel, je to někde mezi 3-4. Film je to prostě dobrý, tečka. Ale být trošku víc drsnější, ne tolik zaměřený na mladší publikum, přidat do toho více teroru na divákovu psychiku, zkrátka tohle je odtučněnej produkt, kterej by jinak mohl aspirovat na jeden z nejlepších horrorů roku, škoda - 6/10.(5.2.2014)

  • dr.horrible
    ***

    Takže Natali podľa očakávaní opäť potvrdil, že je tvorca plný skvelých nápadov, ktoré ale nedokáže dotiahnuť do konca a vysporiadať sa s nimi. Ale bavilo ma to! Pointa a vlastne celý dej sú postavené na presnom opaku všetkých Shyamalanovských thrillerov, čo si už samo o sebe zaslúži štyri hviezdičky. Za originalitu. Ale od polky sa to už nikam nevyvinie a záver je (aj z pohľadu druhej strany) rovnaký, ako v Ozvenách mŕtvych a desiatkach ďalších. 65%(27.10.2013)

  • kingik
    ***

    Na bubáky je nejlepší, když se sami ustraší k smrti. Šestnáctiletá dívka zjistí, že se v domě, kde bydlí se svými rodiči a malým bratrem děje něco zvláštního a sice, že se každý den stereotypně opakuje, ale kromě ní si téhle smyčky není z rodiny nikdo vědom. Rozhodne se přijít, co za tím vězí. Pointa je taková, že je po smrti a žádný strach, že bych něco prozradil dopředu, protože film to na sebe plácne přibližně v polovině a tak nevzrušivě, že bych to ani nenazval pointou. Film v nevzrušivých kolovrátkových kolejích ve stále stejném tempu jel od té doby dál a byl tak zamotaně nepřehledný až jsem se v té změti ztrácel a ne úplně ve všem bylo jasno. Celá věc se měla tak, že rodina bydlela v domě, kde dříve vyrůstal budoucí maniak, který zabil své rodiče a následně se dívka z dochovaných tiskovin dozvěděla o záhadných zmizeních jiných mladých dívek, které měl na svědomí on. Zapeklitější to bylo v tom, že dívka v časové smyčce, kterou většinu filmu sledujeme je duch a o život přišla přibližně v osmdesátých letech podle dobového prostředí, které ji obklopovalo. A nějakým způsobem měla před další vraždou uchránit budoucí obět. Proč jí o to tolik šlo pro mě zůstalo záhadou. Ale ono to v podstatě bylo jedno, protože překombinovanost a její následné vršení způsobilo takový zmatek, že dalo pořádnou práci se zorientovat v ději i v postavách. Stačila chvilka nepozornosti a divák téměř nevěděl o co se jedná. Horší to bylo s tím, že film se vraždám jako takovým vyhýbal a vražda rodičů maniakem v pubertálním věku bylo to jediné, co lze označit za "drsnou" scénu, ke vší hororové smůle vypadala nechtěně směšně. Přestárlý a vyzáblý maniak, jež je pak vržen na scénu mnoho strachu nenahnal, když se veskrze jeho řádění omezilo na únos dvou dívek do přistaveného auta s přelepenými ústy. Horor bez krve a drastických scén nepovažuji za horor. Napínavé to moc nebylo, protože děj byl zmatený, nepřehledný a když už jsem myslel, že jsem ho dostatečně pochopil, tak zničehonic porušil pravidla, která si pro logiku věci stanovil a tím mě jako diváka opět dostal do slepé uličky. Co tím chtěl režisér Vincenzo Natali říci ví jenom on sám. Rozhodně však nelze neurovnanost filmu přisuzovat pouze režii, ale také scénáři. Natali dodal působivý vizuál a spousta scén je výborně výtvarně i barevně nasnímaných. Vycházející mladičká hvězdička Abigail Breslin do filmu hladce zapadla a ukázala se jako solidní tahoun. Ovšem rozvleklost, zmatenost a nepřehledný děj dominovaly natolik, že nelze udělit příznivé hodnocení. Když k tomu připočtu pár vykradených filmů a málo hutnou v podstatě nulovou hororovou atmosféru s výraznou absencí jakékoliv drsné scény, tak tenhle horor vyděsí akorát tak babičku, která v pozdních hodinách neklimbá u televize při sledování tohoto filmu v domnění, že se strašilo vydatně. Ne, nestrašilo. Tím pádem filmu plán být děsivým a znepokojivým hororem nevyšel. Jistý potenciál to však má. Mé hodnocení: 50%(2.6.2014)

  • rollman1
    ****

    Z malé drzé holčičky ze Zombielandu skočila Abigail do šukézní puberťačky tady. Haunter se vyznačuje skvělým vyprávěcím drivem, který mě uchvátil a každou minutu jsem odkrýval tajemství s Aby. Herecký výkon této slečny byl úctihodný a určitě se chytne v dalších dobrých snímcích. Atmosféra ve filmu byla vážně hustá a ani nůž od Polraicha by jí nenasekal. Skvělý film, skvělý příběh, skvělý casting.(6.11.2013)

  • Havaj8
    **

    Strašně zvláštní horor, docela nápaditej, takřka celej probíhá po smrti, ale to nebylo úplnou novinkou. Jde o to zjistit, co se vlastně stalo, asi by mě taky nebavilo každej den prát prádlo a jíst to samý. Chvílema to bylo tak zmatený, že jsem vůbec nevěděl, co se právě děje, možná to pořádně nechápu ani teď. Ale nebylo to nejhorší. A dopředu bylo jasný, kdy se probudí hlavní hrdinka v poslední scéně. Teď jde o to, jestli to dopadlo dobře nebo špatně.(26.1.2015)

  • - Lisa (Abigail Breslin) má na sobě většinu času tričko s britskou hudební skupinou Siouxsie and the Banshees. (Kejf.)

  • - Film se natáčel v Torontu a Brantfordu v Ontáriu v Kanadě. (rafix)

  • - V scéne, keď Lisa (Abigail Breslin) otvára skryté dvere od "jaskyne", sa v zámku kľúč nenachádza. V nasledujúcom zábere tam už ale je. (danci7891)