Reklama

Reklama

Oko dravce

  • USA Eagle Eye (více)
Trailer 5
Akční / Mysteriózní / Thriller
USA / Německo, 2008, 118 min

Režie:

D.J. Caruso

Kamera:

Dariusz Wolski

Hudba:

Brian Tyler

Hrají:

Shia LaBeouf, Michelle Monaghan, Rosario Dawson, Billy Bob Thornton, Ethan Embry, Michael Chiklis, Anthony Mackie, Fahim Fazli, Cameron Boyce, Marc Singer (více)
(další profese)

Obsahy(1)

Mladík Jerry Shaw přijíždí na pohřeb svého bratra Ethana, dvojčete, který byl poručíkem americké armády. Po pohřbu Jerry zjistí, že mu záhadně na bankovním účtu přibylo 750 tisíc dolarů a poté ho v jeho bytě překvapí dodávka několika krabic plných zbraní a dusičnanu amonného. V tuchvíli mu zatelefonuje neznámý ženský hlas varující ho, že bude do minuty zatčen FBI. Jerry nestačí utéct a je skutečně zatčen agentem FBI Morganem. Do výslechové místnosti mu znovu zavolá stejný ženský hlas, který mu sdělí instrukce k útěku a Jerrymu se podaří utéct. Díky instrukcím se setkává s mladou matkou Rachel Hollomanovou, kterou stejný hlas vydírá, aby plnil její instrukce, jinak zabije Rachelina syna Sama. Jerry a Rachel se vydávají na útěk před Morganem a tajemný hlas jim na útěku pomáhá např. řízením dopravních světel. Ve Washingtonu mezitím agenti Pérezová a Bowman pátrají po příčinách úmrtí Ethana Shawa. Zjišťují, že Ethan monitoroval inteligentní superpočítač ARIIA, který se však poté, co armádní velitelé neuposlechli jeho rozkaz a díky tomu dopadla vojenská mise v Pákistánu neúspěchem, rozhodl, že bude chránit národní bezpečnost na vlastní pěst a odstraní pro sebe nepohodlné osoby - první z nich byl Ethan... (TV Prima)

(více)

Recenze (910)

golfista 

všechny recenze uživatele

Ať už se Caruso nechal inspirovat čím chtěl, vznikla jenom nafouknutá prázdná bublina "akčního Sci-Fi trháku". K režisérskému přístupu se vyčerpávajícím způsobem vyjádřil POMO .... ()

POMO 

všechny recenze uživatele

Tempom našlapaný hi-tech thriller, ktorý ale neprináša nič osobité a atraktívnym ho robí iba účasť Shia LaBeoufa a nálepka „Executive Producer Steven Spielberg“. V rovnakom žánri operujúci Tony Scott má vlastný režijný štýl a jeho hi-tech thrillery sú svojské, audiovizuálne kreatívne. D. J. Caruso je skôr rutinér, ktorý nič nepokazí, ale ani neposvätí. A to mi pri dvojhodinovej akčnej žánrovke bez hutnejšej psychologizácie postáv nestačí. ()

Cival 

všechny recenze uživatele

70%. Ač pitomoučká popcornová jízda, paradoxně ve mně zraje. Velmi dravá variace na Hitchcockovské thrillery, která pokládá otázku, kam se DJ vydá příště. Vertigo? Doporučoval bych spíš Cizince ve vlaku... ()

kOCOUR 

všechny recenze uživatele

Jízda na horské dráze se vším všudy - bohužel i s propady, kdy se stále jen těšíte, až zase vyjedete nahoru a hladina adrenalinu ve vaší krvi vystřelí do závratných výšin. Osobně mám trochu problém i s přehledností automobilových honiček a leze mi krkem další variace na kybernetický mluvící centrální mozek, ale Shia je totální frajer a ve chvíli, kdy pobíhá v policejní uniformě vstříc vladním pohlavárům, si mě Caruso totálně získal. A ani ve finále nevadí, že jsou nahackované i ty dráty elektrického vedení a vůbec to celé nedává zhola žádný smysl :). Ubrat mentorských řečiček a rodinných dilemat a šel bych vstříc i tomu absolutnímu souhvězdí o pěti vrcholech. ()

Blizzard 

všechny recenze uživatele

Z traileru jsem doufal, že na pozadí všeho toho kolotoče stojí člověk a bude se jednat o psycho jízdu jako v případě The Game. Ach, jak jsem byl bláhový. Nakonec se z toho vyklubala parodie na Terminátora se Skynetem, akorát jako vraždící nástroje místo robotů sloužili běžně užívané mobily, bankomaty, auta, semafory a bůhví co ještě. Tohle už jsme tu párkrát měli. Amíci a jejich konspirační teorie zkrátka nemají hranic. Dříve to byla hrozba z východu, nyní jsou to buď mimozemšťané, stroje s umělou inteligencí nebo v neposlední řadě teroristé. Tristní zápletku o A. I., které bylo opět vizuálně zpracováno naprosto nesmyslně, jen aby zaujalo publikum, navíc má v podstatě neomezenou moc po celém světě, vybere si dva lidské humanoidy na pomoc a ještě je pošle na tak strastiplnou cestu, netřeba ani více komentovat. Alespoň, že tam hrál Billy Bob Thornton, na kterého se dalo dívat, i když se mu zde moc prostoru nedostalo a Shia byl samozřejmě košer, ale není to zrovna můj oblíbený herec, takže jsem jeho skoro dvou hodinovou bežeckou kariéru v klidu přehlížel. Budu se sice opakovat, ale hudba Biana Tylera mě také zklamala a nemohl jsem si nevšimnout jistého známého motivu z filmu Armageddon. Eagle Eye je jedním z typických příkladů toho, jaká laťka kvality je dnes nastavena pro diváky a zároveň bohatě stačí na to, aby se rejžovaly $$$. (6/10) ()

Gemini 

všechny recenze uživatele

Hlavně fofrem, fofrem, ať u toho proboha nikoho nenapadne přemýšlet... Tohle si bezpochyby říkal DJ Caruso, když mixoval tenhle svůj set - a kupodivu mu to i celkem vyšlo. Zasmát jsem se dokázal jen na pár místech, jako třeba když se nahackované dráty vysokého napětí roztrhly a efektně usmažily maníka, který se v té scéně objevil, jen aby mohl být efektně usmažen;) Ve zbytku mi to přišlo dostatečně cool a od hlavního záporáka chytře vymyšlené, abych se pobavil tím správným způsobem. A myšlence umělé inteligence korigované americkou Ústavou (která skutečně má vznešené ideje a už Asimov nás naučil, že stroje to chápou daleko lépe než my a nekurví se postupem času a rostoucím počtem svých "nezbytných" kompromisů) tleskám, z nějakého důvodu mi to bylo sympatické. Dost možná to byl kontrast takové malé podivnosti se zhovadilostí überbratra, jeho zhola bezúčelných ale zato všemocných zlatých koulí a úvodní dvojčecí premisy:) Bohužel DJ nemá ten správný beat, kromě těch vtipných a "designových" si nepamatuju jedinou scénu ani záběr, prostě nemít hledajícího a nacházejícího se Shiu aka Jerryho Shawa, může se tenhle jeho Nepřítel Státu Evo 6 jít zahrabat. Váhám mezi šedesáti a sedmdesáti procenty, ale vzpomínka na sprint policajta chodbou do sněmovní síně mě přece jen vede k té vyšší hodnotě. Takže 70%. ()

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Co jsou mě platný skvělý herecký výkony, zejména Shia to fakt pobral jedničkově, když se kamera třese a třese a třese. Správně to tady popsal uživatel Flynn. Film je postaven na akčních scénách, ale ty jsou naprosto zmatečné a totálně nepřehledné. Uvítal bych, kdyby na plakátu bylo napsáno, že film je natočen třaslavou kamerou, abych se na to vysral a šel trávit čas užitečněji, třeba počítaním hoven na pražských chodnících. Samotný děj filmu sice propaguje blbost ve velkým stylu, ale to opravdu není ten klíčový průser, tím je totiž špatnej střih a pomatená kamera. Další průser jsou zdejší papoušči. Už si pomalu zvykám, že kopírování názorů, hodnocení, ale i slovních obratů lidí z movie zone je zde na dením pořádku. V tomhle směru suverénně vedou Karel IR a Psema, schválně pozorujte hodnocení a komentáře uživatelů jako Cival, Kocour, Imf, připadně Douglas a pak si to srovnejte s těmahle klaunama, to se nasmějete. Hold image odborníka, abych byl dál zván na novinářské projekce a nemusel za filmy platit je důležitější než vlastní názor. A to zdejší papouškovsky sborové přirovnávání k Nepřiteli státu ? Vždyt podstaty těchto filmů jsou úplně někde jinde !! No a v jednotlivostech ? OK, tím pádem bych to srovnal s Křemílkem a Vochomůrkou, protože jeden ten dům v tomhle filmu mě silně připomínal pařezovou chaloupku. Tak jo Karle IR, Psemo a další, až zase budete psát další komentáře, serte na svůj názor, serte na svůj pocit, hlavně si nezapomeňte nejdřív přečíst co napsali na Moviezone nebo co napsal Douglas, ať před ostatníma všichni vypadáte jak ti největší odborníci na světě. ()

Cervenak 

všechny recenze uživatele

Sympaticky snaživé, roztomilo blbé a dokonale neoriginálne áčkovo sa tváriace béčko, ktoré zhruba od polovice ťažko lapá po dychu (zrejme sa zadychčalo pri tej našlapanej prvej hodinke), ale má veľkolepé akčné scény a presvedčivého (hoci trestuhodne málo hláškujúceho) Shiu. Jednohubka. Neohúri, ale ani neurazí. 7/10 ()

Isherwood 

všechny recenze uživatele

Spielberg je produkčně při chuti, takže pod svým patronátem nechává slušné režisérské řemeslníky, aby prokázali talent. Carusův film není ničím jiným než celovečerním popcornem bez vyšších ambicí, který pevně svírá několik žánrů, obratně cituje slavnější kolegy a přitom dvě hodiny poctivě baví, bez jediné hluchého místa, kde je tempo natolik zběsilé, že zabíjí i děravou logiku, a herci natolik výteční, že i ty tuhé dialogy mohou jít k čertu. Rozzuřené výtky okolo, určené těkavé kameře a zběsilému střihu, jsem ochoten akceptovat leda tak u automobilové honičky, kde ty destrukční hody nevyniknou úplně naplno, ale jinak zatraceně gut. Fajn pohádka na dobrou noc, po které budu opět po dlouhé době usínat s cynickým pocitem, že podobné hračky jednou pohřbí celý ‚civilizovaný‘ svět. :) ()

T2 

všechny recenze uživatele

Rozpočet $80miliónovTržby USA $101,440,743Tržby Celosvetovo $177,861,336Tržby za predaj DVD v USA $35,900,306 //počet predaných kusov 1,719,642║ V prvom rade treba povedať že tento thriller ma výborný námet, s ktorým si ale moc neporadil režisér D.J.Caruso, takáto látka je skôr pre takého Tonyho Scotta(Verejný nepriateľ) prípadne jeho brata Ridley Scotta(Pavučina lží), Caruso sa jednoducho nedokáže v plnej sila do príbehu oprieť tak aby tam neostali príbehové kúsance, diery, zmetený strih,... lebo pokiaľ funguje akcia zas nefunguje príbeh a opačne. Jednoducho nedokáže zachytiť vážnosť tejto témy čo by chcel zo všetkou tou efektnou akciou prezentovať. Dá sa povedať u tohto filmu o veľkom potenciály využitom len z takej polovice. Dvojica Shia LaBeouf a Michelle Monaghan su vo svojich úlohách dosť neuveriteľný, jednoducho to čo robia je až moc, lebo aby sa z obyčajných všedných ľudí za noc stala vďaka nejakej pomoci super dvojica, ktorá pripomína takmer super agentov v ráži Jasona Bourna, bez toho aby podstúpili akýkoľvek výcvik? Takže základný námet je ozaj skvelý ale to čo je navešané okolo neho nefunguje až tak reálne ako by malo, tento tip filmu sa jednoducho nevie tváriť tak vážne ako by mal, k tomu občas kazí dojem aj prílišná naivita u niektorých postáv. Ale určite aj cez množstvo chybičiek a príbehových dier stojí tento film za pozretie. Carusovi skôr sadne niečo menej vykričané, komornejšie ako Disturbia, na takéto hi-tech filmy ešte proste režisérsky nedorástol. /60%/ ()

imf 

všechny recenze uživatele

Nepřítel státu meets Terminátor meets Matrix meets me... uplynul víc než rok a Shia pořád těžce ruluje. Kupředu ho popohání D.J. Caruso nadopovaný slušným rozpočtem, lišáckým scénářem a spoustou dobrých nápadů. V každé zatáčce se bojíte, že se ten film vyseká, ale je to jako kdyby do sporťáku od Japonců někdo narval technologii od NASA. Všechno sedí, všechno drží a když to akceleruje, tak se vám obličej protahuje do slastného úsměvu. Největší překvapení babího léta. ()

Djkoma 

všechny recenze uživatele

Nelogický spletenec, který napsal nějaká paranoidní šílenec. Technika může zničit svět, ale asi těžko tímto způsobem. Shia LeBeouf cítil další šanci na kinohit "Caruso show" a tentokrát mu to vyšlo jen komerčně. Kvalitou je EE akční prázdnou schránkou, která chtěla být něčím lepším a větším. Akce tu je snad pokaždé na úkor logiky nebo technických možností dnešního světa, ale na druhou stranu ... je ta akce velmi záživná, plynulá a tempo je obrovské. Jenže podle mě, není těžké natočit nelogický film, který je plný výmyslů, které s reálným světem mají společného opravdu pramálo. Jestli to takhle půjde dál, třeba se dočkáme honby za "největším filmovým nesmyslem století". ()

Renton 

všechny recenze uživatele

Scénář: John Glenn, Travis Wright, Hillary Seitz, Dan McDermott .. Jsem otráven! Eagle Eye není ničím víc než jen dalším filmovým dežavi. Respektive omlazeným mixem Enemy of the State & Déjà Vu (Tony Scott) + uvědomělých umělých inteligencí + s nádechem politicko/teroristického thrilleru + Hitche (kterého D.J. Caruso vykradl už minule a lépe v Disturbia). Hodně bych odpustil a přehlédl, kdyby tohle dokázal film nahradit alespoň pořádným drajvem. Bohužel, výše zmíněným snímkům sahá maximálně ke kolenům a nepřevyšuje je ani akčními pasážemi či nějakým napětím. Nejen že se tohle nekoná, snímek je navíc krutě brzděn sentimentálními vykecávacími částmi, které nudí (stříhat!). Hudbu udělal Brian Tyler, ale v hlavním motivu jsem donekonečna slyšel vykradený Rabin&Gregson-Williams Armageddon. Shia LaBůh je sice stále fajnovější, Michelle Monaghan přitažlivější i zbytek hereckého ansáblu neurazí, ale ten klišovitý scénář, nulová originalita, náhody a produkční zásahy ano. Pokud chcete pořádný (sci-fi) útěkový film muže a ženy, dejte si Island maestra Bay. ___ Dojem nezachrání ani věta z recenze Franty Fuky „mistrovství těchhle filmů spočívá v tom, že nám v nich ta nelogičnost nevadí a bavíme se stejně“, protože Eagle Eye do jeho zmíněné elitní skupiny nepatří. Není zábavně hloupý, je prostě přestřelený a blbý jako jeho, s každou minutou otravnější, scénář. __ Mám velkou chuť vrazit k té padesátce dvě hvězdy. Co chuť - šup je tam, protože s tímhle na mne nechoďte!! _ 50%. ()

KarelR 

všechny recenze uživatele

Aneb jak Nepřítel státu potkal Muže, který věděl příliš mnoho. D.J. Caruso servíruje zatraceně intenzivní akční nářez, který díky chytře postavenému scénáři uhání vpřed málem rychlostí světla, abyste nestihli prokouknout všechny finty odkoukané nebo rovnou ukradené z tuny podobných filmů. Oko dravce sbírá plusové body hlavně za to, že většinou nevíte, co se stane za pět minut, za hláškujícího Billyho Boba Thorntona (kdy měl naposledy tak dobrou roli?) a za eye-candy záběry se Shiou, které by určitě pochválil i sám Michael Bay. Poslední slovo ale zřejmě měl strýček Spielberg, jenž filmu lehce srazí vaz v závěrečné tečce. Styď se, Stevene! 8/10 P.S. Soundtrack fakt nehorázně vykrádá Armageddon a x dalších bayovek :-) ()

Radek99 

všechny recenze uživatele

Zklamání po všech stránkách. Z hlediska námětového - vykradená Kubrickova Vesmírná odysea. Z hlediska žánrového - podprůměrný a stokrát viděný otřepaný žánrový rastr. Z hlediska marketingu - rafinovaně klamavá reklama, díky které se snímek honosí jménem Stevena Spielberga, přičemž Oko dravce jde přesně proti duchu Spielbergových filmů i tvůrčích postupů. Z hlediska hereckého - Billy Bob Thornton si patrně potřeboval vydělat na novou luxusní nemovitost, proto bere podobné filmy. Herecké výkony tu chybí. Z hlediska zábavnosti - nuda. A to je ona skutečná prohra... Film pouze o efektech a akci... :-( ()

DaViD´82 

všechny recenze uživatele

Chladný hollywoodský kalkul "na jeden týden" bez jiných ambicí než rychle vydělat a ještě rychleji upadnout v zapomnění? Jednoznačně. Na druhou stranu i tak to mohla být dobrá podíváná. Ano, Caruso má evidentně rád Hitche, pravděpodobně viděl Vesmírnou odyseu a zhlédl se nejen v Nepříteli státu. Což sice ukazuje, že má vkus, ale o jeho talentu to pranic nevypovídá. Rozjezd není vůbec zlý, ale dech Carusově sprintu dochází již před polovinou tratě. A během pravého amerického finiše páchá Oko dravce harakiri ve chvíli, kdy cíl je ještě v nedohlednu. Shia tradičně výborný, byť již dobře po sedmé hraje úplně tu samou roli. Ovšem je tu pár momentů kdy to šlape jak má (v první půlce), takže na nezapamatovatelnou takřka solidní rutinu to stačí. O chlup z vypelichané krátkosrsté čivavy. ()

Superpero 

všechny recenze uživatele

Nepřítel státu si podal ruku s Terminátorem a vzniklo z toho Oko Dravce. Jsou tam nelogičnosti (ale ty jsou v hi-tech thrillerech povinné) a celé je to hrozná pakárna. Jenže sprintující dobří herci v dynamickém střihu, za zvuků gradující hudby, nejsou nikdy špatná věc. A špatný není ani tenhle film. Caruso to natočil svižně a je to fakt zábava. Kolikrát si řeknete "ty vole to ne že veme meganaběrákem tu policejní káru" a o to jde. Možnosti ženy v telefonu jsou tu neomezené a je super, co všechno si scénáristi jejím prostřednictvím dovolili. Sranda pak je, že na zničení zla stačila jedna dobře mířená rána trubkou od Rosario Dawson :) ()

Bluntman 

všechny recenze uživatele

Hitchcock a Kubrick na speedu, kterým chybí sofistikovanost, ale zato mají koule. D.J. Caruso po nepřiznané vykradačce OKNA DO DVORA v DISTURBII přichází s variací na NA SEVER SEVEROZÁPADNÍ LINKOU v OKU DRAVCE (scéna na poli za bílého dne!) a přimíchává k tomu 2001: VESMÍRNOU ODYSSEU, protože pochopil, že už nestačí být "jen" hi-tech, ale je nutné být sci-fi. Nemám totiž za to, že film je s přibývající stopáží čím dál béčkovější a hloupější, ale že akce je v duchu akčních filmů čím dál tím přepálenější až do úplného závěru (čím by byla první M:I bez za vlasy přitažené scény v tunelu či SMRTONOSTNÁ PAST bez seskoku z budovy na hasičské hadici?). A akci D.J. Caruso umí, a tak pokud máte vytrénovaný zrak, v dvousekundové změti obrazů se budete perfektně orientovat díky nájezdům a odjezdům a fyzicky pocítíte tříštící se kov aut (což je dáno hlavně díky rytmicky rušícím jednosekundovým prostřihům, posílením zvukových efektů a "mediaventureovskou" rytmizující hudbou, která dělá hodně). Jenže zatímco u Hitchcocka jsme se postupně dozvídali, že "ti zlí" jsou "ti navrchu (ve vládě)", tady to víme hned a závěrečné utvoření páru působí sice decentně, ale hrozně zastydle a zpátečnicky (žádný vlak zajíždějící do tunelu se nekoná). Napětí a pocit paranoie byl permanentní, ale nadšení mi kazil fakt, že jsem napřed a že se jedná o popcornovou jednohubku, která ustála sentimentální dialogy díky výbornému Shiaovi a která není tak vypravěčsky vysoustružená, protože se vrací zpět a dialogovky retardují temporytmus vyprávění. ()

Související novinky

Honba za předělávkami

Honba za předělávkami

12.12.2009

Tohle bolí. Ne že bych si nedovedl představit remake Honby za diamantem, ale chtělo by to schopného režiséra a hlavní představitele, kteří alespoň vzdáleně napodobí chemii, jiskřící v té době mezi… (více)

Praštit, či nepraštit kladivem?

Praštit, či nepraštit kladivem?

30.09.2008

Marvel teda umí překvapit. Když jsme naposledy psali o komiksové adaptaci Thor, ve které je student Donald Blake vlastně převtělením vikingského boha a používá k boji se Zlem své magické válečné… (více)

Reklama

Reklama