Reklama

Reklama

Schůzka

  • Francie Rendez-vous (více)
Trailer

Obsahy(1)

Jedna žena a tři muži, takový je syžet filmu. Půvabná Nina přijela do Paříže hrát divadlo a zároveň plést mužům hlavy. A to se jí vskutku daří - seznamuje se totiž s realitním agentem Paulotem, který je Ninou uchvácen. Posléze se setkává i s Paulotovým spolubydlícím Quentinem a ten se stává jejím stínem. K Paulotovu zděšení se Nina rozhodne spát s Quentinem, ale s ním se hodlá nadále pouze přátelit. Po Quentinově tragické smrti zůstávají Nina a Pauleto v bytě sami, ona ho však stále odmítá ... (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (20)

kleopatra 

všechny recenze uživatele

Julinka coby malina nezralá, dětsky krásná bude jednou .... zralá a božská, nicméně už tady talent, narozdíl od té, kterou hraje a kterou Trintignant jakožto režisér vyselektuje a zušlechtí, hned po tom, co ji jiní dva muži milují, hnětou, vzívají, uráží .... je to opojné, ale žít se s tím nedá, těžko tomu vyhovět a nalézt k pochopení klíč, když není klíč k sobě samé. ()

emma53 

všechny recenze uživatele

Trochu vnitřně rozervaná, odvážná, trochu jak nedozrálé víno, tápající a zmatená ve vztazích, tak na mě působila Nina, ale takový je někdy život sám a mnohdy je náročné to ustát.....jestli vůbec. Juliette to ovšem ustála se vší grácií, která se jí drží dodnes. ()

Jossie 

všechny recenze uživatele

Když přijela Nina do Paříže, ani ve snu by nečekala, jaký osud jí potká. Byla druhořadou herečkou a najednou potkala tři muže, kteří jí úplně převrátili život a jeho hodnoty. Většinou jsem jí chápala, chvílema jsem jí nadávala a někdy s ní jen cítila. A jak nemám ráda otevřené konce, tenhle mě nadchl. Mladičká Juliette Binoche už tenkrát podala skvělý výkon. ()

sportovec 

všechny recenze uživatele

Asi to nejpozoruhodnější na filmu, který je spíše zajímavý než dobrý, je mladá Julie Binochová a jako vždy skvělý Trintignant. Potácení v bludišti života mezi hodnotami, muži, ideály, vlastním dospíváním a profesní kariérou je u mladých žen z pochopitelných důvodů zřejmě ještě o něco složitější a zmatenější než u jejich pohlavních protějšků. Kdybych hledal v dosahu svých znalostí srovnatelná díla, napadnou mne dvě (Felliniho ZKOUŠKA ORCHESTRU a Godardův ONE PLUS ONE / SYMPATHY FOR THE DEVIL. Rozdíl oproti oběma zmiňovaným dílům spatřuji v Techinově případě v neporovnatelně menší propracovanosti SCHŮZKY. Nemusí vždycky pršet; jen když kape. ()

MontyBrogan 

všechny recenze uživatele

Elixír lásky namiešaný zo sĺz, krvi a slín. Milostný trojuholník bez milosti. Rómeo, Júlia a Travis Bickle. Alebo film plný sexu, ktorého sa nikdy nechcú zúčastniť muž aj žena naraz. Akože vzrušujúca impulzívnosť na pokraji znásilnenia. To mi trochu vadilo. Obdivujem ale, keď si vzťahovka vystačí s tak málo slovami, pričom stále funguje. ()

Krt.Ek 

všechny recenze uživatele

J. Binoche ve své první větší roli hrála dívku, jejíž životní prostor (resp. vše krásné i bolestivé, co se v něm odehrálo) je "kolíkován" sobeckými touhami trojice mužů (představovanými Lambertem Wilsonem, Wadackem Stanczakem a Jeanem-Luisem Trintignantem), které poté co dojdou svého naplnění, zanechávají Ninu (tak se zde postava JB jmenuje) vždy o něco opuštěnější - zajímavostí budiž, že pouze u mladičkého realiťáka Paulota (Stanczak) můžeme mluvit o touze primus inter pares, totiž o touze erotické (sexuální); motivace - k oboustranně zraňujícím hrám - je jak Quentina (Wilson), tak Scrutzlera (Trintignant) o mnoho jemnější a tajuplnější a souvisí s časově vzdálenou, oběma tak rozdílným mužům společnou tragédií, jež se odehrála dávno předtím, než tito vstoupili tak osudově Nině do života. Je to právě ona paleta jedinečných, (sebe)vražedných tužeb jakožto "gró" Téchiného mistrného obrazu na téma souručenství lásky a násilí, díky níž stojí film za pozornost. Děkuji uživateli salfa72, který mě k tomuto obtížně sehnatelnému filmu dokázal nasměrovat! 75 % ()

garmon 

všechny recenze uživatele

První půlka filmu je neskutečná. Rychlá, vyvádějící každým dalším okamžikem z zažitých očekávání a příběhových klišé. Tady je vidět, co si brala druhá francouzská "nová vlna" z Rivetta a čím ji obdaroval Żulawski... To sebezničující zmatení zažil asi skoro každý... Poslední třetina filmu je smířlivější, pomalejší, ale ani ona nenechává na pochybách, že Techiné nehodlá vyprávět v zažitých rámcích. Kdyby tak někdo točil v Česku! Pořád mi při pohledu na Binoche znělo, jak si nesedla s Akerman - "uvnitř je jako led", řekla o ní Chantal... ()

tomtomtoma 

všechny recenze uživatele

Toto je vskutku výborný romantický film! Romantické pohádky jsou běžné, přeslazené a idealistické. Oproti tomu skutečné romantické filmy se vyznačují hloubkou v prožívání citů velikosti, úpadku a zvrácenosti v kontextu s realitou, a nikoliv v naivistických iluzích. Iluze se blíží představě ideálu a má málo společného s realitou všedních dnů. Láska je sobectví a vlastnické přivlastňování. Láska je využívání slabostí protějšků. Láska má destruktivní sklony. Láska je posedlost a halucinogenní trip ojedinělosti. Láska je strach z neúspěchu. Láska je osvobození s příchodem tragické události. Láska je turbulentní let nenormálnosti. Láska je vzpomínka na minulost. Láska je bolestivá přítomnost, kterou nechceme změnit a jdeme vstříc další bolesti a vnitřnímu strachu. Hlavní postavou příběhu je mladá žena na prahu dospělosti Anne Larrieux alias Nina (velmi zajímavá a svůdná Juliette Binoche). Její nejzákladnější pohnutkou je život dle svých vlastních představ a přání. Přitahuje mužskou pozornost, kterou dokáže využívat ve vlastní prospěch. Na první pohled sebevědomá žena skrývá vnitřní submisivní podstatu. V turbulencích víru citů, rozkoší, přání a herecké kariéry se občas ztrácí v pochybnostech vlastních schopností. Snaží se řídit své kroky, je vláčena extravagancí a teatrálností do neznáma, do strachu a do hlubin citů a chtíče. Odhaluje se celá až do nahoty vlastního nitra. Nejextrémnějším mužem je extravagantní exhibicionista, ejakulátor a provokatér Quentin (pozoruhodný Lambert Wilson). Je uvězněn ve stínu tragédie minulosti a rozkladné destrukci vlastních myšlenkových pochodů a strachu. Destrukcí trestá sám sebe i ostatní a výsledkem je jeho egoistický extrémismus trápení na poli lásky. Druhou polohu lásky představuje mladý realitní makléř Paulot (zajímavý Wadeck Stanczak). Nerozumí Nininým hrám, do kterých je díky své naivitě vtažen s naléhavou prosbou a lákavým slibem. Majetnická žárlivost výčitek a zoufalých činů na sebe nenechají dlouho čekat. Nakonec se dostává do situace, kdy hraje již jen o své vystoupení z divoké hry vášně a bolesti. Poslední důležitou postavou je divadelní režisér Scrutzler (skvělý Jean-Louis Trintignant). Jeho osobnost je poznamená tragédií a nadějí. Tvrdohlavě a nekompromisně klade podmínky a vede Ninu do svého životního díla lásky a smrti. Odčiní zákeřný vnitřní pocit svého osobního zavinění a smířlivě mizí ze scény. Z dalších rolí: pedantská vedoucí realitní kanceláře Gertrude (příjemná Dominique Lavanant), biletář a naštvaný Ninin přítel Fred (Jean-Louis Vitrac), či neodbytná divadelní inspicientka (Anne Wiazemsky). Tohle je jeden z nejopravdovějších romantických filmů, který oslavuje ten nadpozemský cit jménem láska! Extremistické polohy, rozklady a naděje. A kde jinde lze vidět veronskou děvku, zmítající se rozkoší v síti? ()

Svrdlin 

všechny recenze uživatele

Když se dívám na podobné filmy, říkám si, zda by ve Francii neměli točit jen komedie a kriminálky. Pseudoart postavený na uvzdychaných mladých lidech. ()

Kacounek 

všechny recenze uživatele

Vztahy v tomto filmu nebyly zrovna z mého světa, podotýkám naštěstí a poprvé mi mladičká Binoche, majíc časem vyzrát jako víno, nepřišla půvabná. ()

Grossing 

všechny recenze uživatele

Krásná divka využívá své tělo ku svému prospěchu. Nezáleží jí na ničích citech a je velmi sobecká, její narušená psychika dostane nakonec velmi zabrat. Kvalitní herecké obsazení, zajímavý scénář. ()

Rajca 

všechny recenze uživatele

Silne vyhranené vzťahy, veľké emócie. Juliet Binoche však z tohto trojuholníku vychádza viac ako obeť mužských túžob, predstáv, za ktorými sa v každom prípade skrýva niečo iné, než ona osudová femme fatale. Techinému sa zároveň úplne nepodarilo rozohrať osobnú Quentinovu drámu a to, ako zapadá do tohto komplikovaného trojuholníka. Zaujímavé sú jednoznačne výkony Trintignanta, Wilsona a začínajúcej Juliette. Ani tie však nedokážu vykompenzovať chýbajúcu pointu. Film tak ostáva len spleťou nepochopených emócií. ()

Sejkorka 

všechny recenze uživatele

Docela promakanej scénář. Otec (Trintignant) seznámí dceru s hercem (Quentin), hrají Romea a Julii, oni se doopravdy zamilují, chtějí spolu zemřít, nabourají se, on (Lambert …) přežije a nadále už jen hledá smrt, což se mu podaří skokem pod náklaďák. Prolínající se příběh je o mlaďounké začínající herečce (20 letá Juliette Bichoche), která spíše neví, co chce a realitním makléři Pauletovi , který se do ní zamiluje, nakonec roztrhá lístky na premiéru, režisér Trintignant odjede a Juliette (hrající Julii) v tom zústane sama. …. Je to dobře natočené, JB jako Nina je fakt vynikající, ale něco mi na tom všem nesedí. 65%.Dlužno podotknout, že film je z roku 1985. ()

Reklama

Reklama