poster

Neodcházej (festivalový název)

  • USA

    Keep the Lights On

  • Velká Británie

    Keep the Lights On

Drama

USA, 2012, 101 min

Režie:

Ira Sachs

Producenti:

Lucas Joaquin

Scénografie:

Amy Williams

Kostýmy:

Elisabeth Vastola
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Botič
    ***

    Znovu se mlátí prázdná sláma a opět se příběh staví na premise, že homosexuální vztah nemůže mít dlouhého trvání, stejně tak, jako je jeho existence podmíněna drogovými excesy a vydlážděná nevěrou a totálním odcizením se jeden od druhého - to všechno už tu v té či oné podobě bylo a Neodcházej nepřichází s ničím novým. Pár silných momentů se zjeví a onen fakt, že se jedná o režisérovu intimní zpověď film sice na chvilku postaví do lepšího světla, ale ve výsledku se jedná o nemastný a neslaný snímek.(1.7.2012)

  • Bukk
    **

    Závislák a (v jistých momentech) slečinka se "potkají" přes určitou linku, aby posléze spolu zahájili velmi komplikovaný vztah trvající přes neuvěřitelných 9 let. A proč neuvěřitelných? Já se jen divila, že mu to pořád procházelo. I když kdo ví, možná že ta láska opravdu hory přenáší a dokáže ignorovat víc než obvykle. Přiznám se, že na mě tam bylo až moc intimních scén (ale zároveň mě pobavila scéna, kde si Erik jen tak mimochodem přisedne na postel, kde se právě odehrává...něco). Ale třeba to bylo tím, že to byl zase po delší době queer film. Rozhodně to ale nebylo pobuřující. No a konec? Dopadlo to tak, jak mělo, tak jsem ráda aspoň za ten důstojný konec. Možná ten komentář nevyzněl tak, jak jsem chtěla, takže to ještě jednou shrnu: líbilo se mi, ale jen kvůli tomu, že hlavními hrdiny jsou muži, tak nemůžu dát více, když je to takové milé, ale průměrné drama o jednom obyčejném vztahu. :)(10.6.2013)

  • fredisek
    **

    Keep the Lights On musel vyhrát Teddy Award jedině proto, že tuhle cenu dostane i hlavní postava ve filmu. Jinak to nevidím. Nudné, roztahané, nesrozumitelné, splácané. Právník je smažka, co nosí hipster plátěnou tašku, a jeho přítel ukníkaná chudinka, která má filmovou vizi a velké srdce. Příběh rozkladu jednoho vztahu. A dál? Nic. Dialogy žádný zázrak, zpracování nijaké. Tady se ukazuje, jak vyčůraná queer kinematografie může být. Kdyby byl tenhle snímek o muži a ženě, producenta bude hledat těžko, protože nic nového nepřináší, leda vás vyděsí, když zjistíte, že utrpení jednoho vztahu může trvat málem deset let (a stejně se nic moc nevyřeší). Od filmu očekávám originalitu, pokud to není zrovna blockbuster, tady jsem na ni čekal marně.(16.6.2013)

  • bllm
    ***

    Film má docela slibný příběh. Najde se několik scén s velkým emocionálním potenciálem např. Erik + Paul + prostitut. Jenže všechno nakonec vyznívá hrozně ploše a nevýrazně, není cítit žádné drama, žádné emoce, které by takhle komplikovaný vztah nejspíš v reálu přinášel. Navíc to mezi hlavními hrdiny vůbec nejiskří, to že to má být láska, kdy jeden nemůže bez druhého být a Erik je pro Paula ochoten hodně udělat - to prostě z filmu necítím, nejsem schopná jim to uvěřit. Herecké výkony bohužel za moc nestojí, Thure Lindhardt ještě jakž tak jde, ale výkon Zacharyho Bootha je hodně slabý. Lepší herci by určitě dokázali zakrýt nedostatky scénáře. Jo a skoro bych zapoměla ještě jednu připomínku - příběh se má odehrávat v průběhu přibližně 10 let - tudíž na věrohodnosti moc nepřidává fakt, že se ani jeden z hrudinů za 10 let vůbec nezměnil.(10.4.2014)

  • Jerkie
    ***

    "Jenže všechno nakonec vyznívá hrozně ploše a nevýrazně, není cítit žádné drama, žádné emoce, které by takhle komplikovaný vztah nejspíš v reálu přinášel. " ..jak píše blim. 3, 3,5* Určitě zajímavý příběh a rozhodně jsme si v něm něco našla. Bylo to milé i smutné.. Ale nevyjadřovalo to tolik smutku, jak by ve skutečnosti asi bylo. Chvíli jsem si přišla, jako kdybych dlouho přežvýkávala kus jídla, který měl zpočátku našplánuto na něco pořádného, ale po nějaké době z něj chuť prostě vyprchá. Vesměs se to opakovalo a ke konci už to nepřinášelo nic nového. Příběh šel dál, ale emoce nějak uvízly. Možná by pomohla změna za těch 10 let, protože pokud tak uvážím, je to přeci jen jedno desetiletí a za takovou dobu se člověk může změnit/vyvinout k nepoznání, a pokud se podívám na tento snímek, postavy jsou v podstatě stále stejné a jednotvárné, což tomu dost kazí dojem. Žádné vyústění, něco tomu chybělo, nějaký detail, u kterého by si člověk řekl "to je ono!". A možná by tomu prostě prospěla jen kratší stopáž, nerada se u filmů nudím a ještě víc nerada se nudím u filmů, které chci dokoukat do konce, protože se mi zdají zajímavé, jen ne dotažené. Obecně z toho mám dost smíšený pocit. Bylo tam spoustu momentů, které se mi líbily, spoustu momentů, které mi přišly opravdové, spoustu momentů, které mi přišly zajímavé, momenty, které jsem viděla ráda vzhledem k jejich jinakosti než je v běžném životě známé. Navíc děj šel tak nějak nenásilně a sám až spěl ke konci, jaký ve skutečnost následoval.. Navíc tam byly okamžiky, které bych si ráda zopakovala. Jen se nemohu zbavit dojmu, že jakmile se na ně začnu opět dívat, stačí mi připomenout si onu atmosféru a hned film zase vypnout, protože jinak se budu nudit. Dokonce mě i napadlo, jestli ta menší absence vyhrocených emocí filmu naopak nepřidala, že jste se mohli soustředit na jejich situaci, než to tolik prožívat.. Ale asi ne, spíš je důležitější, aby to s vámi zacloumalo, než abyste jen jako divák kdesi v houští přihlížel a pomalu nic neslyšel. Takže pokud máte času nazbyt, proč ne.. Ani nemohu říct, že bych to přirovnala k nějakému jinému podobnému snímku. Ale jinak si raději zajděte asi ven..(10.11.2015)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace