• Vesecký
    *****

    Tak vtíravou melodii má jen málokterý film. S Burianem ještě C. a k. polní maršálek. Jeden z našich prvních zvukových filmů už má takovou úroveň (jistě také díky mistrům Lamačovi a Fričovi), že se promítá s úspěchem dodnes. Příběh prostinký a ve variacích vícekrát opakovaný (celý film se dost podobá pozdějšímu Ducháčkovi), přesto nezevšední, ovšem především zásluhou nádherné komiky Vlasty Buriana.(6.11.2014)

  • Pitryx
    *

    Tady je velké mínus, tedy u mne, děj. Totiž to, že to vyhrává baba s příběhem vykecaným bývalým spolužákem. A motanice kolem milionu a podstrčených hodinek byla taky zbytečná, když už tam jedna zápletka byla. No, pan Burian je tu skvělý, prostor má a legrace je to vcelku taky. Také toho ječení, nazýváno zde zpěvem, bylo na můj vkus hodně.(24.5.2016)

  • sportovec
    *****

    Jeden z nejlepších českých filmů z prvního období zvukového filmu u nás je zajímavý z více zorných úhlů. Pomineme-li špičkové herecké výkony značné části protagonistů (Plachta, Burian, Marvan, Šlégl, Fiala), projevuje se ve valné části děje výrazně jevištní herectví příznačné pro lidové prostředí Burianova divadla (platí to zejména pro scény a výstupy v Angořině vile, zlomkově jsou zachyceny i některé projevy burianovského podbízení a proslulého přihrávání ostatních herců svému hereckému řediteli a šéfovi). Neobvyklé jsou i retrospektivy a vcelku slušně zvládnuté náběhy na parodování sladkobolných příběhů rodokapsu, braku a červené knihovny právě tak jako snaha představit Buriana jako chlapce. Honičková scéna, prvoplánově inspirovaná americkou groteskou němé éry, jen dále dotváří poměrně členitý půdorys scénáře i režie filmu. Připočteme-li k tomu dobově nadprůměrný scénář, úspěšnou Lamačovu snahu o vytvoření souvislého příběhu a ne jen volně navázaného řetězce kabaretních skečů (tak dopadl např. Honzlův a V+W PUDR A BENZÍN) i organicky včleněné reminiscence bouřlivě nastupující hospodářské krize (s dokumentárně zajímavou vězeňskou scénou), objevuje se jeden z nejpřesvědčivějších a nesporně nejzdařilejších Burianových filmů. Tato kvalita je současně špičkou celé tehdejší české kinematografie československého období české státnosti.(25.3.2008)

  • zette
    ***

    Osobne nemam moc rad filmy, kde Burian hraje svou "one man show", strasne neprirozene a vlezle. Zde ani nemohu obdivovat puvab prvorepublikovych herecek, protoze Valentova ani Grossova moc krasy nepobraly a nedokazu tak pochopit slepou lasku Zlatnika ke kabaretni zpevacce. Presto je v Hadimrskovi par velmi dobrych a nezapomenutelnych scen...(28.9.2012)

  • tomtomtoma
    ***

    Celkem zábavná komedie o muži, který je vyslán, aby udělal pořádek, ale místo toho způsobí ještě více ztrát a škod. V hlavní roli Popelce Hadimršky Vlasta Burian, jen mi u něj vadilo občas více než nutná rozmáchlá gesta a opičky, ale asi to tak mělo být. Zaujal mě Čeněk Šlégl v roli konzula Vielanda, Jaroslav Marvan v roli generálního ředitele Bruckmanna a pobavila Světla Svozilová v roli sestřenice. A Jindřich Plachta s tím svým "krasivice inteligentní" A všechno dobře dopadne. Pobaví.(19.9.2009)

  • - Poprvé na filmovém plátně herečka Světla Svozilová. (M.B)

  • - Předválečnému kabrioletu Tatra T57a se přezdívá hadimrška. Proslavila se totiž právě v tomto filmu. Jezdí v něm revident Popelec Hadimrška (Vlasta Burian). (Stegman)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace