Kamera:
Otto HellerHudba:
Jára BenešHrají:
Vlasta Burian, Meda Valentová, Otto Rubík, Jindřich Plachta, Eman Fiala, Čeněk Šlégl, Marie Grossová, Jaroslav Marvan, Josef Novák, Viktor Nejedlý st. (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Energický a neúplatný revident bankovní filiálky v Renešově Popelec Hadimrška je vyslán do Prahy se závažným úkolem zachránit před bankrotem velkoobchod s gramofony, firmu Zlatník a spol. Její mladý majitel se totiž víc než o obchody stará o kabaretní zpěvačku Mici Angoru. Popelec vtrhne do podniku jako vichřice s pevným úmyslem uvést vše do naprostého pořádku za každou cenu. Mimo jiné oznámí panu Zlatníkovi, že se musí oženit s Astou, dcerou bohatého konzula Wielanda. Ta se sice nebrání sňatku s mužem, který jí byl poněkud nezvyklým způsobem vybrán, ale chce se přesvědčit, jaký je. Domluví se s dívkou ucházející se u Zlatníka o místo sekretářky, aby se mohla s budoucím manželem co nejlépe seznámit. A Popelec se pouští do boje s Mici Angorou, která se nehodlá vzdát snadného života z peněz Zlatníkovy firmy. (TV Nova)
(více)Recenze (181)
Vlasta Burian opět zaperlil. Jako pedantský úředník byl perfektní. Ale na každého jednou dojde, takže i on dostal svůj díl. Ovšem po těch všech peripetiích vše dopadlo dobře. Stejně jako Kleopatra i já miluju tu scénu, kdy se Hadimrška úžasně kácí k zemi. Takhle jsem ještě neviděla nikoho, že by se takovým způsobem kácel do vývrtky a ještě u toho mluvil jako Hurvínek. Vypadal přitom jako hadrový paňáca. Rozřazování gramodesek taky nemělo chybu. I když už jsem tenhle film viděla snad stokrát a možná i ještě vícekrát, tak si ho vždycky užiju. ()
Skvělá komedie s Vlastou Burianem, který je nepřekonatelný. Další ze snímků, na které se člověk může dívat opakovaně a neomrzí. Dalším prvkem, kterým české komedie prosluly od samého začátku je hudba. Téměř v každé se objeví nový hit populární hudby tehdejší doby. Zajímavé je, že vedle skvělé komedie a známého hitu se v roce 1931 objevil další československý hit, a to malý osobní vůz TATRA 57, který se záhy stal velice oblíbený a dostal přezdívku Hadimrška. Vyráběl se v různých modifikacích až do r. 1949! ()
Osobne nemam moc rad filmy, kde Burian hraje svou "one man show", strasne neprirozene a vlezle. Zde ani nemohu obdivovat puvab prvorepublikovych herecek, protoze Valentova ani Grossova moc krasy nepobraly a nedokazu tak pochopit slepou lasku Zlatnika ke kabaretni zpevacce. Presto je v Hadimrskovi par velmi dobrych a nezapomenutelnych scen... ()
Ani herecké kvality Vlastu Buriana nemôžu tento podpriemerný film zachrániť pred dvoma hviezdičkami. Ostatne veľa tých hereckých kvalít môj obľúbenec ani nepredviedol. Jeho výstupy mi pripadali silené a poznačené hľadaním optimálneho výrazu, ktorý ho neskôr preslávil. Ani spojenie Lamača s Fričom neprinieslo vyššiu kvalitu, než by dokázal ktorýkoľvek z nich sólo. Okrem Buriana a jeho najbližších (Marvan, Šlégl) je to príbehová i herecká mizéria, ktorú znásobuje aj výnimočne poničená kópia. Záujem o tento film je odôvodnený iba u študentov filmových škôl a nekritických obdivovateľov všetkého, v čom sa veľký Vlasta vyskytol. ()
Velice se omlouvám za svůj kacířský postřeh. Ale král českých komiků Vlasta Burian mi v některých fázích připadal, že přehrává. Samozřejmě u něj to vypadá vždy vskutku roztomile. I tak mi ale jeho herectví v tomto filmu místy připadalo podobné kouskům, které (a to především pro mladší diváctvo) předvádí Jim Carrey. Zcela jednoduchý děj, kdy do jedné firmy přijde zaměstnanec generální inspekce udělat audit v účetnictví. Jenže nebyla by to stará, dobrá, česká komedie, aby se do jednoduchého děje něco nevsunulo. A začaly se dít věci. A o tom to je. Pedantní generální inspektor se ukáže jako někdo, kdo má co skrývat a že možná ani není tak necitelný, jak se na první pohled může zdát. ()
Galerie (11)
Photo © Elektafilm
Zajímavosti (5)
- Poprvé na filmovém plátně herečka Světla Svozilová. (M.B)
- Scénář Václava Wassermana vychází z úspěšné divadelní hry „Pod dozorem věřitelů“ Ernsta Bacha a Franze Arnolda z roku 1929. (Komiks)
- Píseň „To neznáte Hadimršku, děvčata“ opatřil hudbou Jára Beneš a textem Jaroslav Mottl a Fráňa Vodička. (sator)
Reklama