Kamera:
Frank PassinghamHudba:
Alexandre DesplatHrají:
Ewan McGregor, Tilda Swinton, Christoph Waltz, Ron Perlman, David Bradley, Cate Blanchett, Finn Wolfhard, John Turturro, Tim Blake Nelson, Burn Gorman (více)VOD (1)
Obsahy(2)
Nádherný hudební film, ve kterém oscarový filmař Guillermo del Toro pomocí fázové animace znovu vypráví příběh slavné dřevěné postavičky. (Netflix)
Videa (6)
Recenze (217)
„DŘEVĚNÝ CHLAPEČKU Z BOROVICE, BUDEME TI ŘÍKAT PINOCCHIO. PŘINÁŠEJ RADOST A DĚLEJ SPOLEČNOST TOMUTO NEBOHÉMU, ZTRÁPENÉMU MUŽI…“ Žádná barevně vyřechtaná Disneyovka! Krásně jsi tu pohádku o parchantovi zralým pro pasťák, ze kterýho se stal dobrý syn a skutečný chlapec, Guillermo natočil! Pohádka to je, ale přece jen možná víc pro dospělejší publikum… /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Knihu „Le avventure di Pinocchio“, kterou v roce 1883 napsal Carlo Collodi, neznám. 2.) Nechápu, že život je překrásný dar. /// Thx za titule „Michal Herman“. PŘÍBĚH ***** HUMOR ne AKCE ne NAPĚTÍ * ()
Nový film Guillerma del Tora je vždycky něco, na co se vyplatí těšit, a myslím, že jeho zpracování Pinocchia je dalším vítězem. Sice se možná nevyrovná jeho nejlepším filmům, ale je to další silný přírůstek do jeho filmografie... i když je třeba také zmínit, že se na něm podílel jako spolurežisér. Druhým režisérem je Mark Gustafson, který si jako méně známé jméno nezíská tolik uznání jako Toro. Chápu, proč toto pojetí příběhu o Pinocchiovi Tora oslovilo. Je to poměrně temná pohádka, pojednává o dětských postavách v krutém světě, mísí se v ní fantazie s konfliktem v reálném světě a je to také příběh s velkými emocemi, který je procítěný a místy i překvapivě smutný. Všechna tato témata najdeme i v ostatních Torových filmech, díky čemuž se mezi nimi tento cítí jako doma (i když je první animovaný). Animace vypadá jedinečně a po celou dobu se na ni skvěle dívá. Na rozdíl od jiných animovaných filmů s unikátním vzhledem jsem neměl pocit, že by mi u tohoto filmu chvíli trvalo, než jsem si na něj zvykl. Hned vás vtáhne do děje a myslím, že tomu hodně pomáhá i hudba. Celkově je to pěkně vypadající a pěkně znějící film, který má i docela dobrý hlasový doprovod. Skutečnost, že se zabývá dospělými tématy (překvapivě je zde hodně smrti a fašismu) a může na někoho působit znepokojivě a zároveň má dětské komické odlehčení. Bál jsem se slova „muzikál“, ale písniček tu není naštěstí mnoho, takže i tohle bylo OK. Oceňuji snahu, která byla vynaložena na to, aby film obsahoval prvky, které osloví mladší diváky, a prvky, které osloví starší diváky, ale nejsem si jistý, zda je různorodost tónů vždy odborně vyvážená. Pokud bych měl něco vytknout, tak je to právě toto, ale jinak se jedná o velmi povedený animovaný film a další triumf Guillerma del Tora (a jeho spolurežiséra!). /75%/ ()
Posledné tri minúty za 5*. Čosi tak realistické a smutné a pritom "obyčajné" (a istým spôsobom nádherné) sa nevidí často. Žiaľ, pred "tým" sa nachádza hodina päťdesiat a tá už až taká úžasná nie je. Jasné, vizuálne je to krása a niektoré nápady fajn (to by ani nebol Guillermo, aby si neodpustil Lovecrafta). Ale scenár ma strašne nudil svojou predvídateľnosťou. Je „sympatické“, že je to v rámci možností temné, takže sa tu umiera a odohrávajú sa tragédie, avšak inak ma jednotlivé epizódy, ktoré Pinokio zažíva, nebavili. Najmä v prvej polovici je to prekvapivo v podstate muzikál, ale jednotlivé vystúpenia ma nudili, takže ma potešilo, že v druhej už temer úplne absentovali. ()
Ďalší z dôkazov, že Guillermo del Toro má srdce a rád nám ho ukazuje cez bizarné postavičky a prapodivné monštrá. Jeho Pinocchio je dospelý, citlivý, čarovný a krásny. Iste sú tam veci, ktoré by tam nemuseli byť( pesnička pre Benita) a zároveň sú tam veci, ktoré ma ako fanúšika podobných príbehov veľmi tešia ( víly, cvrček). Je to ale vyvážené a plné nežných vtipov ( život je bolesť) a tiež odžitých právd ( robím najlepšie ako viem). Vo finále sa jedná o nádherný film, ktorý si bude cestu k divákovi možno hľadať postupne a systematicky, ale kvôli detailom, hudbe, významu a miernemu odklonu od pôvodnej predlohy, sa jedná o film, ktorý má možnosť stať sa klasikou. Ja sa k nemu teda rozhodne vrátim. Je v ňom ukázané to, ako by mali vyzerať rozprávky. Svet dospelých a smútku a bolesti korešponduje s tým detským a naivným. A v tomto všetkom skúste nájsť dobrého človeka. Alebo sa ním skúste stať. Čarovnejší príbeh takto pred Vianocami, by ste hľadali asi ťažko. ()
Pinocchio + del Toro + stop motion animácia, kombinácia z ktorej muselo vzniknúť niečo skvelé, a tak sa aj stalo. Nie je to len obyčajná a zbytočná prerábka tohto známeho príbehu, ale je to podmanivá a vizuálne krásna vízia jedného zručného tvorcu, ktorý do toho dal kus seba. Postavy na čele s dreveným chlapcom ma veľmi bavili, nie všetky sú síce viacrozmerné, ale tie najdôležitejšie z nich si prejdú potrebným vývojom. Del Toro sa nebojí ani vziať na mušku silné témy, či už sa jedná o smrť, vojnu, fašizmus atď., avšak niektoré z nich len načne, ale ďalej ich nerozvíja, čo na jednej strane chápem, ale je to škoda. To však nemení nič na tom, že je to nádherný a oku lahodiaci animák so srdiečkom, ktorý si ma získal. 8,5/10 ()
Galerie (24)
Photo © Netflix
Zajímavosti (14)
- Režisér bilancuje, že väčšina jeho filmov je o strate. Pri hodnotení tohto diela vidí viac rozjasnený kúsok ako pochmúrny: „Už keď som mal sedem rokov, bol som ako predčasne zostarnutý sedemdesiatnik. Takže vlastne starnem pospiatky do o niečo radostnejšieho štádia.“ (Biopler)
- Pri scéne, kde sa postava Svrčka (Ewan McGregor) zabýva v strome borovice, z ktorej neskôr Geppetto vytvorí Pinocchia, si zavesí na stenu portrét - fotografiu nemeckého filozofa Arthura Schopenhauera. (plevel22)
- Spolurežisérom snímky je Mark Gustafson, ktorý sa vyslovene špecializoval na animáciu. (Biopler)
Reklama