Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Wacoslav1
    *

    To co vybudoval Fuqua ve svým drsným a naprosto nekompromisním akčním spektáklu roku Olympus Has Fallen tady packal Emmerich brutálně znásilnil a pohřbil v zemi. Žádný Rko, žádná pořádná akce, žádnej hlavní hrdina ze kterýho jde respekt. Celý to působí jako přestřelená sebeparodie naprosto bez koulí která jenom těží z toho, že se snaží bejt za každou cenu hrozně cool a hrozně vtipná. Já po opakovaném shlédnutí pochopil, že to měla bejt velká zábavná akční sranda, ale nepovedlo se zůstala jenom trapná a nevtipná komedie s ubohými akčními scénami a nesnesitelně zoufalým Tatumem v hlavní roli a nechutně Obamovským prezidentem. Původní odpad nakonec zvedám na 1* aspoň za celkem zábavný záporáky i když jejich neschopnost je až zarážející, ale Jason Clarke je třída a jako jediný tu nezklamal a odvedl svůj standart. Po monstrózním rozpočtu zůstala jen díra v zemi a nevěřícímu divákovi zůstali oči pro pláč a vlastenecká holčička mávající praporem a odvolávající útok stíhaček by možná byl fajn sebeparodickej nápad, kdyby mi při něm nebylo úplně stydno a neměl jsem chuť definitivně uniknout z kinosálu a ukončit toto trýznění. Na druhou stranu v porovnání s grandiózním Olympem je tohle ukázka dobrýho studijního materiálu na téma : Když dva dělají totéž, není to totéž.10%(18.7.2013)

  • Jeremy.jk
    ****

    Čekal jsem od Emmericha jednoduché, bezduché a co si budeme povídat, místy dosti ("patrioticky") patetické odreagování a přesně to jsem dostal. Hláškující Jamie, odkaz na Den nezávislosti a sebeparodující scény (viz. závěrečný běh s vlajkou - to je opravdu masterpiece :D), to vše potěšilo - 70%. A Maggie už bych rád viděl zase v něčem vážnějším...(18.7.2013)

  • Vitex
    *****

    Dokonale nečekané překvapení..!!! :-D :-D :-D Asi z toho časem vystřízlivím a změním mírně hodnocení, ale teď, pár desítek minut po projekci, jsem nadšený :-) Bál jsem se, že to bude tak nějak napůl blbý, napůl slušně vystavěný, a k tomu trochu pitomě patetický (usuzoval jsem z plakátu) - a zároveň jsem skrytě doufal, že to bude dostatečně blbý, aby to bylo vnímatelné podobně jako Velký Gatsby, tedy jako skvělá (nezáměrná) TELE-TELEidní komedie. Oproti Gatsbymu jde ale tento blockbuster dál v tom, že s vlastní nezáměrnou vtipností snad i tak trochu počítá, protože ty "vážné" momenty jsou tak svižně střižené a obklopené tak nejapnými (záměrnými) fórky a školáckými scénáristickými chybami/oslími můstky, že se to všechno tak pěkně slije (okořeněno slušnými akčními momenty, které mě mimochodem poprvé po cca patnácti letech v jakémkoli filmu bavily) a vytvoří směs, kterou asi v USA může nějaká část diváků brát relativně seriózně, i když tipuju jen asi tak 20%, a ve zbytku (post-Snowdenovského) světa funguje jako dokonalá zábava. To vše tedy aspoň v kině s "rozumnými diváky" (csfd projekce). Kdybych se na to díval sám někde na počítači nebo v televizi, asi by se ta správná nálada ke správnému (rovnoměrnému) vnímání záměrných i nezáměrných fórů nedostavila, ale např. už s mou (rozumnou a zdravě sarkastickou) ženou po boku ano, a s dvojicí jakýchkoli mých rozumných kamarádů taktéž :-) Vlastně to byl skvělý pocit, když jsem se mohl opravdu s většinou diváků (spoiler: ) smát předfinální scéně mávání praporem, která byla (nebo nebyla?) myšlena "vážně". To se mi u projekce Gatsbyho nestalo, tam jsem se většinou smál skoro sám. A když už srovnávám tyhle letošní americké biáky, uvědomuju si, že mi tady nevadilo všechno to, co mi vadilo na Nespoutaném Djangovi. Je vlastně skvělý, že Emmerich dělá akčňáky pořád podle starých (80/90kových?) pravidel, kdy záporáci jsou záporní už od pohledu, klaďasi lidští a po sadismu skoro ani vidu, ani slechu. No.. a jinak, k celkovému možnému ideovému dopadu filmu (pokud nějaký vůbec při té míře vtipu je možný) napíšu snad něco, až se mi to rozleží. Ale asi to nebude nic moc (spoiler: ), protože celá postava prezidenta je tak nerealistická (člověk s takovými ideály a "feelingem" by se v Americe nedostal možná ani do Kongresu) a obecné utopické představy o prezidentově rychlém a všemi akceprovaném mírovém plánu tak naivní, že ve výsledku tento film asi k reálnému světu prostě žádný vztah mít nedokáže.(17.7.2013)

  • ORIN
    ****

    Smrtonosná past 21. století. Film, jak se dalo očekávat, nepostrádá tradiční emmerichovské atributy a trade-marky, v tomto případě lze hovořit o jistém zesílení znaků, podle nichž jsou filmy německého rodáka nezaměnitelné (a teď mi nejde o nějakou ideologickou rovinu, někdy až fanatický amerikanismus atp.). Na úrovni vyprávění i stylu lze vystopovat znaky „čirého (hollywoodského) akademismu“, a ačkoli průměrná délka záběru dle prvního dojmu nebude pravděpodobně přesahovat tři sekundy, jde o velmi přehledně natočený film, kde orientace diváka v prostoru není téměř nikdy narušována (někdy trochu ztížená orientace v čase je už trochu jiná otázka). [==] Doslova fascinující je pak to - a to zdaleka nemůžu být jediný, kdo se o tomhle zmiňuje, protože je to nesmírně výrazné a ozvláštňující, jakým způsobem jsou ve filmu užity jednotlivé prvky a motivy, přičemž každý z nich plní nějakou předem jasně určenou funkci a film diváka záměrně navádí k tomu, aby danou funkci předem pochopil. Ať už se jedná o dialog, nějaký komentář postavy nebo zmínění určitého předmětu. Úvodní čtvrtina do prvního výbuchu je tímto doslova napěchována, vyprávění pak působí velmi uceleným dojmem a bez problémů si udržuje divákovu pozornost, přičemž výše zmíněné mikro-děje/linie jsou na konci beze zbytku uzavřeny. [==] Je až neuvěřitelné, že ty nejryzejší hollywoodské filmy, resp. za použití tradičních postupů na úrovní vyprávění i stylu, natáčejí režiséři s neamerickým původem. Bylo tomu tak v době největšího rozkvětu klasického Hollywoodu ve 20.-40. letech a je tomu tak i dnes, nejeden z nich byl přitom původem Němec.(30.11.2013)

  • liskam
    ***

    A máme tu další likvidaci Bílého domu, vyměnili jsme bílého presidenta za černého, (musím říci, že s tímhle byla mnohem větší sranda!) Vyměnili jsme i záporáky, a důvody "PROČ" (James Woods) bys skvělej. Foxx nezklamal a Tatum...., i když je to opravdový neherec se do takovýchto rolí hodí. Emmerich umí spojit akci se zábavou, to se musí nechat. Když se ale zamyslím nad oběma snímky o Bílém domu, tak nějak si říkám, jestli jsou ty záchrany dětí,(a vůbec dětské role) opravdu potřeba.... Copak nemůžou zachraňovat jen rukojmí, nebo třeba babičku, strýce, bratra, nositele Nobelovy ceny za mír, tibetské mnichy.? To je jendno koho, prostě někoho, aby se zamezilo tomu, otec/syn, otec/dcera patosu. Dávám 3 sluncata a 65%(18.7.2013)

  • - Oválná pracovna Bílého domu, která se ve filmu objevuje, byla následně použita pro film X-Men: Days of Future Past (2014) Bryana Singera. Roland Emmerich poradil režisérovi Singerovi, aby alespoň změnil tapety. (Brousitch)

  • - Na financování filmu se podílela i společnost Sony Pictures, a proto byly všechny telefony vyobrazené ve filmu právě od firmy Sony Ericcson. K vidění jsou tak ve filmu také dvě "vlajkové lodě" výrobce, a to Sony Xperia (SX) Arc S a SX S. Dále se objevily například modely SX Miro a SX U. (Will_X)

  • - Satelitné telefóny, ktoré používajú postavy vo filme, by v budove či lietadle nefungovali, pretože musia mať priamy výhľad na oblohu. (MikaelSVK)