Reklama

Reklama

Petr Kocourek (Tomáš Vorel jr.) se hlásí na katedru grafiky na UMPRUM, kam přijímají jen pár vyvolených. Už jednou ho nevzali a profesor Slanina (Jakub Kohák) je nekompromisní. Na školu se hlásí i krásná Julie (Eva Josefíková), do které se Kocourek bezhlavě zamiluje. Michal Kolman (Jiří Mádl) studuje VŠE, ale místo přednášek a seminářů ho zajímají jen spolužačky a rychlá auta. Zkoušky a zápočty řeší podvodem nebo úplatkem či pomocí svého vlivného otce (Jan Kraus). Kocourkova matka (Zuzana Bydžovská) se dávno vzdala představy, že její syn bude studovat něco pořádného, zatímco paní Kolmanová (Ivana Chýlková) svého synka neustále vydržuje a hýčká. Oba kluky spojuje už od gymplu ilegální malování graffiti. Na pražských střechách, nádražích a v podchodech zažívají divoká dobrodružství. Při jedné noční honičce je Kocourek dopaden... Hudba a rap DJ Mika Trafika a Vladimira 518, strohé herectví, dynamická kamera, tajemná noční zákoutí – to vše dává Praze autentickou podobu. (A-Company CZ)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (730)

Cappuccino 

všechny recenze uživatele

Identicky natočené ako predošlý Gympel, taktiež aj kvalitatívne na veľmi podobnej úrovni, pričom druhá časť mi prišla o nejaký ten kus podobnejšia realite. Mádl opäť skvelý, Vorel priemerný a Josefíková (Julie)?. "To já jsem myslela, že ta Julie je taková slušná holka, ne?" - "Normální kurva je to." ()

Frajer42 

všechny recenze uživatele

V době, kdy jsem zhlédl předchůdce tohoto snímku Gympl, jsem byl o dobrých 7 let hloupější, takže mi film úplně nevadil. Bohužel, nyní už nedovedu přehlédnout nekončící debilitu tohoto snímku. Co mi přišlo nejvíce debilní jsou všechny dialogy. Měl jsem pocit, že je psal absolutní retard. Dále mi šíleně vadil hlavní hrdina toho všeho, který hrál vážně extrémně špatně, protože prostě hrát neumí a byl obsazen pouze z protekce. Hudba byla k snímku samozřejmě vhodná, ale vůbec se mi nelíbila. Respektive muzika byla poslouchatelná a správně agresivní, ovšem texty písní byly opět tvořeny feťáky v době, kdy jejich pravidelná nitrožilní dávka měla maximální účinek, takže to podle toho vypadá. Nechápu, jak takové sračky může tolik lidí vůbec poslouchat. Možná se to dá pochopit, pokud vám je 6 až 10 let. Poté se to zákonitě člověku musí zdát debilní, protože to debilní zkrátka je. Vtipné mi to nepřišlo vůbec. Pociťoval jsem pouze silně negativní a depresivní atmosféru. Koukat se nějakým způsobem dalo pouze na Mádla, kterak fixloval při zkouškách, popřípadě na Honzíka Krause a jeho toporné herectví. Člověk holt nemůže mít talent na vše. Na závěr mě docela dorazila neskrývaná reklama na nejhorší "antivirus", jaký kdy "ochraňoval" můj stroj. To byl opravdu hnus. Dlouhou dobu jsem měl hroznou chuť to celé vypnout a ukončit svoje trápení. O nic bych nepřišel, protože v tomhle nesmyslu se opravdu skoro nic neděje. Postupem času se ovšem úroveň debility tak nějak stabilizuje a dokoukat se to dá. Proto to nebude odpad. Každopádně se tímto paskvilem nemůže nikdo chlubit. ()

Reklama

Terva 

všechny recenze uživatele

CITÁT - Tak si polib prdel........ Čekal jsem větší nářez. Postup do vyššího levelu se však nekoná. Naopak, je to horší jak Gympl. Pár vtípků, nudící monotonní hudební doprovod, krom textové části, nedodělané scény a ani Mádl se tentokrát nějak nepředvedl. Grafiti je zpočátku založené jen na písmu, později je tu i pár dobrých kreseb. Tak jsem se celkem nudil. Film má krátkou stopáž a tak jsem to přežil. Hip Hop, který ve filmu zazní nemusím, ale uznávám, že jsou povedené texty. CITÁT - A tak zbyl je sex a chlast......... Na konci titulků je ještě jedno moudro od Zrzouna. ()

Radek99 

všechny recenze uživatele

Jak skloubit pokus o generační výpověď a pouze ziskem motivované pokračování komerčně úspěšného filmu? No dost těžko, zvláště když vypovídá spíš jen o generaci Pasty, než o současné generaci Y. Záměr byl nejspíš natočit cosi jako celovečerní hrané Kmeny (asociace toho, že se na vzniku tak výrazně podílel Vladimír 518) věnované subkultuře graffiti, výsledkem je spíš ale křeč. Tomáš Vorel st. zůstává až příliš tendenční, klouže po povrchu, ani jednou nenabídne jakýkoliv hlubší ponor, zřejmě touží natočit jedno ze společensko-kritických děl, ale zabíjí to výrazným konformním přístupem (ostatně jako sám Pasta zabil graffiti svou institucionalizací), který mi vadil už u jeho předešlých děl (ten happyend byl jak vystřižený z úplně jiného filmu). Dost dráždí také ono přepálené karikování (policisté byli ještě navíc i špatně zahraní - Marhoul a paní policistka ve scéně na stanici etc.), které sráželo už i Gympl (přepáleně zkarikovaný učitelský sbor, chování zbohatlíků atd.). Je mi to vlastně líto, většina zúčastněných jsou lidé, kterých si vážím (sám Tomáš Vorel st., Vladimír 518, David Vávra a všichni ostatní kmenoví herci divadla Sklep, Petr Čtvrtníček, Zuzana Bydžovská, na půl doby i Kraus a Mádl ...), svým způsobem tu ale Vorel starší funguje jako Tomáš Magnusek, dá dohromady neuvěřitelnou partu dobrých herců a lidí a natočí s nimi neuvěřitelný shit. Co se týče formy, nejstrašnější jsou ty příšerné postsynchrony, které sráží výsledný dojem hodně dolů, stejně jako neherectví Tomáše Vorla mladšího a Filipa Vorla (jeho postava je vůbec vystižením tvůrčího zmaru scenáristických snah). Naopak dokonalá je hudba, Planeta Praha nejvíc...a to normálně tenhle žánr vůbec neposlouchám. Vejška je prostě úplně zbytečný projekt. Kdo chce vidět generační výpověď, ať si pustí třeba britské Misfits ()

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Nemůžu si pomoct, ale po shlédnutí Vejšky mi nebylo úplně nejlíp. To u Gymplu jsem se kolikrát i zasmál a na konci si řekl, že to byla docela dobrá komedie. Tady tohle už jako komedii považovat nemůžu, když teda nepřijmu ten klasickej Sklepní humor. Ve filmu se totiž objeví věčně nalitá matka, fotr, co má pod palcem půlku papalášů z Prahy nebo holka, co šuká za prachy...a pro prachy. Takový ty tři klasický motivy, ze kterých normálnímu člověku dobře nebude. No a do toho zní depresivní rap Vladimira 518 a příběh, kterej vlastně pořádně ani příběhem není, což není u takového filmu vysloveně na škodu. Mádl a Kraus každopádně ti nejlepší z filmu. Kraus by mohl točit klidně i víc... ()

Galerie (35)

Zajímavosti (34)

  • Natáčanie filmu trvalo tridsaťdeväť dní. Z toho presne devätnásť nakrúcali tzv. "nočky". Dohromady navštívili v Prahe a jej okolí tridsaťpäť lokácii, medzi tie netradičné patrilo napríklad prostredie jednej pražskej väznice. (Sufferer)
  • Zřejmě nejdražší scéna filmu vznikla hned na první záběr a jednalo se o zdemolování limuzíny Lancia herečkou Ivanou Chýlkovou. (MTHRFCKR)
  • Všechny policejní hlídky ve filmu používají jeden automobil Škoda Octavia Combi druhé generace s registrační značkou 2AP 5397. Vůz je pouze filmařskou napodobeninou, skutečná policejní auta nemají maják na nosiči, ale je přichycený přímo na střechu a vnější kliky a zpětná zrcátka nejsou stříbrně lakovaná, ale v barvě černého plastu. Stejný vůz se pak objevil i ve filmu Život je život (2015). (Martin_L)

Reklama

Reklama