• Jeanne
    *****

    Hugo Haas měl výborný nápad, když Adině napsal tuto první hlavní roli! A Mandlová nepromarnila 365 dní - ve svých vzpomínkách totiž řekla: „Uplynul téměř rok, než se mi podařilo přesvědčit Haase a zároveň s ním jednoho producenta o tom, že já jsem ten nepochopený talent, který čeká na odhalení“ Teprve pak přišel Mazlíček nebo Ať žije nebožtík. Byl to víc než podařený začátek jejich báječných společných filmů. Ale nejdůležitější tu je samozřejmě Haas. Coby přítel dvou sester se neustále převléká za synovce a jeho strýčka, aby co možná nejvíce oddálil nevyhnutelné odhalení. Téma i převlékací scény jsou více než podobné tomu, co předvádí Antonio Banderas, jakožto majitel galerie Art a jeho falešný bratr Bart ve filmu Jedna navíc (1996). Ale Haasovu sebeironii okopírovat nelze! Preferuji Život je pes!(8.10.2003)

  • Kulmon
    ****

    Život je pes ... ale žít je psina a tenhle film taky. Hugo ve vrcholné formě, marně přemýšlím, kde by se takhle vyřádil. Adině to v tomto snímku moc sluší. Je to něco zcela jiného, než Haasův předchozí film Okénko, kde mu byla partnerkou Lída Baarová. No holt ji neměl v posteli ozkoušenou jako Adinu, které se s ním jistě hrálo lépe.(23.5.2011)

  • Zloděj kol
    *****

    Jedna z nejvtipnějších prvorepublikových komedií, spolupráce Haas-Frič se dařila. Haas je opět nádherně sebeironický. Všimněte si, že v dosti Haasových filmech padne zmínka o jeho nosu. Nejlepší je ve chvílích, kdy střídá masky synovce a strýce, mimochodem dva typy, které hrával většinou samostatně. Adina Mandlová začíná nesměle startovat k výšinám, tentokrát ovšem ještě pouze coby "herecký břečťan Huga Haase". Ve společných scénách to mezi nimi celkem příjemně jiskří. "Jé my dnes máme vašeho strýčka k obědu." - "Tak, no to si pochutnáte." Není co dodat.(22.7.2003)

  • Marthos
    *****

    Znovu a jinak. Setkání režiséra Martina Friče a herce Hugo Haase lze obecně považovat za jeden z nejšťastnějších okamžiků v historii československého filmu, také proto, že umělecké renomé obou mužů nabývalo na intenzitě teprve ve třicátých letech. Ještě předtím se ovšem uskutečnil nepříliš úspěšný začátek, rámovaný Fričovými i Haasovými rozpačitými zkušenostmi s novými možnostmi zvukové kinematografie, jenž měl být záhy zapomenut ve jménu smíchu. Crazy komedie byl žánr v Československu de facto neznámý a možná také díky velké dávce dravosti doslova vybízel k rychlému útoku. Frič v ní mmj. dokázal náležitě uplatnit i prvky (záměny a rychlé převleky), jež měly základ ve francouzské frašce, tzv. vaudevillu, a Haasovi bylo umožněno stvořit na plátně fantastickou dvojroli sympatického smolaře a usedlého hudebního vzdělance tak, že v některých okamžicích nebylo jasné, zda se skutečně stále jedná o tutéž postavu. Hugo Haas pak přes nesouhlas a protesty majitele Moldaviafilmu do hlavní ženské role prosadil Adinu Mandlovou, tehdy třiadvacetiletou začínající herečku, která se po prvních filmových nezdarech objevila ve zcela jiné formě. Zasloužené pozornosti zde docházejí i další: Theodor Pištěk, Jára Kohout a především Světla Svozilová, která v silně groteskní tónině poukazuje na svůj fatálně nedoceněný komediální potenciál. Hvězdnou sestavu tohoto veskrze autorského snímku doplňuje ještě Haasův starší bratr Pavel, nadaný hudební skladatel, tragicky zahynuvší během nacistické okupace. Život je pes náleží bezesporu k prvním úspěšným vlaštovkám juniorských let právě vznikajícího zlatého věku české komedie, je dílem stále svěžím a moderním, které suverénně obstojí i dnes, po více než osmdesáti letech. "Máte rád vážnou hudbu? – Tedy, specielně vážnou. – A chodíte rád na koncerty? – Přímo šíleně. – Jé, to tedy budeme chodit spolu! – Dobře mi tak.“(3.10.2008)

  • jane1106
    ****

    Půvabná veselohra s pro danou dobu úplně typickou absurdní zápletkou. Hugo Haas nevybočuje ze svého srdečného upřímného projevu (i když tak "trochu" klame své okolí:), Adině to v jedné z prvních rolí a ve výrazných outfitech moc sluší, Světla Svozilová je absolutně roztomilá jako starší, ale podstatně dětinštější ze sester a komickou mimiku tváře a "rucelíbání" Theodora Pištěka mám stále více v oblibě. Milá klasika.(23.12.2011)

  • - Adina Mandlová a Světla Svozilová zde hrají sestry. Ve filmu Mravnost nade vše (1937) hráli Svozilová s Haasem rodiče Mandlové. (Kulmon)

  • - Natáčanie filmu prebiehalo na viacerých miestach v Prahe. (dyfur)

  • - Adina Mandlová (Eva) nemala žiadne herecké skúsenosti, a tak ju Hugo Haas (Viktor) denne bral do divadla. (Raccoon.city)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace