• dyfur
    ****

    moja zaujímavosť: Natáčanie filmu prebiehalo na viacerých miestach v Prahe. (dyfur)(20.11.2014)

  • dopitak
    *****

    Scénu s bláznivou podstolní výměnou jsem si zkresleně pamatoval z dětských let, kdy jsem film viděl na chatě. Hugo je skvělý, líbí se mi především jeho práce s jazykem, kdy hodně vět nedokončí, nebo některé myšlenky jen naznačí, pokoktá, prostě nádherně (a počesku) přemýšlí nahlas. Dost jiný, ale podobný způsob proslovu jsem vypozoroval u Normana Wisdoma, ačkoliv proti němu je Hugův projev a vystupování hodně suverénní. Přes využití některých na svou dobu jistě převratných filmových triků (dvojexpozice, "nepostřehnutelný" střih, zadní expozice) se film vyznačuje silnou inklinací k právě doznívající éře němých filmů, přesněji grotesek - schválně si všimněte - jsou tu dlouhé scény, ve kterých se vůbec nemluví, způsob pohybu, zrychlení a pozice kamery sklouzává velmi často k němé grotesce.(2.1.2015)

  • nash.
    *****

    Hugo Haas ve vrcholné formě a v jedné z nejlepších předválečných komedií. Žene se filmem jako tornádo, chrlí hlášky, rošťácké úsměvy a geniální minietudy, ze kterých skládá jednu ze svých nejzábavnějších rolí. Sympatického rošťáka, který je nucen předstírat že je svůj strýček. Přechází přitom z jedné role do druhé ve stále zběsilejším tempu, až je nakonec okolnostmi donucen být na scéně v obou současně (nezapomenutelná inventura a zásnuby), a to tak dokonale, že skoro začínám obě role vnímat jako dvě postavy. To vše je nabito roštáckým humorem, výbornými gagy, jiskřivými dialogy, skvělými hláškami. Ejch!(18.4.2014)

  • Jeanne
    *****

    Hugo Haas měl výborný nápad, když Adině napsal tuto první hlavní roli! A Mandlová nepromarnila 365 dní - ve svých vzpomínkách totiž řekla: „Uplynul téměř rok, než se mi podařilo přesvědčit Haase a zároveň s ním jednoho producenta o tom, že já jsem ten nepochopený talent, který čeká na odhalení“ Teprve pak přišel Mazlíček nebo Ať žije nebožtík. Byl to víc než podařený začátek jejich báječných společných filmů. Ale nejdůležitější tu je samozřejmě Haas. Coby přítel dvou sester se neustále převléká za synovce a jeho strýčka, aby co možná nejvíce oddálil nevyhnutelné odhalení. Téma i převlékací scény jsou více než podobné tomu, co předvádí Antonio Banderas, jakožto majitel galerie Art a jeho falešný bratr Bart ve filmu Jedna navíc (1996). Ale Haasovu sebeironii okopírovat nelze! Preferuji Život je pes!(8.10.2003)

  • zette
    *****

    Skutecna perla mezi predvalecnou filmovou scenou u nas a jedna z nejlepsich komedii vubec! Vynikajici humor s vtipy, kterym se smejete i dnes. Filmy a humor Hugo Haase jsou mi mnohem blizsi nez ty Vlasty Buriana. Tento snimek neni ani tak ztresteny jako vetsina jinych veseloher z tohoto obdobi a Haas ve sve dvojroli opet exceluje. I kdyz je to takovy budizknicemu, jeho postava je velice sympaticka. Stejne tak i postavy snad vsech zucastnenych. Vynikajici sceny s predavanim falesnych bankovek. Skutecne vtipne. Nejvetsi role Adiny Mandlove vsak teprve prijdou...(24.10.2008)

  • - Adina Mandlová a Světla Svozilová zde hrají sestry. Ve filmu Mravnost nade vše (1937) hráli Svozilová s Haasem rodiče Mandlové. (Kulmon)

  • - Natáčanie filmu prebiehalo na viacerých miestach v Prahe. (dyfur)

  • - Adina Mandlová (Eva) nemala žiadne herecké skúsenosti, a tak ju Hugo Haas (Viktor) denne bral do divadla. (Raccoon.city)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace