poster

Poslední dny na Marsu

  • Velká Británie

    The Last Days on Mars

Sci-Fi / Horor / Thriller

Velká Británie / Irsko, 2013, 98 min

Režie:

Ruairi Robinson

Kamera:

Robbie Ryan

Hudba:

Max Richter

Střih:

Peter Lambert

Scénografie:

Jon Henson
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • castor
    ***

    Všichni se drží tak tak pohromadě. Vyčerpání je značné. Mise končí. Čeká je cesta domů. Nebude krátká, ale konečně uvidí se blízké, své děti, svou postel. Úkol byl jasný, nalézt známky života a přivézt zpět vzorky. Nic zásadního ale z Marsu zpátky na Zemi neodvezou. I když možná jeden z vědátorů něco tají? Nikdo se tu nepokouší o žánrovou klasiku, to je potřeba si uvědomit. Přes všechny neduhy mi nicméně tenhle komorně laděný poctivý vesmírný survival horor/thriller docela sedl. Když si vzpomenu na extrémně pomalý Moon, jehož studie rozkladu osobnosti zaviněná dlouhou izolací kdesi ve vesmírné stanici mě solidně ničila, vrací se na mě myšlenky, zda byl horší, než Boyleův kousek Sunshine, ve kterém forma totálně přebíjela obsah. Tady jsem se prostě chtěl bavit a to mi tvůrci umožnili. Zákeřná bakterie, která napadá krevní oběh posádky, nám umožní vidět pobíhat po Rudé planetě zombie, nenakažených ubývá a tvůrci dokazují, že i s hubeným rozpočtem se dá (když přivřeme obě oči nad přetlakem žánrových klišé) zahrát slušné zombie divadlo. Ve finále ani moc nevadí černobílé charaktery (zbabělec, hrdinný vůdce, vědátorka-mrcha). Já šel spát spokojený!! 65%(7.4.2014)

  • misterz
    **

    Tak toto sa teda nepodarilo. Typický príklad nevyužitého potenciálu, pretože námet, aj keď obohraný ako stará platňa, je skvelý a ponúka veľa možností. Len čo z toho, keď scenár je totálne hlúpučký a naivný? Nejaké to napätie tu bolo, to áno, len škoda, že všetko bolo priklincované takým kopcom nelogických situácií až sa mi chce z toho plakať. Scenárista asi nepozná základy fyziky, inak si to neviem vysvetliť. Hlavne ten koniec ma dostal teda, normálne som rozmýšľal či sa to myslí vážne alebo pozerám nejakú paródiu na Vesmírnu prdu. Zahrané to bolo celkom fajn, ale výprava a réžia mi akosi nesadli. Miestami som mal pocit, že pozerám televíznu inscenáciu. Možno to bolo aj tou hudbou, ktorá sa k filmu nehodila. Ale niekomu možno bude vyhovovať. U mňa to je jasne podpriemerný film. 40/100(29.11.2013)

  • Shakers
    ***

    Sklamanie. Vizuál fajn a príbeh tiež vyzeral na dobrú záhadnú vesmírnu zabijačku, ale nakoniec to ostalo len pri fajn zabijačke s dobrými efektami a hercami, ktorá si bere od každého sci-fi filmu niečo a sama nič nové navrch neprihodí. Škoda, po Prometheusovi tu mohol byť ďalší slušný sci-fi horor, ktorých dnes už ubúda. 65% - 3*(25.11.2013)

  • Gemini
    ****

    Celovečerní debut od režiséra nejen mnou kladně hodnoceného Fifty Percent Gray (nominace na Oscara za animovaný kraťas) je adaptací povídky The Animators od Sydneyho Jamese Boundse - sci-fi autora, o kterém jsem až doteď neslyšel. Povídka pochází z roku 1975, a jestli byla adaptována věrně, tak nezbývá než říct, že už tenkrát moc originality nepobrala. Rozhodně to tedy platí pro The Last Days On Mars, a to ještě o to víc, že za těch cca čtyřicet let v mezidobí bylo napsáno a natočeno mnoho podobného. Není to špatné, Robinson umí navodit atmosféru, má k dispozici slušné herce, a rozpočet využil měrou vrchovatou. Ale jaksi není důvod dívat se na to víckrát, a pokud jste trochu žánru znalí, tak dost možná ani jednou, protože "něco" se začne dít až po dvaceti minutách a po hodině a půl nabíhají titulky. A to "něco" jede podle obvyklého scénáře, kdy se někdo zachová jako idiot - ale kupodivu je to relativně přijatelně vysvětleno (byť jednou větou o tom, že jsou všichni tak ve stresu, že prostě nejednají racionálně), a pak už se to veze po kolejích promáznutých nějakým tím krvavým stříkancem bez nějakých ozvláštnění až ke konci. Nutno přiznat, že přesně tuhle mixáž dějových zlomů jsem ještě neviděl - ale jednotlivě tu už každý rozhodně byl. Jsem na vážkách ohledně doporučení. Kdyby se mě někdo zeptal na slušně udělané sci-fi s dobrou atmosférou, jen tak na vypuštění po práci, ideálně ještě aby nebylo moc dlouhé, tak bych navrhl Pandorum nebo tohle. V zásadě nemůžu vytknout nic kromě té neoriginality - a kdyby každá žánrová tuctovka vypadala takhle, mohli bychom si gratulovat. Takže to nakonec dá na 70%, i když těsně.(29.6.2014)

  • darkrobyk
    ****

    Zase Vetřelec? Ale to snad....skutečně je příběh ze sedmdesátých let minulého století (pomíjím inspiraci u ještě staršího snímku) tak silný, že ho scénáristi nedokáží přebít jiným, stejně dobrým či snad lepším? Zřejmě zatím asi ne. Na druhou stranu se mi film směrem k závěru líbil čím dál víc, a tak z původních 2* se mi dostal téměř ke 4*. Kombinace se zombie snímky tomu sice dává jiný rozměr, ale hlavní wellsovsko-čapkovská myšlenka o nebezpečí kolem nás zůstává. Více snad ještě Wellsova, že totiž z vesmíru bychom měli očekávat spíše hrůzu, než civilizaci přicházející s láskou a pochopením. Člověk objeví mezi hvězdami něco, co může přinést lidstvu utrpení a zkázu. Pak nastává dilema z vetřelčí ságy - dostat tuhle hrůzu na Zemi, nebo jí v cestě k nám zabránit všemi dostupnými prostředky? Otevřený konec nechá diváka na rozpacích. Co může lidstvo očekávat? Člověk jako spouštěcí mechanismus oné hrůzy a současně jako ten, kdo by ji umožnil cestovat vesmírem, je nakonec trestán - kdo seje vítr, sklízí bouři. Lze v tom samozřejmě vidět i alegorii na jakékoliv konání člověka vedoucí k jeho případné záhubě. Pěknou vizuální stránku kazí snad jen příliš pixelová bouře na Marsu, ale jinak jsem byl spokojen. Komorní drama ve vesmíru, které má nakročeno k masakrální řeži, ale jen nakročeno. Tentokrát mi to nevadilo...(8.11.2013)

  • - Romola Garai je velká milovnice sci-fi žánru, avšak průběh natáčení okomentovala: "Nošení skafandru je stejné jako nosit korzet. Je to stejně nepříjemné." (Dr Lizal)

  • - V květnu 2012 nahradila Olivia Williams již obsazenou Sally Hawkings, která musela odejít z osobních důvodů. (Dr Lizal)

  • - Spoiler: Ve scéně, kdy umírá kapitán a říká: "You never see home," na klíční kosti jsou jen krvavé obvazy. V další scéně jsou však čisté a jinak poskládané. (bugfoot)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace