Reklama

Reklama

Hra na lásku

  • Česko Like Someone in Love (festivalový název) (více)
Romantický / Drama
Francie / Japonsko, 2012, 109 min

Obsahy(1)

Hra na lásku, závěrečná sklizeň výjimečné, vždy nepředvídatelné a ve všech ohledech triumfální 40leté kariéry, je posledním celovečerním filmem velikána íránského filmu Abbáse Kiarostamího. Zachycuje úchvatný emocionální vztah mladé svůdnice a 80letého vdovce, který se v okouzlující a vábivé atmosféře rozvine v průběhu dvou dnů. Tato tečka za monumentálním Kiarostamího dědictvím vzbuzuje nesplnitelné přání uvidět všechny další filmy, který by byl mohl natočit. (Festival íránských filmů)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (37)

Jansen 

všechny recenze uživatele

Like Somebody in Love je po Věrné kopii druhý Kiarostamiho film natočený mimo rodný Irán. Na rozdíl od Věrné kopie, která se vyznačovala formální rafinovaností, poslední Kiarostamiho film spíše zaujme postupným rozvíjením subtilního příběhu a bravurně vystavěnou mizanscénou.Jedná se o podobně komorní film jako například Ztraceno v překladu od Sofie Coppoly. Oba filmy navíc spojuje japonské prostředí, které přeje pomalým intimním filmům. [LFŠ 2012] ()

Traffic 

všechny recenze uživatele

Díky velmi rozvolněnému tempu dialogů možná vůbec nejpomalejší Kiarostami. Diváci, kteří nevnímají postupné rozvíjení vztahů mezi lidmi a jejich reprezentacemi, případně vciťování postav do nových společenských rolí, u toho musí hodně trpět. Je to z řady důvodů uspokojující film, ale nádherně nasnímanou a emocionálně zdrcující noční jízdu Tokiem z úvodu už pak nic nepřekoná. ()

Reklama

sniper18 

všechny recenze uživatele

Je to celkom dobrá dráma. Má pomerne dobrý príbeh o mladej žene, ktorá si popri štúdiu zarába tým, že robí spoločnosť mužom a tak keď ju jej šéf vyšle za svojim dobrým známym, musí ísť. Tu sa zoznamuje so starším profesorom a strávia spolu nejaký čas. Spracovanie je celkom slušné, ale dalo sa z toho získať aj viac. Je to taký malý príjemný film, ktorý sa celý čas nesie v úplne pomalom tempe a prakticky sa tu toho ani moc neudeje, čo mi často vyhovuje, ale v tomto prípade mi až tak dobre nesedí smer, ktorým sa to uberá. Film je asi najzaujímavejší tým, že sa vyznačuje dlhými statickými odlišnými sekvenciami, takže sa dej kľudne štvrťhodinu venuje len dialógu postáv v aute, v bare a podobne, pričom prvú polovicu mi to sadlo veľmi dobre, obzvlášť časť v taxíku je výborná, ale v druhej polovici sú už tieto sekvencie menej zaujímavé, chcelo by to lepšie podať vzťahy medzi postavami, tu to bolo až príliš chladné a nedokázalo to u mňa vyvolať záujem o ich smerovanie, takže si ma to až tak dobre nezískalo. Navyše aj ten záver je taký zvláštny, takže celkovo sa na to pozerá dobre, ale v druhej polovici to už nie je až tak pôsobivé. Herecké obsadenie je bez problémov, obzvlášť sympatická hlavná hrdinka, nesklamú ani dve výrazné mužské postavy a v malej úlohe poteší aj Denden, ktorého vždy rád vidím. S réžiou a technickou stránkou som nadmieru spokojný, príjemná atmosféra, kvalitný vizuál, tento typ mi vyhovuje a navyše musím oceniť, že iránsky režisér to zvládol tak dobre, že to pôsobí úplne japonsky. Takže keby bol celý film ako prvá polovica, tak dám určite lepšie hodnotenie, ale aj tak u mňa prevládajú dobré pocity. 64% ()

dopitak 

všechny recenze uživatele

Kdo umí, umí. Ačkoliv jsme se tentokrát posunuli ještě více na východ a z předměstí či podhůří do velkoměsta (navazuji na dva loni na LFŠ viděné snímky Chuť třešní a Pod olivovníky,Věrnou kopii jsem neviděl), dlouhé záběry, filosofování ponechané částečně v rukou herců, částečně divákovi, životní moudra a možnost přivonění ke střípku neznámé kultury zůstává. Možná že Kiarostamího přírodu ocením víc, i tak ho ale právem řadím mezi své zásadní autory a hodlám ho i do budoucna pečlivě sledovat. A Rin Takanashi jako studentka přivydělávající si escortem? Hmm, pěkný. ()

Flakotaso 

všechny recenze uživatele

Pro mě jeden z nejlepších filmů roku 2012. Jemné, skvěle napsané, rozfázované, rozzáběrované a zahrané. A výtečně vypointovaný závěr. Prakticky není co vytknout, navíc vidět to na LFŠ (společně s režisérem Kiarostamím sedícím v první řadě) pár týdnů po premiéře v Cannes byl taky zážitek. A hrozně se mi líbí, že tady není cítit ani kousek toho rádoby exotického kýče a udiveného úhlu pohledu v kombinaci s nepochopením mentality, který většinou převládá v "západních" filmech o Japonsku, z nichž má člověk pocit, že tato země sídlí přinejmenším na jiné planetě. O žádný pokles kvality, jak jsem o tomto filmu občas četl, se tedy rozhodně nejedná. Spíše naopak se Kiarostamí v posledních filmech dostává k ještě vyšší úrovni propracovanosti a jemnosti. ()

Galerie (11)

Zajímavosti (2)

  • Film mal produkčný názov The End, čo bol aj jeho pôvodný názov. (Crybaby)
  • Inšpiráciou k filmu sa stala jedna z návštev Kiarostamiho v Japonsku. (Crybaby)

Reklama

Reklama